Multi Platform Streets of Rage 4

سازنده
DotEmu
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Playdigious
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. Xbox One
  3. Nintendo Switch
c2268_.png
Streets of Rage ، معروف به Bare Knuckle در ژاپن ، سه گانه بازی های ضرب و شتم است که در دهه 1990 توسط SEGA تولید و منتشر شد.این سریال مشهور به دلیل اکشن بدون توقف و موسیقی تحت تأثیر رقص الکترونیکی که توسط یوزو کوشیرو و موتوهیرو کاواشیما ساخته شده به شهرت رسیده.این یکی از بهترین سریال های ضرب و شتم در تمام دوران محسوب می شود. بعد از گذشت سالها ، اکسل و بلیز سرانجام در جایی که جدال خیابانی را ترک کرده بودند مجددا ان را پیش می گیرند.این بازی شامل تصاویری دست ساز از تیم سازنده Wonder The Dragon's Trap ، بازی Streets of Rage 4 بر روی گیم پلی کلاسیک تریلوژی با مکانیک های جدید ، یک داستان تازه و یک دسته از مراحل خطرناک و مشکل ساخته شده است. Streets of Rage 4 گیم پلی کلاسیک را به یاد می آورد اما به لطف تخصص Guard Crush Games و Dotemu به عنوان یک بازی کاملاً اصیل به سبک سه گانه کلاسیک است.
کمپانی سگا در ساخت این بازی هیچ نقشی ندارد فقط مجوز ساخت را به کمپانی های دات ایمو گارد کراش گیم و لیزارد کیوب داده است.دات ایمو کار انتشار بازی و طراحی ان را به عهده دارد کارهای گرافیکی و بک گراند و طراحی شخصیت های بازی به عهده لیزاد کیوب است و برنامه نویسی بازی هم به عهده گارد کراش گیم می باشد.طبق اعلام سازندگان بازی در بهار 2020 برای پلتفرم های pc و ps4 و xbox one و switch منتشر می شود.
q1041_.png
در این سری از بازی در کنار اکسل و بلیز شاهد بازگشت ادام هانتر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شخصیت های بازی هستیم و دو شخصیت جدید هم بنام چری هانتر دختر ادام و فلوید شخصیتی که در یک تصادف وحشتناک دستان خود را از دست می دهد و توسط دکتر زان دو بازوی رباتیک برایش طراحی شده است که تا حدودی یاد اور max کشتی کج کار حرفه ای و از دوستان اکسل است که در sor2 حضور داشت.
طبق اخرین اخبار منتشر شده توسط دات ایمو یوزو کوشیرو به دلیل مشغله کاری تعداد کمی از قطعات مو سیقی بازی را می سازد و کار اصلی ساخت موسیقی بازی به olivier deriviere واگذار شده ضمنا hideki naganuma به خاطر مشکل برنامه زمانبندی از تیم ساخت موزیک جدا شده و بجای او haromi fujita به تیم اضافه شده از دیگر چهره های جدید تیم سازنده موزیک متن scattle و das mortal و xl middleton و groundislava می باشند.
23924_.png
streets of rage تا کنون بصورت رسمی در سه نسخه 1 ,2 .3 منتشر شده نسخه اول در سال 1991 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت از نکات جالب ان کمک گرفتن از ماشین پلیس بود که با فشردن دکمه A کنترلر یک ماشین پلیس با دو نفر سرنشین یکی راننده و دیگری هم که یک بازوکا را به سمت دشمنان پرتاپ می کرد و صدمات زیادی به انها وارد می نمود و همچنین پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد.
