Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
یک تبدیل جدید بود که‌ ×××××××× اونو چطوری باید از بین بردو نمیدونم کسی دونست بگه ممنون
به خاطر رضاي خدا از تگ Spoiler استفاده کن
امکان لو رفتن داستان و کوئست بازي
از بين بردن گرگينگي يه طرفه است، يعني راه برگشت نداره.
بايد تا آخرين ماموريت اصلي Companions رو انجام بدي و بعدش با kodlak دربارش صحبت کني و کوئست مخصوصش رو بگيري
لول 11 شدم .
یکی می تونه بگه که ساید کوئست ها رو چطور از اصلیا تشخیص بدم؟
الان من عضو 2 گروهم مشکلی که پیش نمیاد؟
نمی شه پرک هامو ریست کنم؟
توي تب کوئستها اکثر سايد کوئست ها در ليست آخر جا ميگيرند (miscellaneous) يه سري هم کوئست گروه ها هستن که شايد از نظر تو سايد کوئست باشن اما يک ليست جداگانه (با توضيحات، برخلاف ديگر سايد کوئستها) دارند.
هيچ مشکلي پيش نمياد، البته 2 گروهي که نژاد و خصوصياتت رو عوض ميکنن (خودت ميدوني کدومها هستن) با همديگر تضاد دارند
پرک ريست نميشه

پرک چیه دیگه؟
پرک يه جور boost هست براي بالا بردن توان شما تو زمينه هاي مختلف (کلاس هاي قديم)
مثلا توي ليست Archery براي Zoom کردن پرک داريم، تو جادوها و شمشير زني براي افزايش کارايي و کاهش قيمت پرک داريم، براي مخ زدن و تخفيف گرفتن پرک داريم و ...
با هر بار level-up علاوه بر بالا بردن attribute ها، يه پرک هم ميگيري که ميتوني همون لحظه مصرف کني يا حتي براي بعد نگهش داري
 
دوستان من اون پنجــه ی کلاغ که طلایی رنگ هست و باهاش درها رو میشه باز کرد رو ندارم! یعنی فکر کنـــم فروختمش،البته احساس میکنم توی روستای Riverwood
اون یارو بازرگانه که اسمش lucan هست از من گرفت اون رو! آلان من باید چه کار کنـــم؟ خودش هم نداره که ازش بخـــرم!! از کجـــا باید گیر بیارم؟
 
Last edited by a moderator:
برای بالا بردن لول که زود بره باید چیکار کنم؟؟

ما که بازی هایی مثل Seriuos Sam خوراکمون بود اصلا RPG بازی نمیکردیم...واقعا حال میکنم با محیط و داستان این بازی..کاش انمیشن بازی و گرافیکش خوب بود
 
برای بالا بردن لول که زود بره باید چیکار کنم؟؟

ما که بازی هایی مثل Seriuos Sam خوراکمون بود اصلا RPG بازی نمیکردیم...واقعا حال میکنم با محیط و داستان این بازی..کاش انمیشن بازی و گرافیکش خوب بود

درود .

قبلا هم گفتم دوست عزیز اگه تجربه RPG بازی کردن رو از قبل نداشتید این بازی رو بی خیال بشید . چون بازی که به زور بخواید بشینید پاش بدون اینکه اطلاعاتی راجب چطور جلوبردن این سبک بازیها نداشته باشید کار طاقت فرسا و بیهوده ای هست .
 
