Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
دوستان تو این بازی حتما باید زبان آدم فول باشه ؟ منی که زبانم ضعیفه یعنی این بازی بهم حال نمیده ؟
جایی رو نمیشناسین راجع به جزییات باری کامل توضیح داده باشه ؟ مثل اون تاپیکی که برای alan wake زده بودن
 
راستی دوستان . این Thieves Guild عضو بشم ؟ یه کوئست برام اومده آخه :biggrin1: آخه عضو Companions هم هستم می ترسم جاسوس شناخته شم و این حرف ها :|

همون طور که از اسمشون معلومه درو دزد هستن:d تو همین ضمینه ها هم فعالیت میکنن اگه علاقه داری به این کارا Join شو:d به هر گروهی که خواستی میتونی بری مشکلی نداره فقط Stormcloak و Imperial ها مشکل دارن اونم به خاطر Civil War .
 
همون طور که از اسمشون معلومه درو دزد هستن:d تو همین ضمینه ها هم فعالیت میکنن اگه علاقه داری به این کارا Join شو:d به هر گروهی که خواستی میتونی بری مشکلی نداره فقط Stormcloak و Imperial ها مشکل دارن اونم به خاطر Civil War .
یک خوبی که این گروه داره lockpick مفتی میدن :d اما با دزدی مخالف اما خوب قدرتی میده
 
اقا من توی riverwood زدم اون یارو فروشنده رو کشتم.....دیگه نمیشه کاری کرد که جنسامو اونجا بفروشم..؟؟؟
خریدار خوب کجاهاست؟؟!!
اگر به سایت بازی مراجعه کنید بیش از 1000 عدد شخصیت وجود داره هر کدوم نام و نشون و خانه و ... دارن . فقط نگهبانان و گروه های خارج شهر هستند که داینامیک هستن . پس اگر کسی رو بکشی تا اخر بازی تمومه

---------- نوشته در 08:54 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:52 PM ارسال شده بود ----------

میدونید اگر تو بازی نخوابید مشکلی پیش نمیاد ولی اگر ومپایر بشین تا 100% به خون و دمیجتون اظافه میشه . پس زیادم بد نیست

---------- نوشته در 08:56 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:54 PM ارسال شده بود ----------

دوستان تو این بازی حتما باید زبان آدم فول باشه ؟ منی که زبانم ضعیفه یعنی این بازی بهم حال نمیده ؟
جایی رو نمیشناسین راجع به جزییات باری کامل توضیح داده باشه ؟ مثل اون تاپیکی که برای alan wake زده بودن
خوشبختانه بر عکس نسخه قبلی که بیشتر ماموریتاش بدون علامت بود این بازی کاملا علامت میده و نیازی ندارین به زبان قوی به جز برخی ماموریت ها که خوب دیگه خیلی تابلو هست مثلا میکه خون فلان اشخاسو بگیر بیار و علامتی نمیده اون ماموریت های فرعی به خودتون بستگی داره . یا میگه فلانی رو پیدا کن هیچ علامتی هم نیست . باید از مردم شهر پرس و جو کنید تا ردی پیدا کنید تا علامت بیاد
 
اگه تو یازی اصلا نخوابی مشکلی پیش میاد ؟ :d

مشکل نداره کلا ! منظور اینه که هرجایی نری بخوابی ! کاخ ، مهمونسرا ، خونه، خیابون هایی که گارد ها توش گشت میزنن و .... اینجاها مشکل نداره. بعضی وقت ها احتیاج هم هست
 
دوستان من آخر یکی از ماموریتهای جادوگرها گیر کردم اسم ماموریت هست revealing the unseen این همون ماموریتی که می ریم تو یک جایی مثل کارخانه که رباتها طلایی توش هست مثل عنکبوت های ربات و ... در کل من تا اونجا رفتم که می رسم به یک کره بزرگ که وقتی کریستال و روش میزارم سه تا نور بیرون میزنه در جهت های مختلف روی سقف و بالای یک سکو هم سه تا دکمه است که جای یکسری عدسی آبی رنگا توی سقف عوض میکنه و در کل من اینجا نمی دونم باید چکار کنم ؟؟؟ اون یارو که اونجاست میگه با از spell استفاده کنی ولی نمیگه چه spell ی ؟؟ آقا بهرحال فکر میکنم متوجه شده باشید کجا را میگم ÷س لطفا کمک کنید . مرسی
 
