Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم چرا ولی هرچی میخوام سعی کنم به خودم تلقین کنم که گرافیکش عالیه اما احساس میکنم گرافیکش رو بالاترین تنظیمات در حد همون آبلیون هستش :D
حتی احساس میکنم گرافیک fallout 3 قوی تر بود !!! چرا یه همچین حسی دارم ؟ گرافیک فنی و نور پردازی بازی ضعیفه به نظرم

امکان داره بازی من مشکل خاصی داشته باشه ؟ من نسخه BlackBox رو دارم اما گرافیکش واقعا تو حدی نیست که بگیم خیلی قویه ! البته از نظر هنری عالیه اما از نظر فنی
احساس میکنم ضعیفه

البته میدونم بازی وسیع هستش اما بازم تو این نسل هرچقدر بازی وسیع باشه گرافیک فنی باید یکم قوی تر می شد
یه مشکل دیگه که خیلی سطحی هستش اینه که وقتی به یکی ضربه میزنی انگار به چوب ضربه زدی و هیچ تکونی نمیخوره و یه دفعه می افته می میره
 
بازی خیلی باحاله
شروعش حرف نداره !!
گرافیکشم واقعا زیبا و چشم نوازه !! یکم کم رنگه فقط، ادمو یاد گیرز 1 میندازه رنگ بندی :d

---------- نوشته در 09:57 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:48 PM ارسال شده بود ----------

ار پی جی بازهای مارو ببین من فکر کردم شما همه گیمر های بزرگی هستید نه چیت باز اما اشتباه میکردم حیف این بازی که دست شما افتاده.
دوست عزیز همه توی این فروم دیگه میدونن من نقش افرینی باز نیستم !!
تو عمرم هم جز سه چهار تا بیشتر بازی نکردم !
اونم چون خیلی بخصوص بودن !
اینم محض فان گفتم
شما چرا خونت به حوش اومده ؟ :d
 
بازی خیلی باحاله
شروعش حرف نداره !!
گرافیکشم واقعا زیبا و چشم نوازه !! یکم کم رنگه فقط، ادمو یاد گیرز 1 میندازه رنگ بندی :d
تبدیل یک RPG نباز دیگه به RPG باز، توسط سری The Elder Scrolls رو تبریک و تهنیت عرض می کنیم! :دی

به جمع بر و بکس خوش اومدی کورش جون!
za2.gif
 
  • Like
Reactions: koorosh sh
گرافیک بازی خیلی خوب هست ولی در بهترین حالت مثل Fallout 3 هست یعنی چیزی بیشتر نداره.البته من که خیلی راضیم چون گرافیک زیاد برای من تو این سبک مهم نیست.هنوز زیاد نتونستم بازی کنم ولی همون یکذره هم فوق العاده بوده.
 
تبدیل یک RPG نباز دیگه به RPG باز، توسط سری The Elder Scrolls رو تبریک و تهنیت عرض می کنیم! :دی

به جمع بر و بکس خوش اومدی کورش جون!
za2.gif
مخلص محمود جان هم هستیم :x
میدونی چی منو جذبش کرد؟
این که کلا یک کپی برداری از فال اوت هست گیم پلی تقریبا :d
منم عاشق فال اوتم !
اینم پیشروی کردم، تا اینجا بهم چسبیده، گیم پلیش رو دوست دارم
 
آقا یکی به من میگه گیم پلی چه ریختیه.
من اصلا از این سری بازی خوشم نیومده. Oblivion رو 2-3 ساعت بازی کردم، بعد شوتش کردم یه گوشه. بهم نچسبید.
1-2 تا شات از گیم پلی بذارین تا ببینم اگه خوبه برم سراغش.
 
از یه RPG نباز که با The Elder Scrolls به یه RPG باز تبدیل شده بیش از این هم انتظار نمی ره!:دی
غیر از اینیه که میگم ؟؟
حتی پیک لاک انداختنش هم کپیه همونه !
راه رفتنش، پریدنش، صحنه اهسته ی فینیشینگ کشته شدن دشمنا !
لوکیشن پیدا کردنش !! حتی وارد لوکیشن جدید میشی همون موسیقی رو میزنه که توی فال اوت میزد !!
و هزارتا چیز دیگه !!!
اگر اینطوری نیست با دلیل بگید اینطوری نیست
نمیدونم این تیکه پرونی های احمقانه چه معنی داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسی که با فلان بازی فلان کاره شده بیشتر از این انتظار نمیره !! خنده داری ! :))
 
آقا یکی به من میگه گیم پلی چه ریختیه.
من اصلا از این سری بازی خوشم نیومده. Oblivion رو 2-3 ساعت بازی کردم، بعد شوتش کردم یه گوشه. بهم نچسبید.
1-2 تا شات از گیم پلی بذارین تا ببینم اگه خوبه برم سراغش.

اگه Oblivion رو شوت فرمودین، به احتمال 99% این رو هم نخواهی پسندید! چون هسته و شالوده ی این بازی، که به حق یکی از بهترین سبکهاست، همونه که شما نپسندیدی!
 
بازی بدی نیست زیاد rpg باز نبستم اما بهم حال داد گرافیک هنری با انیمشن هاش خیلی بهتر شده به نظر می رسه با نسخه ی کنسولی هم گرافیکش تفاوت زیاد داره cpu هم زیاد می خواد:d(یه جاهاییش)
 
  • Like
Reactions: hosein me
اگه Oblivion رو شوت فرمودین، به احتمال 99% این رو هم نخواهی پسندید! چون هسته و شالوده ی این بازی، که به حق یکی از بهترین سبکهاست، همونه که شما نپسندیدی!
من کلا RPG کلاسیک رو دوست دارم. عاشق Dragon Age Origin و Torchlight و Titan Quest هستم.
اما نمی دونم گیم پلی Oblivion واسم بیگانه بود.
حالا 2-3 شات بذارین از بازی یه دفعه دیدی رفتم سراغش جون تو. :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or