Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
یه سوال هم داشتم:

دوستان این نسخه هم مثل oblivion گروه هایی مثل دارک برادر هوود داره که برای خودش یه داستان مجزا داشته باشه و درگیرت کنه؟
بله، داره.

هر گروهی که توی Oblivion بوده اینجا هم هست، ولی فقط اسم بعضی شون عوض شده. :)
Sabre Cat هست چیز خاصی هم نیست!:d از این بدترش هم هست. اگه ناکارش کنی از دندونش و پوست میتونی استفاده کنی.

همین یدونه رو دیدی ؟ :d زیادن تو بازی ! :d

آره بابا من تازه لول 7 هستم. :دی

همون بار اول کارش رو ساختم، ولی واقعا خیلی باحال و خشن بود، خوشم اومد ازش. :دی
 
درود . راجب تموم کردن ی بازی در حدو اندازه های این بازی یا هر بازی هم سبک rpg کسایی که تجربه تموم کردن یا حداقل بازی کردن rpg دارن بهتر میدونن که همینجوری برای انجام یک کوئست باید با چندین نفر حرف زد و دونه به دونه به دیالوگ ها گوش داد و خوندشون همین کلی وقت گیره چه برسه به اینکه ماه ها و سال ها شما تو محیط بگردید که بخواید لذت ببرید . خیر. لذت ی بازی با این سبک به انتخاب دیالوگ درست و تصمیم گیری هست که شما انجام میدید. کسایی که ادعای rpg باز بودن دارن حتما میدونن که شما حتی اگر از ترینر یا چیت هم استفاده کنید باز هم ساعتها باید کوئست بگیرید و انجام بدید. پس یکی دو روزه امکان نداره . به کسایی که فقط برای دیدن سرزمین پهناور اسکایرم یا هر بازی rpg دیگه ای دارن بازی می کنن بگم وقتشونو دارن هدر میدن . اما کسی که در کمترین زمان بازی رو تموم می کنه مطمئنن لذتی چندبرابر از بازی برده .
 
آخرین ویرایش:
. به کسایی که فقط برای دیدن سرزمین پهناور اسکایرم یا هر بازی rpg دیگه ای دارن بازی می کنن بگم وقتشونو دارن هدر میدن . اما کسی که در کمترین زمان بازی رو تموم می کنه مطمئنن لذتی چندبرابر از بازی برده .

با احترام به نظرتون باید بگم اکثر rpg باز ها برعکس شما فکر میکنند.

اینو میتونید در تاپیک rpg به رای بذارید!

زود تموم کردن یه RPG اصلا لذتی نداره...بلکه گشت و گذار در دنیای Openworld ش هست که در کنار انجام ماموریت ها لذت بخشه...
من خودم در بازی oblivion خیلی مواقع دلم میگرفت..شب میرفتم توی جاده های اطراف شهر ها با یه مشعل راه میرفتم..خیلی لذت داشت! مخصوصا بعد از مرگ مارتین و اتمام کوئست اصلی بازی...
 
  • Like
Reactions: gala
اقا من ذاتا ادم خشونت طلب و اهل جنگی هستم :d
کاراکترم هم عین خودمه :d
بنابراین میخوام پرک های خودم رو خرج کنم بهتره توی کدوم دسته خرجشون کنم که قوی تر و مقاوم تر بشه این بنده خدا؟؟
یه موجود کشف کردم دیدمش کرک و پرم ریخت ! عکساشو میذارم ببینید حالا :d
-------------------------------
اقا یجا رفتم روی کوه بود یه همچین چیزی بود بعد گفت باید فلان سنگ رو داشته باشی، از قضا من داشتم، گذاشتم داخلش یه نوری رفت به اسمون، بعد سنگ من نورانی شد و بهم برش گردوند، گفت سنگت فلان شد
حالا نمیدونم چی شد دیگه :d

-------------------------------
اینم اون موجوده که گفتم

-------------------------------
اینم بود یجا میرفتم دیدم هی یه چیزی منو میزنه و خودش نیست
دو سه بار مُردم تا فهمیدم چیه لعنتی، با بدبختی کشتمش، میبینیدش توی عکس؟ :d

-------------------------------
اینم یه چیزی بود روش که کلیک کردم
جون و استامینا و همه چیزم رو پُر کرد
نمیدونم یجا سر راه بود دیدمش اتفاقی !

---------------------------------
در کل بازی خیلی وسیعه، لامصب سر و تهش معومل نیست
هر گوشه هم میری یه چیز جدید کشف میکنی !
 
آخرین ویرایش:
...به کسایی که فقط برای دیدن سرزمین پهناور اسکایرم یا هر بازی rpg دیگه ای دارن بازی می کنن بگم وقتشونو دارن هدر میدن . اما کسی که در کمترین زمان بازی رو تموم می کنه مطمئنن لذتی چندبرابر از بازی برده .