دوستان من آخر یکی از ماموریتهای جادوگرها گیر کردم اسم ماموریت هست revealing the unseen این همون ماموریتی که می ریم تو یک جایی مثل کارخانه که رباتها طلایی توش هست مثل عنکبوت های ربات و ... در کل من تا اونجا رفتم که می رسم به یک کره بزرگ که وقتی کریستال و روش میزارم سه تا نور بیرون میزنه در جهت های مختلف روی سقف و بالای یک سکو هم سه تا دکمه است که جای یکسری عدسی آبی رنگا توی سقف عوض میکنه و در کل من اینجا نمی دونم باید چکار کنم ؟؟؟ اون یارو که اونجاست میگه با از spell استفاده کنی ولی نمیگه چه spell ی ؟؟ آقا بهرحال فکر میکنم متوجه شده باشید کجا را میگم ÷س لطفا کمک کنید . مرسی
همينجوري خرکي امتحان کن دکمه ها رو، خودشون درمياد :d در اصل روش مشخصي هست اما معمولا ما با اولين حرکت خرابش ميکنيم
sسلام دوستان
دقیق بگید چطور عضو assasian شم
باتشکر
تو روستاي riverwood به حرف مردم درباره پسربچه اي به اسم aventus arentino گوش کن که سعي در احظار dark brotherhood داشته
بعدش کوئست فعال ميشه و بايد بري windhelm پيش پسره
هيچ راه ديگه اي نيست
 
الملت:دی : خطر اسپویل:
کوئست patrol the streets of ........ که توی windhelm هست رو کسی رفته؟ ادامه ماموریت های blood on thin ice که میری دنبال کشف قاتل و اینا؟ نمی دونم چجوری ردش کنم شب تا صبح گشتم ی زنم تو کوچه پس کوچه ها اونطور که خودش گفته ولی چیزی نمیشه!
 
سلام
اون کوئستی که باید یه نفر رو از زندان ازاد کنیم راهی نیست که 1000 تا گولد رو ندیم؟
از یکی از سلول ها رفتم زیر زمین تا زیره سلول یارو هم رسیدم اما نمی تونم برم تو سلولش چی کنم؟
 
دوستان من آخر یکی از ماموریتهای جادوگرها گیر کردم اسم ماموریت هست revealing the unseen این همون ماموریتی که می ریم تو یک جایی مثل کارخانه که رباتها طلایی توش هست مثل عنکبوت های ربات و ... در کل من تا اونجا رفتم که می رسم به یک کره بزرگ که وقتی کریستال و روش میزارم سه تا نور بیرون میزنه در جهت های مختلف روی سقف و بالای یک سکو هم سه تا دکمه است که جای یکسری عدسی آبی رنگا توی سقف عوض میکنه و در کل من اینجا نمی دونم باید چکار کنم ؟؟؟ اون یارو که اونجاست میگه با از spell استفاده کنی ولی نمیگه چه spell ی ؟؟ آقا بهرحال فکر میکنم متوجه شده باشید کجا را میگم ÷س لطفا کمک کنید . مرسی

اسپل frostbite که همونجا رو میزه وردار بخون به لیست مجیکت اضافه میشه بعد با اون 3 بار کریستال رو اسپل کن تا بچرخه بعد هم سقف رو بچرخون تا نور رو انعکاس بدن.]
اقا ما رفتیم بعد 2 هفته بازی کردن و کوئست رفتن یه زن بستونیم بلکه سروسامون بگیریم:d
غافل از اینکه بازی باگه عاقد هم خطبه رو نمیخونه.=(( (اپدیت اول رو هم ریختم)
 
اگه تو یازی اصلا نخوابی مشکلی پیش میاد ؟ :d

همونطور که امیرعلی گفت مشکل خاصی پیش نمیاد، ولی اگه جایی فرصتش بود سعی کن 1 ساعت بخوابی، چون علاوه بر این که تمام خط هات پر میشن، بعد از بیدار شدن از خواب وضعیت Well Rested پیدا می کنی، به این معنی که چون مخت تر و تازه تر میشه تا 8 ساعت قابلیت ها و مهارت هات 10 درصد سریع تر پیشرفت می کنند. :دی

وضعیت Well Rested توی قسمت Active Effects (در منوی Magic) نمایش داده میشه که می تونی ببینی داریش یا نه.


----------------------------------------------
پ.ن: یه خاطره هم داشتم! دیشب یکی از Quest های بازی به اسم Forbidden Legend از عصر تا ساعت 12 شب من رو گرفتار کرده بود، ولی بهتون توصیه می کنم اگه هنوز نرفتید سراغش برید انجامش بدین، چون آخرش یه چیزی به دست میارید که به تمام بدبختی هاش می ارزه و خستگی تون رو حسابی در می بره! :دی

جزو کوئست های کالج Winterhold هم هستش (یعنی در جریان کوئست های کالج، کوئست رو به طور تصادفی کشف می کنید).
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or