بعد از موفقیت sor1 سگا در سال 1992 تصمیم به ساخت دومین سری بازی می گیرد در این نسخه ayano koshiro خواهر یوزو در طراحی شخصیت های بازی و همچنین مراحل بازی بیشترین نقش را داشت او در یکی از مصاحبه هایش در مورد بازی از فشار زیاد کمپانی سگا برای هر چه سریعتر ساختن بازی گله مند بود و گفت اگر فشار های سگا نبود ما شخصیت های بیشتر و کمبو های متنوع تری طراحی می کریم بازی در 6 ماه ساخته شد.sor2 بهترین نسخه بازی در سه گانه است.از نقاط قوت بازی تنوع مراحل است که شامل استادیوم پارک شهر بازی کشتی ساحل دریا اسانسور پل خیابان و ...تنوع دشمنان و باس فایت ها بهتر شدن گرافیک بازی موزیک خاطره انگیز راند هشتم و حرکات جدیدی که باعث شده بود گیم پلی بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاد حرکت گراند اپر اکسل و نعره هاش در sor2 متولد شد.
و سرانجام اخرین سری بازی در سال 1994 با کلی گلایه از تفاوت های ان با bare knuckle 3 ورژن ژاپنی بازی منتشر شد که به اختصار به بعضی از انها اشاره می کنم در ابتدا رنگ لباس اکسل و بلیز در sor3 به زرد و سفید تغییر کرده بود نوع پوشش شخصیت های زن (دشمن) وجود شخصیت زن نما بنام ash که مینی باس راند یک بازی بود ولی در sor3 وجود نداشت و در اخر تغییر صدای اکسل در sor3.در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شده بود مثل قابلیت دویدن رول کردن کار با سلاح و کسب ستاره که در صورت کسب امتیاز و از دست ندادن خط سلامت تا سه ستاره میشد دریافت کرد که حرکات قدرتمندتری با ستاره قابل اجرا بود که صدمات زیادی به دشمن وارد می کرد.از دیگر تغییرات پایان های متفاوت بازی بود که بطور مثال اگر در راند 6 بازی ژنرالی که به اسارت گرفته شده بود رو در زمان معین ازاد نمی کردیم راند اخر بازی تغییر می کرد و باس اخر بازی هم شیوا بود یا اگر در راند 7 ربات Mr.x رو در زمان تعیین شده شکست نمی دادیم شهر بکلی نابود میشد.همچنین در sor3 امکان باز کردن قفل شخصیت هایی مثل شیوا و اش و اضافه کردن کانگورو دست اموز بنام victy هم وجود داشت که در نوع خودش جالب بود.
774807_.gif
در اخر مایلم به بخشی از تغییراتی که قراره در گیم پلی بازی در sor4 شاهد باشیم اشاره کنم در این سری شاهد حمله ستاره ای هستیم که شکل ان برای هر شخصیت متفاوت است همچنین امکان بازیابی خط سلامت با زدن ضرباتی به دشمن و عدم خوردن ضربه از انان در بعضی از مواقع بازی هست.سلاح های بسیار متنوعی به بازی اضافه شده و امکان گرفتن سلاح در هوا بعد از برخورد به دشمن وجود دارد.بر خلاف سه گانه دشمنان و سلاح ها از لبه تصویر خارج نمی شوند و بعد از بر خورد به لبه اگر ضربات شدید باشند به داخل تصویر بر می گردند اگرم شدت کم باشد چسبیده به لبه تصویر می افتند.در این سری شاهد کمبوهای هوایی و زدن دشمنان در هوا هستیم.قابلیت بازی بصورت دو نفره انلاین و چهار نفره اف لاین (محلی) هم وجود دارد .
 
