Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
جناب halker2010 عزیز!!! کفمون با این اخریه برید!!! برای PC هم این هسته دیگه نه؟ اگر هست بگو!!!!
فقط واسه پی‌ سی‌ هست دیگه. کنسول کهCosnole command نداره.:d

فقط بگم که بازیرو شدیدا باگ دار می‌کنه. یعنی‌ عجیب باگ دار می‌کنه :دی
 
همشون رفتن؟:-/ عجیبه.....
راستی بچه ها این یارو esbern به من ماموریت داده که برم رئیس این graybeards ها چی بود اسمش؟ رو بکشم.الان من نمیخوام بکشمش چون دلیل Blades ها غیر منطقیه راجع به کشتنش.همین جوری بذارم باشه یا یه کار دیگه ای میشه کرد؟
 
همشون رفتن؟:-/ عجیبه.....
راستی بچه ها این یارو esbern به من ماموریت داده که برم رئیس این graybeards ها چی بود اسمش؟ رو بکشم.الان من نمیخوام بکشمش چون دلیل Blades ها غیر منطقیه راجع به کشتنش.همین جوری بذارم باشه یا یه کار دیگه ای میشه کرد؟
Paarthurnax رو؟ بذارین بمونه،بعد اینکه بازی تموم شد اون هم میره از Quest ها.
 
بچه ها پیشنهاد خوبی دادند. کلا الان با کاوه داشتم تو استیم صحبت می کردم راجع بهش. نظر من اینه:

- یک تاپیک کلی مثل "دانشنامه سری The Elder Scrolls" یا "همه چیز در مورد سری The Elder Scrolls" توی قسمت "معرفی و بررسی بازی" زده بشه و بچه هایی که پایه هستند اونجا در مورد کل مطالب این سری (معرفی بازی های سری - داستان های کلی بازی ها - داستان های کوئست های فرعی جالب - معرفی نژادها و ...) مطالب شون رو بنویسند، یا مطالب تالیفی خودشون رو از جای دیگه اونجا هم منتقل کنند).

- کسی که تاپیک رو استارت می کنه حتما فردی باشه که از همه بیشتر در مورد سری می دونه (امیرعلی خوبه)، و حتما قبل از باز کردن تاپیک در موردش با تیم مدیریت هماهنگ کنه که تاپیک تکراری نباشه و در جای نامناسب زده نشه. همچنین حتما حتما کسی که تاپیک رو استارت می کنه خودش پایه مطلب گذاشتن باشه و این طور نباشه که کسی تاپیک رو استارت کنه و بگه: "خوب! حالا دوستان می تونند شروع کنند مطلب گذاشتن در تاپیک"! :blink:

- مشارکت چند تا از بچه های TES باز هم جلب بشه، مثلا امیرعلی، کاوه، پژمان، امیر (ATM! :دی)، صادق (Quarantine) و ...؛ خودم هم هستم تا حدی که برام مقدور باشه.

کلا به نظر من اگر می خواید تاپیک موفقی از آب در بیاد اصلا عجله نکنید و تا وقتی این کارها نشده کسی بدون هماهنگی تاپیک استارت نکنه. :)


پ.ن: در ضمن حتما زننده تاپیک مطالب رو توی پست اول اندکس کنه و لینک مطالب جدید رو توش بذاره. :)
 
بچه ها پیشنهاد خوبی دادند. کلا الان با کاوه داشتم تو استیم صحبت می کردم راجع بهش. نظر من اینه:

- یک تاپیک کلی مثل "دانشنامه سری The Elder Scrolls" یا "همه چیز در مورد سری The Elder Scrolls" توی قسمت "معرفی و بررسی بازی" زده بشه و بچه هایی که پایه هستند اونجا در مورد کل مطالب این سری (معرفی بازی های سری - داستان های کلی بازی ها - داستان های کوئست های فرعی جالب - معرفی نژادها و ...) مطالب شون رو بنویسند، یا مطالب تالیفی خودشون رو از جای دیگه اونجا هم منتقل کنند).

- کسی که تاپیک رو استارت می کنه حتما فردی باشه که از همه بیشتر در مورد سری می دونه (امیرعلی خوبه)، و حتما قبل از باز کردن تاپیک در موردش با تیم مدیریت هماهنگ کنه که تاپیک تکراری نباشه و در جای نامناسب زده نشه. همچنین حتما حتما کسی که تاپیک رو استارت می کنه خودش پایه مطلب گذاشتن باشه و این طور نباشه که کسی تاپیک رو استارت کنه و بگه: "خوب! حالا دوستان می تونند شروع کنند مطلب گذاشتن در تاپیک)! :blink:

- مشارکت چند تا از بچه های TES باز هم جلب بشه، مثلا امیرعلی، کاوه، پژمان، امیر (ATM! :دی)، صادق (Quarantine) و ...؛ خودم هم هستم تا حدی که برام مقدور باشه.

کلا به نظر من اگر می خواید تاپیک موفقی از آب در بیاد اصلا عجله نکنید و تا وقتی این کارها نشده کسی بدون هماهنگی تاپیک استارت نکنه. :)

موارد بالایی ok شده ،
بقیش هم صبراله :d دارم قسمت بندی میکنم :d اینا هم دست خودشون نیست که همکاری کنن یا نه :d مجبورن :d
مثلا خود جنابعالی دارم برات جدا میکنم :d
 
دوست من , من اینو دارم این مد ناقصه Realistic_Lighting_and_Colors_-Final--4692-1-0رو بگیر بعد از داخلش enbpalette.bmp رو بنداز کنار مد خودت برو فضا.....
منم اینو قبلا تست کردم ولی فریم رو به طرز وحشتناکی میاره پایین. من که قبلا بالای 60 فریم میگرفتم با این 30 میشد. در ضمن رنگ قیافه بعضی آدمها رو خیلی عوض میکرد. مثلا طرف سفیده ولی با این مود دیدم که رنگش قهوه ای شده.:d ولی اون مود enbdev همچین اشتباهی رو مرتکب نمیشه.:d

ممنون.ولی منظورم ماد شخصیت لایتنینگ بود. :) (final fantasy XIII
قبلا با یک مود که ماسک بود استفاده میکردم که هروقت ماسک رو میزدم شبیه لایتینگ میشد (درسته قیافش مثل خودش میشد ولی چون ماسک بود چشم و دهنش اصلا تکون نمیخورد و بی احساس بود)ولی این عکسی که گذاشتم رو خودم ساختم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or