برای بالا بردن لول که زود بره باید چیکار کنم؟؟

ما که بازی هایی مثل Seriuos Sam خوراکمون بود اصلا RPG بازی نمیکردیم...واقعا حال میکنم با محیط و داستان این بازی..کاش انمیشن بازی و گرافیکش خوب بود
گرافیکش که خوبه ؟
بالا بردن اسکیل ها بستگی داره دیگه !
شما حتی لوکیشن جدید هم پیدا کنی باعث میشه لول اپ بشی (درصدی از لول اپ هست)
مثلا زیاد پیک لاک کنی این اسکیلت میره بالاتر یا مبارزه بیشتر کنی اسکیل مبارزت میره بالاتر !!
در کل با گذشت زمان باید زیاد بشه، اکتسابیه !!
اذتشو ببر در دراز مدت ;)
باید بازی کنی دستت بیاد، تجربه ی خوبیه
دوستان عزيز
بازي سيستم سنگيني ميخواد يا نه رو سيستم هاي متوسط رو به پايين هم اجرا ميشه ؟؟
سیستم رو به بالایی میخواد برای تنظیمات نهایی !
ولی با سیستم ضعیفم میشه بازی کرد، باید بیاری پایین اپشن هارو
 
  • Like
Reactions: Thomas_Anders
اقا من ذاتا ادم خشونت طلب و اهل جنگی هستم :d
کاراکترم هم عین خودمه :d
بنابراین میخوام پرک های خودم رو خرج کنم بهتره توی کدوم دسته خرجشون کنم که قوی تر و مقاوم تر بشه این بنده خدا؟؟
البته تجربه شخصی من از Oblivion میگه که اون اثر فوق العاده ای که یاد گرفتن Magic های مختلف و درست کردن جادوهای جدید داره هیچ چیز نداره (Oblivion بازها طبقه بالای اون برج Mage ها رو هیچ وقت یادشون نمیره)، ولی در کل اگه می خوای گردن کاراکترت کلفت بشه انقدری که یادمه باید بری سراغ One-Handed و Two-Handed و Archery و برای افزایش مقاومتش هم Block و Light Armor و Heavy Armor و همچنین برای افزایش Health در مواقع ضروری جادوهای Restoration رو تقویت کنی. :)
اقا یجا رفتم روی کوه بود یه همچین چیزی بود بعد گفت باید فلان سنگ رو داشته باشی، از قضا من داشتم، گذاشتم داخلش یه نوری رفت به اسمون، بعد سنگ من نورانی شد و بهم برش گردوند، گفت سنگت فلان شد
حالا نمیدونم چی شد دیگه :d
اون سنگ ها یه چیزی معادل طالعت هستند که باعث یه سری فواید میشن، مثلا یه چیزایی رو می تونی زودتر یاد بگیری و سریع تر Level-Up بشی توشون. نکته اش اینجاست که فقط یکی از این طالع ها رو می تونی در هر لحظه ای از زمان داشته باشی.
اون موجودات محیط اطراف مثل همون جونوری که آتیش داشت هم کاملا بستگی به Level ات دارند، یعنی هر چی Level ات بالاتر میره جک و جونورهای موجود در جنگل و کوه و دشت و رودخونه و ... هم خفن تر و سخت تر میشن! :دی

یک تبدیل جدید بود که **** میکردمون اونو چطوری باید از بین بردو نمیدونم کسی دونست بگه ممنون
به قول امیر توی اسپویلر بذاری اینها رو بهتره.

من از Oblivion یادمه که ومپایر شدن یه بیماری حساب می شد و اگر از Cure Disease استفاده می کردی (مثلا دعای خیر مجسمه های خدایان که توی شهرها و کوه و دشت هستند) بیماری هات درمان می شد و از جمله دیگه ومپایر نبودی، ولی حالا اینجا این طور که امیر گفته برای گرگ نما شدن در Skyrim قضیه اش فرق می کنه ظاهرا...
برای بالا بردن لول که زود بره باید چیکار کنم؟؟

ما که بازی هایی مثل Seriuos Sam خوراکمون بود اصلا RPG بازی نمیکردیم...واقعا حال میکنم با محیط و داستان این بازی..کاش انمیشن بازی و گرافیکش خوب بود
گرافیک بازی یکی از بهترین گرافیک های 2011 هستش، وگرنه امتیاز متاکریتیک 96 نمی آورد، ولی مثل هر بازی PC دیگه به کارت گرافیک و تنظیماتت هم بستگی داره.

