Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
نه کدوم تار عنکبوت ؟ کجاش؟
همونطوذ که کاوه گفت، بازی خیلی از این مکان ها داره، ولی با توجه به این که گفتی اول بازی هستی فکر کنم همون bleak falls barrow باشی. یه باندیت هست که افتاده توی تار عنکبوت میگه بیای نجاتش بدی بعد که نجاتش میدی فرار میکنه برو دنبالش بکشش کلید رو از جیبش بردار.
 
همونطوذ که کاوه گفت، بازی خیلی از این مکان ها داره، ولی با توجه به این که گفتی اول بازی هستی فکر کنم همون bleak falls barrow باشی. یه باندیت هست که افتاده توی تار عنکبوت میگه بیای نجاتش بدی بعد که نجاتش میدی فرار میکنه برو دنبالش بکشش کلید رو از جیبش بردار.
نجاتش دادم لامصب دررفت الآنم پیش در هستم نمیشه بیای عقب دوباره ؟
 
نجاتش دادم لامصب دررفت الآنم پیش در هستم نمیشه بیای عقب دوباره ؟
کجا در رفت؟:دی یکم بیفتی دنبالش بعدا‌Draugr ها بلند میشن میکشنش.

منظر از بیایی عقب یعنی‌ از اول لود کنی‌؟ چرا نمی‌شه.از منو Pause لود کن.
 
ممنونم ازشما
اونجاشو رد کردم
ببینم بازی مرحله ایه ؟:d
مرحله ای که نه، بازی بر اساس quest هایی که میگیرین میره جلو. کلا دست و بالت توی بازی خیلی بازه:d میتونی quest اصلی رو بری اول یا اگه خواستی توی محیط بازی بچرخی و از مردم ماموریت بگیری یا توی گروههای بازی عضو بشی و ماموریت هاشونو انجام بدی. (فقط مواظب باش بازی معتادت نکنه چون اونوقت دیگه نمیتونی از پاش بلند شی:d) بعد از اینکه توی هر قسمت هم level up شدی حتما خودتو آپگرید کن و از پرک هات واسه ی بخشی که دوست داری توش پیشرفت کنی استفاده کن:).
 
مرحله ای که نه، بازی بر اساس quest هایی که میگیرین میره جلو. کلا دست و بالت توی بازی خیلی بازه:d میتونی quest اصلی رو بری اول یا اگه خواستی توی محیط بازی بچرخی و از مردم ماموریت بگیری یا توی گروههای بازی عضو بشی و ماموریت هاشونو انجام بدی. (فقط مواظب باش بازی معتادت نکنه چون اونوقت دیگه نمیتونی از پاش بلند شی:d) بعد از اینکه توی هر قسمت هم level up شدی حتما خودتو آپگرید کن و از پرک هات واسه ی بخشی که دوست داری توش پیشرفت کنی استفاده کن:).

پس یعنی جنسمون جوره !!!:d با بد آدمی طرفم
اینکه خیلی پیچیده شد !!!
ولی عیب نداره ، بازیش خیلی زیباست
ممنون ..... جان
راستی اسم شریفتون؟

---------- نوشته در 04:25 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 03:28 PM ارسال شده بود ----------

آقا گیر افتادم
بعد از اینکه از اونجا بیرون اومدم رفتم به یه قصر که بهم حمله کردن نامردا :d منم گرفتن بردن زندون :d چیکار کنم؟
 
پس یعنی جنسمون جوره !!!:d با بد آدمی طرفم
اینکه خیلی پیچیده شد !!!
ولی عیب نداره ، بازیش خیلی زیباست
ممنون ..... جان
راستی اسم شریفتون؟

---------- نوشته در 04:25 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 03:28 PM ارسال شده بود ----------

آقا گیر افتادم
بعد از اینکه از اونجا بیرون اومدم رفتم به یه قصر که بهم حمله کردن نامردا :d منم گرفتن بردن زندون :d چیکار کنم؟
J رو بزنین اسم ماموریت رو بگین.

البته احتمالا رفتینWhiterun ،یکم تو زندان بمونین میرنتن بیرون یا میتونین در رو باز کنین باLockpick فرار کنین
 
من یه کار خیلی اساسی واسم پیش اومده می خواستم بدونم که چه جوری می شه که دوباره به sovngarde برگشت؟
اخه من همه ی ماسک ها رو گرفتم فقط ماسک Nahkriin مونده .مشکل اساسی اونجاست که فقط از طریق کویست اصلی می شه اونجا رفت که من هم همشو تموم کردم ...نمی دونم واللا حیف شد یعنی هیچ جا دیگه نمی شه که این ماسک رو پیدا کرد؟
(البته اگه شما مراحل مربوط یه ماسک ها رو انجام داده باشید می دونید که در
جنوب شرقی morthal و شمال شرقی Drelas’ Cottage تو Hjaalmarch Hold میتونید اونجا 2 تا word of power پیدا کنید اونجا یه پایه دایره ای میبینید روش wooden mask هستش اگه اون رو بپوشید شما رو به زمان قدیم بازمیگردونه همونجایی که 8 تا ماسک رو سر جاش میذاری بعد یه ماسک خفن بهت می ده الان من گیر همون ماسک توی sovngarde هستم نمی دونم که چه جوری می تونم برگردم اون ماسک رو گیر بیارم )
 
آقا ما کوچیک شماییم:d اسمم علی هست. ماموریت رو بگو تا بهتر بتونیم راهنماییت کنیم;).

ماموریت رو رد کردم علی آقا با کمک آقا کاوه گل ،
الان یه ماموریت دادن اون سر دنیاست !!!:d
راهی نداره که پیاده رفتن رو دور زد ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or