Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
موقع خراب کردن دیوار؟:biggrin1:، از یهSpell دیگه استفاده کنین یا اگه دستکش پوشیدین در بیارین درست می‌شه.
همین امروز من رفتم اینو . از اسلحه استفاده کردم ( Whutaard ـه چیه ، تبر بزرگان Campanion ها )
اگرم منظور ایشون اون قسمتیه که تلفور ـه چیه ، باهاش نمیاد ، سمت چپ کوه وایستاده . یه Shout بزنه ( Shout کامل ، Foos-Ru-Dah ) که طرف پرت شه درست میشه .
===
آقا این Lockpick هارو از کی میخریدیم ؟ یادم نیست :d
 
همین امروز من رفتم اینو . از اسلحه استفاده کردم ( Whutaard ـه چیه ، تبر بزرگان Campanion ها )
اگرم منظور ایشون اون قسمتیه که تلفور ـه چیه ، باهاش نمیاد ، سمت چپ کوه وایستاده . یه Shout بزنه ( Shout کامل ، Foos-Ru-Dah ) که طرف پرت شه درست میشه .
===
آقا این Lockpick هارو از کی میخریدیم ؟ یادم نیست :d
از همهٔ اسلحه فروشا :دی،بیشتر ازKhajitها می‌شه‌ خرید. اون دخترِ Tonilia توRiften ratways هم میفروشه سی‌ چهل تا :دی
 
مکان این خجیتارو نداری رو مپ ؟ :d تنکس
من فقط تو Whiterun یکیو میشناسم که اونم به عذا نشوندمش انقدر باهاش معامله کردم :d
تو یه مکان نیستن،فروشگاه سیّار دارن :دی،از این شهر می‌رن به اون شهر،ولی‌ معمولا بیرون شهرا جلو دروازه شهر چادر می‌زنن:d
 
آقا من یه جا گیر کردم نمدونم باگه چیه!
اونجایی که جلسه تشکیل دادن برا کشتن آلدوئین وقتی حرفاشون تموم میشه من دیگه نمیتونم از جام حرکت کنم ... دکمه های کاربردی بازی هم هیچکدوم کار نمی کنند!
 
آقا من یه جا گیر کردم نمدونم باگه چیه!
اونجایی که جلسه تشکیل دادن برا کشتن آلدوئین وقتی حرفاشون تموم میشه من دیگه نمیتونم از جام حرکت کنم ... دکمه های کاربردی بازی هم هیچکدوم کار نمی کنند!

ظاهراً باگه چند نفر دیگه هم همین مشکل رو داشتن اسم کویست رو بگو کدش رو بچه ها بزارن ردش کنی :d
 
سلام مجدد بر دوستان دوست . رسیدم به یک درخت غول آسا توی یک غار ولی نمی دونم چطوری باید دورش بزنم . هر چی آتیش میریزم سرش بازم ریشه هاش مثل یک کوه استواره .

---------- نوشته در 02:09 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:00 AM ارسال شده بود ----------

یک اشکالی که بازی داره اینه که جادوهاشو به سختی میشه دسته بندی و اجرا کرد خیلی نا مفهوم هستن . و بعضی هاشم بدرد نخورن . مادی برای دسته بندی کلی ایتمها و ترکیبات ایتمها ( مجیک و سلاح ) و غیره بجز عدد گذاری وجود نداره ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or