The Elder Scrolls IV: Oblivion

سلام

بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion که این طور که من خوندم کار طراحی بازی برای PC به پایان رسیده و بازی دقیقا 2 ماه دیگه ریلیز میشه.

این سایت بازی :

http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm

که خبر ساخت بازی از ماه اکتبر 2004 منتشر شده و با یه حساب سرانگشتی چیزی ا سال و 5 ماه این بازی وقت برده.

سبک بازی RPG البته با نمای پرسپکتیو.

از این استودیوی بازی های BloodMoon و Morrowind و Tribunal رو دیده بودیم.

از این بازی 5 تا تریلر برای Dev Diary اومده که جدا بی نظیره.

داستان هم از یک زندان شروع میشه و شما به عنوان یک زندانی به عنوان ناجی کشور خود از پادشاه کشور دستور می گیرید و ....


حتما اخبار این بازی رو دنبال کنید.البته اگر طرفدار این سبک بازی ها هستید.


اینم لینک شات های رسمی بازی :

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_pc_screens_01.htm

اینم لینک Concept Art بازی :

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_conceptart.htm

بازی برای PC و Xbox360 خواهد امد.

اینم 4 تا شات از بازی:









خداحافظ
 
من هر چي تنظيمات گرافيكي بازي رو بالا و پايين ميبرم تغيير زيادي در فريم بازي ايجاد نميشه شايد ميون بالاترين و پايينترن گرافيك در حد 4 فريم تغيير داشته باشه اما مشكل اصلي در Out door هست كه بازي انفدر با افت فريم مواجه ميشه كه حال بازي كردنو ازم ميگيره كسيي ميتونه بگه اشكال از كم بود رم يا سي پي يوهست؟
ولي بازيش قشنگه من كه نتونستنم با اين وضيعت بازي كنم؟
 
بیشتر زور این بازی باید روی سیستم Hdr و Shader باشه
احسان توهم چشم بسته غیب میگیا :D
در تمام بازی های سنگین معمولا سایه زنی ها راسی و پیکسی و همچنین HDR بیشترین حجم پردازش را بخودشون اختصاص میدند...;)
 
در مورد F.e.a.r اگر اطلاع داشته باشید Shader را چه رو High میزاشتید چه روی Low فرق زیادی نمیکرد این یک مورد
در مورد Bt2 هم همینطور هست

هر بازی بسته به ساختارش بیشترین فشار را تحمل میکنه ،این نیست که بگیم تی هر بازی بیشترین زوری که به Gpu میاد مربوط میشه به Shader ،در ضمن کدوم بازی را الان سراغ دارید شما که از Hdr استفاد کرده باشه ؟(قبل از این )
 
در مورد F.e.a.r اگر اطلاع داشته باشید Shader را چه رو High میزاشتید چه روی Low فرق زیادی نمیکرد این یک مورد
در مورد Bt2 هم همینطور هست
فکرمی کنم مثال خوبی نزدی..چون بیشترین فشار را در فیر گزینه ی Soft shodaw به کارت گرافیک وارد میکرد که یکی از توابع سایه زنی های راسی و پیکسلی محسوب مبشه... یادمه وقتی این گزینه را غیر فعال میکردم بازی خیلی روون میشد..;)

هر بازی بسته به ساختارش بیشترین فشار را تحمل میکنه ،این نیست که بگیم تی هر بازی بیشترین زوری که به Gpu میاد مربوط میشه به Shader ،در ضمن کدوم بازی را الان سراغ دارید شما که از Hdr استفاد کرده باشه ؟(قبل از این )

در مورد ویژگی HDR باید بگم پیش ازین بازی های Serious Sam و Splinter Cell :Chaos Theory و همچنین FarCry از HDR استفاده کردند(البته در فارکرای باید نسخه ی اضافه شوندش را نصب کنی..)..البته بازی های دیگه ای هم هست...