آخرین ویرایش:

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,415
نام
علی
گمان نکنم دیگه خبری از Yuzo Koshiro بشه برا بازی!:-( اگه خبری بود همون اول میگفتن تا هایپ بازی بره بالا! امیدوارم اشتباه کنم!:|
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
  1. موافقم اون پیرهن دور کمرش بی خوده شلوغ کرده تازه نمیدونم چرا دم پای شلوارشم پاره کردن و بالاتر از کفشش گذاشتن اگه زیر کفش بود جالبتر بود قدشم یکم کوتاه در نظر گرفتن.
قدش بخاطر سنشه احتمالا فکر کنم axel الان دیگه نزدیک 50 سال باید داشته باشه:D طراحیش نه خیلی خوبه نه خیلی بد قابل قبوله کفشاشم خیلی خوشگه(یه مقدار شبیه کفشای خودمه;;))ولی حالا گفتیم پیر شده چرا پاره پوشش کردن اون پیرهن دور کمرش خیلی هم تو چشم نیست البته از سازنده امریکایی انتظار بیشتری نمیشه داشت همینم خوبه تنها کاری که میتونن کنن اینه که چندتا اسکین بدن مشکل حل کنن :D
درمورد باس اتفاقا این باس ها هم جدیدن و هم متنوع من مشکلی توشون نمیبینم بازی کلش فانتزیه چون اون تم قدیمی دیگه برا شورش جوابگو نیست خیلی مسخره میشه دیگه دارید کم لطفی می کنید عالی کار کردن:D
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
طراح کاراکترای بازی ben fiquet هست از استودیو لیزاردکیوب که فرانسوین نه امریکایی من خودم عاشق بازی sor هستم تمام پستاییم که تا الان گذاشتم مثبت بوده و بازیرو ساپورت کردم ولی جاییم که انتقادی لازم ببینم نسبت به بازی میگم تعصب کور کورانه رو بازی ندارم.در پاسخ دوستی که گفته بود اکسلش خیلی بده ایرادایی رو که تو طراحیش دیدمو در جواب ایشون گفتم از باس فایتم ایرادی نگرفتم نظر دوستانو در موردشون پرسیدم و گفتم اگر از باس هایی با اندام درشتو عضلانی و رزمی کار استفاده بشه و تنوع کاراکترای دشمن رو بیشتر کنن بنظرتون بازی جالبتر نمیشه یه سوال پرسیدم مثال نسخه دو بازی رو هم زدم چون تا الان زیباترین نسخه بوده بین فنای بازی.از نظر سازندگان بازی نسخه چهار روایت داستان بازی بعد از گذشت ده سال از نسخه سه هست که به این ترتیب اکسل سی و چهار پنج سالش میشه نه پنجاه پس نباید قدش کوتاه بشه در اخرم اینکه تا الان بجز اکسل و بلیز کاراکتر دیگه ای معرفی نشده یکی از بزرگترین ضعف های بازیه مگه میشه این بازیرو با دوتا کاراکتر منتشر کرد!!!
من هیچ تعصبی به sor ندازم فقط دارم میگم اینایی که میگید فقط نظر شخصی شماسمت نه یه فکت اگه پستم دوباره بخونی گفتم نزدیک پنجاه سال..... قدشم الان نگاه کردم همونیه که هست اون بخاطر ظاهر جدیدش
امریکایی یا فرانسوی بودن طراحش هیچ فرقی نمیکنه به هرحال هیچ کدوم از اونا نمیتونن اونطوری که ژاپنیا شخصیت طراحی میکنن طراحی کنن اگه یه ژاپنی طراحیش میکرد الان عین اکسل 1.2.3 بود اینکه شما از چیزی که یه طراح اروپایی ساخته خوشتون نمیاد مشکل خودتونه
دشمنا که بنظر تنوعشون از 2 هم بیشتره و بهتره تا الان که هیچ ایرادی توش دیده نشده اینکه دشمنای عادی بازی همونان فقط بخاطر اینه که حس sor1.2.3 بده در مورد شخصیت ها همون اول معرفی که نمیان همه شخصیتا رو معرفی کنن بگن سلام اینم sor4..... طی زمان معرفیشون میکنن و هیچ نگرانی وجود نداره
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
در مورد طراحی اکسل من جواب پست یکی از دوستانو دادم که انتقاد کرده بود با شما بحثی نداشتم نمیدونم این حالت عصبانیت و تهاجمی شما به چه دلیله من که با نهایت ادب و منطق دارم پست میذارم بعدشم مگه من گفتم مشکل کیه طراحیش که شما میگین مشکل خودتونه حالا طراحیشو چه ما خوشمون بیاد چه نیاد سازندگان ایجوری تصمیم گرفتن اصلا نمیدونم حالا چرا اینقد رگ گردنتون زده بیرون رو این پست من مگه من گفتم همه عالم باید نظرمو تایید کنن نظر شخصیمو گفتم هر کی دوست داشت لایک میکنه نداشت نمیکنه.پنج نوع دشمن تا الان تو عکساش هست کجا از دو بیشتره این پنجتا که تو نسخه های قبلیم بوده چیز جدیدی تا الان ندیدیم و اینکه شما میگین همون اول معرفی نمیکنن پنج ماه از خبر ساختش گذشته امیدوارم که اضاف کنن تا بازی جذابتر بشه.
من که بد صحبت نکردم داداچ:D اگه کردم عذر میخوام چیز خاصی نگفتم بحث سر چهره شخصیت ها بود که گفتم بخاطر اینکه سازنده ژاپنی نیست اینجوریه:D همین
اره دشمنای عادی تکرارین بخاطر اینکه حس sor های قدیمی رو بده ولی باس هاش جدید و متنوع ان درسته پنج ماه گذشته ولی از اونجا که تا الان حتی یه گیم پلی درست حسابی هم ازش ندادن نباید انتظار داشت که شخصیت های دیگه رو معرفی کنن:D
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
اتفاقا من دوست دارم تمام کاراکترای نسخه های قبلی باشن ولی کاراکترای جدیدم بهش اضافه بشن هر چی بازی وگیم پلی بازی به سه نسخه قبل نزدیکتر باشه بازی جذابتر میشه و خاطرات فن ها هم زنده میشه من خودم ارزومه که ادام و مکس در این نسخه باشن امیدوارم در اینده خبر های دلگرم کننده ای از بازی بیرون بیاد.
لیزاردکیوب کارش درسته نگران نباش الان فقط دارن هایپ میکنن:D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
من هیچ خاطره ای با SORها و اینا ندارم، سبک محبوبم هم نیست اصلا:D
ولی آرت استایل بازی فوق العاده ست و آدم رو وسوسه میکنه فقط به خاطر همین یک مورد بره سراغش:D
کلا هر عکسی چیزی ازش میبینم، من که لذت میبرم و هوس میکنم کاش الان بود و بازی میکردیم:D
 
