Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
قا من این مأموریت Black Star رو 3 4 ماه پیش اومدم برم خیلی ضعیف بودم نتونستم برم ، الان هم که خیلی از اون موعد گذاشته می رم که طرف رو بکشم تو همون محیطه کریستالی این اطرافیانش خیلی شاخن اصا نمیشه کاری کرد . کسی توصیه ای داره ؟ من کاراکترم Warrior هستش کاملا :biggrin1: تو Magic ها هم فقط Destruction وضع خوبی داره :biggrin1: لولش طرفای 80 ـه بقیه دور و بر 30 40 ـن :biggrin1: غیر Restoration که 60 ـه :biggrin1:

اشتباهت از همینجا شروع می شه که کلاست Warriorـه!:pمن نمی دونم ملت چه علاقه ای به این کلاس دارن، وقتی کلاس میج در قریب به اکثریت بازی ها، قوی تره! :d تو این بازی که زیادی قویه!:d اگه کلاست میج بود و درست لول آپ می کردی، با همین لول( حالا یه دو سه تا بالاتر) خودت تبدیل به یه باس برایِ تمامی موجودات می شدی! همین مرحله را با لول 30 میج به راحتی می شه رد کرد، ولی قبول دارم رفتن این مرحله برایِ کلاس Warrior خیلی سخته، چون همه ی دشمنات میج اند!:d( تویِ یه همچین جایی فرق بین این دو تا کلاس مشخص می شه!:p)

ولی خوب، اگه پرک هایِ تقویت جادویِ lightning را گرفته باشی مشکلی نداری. اگر هنگام اجرایِ اسپل، هم زمان راست و چپ کلیک کنید، جادو با قدرت بیشتری انجام می شه و در مورد جادوهایِ تخریبی این مورد با به عقب رانده شدن کاراکتری همراهه که جادو بهش اثابت می کنه، فرق هم نمی کنه که طرف اژدها باشه یا گیانت یا آدم معمولی... نکته مهم تر این قضیه این جاست که اگر دشمن در حال اجرایِ اسپل یا زدنِ ضربه باشه، متوقف می شه. شما با همین روش به راحتی میتونید دو تا از اون نگهبان ها را بکشی. فقط باید حواست باشه که تک تک بهشون ضربه بزنی، تا مهلت اجرایِ جادو نداشته باشند.(lightning bolt برایِ تو بهترین گزینه است) اما مشکل اساسی این جاست که نگهبان ها بیشتر از دو نفرند و کنار هم دیگه هم هستند!

اگه توانایی slow time را تا دو حرف و بیشتر داشته باشی مشکلی نیست. این بار قبل از اجرای اسپل، اول گذر زمان را کند می کنی، بعد رگبار lightning bolt را به شیوه ای که گفتم رویِ یکی از این بندگان خدا می ریزی:d و البته چون زمان آهسته است نباید زیاد نگران جادوهایِ این دوستان باشی.
استفاده از ایتم هایی که میزان جادو یا محافظ در برابر آن را بالا می برن، خیلی تو این مبارزه تاثیر داره. توصیه من لباس آرچ میج و یکی از دو ماسکی است که توانایی هایِ جادویی را افزایش می دن(در واقع سه تا ماسکن، ولی یکیشون خودت می فهمی که به درد کارت نمیخوره)

اگه بازم نشد، میزان سختی مبارزات را رویِ پایین تر حدش بزار، کلا مبارزه با میج روی حالت سختی master برایِ کلاس Warrior خیلی سخته، به خصوص الان که شرایط به نفع اوناست و ازت خیلی فاصله دارن.

در ضمن، برایِ کشتن آدم اصلیه که اسمش یادم نیست، حتما لازم نیست باهاش رو در رو بجنگی.از همون بالا از لا به لایِ کریستال ها می تونی به طور غیر حضوری بکشیش! البته اینطوری دیگه فرصت نمیکنی آیتم هاش را برداری.

پ.ن : اگه هیچکدوم از این کارها جواب نداد، بیا پیش خودم یه دوره خصوصی برات می ذارم:d تو نهایت پنج ساعت، لول alteration، illusion، Destruction و Restoration ات به صد می رسه!
 