بالا رفتن لول به بالا رفتن قابلیت هات بستگی داره، مثلا من خودم جادوهای Restoration و Destruction رو زیاد استفاده می کنم و اینها هی تند و تند دارند میرند بالا (برای طالعم هم اون سنگی که یاد گرفتن جادو رو سریع تر می کرد انتخاب کردم). هر یه دونه ای که عدد مهارتت توی اینها بالا میره خط Level هم یه نموره میره بالاتر، تا جایی که به تهش برسه و Level-Up بشی. بنابراین باید دنبال بالا رفتن عدد مهارت هات باشی، مثلا تند تند از مهارت های مختلفت استفاده کنی و خصوصا مهارت هایی که عددشون پایینه زودتر بالا میرن، یا مثلا روی مهارت هایی که با توجه سنگ طالعت (که توی پست کورش بود) سریع تر افزایش پیدا می کنند متمرکز بشی.
 
  • Like
Reactions: Thomas_Anders
دوستان من اون پنجــه ی کلاغ که طلایی رنگ هست و باهاش درها رو میشه باز کرد رو ندارم! یعنی فکر کنـــم فروختمش،البته احساس میکنم توی روستای Riverwood
اون یارو بازرگانه که اسمش lucan هست از من گرفت اون رو! آلان من باید چه کار کنـــم؟ خودش هم نداره که ازش بخـــرم!! از کجـــا باید گیر بیارم؟
help plz
 
دوستان لطفا جو نگیره چیزی نگفتم که گفتم جادویی هست که کارکتر رو به یک گرگ تبدیل میکنه
میخوام بدونم چطور دوباره به حالت اصلی بر میگرده فکر کنم همه ندیدنش!!!! تو کف باشین پس
 
مقایسه ی تکسچر مد:(توسط خودم):


نداره:





داره:





ای بابا ...
نوژن اینو که من همون دقایق اولیه که فرهاد لینک کرد گرفتم زدم . دیدم. تازه باگ هاشو ندیدی که تو بعضی شهرها دیوارها کلا سیاه میشه.
مدی که گفتی این بود !!!!!!!!!!!!!!!

دوستان لطفا جو نگیره چیزی نگفتم که گفتم جادویی هست که کارکتر رو به یک گرگ تبدیل میکنه
میخوام بدونم چطور دوباره به حالت اصلی بر میگرده فکر کنم همه ندیدنش!!!! تو کف باشین پس

عزیز من من زدم میدونم چی هست . حتی دوستان خودتون هم دیگه شما رو نمی شناسن . اسم جادوش هم vampire هست البته پسوندش رو یادم نیست . باید ی مدتی باهاش سر کنید تا قدرتش که تموم شد خودش بر میگرده به حالت اولیه .
 
من هنوز دیوار سیاه ندیدم

نه مده این نیستش اخه این که چیزی رو نشون نمی ده اون مدی که گفتم برای فاصله ی سایه ها با نورپردازی بهتر هستش شفافیت تصویرم بهتر می شه
 
مهم : این پکی که من در چند صفحه قبل گزاشتم برای دانلود فقط مربوط به شهر Solitude بازی هستش و فقط Texture این شهر رو برطرف میکنه نه همه بازی رو .
 
سلام بچه ها من تو یه مرحله ای گیر کردم که خدا کنه باگ نباشه.
یه فضایی هست با یک گوی بزگ اسم مرحلشم revealing the unseen هست. یک کریستال رو میکارم روی یک بلندی و سه تا کلید اونوره که باید باتوماشونو فشار بدم روی سقف سه تا دایره شکل هستند که میچرخن. میگه باید نور رو متمرگز کنم با قدرت های Flame و یخ که من هر کاری میکنم نمیشه. جای خاصی باید بزنم اسپل هارو؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or