احسان.. میدونی اشتباهی که میکنی چیه !!!...فکر میکنی Pixel Shader و Vertex Shader فقط برای خلق سایه زنی در بازی ها بکار میرند در حالی که اینطور نیست...خیلی ها شناخت دقیقی از Pixel Shader و Vertex Shader ندارند و چون اسم Shader را میبینند فکر میکنند فقط برای سایه زنی کاربرد داره در حال که اصلا اینطور نیست..;)

خیلی از جلوه ها و افکت های ایجاد شده در بازی ها توسط این دو تا ترسیم و خلق میشه...بزار برات مثال بزنم...مثلا حرکت درختان و یا علف ها در بازی ها توسط ورتکس شیدر انجام میشه حتی پوست مدل کاراکتر ها توسط ورتکس شیدر ایجاد میشه.. و یا مثلا متریال سطح آب ها و رودخانه ها و دریاچه ها توسط پیکسل شیدر ایجاد میشه..حتی برای رندرینگ آسمان در بسیاری از بازی ها از پیکسل شیدر استفاده میکنند...این مثال هایی که زدم تنها گوشه ی بسیار ناچیزی از کاربرد پیکسل شیدر و ورتکس شیدر در بازیهاست ....در کل در بیشتر بازی ها از دووم3 بگیر تا فیر .. هالف لایف 2 و Call of Duty و خیلی های دیگه بیشترین حجم پردازش در کارت گرافیک به این دو گزینه اختصاص داره...
کاربرد پیکسل شیدر و ورتکس شیدر در بازی ها بسیاربسیار فراتر از اونچیزیه که فکر میکنی ....;)
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط mehrdad_:
amd 3000
ram 512mb
6600gt

من با این سیستم بین 25 تا 30 فرم میگیرم تازه جاهای شلوغ 15 میرسه:(

رزولیشن چند در چند گذاشتید و تنظیماتم high یا medium یا low ?

AA و AF شما فعال هست یا نه ؟

(سیستم من هم همینه)

دوستان میشه با غیر فعال کردن AF , AA فریم ریت بهتری گرفت ؟
 
نوشته شده توسط Nameless:
رزولیشن چند در چند گذاشتید و تنظیماتم high یا medium یا low ?

AA و AF شما فعال هست یا نه ؟

(سیستم من هم همینه)

دوستان میشه با غیر فعال کردن AF , AA فریم ریت بهتری گرفت ؟

من همه چیز رو حداقل میزارم همین قدر میده بالا هم میبرم همین قدر میده:scare:


AA و AF این که گفتی من نمیدونم چیه؟؟؟
 
نوشته شده توسط mehrdad_:
من همه چیز رو حداقل میزارم همین قدر میده بالا هم میبرم همین قدر میده:scare:


AA و AF این که گفتی من نمیدونم چیه؟؟؟

مگه میشه بین حداقل و حداکثر فرقی نکنه !
-------------------------------------

AA = Antialiasin
AF = Anisotropic

دوستان برای بهتر اجرا شدن بازی میتونید اینکار رو بکنید

به display properties>setting>Advanced>Geforce xxxx Setting برید

برید

از سمت چپ قسمت Performance & Quality Settings را انتخاب کنید

در قسمت setting مقدار Antialiasin Setting و Anisotropic Setting را برابر Application Controled بزارید و مقدار Image Setting را برابر High Performance بذارید

. ok بزنید . قبل از اجزای بازی Desktop کامپیوترتون اگه عکس هست ورش دارید و بذارید none .

در بازی مقدار AA و AF را off بذارید.

این AF و AA کلی فریم ریت شما را کم میکنه.

۞۩ محمد ۩۞
 
نوشته شده توسط farzadlion:
فکرمی کنم مثال خوبی نزدی..چون بیشترین فشار را در فیر گزینه ی Soft shodaw به کارت گرافیک وارد میکرد که یکی از توابع سایه زنی های راسی و پیکسلی محسوب مبشه... یادمه وقتی این گزینه را غیر فعال میکردم بازی خیلی روون میشد..;)



در مورد ویژگی HDR باید بگم پیش ازین بازی های Serious Sam و Splinter Cell :Chaos Theory و همچنین FarCry از HDR استفاده کردند(البته در فارکرای باید نسخه ی اضافه شوندش را نصب کنی..)..البته بازی های دیگه ای هم هست...

احسان.. میدونی اشتباهی که میکنی چیه !!!...فکر میکنی Pixel Shader و Vertex Shader فقط برای خلق سایه زنی در بازی ها بکار میرند در حالی که اینطور نیست...خیلی ها شناخت دقیقی از Pixel Shader و Vertex Shader ندارند و چون اسم Shader را میبینند فکر میکنند فقط برای سایه زنی کاربرد داره در حال که اصلا اینطور نیست..;)