با کلک رشتی حلش کردم اونو :دی یه Unrelenting Force زدم بابائه تا اومد در ره گیرش انداختم ، یه Serpent Stone بهش زدم با اسلحه های خودم که دمیجشون رو 100 ـه :دی زدمش اون اصل ِ کاریه تا اومدن بقیه بهم برسن از مرحله اومد بیرون :دی
 
آقا من ابتدای بازی هستم
تا بازی رو تموم کنم خیلی به کمک شما نیاز دارم
اولیش :d
چطور از کمان استفاده کنم ؟ !
level چطوری میره بالا ؟
چطوری جادو درست کنم؟

- برایِ استفاده از کمان نباید کار خاصی بکنی!:d باید بری تو منوی weaponو کمان را انتخاب کنی!البته نوع تیری را که میخوای استفاده بکنی، باید از همون منو انتخاب کنی.

- چگونگی لول آپ شدن را خودت یاد می گیری:d

- متاسفانه یا خوشبختانه نیازی به درست کردنِ جادو در این بازی نیست، بعضی از فروشنده ها یه سری کتاب می فروشند که با خوندنشون اسپل هایِ مختلف را یاد می گیری. برایِ شروع بهترین فرد فارنگار است. فارنگار را می تونی تو دراگون ریچ، در whiterun پیدا کنی.
در ادامه هم بهترین جا برایِ خرید اسپل، کالج وینترهلد است. برایِ رفتن به وینتر هولد هم میتونی به استبلی که پایین شهر whiterunاست، مراجعه کنی و با پراختِ پول به شخصی که صاحب درشکه مانندی است، به وینترهلد بری.
 
با تشکر از آقای کاوه
مبارزه اش چقد سخته :d
خیلی بد میزنه !!!
راهی نیست که بشه خوب بزینیشون؟!! سیستم دفاع چطوریه ؟
کلا هیچی از بازی نمیدونم
حالا این نسبت بهOblviion خیلی‌ آسون هست :دی

برو حالت Third person شاید بتونی‌ بهتر بزنی‌. راستی‌ واسه اول بازی فعلا Two handed یا Destruction پیشنهاد می‌شه. فعلا واسه شدنScoutزود هست.

دفاع هم اونجوری هست که یا باید سپر داشته باشی‌ یا یه اسلحهTwo handed ، اسلحه‌های دو دستی‌ موقع دفاع دمیج کمتری رو می‌گیرن ولی‌ دمیج‌ای که میزنن بیشتر از اسلحه‌های یک دستی‌ هست معمولا. ولی‌ موقع‌ای که سپر به دست میگیری حتما باید اسلحه یک دستی‌ داشته باشی‌ اون یکی‌ دستت (یا جادو) یعنی‌ دمیج کمتر می‌خوری ولی‌ قدرت ضربه هم کمتر می‌شه. (البته این واسه‌Levelهای پایین هست، تو‌Level های بالا کلا Balance بازی به هم میخوره مثلا اسپل‌هایmaster destruction شدیدOver powered هستن.)
 
سلام من اینجا گیر کردم . برای فعال شدن دکمه ها یک توپ با یک مکعب لازمه که مکعب رو قرار میدم و 2 تا دکمه سمت راستی فعال میشه ولی اون توپه رو نمی تونم سر جاش بزارم تا دکمه های سمت چپی هم فعال بشه . کوئست elder escrol هست . این توپو مکعب رو هم از یه جادوگر گرفتم بالای winterhold که خودش گفت برای فعال شدن دکمه ها باید اینا رو سر جاشون بزاری. ممنون میشم دوستان کمک کنند .
b68m6b1xi0gpv894gk7a.jpg
 
سلام من اینجا گیر کردم . برای فعال شدن دکمه ها یک توپ با یک مکعب لازمه که مکعب رو قرار میدم و 2 تا دکمه سمت راستی فعال میشه ولی اون توپه رو نمی تونم سر جاش بزارم تا دکمه های سمت چپی هم فعال بشه . کوئست elder escrol هست . این توپو مکعب رو هم از یه جادوگر گرفتم بالای winterhold که خودش گفت برای فعال شدن دکمه ها باید اینا رو سر جاشون بزاری. ممنون میشم دوستان کمک کنند .
b68m6b1xi0gpv894gk7a.jpg
توپ رو لازم نسیت بذاری، ترتیب خاصی‌ نداره دکمه‌های سمت راست رو اون قدر بزن تا دکمه سومی فعال شه، بعدا اونو بزن تا اهرم یه چرخس کلی‌ بکنه، بعدا اون دوباره بسته می‌شه،بعدا دوباره دکمه‌های سمت راست رو بزن تادکمه آخری باز شه،یه بار هم اونو بزن. تموم :دی
 