:-o:-o:-o (اينجا ميشد عبارت lol رو هم بكار برد!)

حالا چون شما فك مي كردي قراره مثل كال آو ديوتي و ... بايد زودتر از همه بازي رو تموم كني و بياي اينجا اعلام كني و بعدش هم همه سوت و كف بزنن واست - در حاليكه بشدت در اشتباه بودي و بقول معروف سرخورده شدي- دليل نميشه بياي آرمان هاي مقدس يه بازي آر پي جي رو زير سؤال ببري! هنوزم كه هنوزه هستن كسايي كه n ساله دارن آبليويون يا مورويند و ... بازي مي كنن!
حالا شما زودتر تموم كردي، اشكال نداره بيا بگو من زودتر تموم كردم چون زياد آر پي جي باز نيستم. ولي ايني كه ميگي من آر پي جي بازم و زود تموم كردنش بيشتر حال مي ده و ... يه جورايي غير قابل هضمه واسم.
(شرمنده زياد در راستاي تاپيك نبود)
 
آخرین ویرایش:
:-o:-o:-o (اينجا ميشد عبارت lol رو هم بكار برد!)

حالا چون شما فك مي كردي قراره مثل كال آو ديوتي و ... بايد زودتر از همه بازي رو تموم كني و بياي اينجا اعلام كني و بعدش هم همه سوت و كف بزنن واست - در حاليكه بشدت در اشتباه بودي و بقول معروف سرخورده شدي- دليل نميشه بياي آرمان هاي مقدس يه بازي آر پي جي رو زير سؤال ببري! هنوزم كه هنوزه هستن كسايي كه n ساله دارن آبليويون يا مورويند و ... بازي مي كنن!
حالا شما زودتر تموم كردي، اشكال نداره بيا بگو من زودتر تموم كردم چون زياد آر پي جي باز نيستم. ولي ايني كه ميگي من آر پي جي بازم و زود تموم كردنش بيشتر حال مي ده و ... يه جورايي غير قابل هضمه واسم.
(شرمنده زياد در راستاي تاپيك نبود)

خوب هرکی یجور دوست داره بازی کنه حالا من نمی دونم تو کتاب مقدس rpg باز ها چی اومده رو من نمی دونم!!!!!!
مثلا من خودم وقتی rpg بازی می کنم داستان یجوری درگیرم می کنه که می خوام زودتر بدونم بعدش چی میشه
یا که آخر بازی یه ذره سخت باشه نکه لول 50 باشم غول آخرو مثل خیار نصف کنم!
 
خوب هرکی یجور دوست داره بازی کنه حالا من نمی دونم تو کتاب مقدس rpg باز ها چی اومده رو من نمی دونم!!!!!!
مثلا من خودم وقتی rpg بازی می کنم داستان یجوری درگیرم می کنه که می خوام زودتر بدونم بعدش چی میشه
یا که آخر بازی یه ذره سخت باشه نکه لول 50 باشم غول آخرو مثل خیار نصف کنم!
دوست عزیز علاقه با بیانیه و فتوا صادر کردن فرق مکینه !!
-------------
یکی دوست داره زود تموم کنه، به خودش مربوطه !
اما برای این کار دلیلی بیاره که برگرده به سبک یکم خنده داره !
-------------
ما که تا حالا نشنیدیم یکی بگه لذت ار پی جی بازی کردن به اینه که زودی بخوری بازی رو :))
 
لول 11 شدم .
یکی می تونه بگه که ساید کوئست ها رو چطور از اصلیا تشخیص بدم؟
الان من عضو 2 گروهم مشکلی که پیش نمیاد؟
نمی شه پرک هامو ریست کنم؟
 
پرک چیه دیگه؟

شما کاراکترت هر level Up ـی که میشه به شما یک perk میده که میتونید اونرو در جهات مختلف استفاده کنید !
در واقع اپگرید شما در بخش های مختلف هست ! مثل شیمی، پیک لاک کردن، مبارزات یک دست و دو دست ! استامینا و لایف ! و همه چیز !
 
دیروز رفتم inn شهر whiterun که اهنگ هایی که Bard ها میخونن رو گوش کنم بعد دیدم یکی نشسته اسمش sam ه بعد یک quest داد اسمش A night to remember بود مثل فیلم hangover بود :))
 
این sneak چقدر باحاله.میرم پشت هر نفر یک finisher میزنم یارو درجا میمره.بعضی جاها هم اصلا بدون اینکه کسی رو بکشم رد میشم.تنها مشکل این اسکیل تو مبارزه با اژدها هست که زیاد فایده نداره مگر نه در Dungeon ها بسیار موثر است.
راستی دوستان چقدر وقت دارن بازی رو تموم کردن.من روز به زور بتونم 1 ساعت بازی کنم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or