خیلی از جلوه ها و افکت های ایجاد شده در بازی ها توسط این دو تا ترسیم و خلق میشه...بزار برات مثال بزنم...مثلا حرکت درختان و یا علف ها در بازی ها توسط ورتکس شیدر انجام میشه حتی پوست مدل کاراکتر ها توسط ورتکس شیدر ایجاد میشه.. و یا مثلا متریال سطح آب ها و رودخانه ها و دریاچه ها توسط پیکسل شیدر ایجاد میشه..حتی برای رندرینگ آسمان در بسیاری از بازی ها از پیکسل شیدر استفاده میکنند...این مثال هایی که زدم تنها گوشه ی بسیار ناچیزی از کاربرد پیکسل شیدر و ورتکس شیدر در بازیهاست ....در کل در بیشتر بازی ها از دووم3 بگیر تا فیر .. هالف لایف 2 و Call of Duty و خیلی های دیگه بیشترین حجم پردازش در کارت گرافیک به این دو گزینه اختصاص داره...
کاربرد پیکسل شیدر و ورتکس شیدر در بازی ها بسیاربسیار فراتر از اونچیزیه که فکر میکنی ....;)


شما لازم نیست اشکال از من بگیری شما خودت پر از اشکال هستی
اشکال شما اینه که همیشه میخای یه خودی توی جمع نشون بدی ...
اول باید بگم هیچ کدوم از بازی هایی که شما میگید تا قبل از این از HDR استفاده نمیکرند ولی با پچ های جدید این امکان وجود داره ... این یک

اما در مورد F.E.A.R و گزینه SOFT SHADOW
عملی که انجام میده بر روی SHADOW تغرییبا مانند عملی هست که AA برای PIXEL ها انجام میده ، بیشتر از این لازم نمیدنم توضیح بدم وقت خودمم بگیرم ...
اما در مورد SHADR خیلی خنده داره شما رفتید توی DIC دیدید که معنیش میشه سایه ... بعد برای خودت تفسیر کردی که ... بعد این عمل خودت را داری به من نسبت میدید
دیگه بیشتر از این معلومات منا زیره سوال نبر
اینا یه توهین میدونم ، تکرار نشه
وقتمم برام خیلی ارزش داره فرصت جواب داد به این خودنمایی ها را ندارم
در ضمن مثالی هم که آوردی بزار تا تکرار بشه شاید حفظ شدی از رو مجله نخونی دیگه

در آخر هم یه دست محکم براش بزنید ...
 
آخرین ویرایش:
احسان.. میدونی اشتباهی که میکنی چیه !!!...فکر میکنی Pixel Shader و Vertex Shader فقط برای خلق سایه زنی در بازی ها بکار میرند در حالی که اینطور نیست...خیلی ها شناخت دقیقی از Pixel Shader و Vertex Shader ندارند و چون اسم Shader را میبینند فکر میکنند فقط برای سایه زنی کاربرد داره در حال که اصلا اینطور نیست
راستی اینا یادم رفت اصلا من هیچ اسمی از سایه نیوردم ....... خیلی خنده داره شما از کجا فهمیدی که من SHADER را به سایه میدونم ؟
از SOFT SHADOW هم اسمی نبردم ...
یعنی شما دقیقا داری جواب خودتا میدی
:D
از این به بعد هم خودت جواب خودتا بده ، چون وقت این بحث ها ی خاله ... را ندارم
 
آخرین ویرایش:
سلام .
البته ببخشید تو بحث دخالت میکنم .
آقا احسان عزیز . فرزاد جان منظوری نداشتن و نمیدونم چرا به شما برخورده ؟
ایشون فقط دوستانه داشتن توضیح میدادن . مطمئن باش هیچ گونه بی احترامی در بین نیست . :)
در ضمن همون طور که فرزاد جان گفتن بازی های Serious Sam 2 و Splinter Cell 3 بصورت عادی و بدون نصب هیچ گونه پچ جدید از قابلیت HDR استفاده میکنن ! فقط بازی فارکرای هست که شما باید پچ جدید اونو نصب کنین تا هم قابلین های Shader 3 تو بازی فعال بشه و هم HDR .
و مورد بعد اینکه صحبت های ایشون در مورد شیدر ها و کارشون کاملا درسته . آب . حرکت اجسام مثل علف ها . آسمان و ... توسط شیدر ها محاسبه میشن .
اگه دقت کنی یکی از دلایل شکست کارتهای سری FX از انودیا این بود که بصورت کامل از Shader 2 پشتیبانی نمیکردن . حتی قویترینشون یعنی FX 5950 Ultra .
به همین خاطر هست که تو تست 3D Mark 2005 که بصورت کامل از قابلیت های Shader 2 استفاده میکنه یه کارت مثل FX 5950 Ultra با اون همه قدرت امتیاز 1400 میگیره . اونوقت یه کارت Radeon 9600 XT با امکاناتی دقیقا نصف اون یعنی مموری باس 128 بیتی و Pipeline هایی برابر 4 امتیاز 1800 میگیره !! جالبه نه ! :)
البته امیدوارم این پست منو یه توضیح دوستانه در نظر بگیری و یه وقت فکر نکنی که قصد توهین دارم . :)
 