خیلی عجیبه! وقتی بازی شما رو مثل ما بقیه بازی های نقش آفرینی مجبور به انتخاب کلاس نمیکنه،خیلی راحت میتونید تو همه ی کلاس ها تقویت کنید خودتون رو.
من آلان هم یه میج قدرتمند و هم یک واریور قدرتمند هستم!! با 65 ساعت بازی هنوز هم 23 درصد از خط داستانی بازی رو نرفتم.
ولی خوب در مجموع نبود انتخاب کلاس،کمی بیشتر از هر چیزی اسکایریم رو از یه نقش آفرینی کلاسیک دور کرده.هم باعث سردرگمی مخاطب برای ساخت هیروئش میشه
و هم بعد از مدتی عملاً به یک باس فایت که هیچ رقیبی نداره تبدیل میشی! چیزی که برای بازی های نقش آفرینی مثل ســَم میمونه!
 
سلام

توی مپ یه علامت هست(همون علامت مراحل) که نوشته costom destination (تقریبا همین بود!!)،،،من یه بار توی این نقطه یه ماموریت انجام دادم،همون که توی سیاه چال باید یه شمشیر و تبر روی در قرار میدادی تا باز بشه، اما اون علامت

هنوز هست ،وقتی هم که میرم به اون نقطه چیزی یافت نمیشه!!

جریان چیه؟
 
سلام

توی مپ یه علامت هست(همون علامت مراحل) که نوشته costom destination (تقریبا همین بود!!)،،،من یه بار توی این نقطه یه ماموریت انجام دادم،همون که توی سیاه چال باید یه شمشیر و تبر روی در قرار میدادی تا باز بشه، اما اون علامت

هنوز هست ،وقتی هم که میرم به اون نقطه چیزی یافت نمیشه!!

جریان چیه؟
Custom destination یعنی‌ اینکه خودتون گذشتین اونو اونجا :دی واسه برداشتنش Map رو باز کنین رو هر جا از نقشه راست کلیک کنین بعداRemove Pointer/Destination بزنین.
 
آقا یه جا گیر کردم در حد لالیگا !!!:d
اون اولاش هست که اسکلتها میان سراغت بعد جلوتر یه در هست که سه تاشکل خرس و جغد و عقاب بعد هی میچرخونیش:d اونجا نمیدونم چه شکل هایی باید بزارم ؟
کمک ویژه نمایید
 
آقا یه جا گیر کردم در حد لالیگا !!!:d
اون اولاش هست که اسکلتها میان سراغت بعد جلوتر یه در هست که سه تاشکل خرس و جغد و عقاب بعد هی میچرخونیش:d اونجا نمیدونم چه شکل هایی باید بزارم ؟
کمک ویژه نمایید
کلید رو از جیب اون bandit که توی تار عنکبوت بود برداشتین؟ اگه برداشتین روی خود کلید علامت ها و ترتیبشون هست.
 
آقا یه جا گیر کردم در حد لالیگا !!!:d
اون اولاش هست که اسکلتها میان سراغت بعد جلوتر یه در هست که سه تاشکل خرس و جغد و عقاب بعد هی میچرخونیش:d اونجا نمیدونم چه شکل هایی باید بزارم ؟
کمک ویژه نمایید
بازی در حدود پنجاه تا از این معما‌ها داره :دی معمولا این‌جوری هست :جغد بالاتر از همه عقاب / خفّاش وسعت آخر از همه هم ‌خرس. واسه حل کردن این معما‌ها هم برو از قسمت Inventory>misc به‌Claw هات یه نگاهی‌ بنداز، روClaw مربوطه ترتیبشو کشیده. واسه شما Dragon clawهست فعلا فکر کنم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or