لبته ببخشید تو بحث دخالت میکنم .
آقا احسان عزیز . فرزاد جان منظوری نداشتن و نمیدونم چرا به شما برخورده ؟
ایشون فقط دوستانه داشتن توضیح میدادن . مطمئن باش هیچ گونه بی احترامی در بین نیست .
در ضمن همون طور که فرزاد جان گفتن بازی های Serious Sam 2 و Splinter Cell 3 بصورت عادی و بدون نصب هیچ گونه پچ جدید از قابلیت HDR استفاده میکنن ! فقط بازی فارکرای هست که شما باید پچ جدید اونو نصب کنین تا هم قابلین های Shader 3 تو بازی فعال بشه و هم HDR .
و مورد بعد اینکه صحبت های ایشون در مورد شیدر ها و کارشون کاملا درسته . آب . حرکت اجسام مثل علف ها . آسمان و ... توسط شیدر ها محاسبه میشن .
اگه دقت کنی یکی از دلایل شکست کارتهای سری FX از انودیا این بود که بصورت کامل از Shader 2 پشتیبانی نمیکردن . حتی قویترینشون یعنی FX 5950 Ultra .
به همین خاطر هست که تو تست 3D Mark 2005 که بصورت کامل از قابلیت های Shader 2 استفاده میکنه یه کارت مثل FX 5950 Ultra با اون همه قدرت امتیاز 1400 میگیره . اونوقت یه کارت Radeon 9600 XT با امکاناتی دقیقا نصف اون یعنی مموری باس 128 بیتی و Pipeline هایی برابر 4 امتیاز 1800 میگیره !! جالبه نه !
البته امیدوارم این پست منو یه توضیح دوستانه در نظر بگیری و یه وقت فکر نکنی که قصد توهین دارم
مصطفی مرسی از توضیحاتی که دادی..:) ;) مثل همیشه بسیار مفید بود
من هنوزم سر در نمیارم :confused:
من جور دیگه ای در مورد احسان فکر می کردم اما متاسفانه مثل اینکه اشتباه می کردم ...اصلا فکرشا نمی کردم...

از مدیرا و دوستان هم بخاطر اینکه بحث این تاپیک به بیراهه کشید عذر میخوام ...:rolleyes:
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم چه شناختی داشتید ولی من تا این پست شما را دیدم کلا اعصابم به هم ریخت
من تا الان سعی کردم اطلاعات کسی را زیره سوال نبرم ولی چندین بار کسانی تو همین سایت سعی بر این کار داشتند
اگر هم پستی زدم تماما با دلیل و مدرک بوده ،ولی فرزاد جان چون یه نگاه به پستت بنداز ببین کاملا شما منا تخریب کردید !!!!!
کسی که کاربر جدیدی هست میاد این پست را میخونه چه فکری در مورد من میکنه؟

در ضمن هر طور که فکر میکردید در مورد من فکر کنید ولی فقط خواستم از موقعیت خودم دفاع کنم همین
وضعیت پستی که تو این سایت زده میشه با Chat فرق داره ، اینجا پست زده میشه و ثبت میشه تا دیگران اگر با مشکلی مانند ما مواجه شدند ، دیگه سرچ نکنند و بتونند مشکلشون را همین جا حل کنند ، از طرف دیگه اعتبار کاربران این سایت باعث میشه که دیگران با دیدن نام کاربری اون شخص بتونند روی پست هاش اطمینان پیدا کنند
وگرنه اگر یک کاربر فعال بخواد هر چی خواست بدون مدرک و دلیل بگه دیگه حرفاش رد میشه
توی Chat یه حرفی گفته میشه ولی فقط برای اون لحظه و به درد کسه دیگه ای نمیخوره

در آخر هم من خیلی معذرت میخوام ، قبلا هم یکی از مدیران ایراد گرفته بود به من
منم گفتم که یه مقدار زود عصبانی میشم ولی سعی میکنم اینطور نباشه
شاید میتونستم با دید ن پست شما فقط بگم بهم برخورده همین ...
بیشتر از این هم تاپیک را منحرف نمیکنم از دوستان هم معذرت میخوام
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or