  • Like
Reactions: jhoobin

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
از پستات فک میکردم سنت زیاد نباشه حالا اگه دوس نداری سنتو بگی اشکال نداره ولی ژوبین جان ما جز ریش سفیدای این بازی هستیم من 36 سالمه ولی بدون چقد این بازی رو دوسدارم و باهاش خاطره دارم که تا این موقع دارم راجع بهش پست میذارم اصلا بخاطر همین بازی عضو این سایت شدم من ده سالم بود میرفتم کلوپ بازی میکردم دو سه سال بعدش بابام برام سگا خرید دیگه شبو روز باهاش نداشتم نسخه های قبلیرو بازی کردی؟
البته من ژوبین نیستما:p
به اندازه شما ریش سفید نیستم، ولی 25 سالی هست تقریبا و به اندازه کافی ما هم چندتا پیرهنی در عرصه ی گیم پاره کردیم:D ولی خوب با PS1 و PC شروع کردم کلا:D

اما کلا زیاد اهل بازی های این سبک نیستم، Beat'em Upه این مدلی با Shank خیلی حال کردم فقط(که اونم با این باز خیلی فرق داره!) و نسل پیشم یکم Double Neon Dragon زدم که چندان حال نکردم:D
اینم باز ممکنه خوشم نیادا! ولی حداقل طراحیاش خیلی جذابه برام! و شاید جالب ترین بخشش برام اینه اصلا فاز رترو گیمینگ و اینا بر نداشتن که یه گرافیک پیکسلی تحویل بدن... تو این دوره ای که اکثر بازی های دانلودیه خوب پیکسلی کار میکنند، اینا سعی کردن یه کار درست حسابی و امروزی تحویل بدن که دمشون گرم:x (به شخصه الان اصلا فاز گرافیک پیکسلی رو درک نمیکنم و اصلا هیچ جذابیتی برام نداره:| )
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
البته من ژوبین نیستما:p
به اندازه شما ریش سفید نیستم، ولی 25 سالی هست تقریبا و به اندازه کافی ما هم چندتا پیرهنی در عرصه ی گیم پاره کردیم:D ولی خوب با PS1 و PC شروع کردم کلا:D

اما کلا زیاد اهل بازی های این سبک نیستم، Beat'em Upه این مدلی با Shank خیلی حال کردم فقط(که اونم با این باز خیلی فرق داره!) و نسل پیشم یکم Double Neon Dragon زدم که چندان حال نکردم:D
اینم باز ممکنه خوشم نیادا! ولی حداقل طراحیاش خیلی جذابه برام! و شاید جالب ترین بخشش برام اینه اصلا فاز رترو گیمینگ و اینا بر نداشتن که یه گرافیک پیکسلی تحویل بدن... تو این دوره ای که اکثر بازی های دانلودیه خوب پیکسلی کار میکنند، اینا سعی کردن یه کار درست حسابی و امروزی تحویل بدن که دمشون گرم:x (به شخصه الان اصلا فاز گرافیک پیکسلی رو درک نمیکنم و اصلا هیچ جذابیتی برام نداره:| )
یعنی عمر گیمریت بر فناست اگر امروز نری یه سگا نخری(70 تومن بیشتر نباید باشه) و کارتریج شورش در شهر 3 نذاری توش و همراه نشی در ماجراجویی الکس
باورت میشه توی اون زمان این بازی پایان های مختلف داشت؟
حتی میتونستی باس های بازی رو هم به کارکترهای قابل بازی اضافه کنی
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
البته من ژوبین نیستما:p
به اندازه شما ریش سفید نیستم، ولی 25 سالی هست تقریبا و به اندازه کافی ما هم چندتا پیرهنی در عرصه ی گیم پاره کردیم:D ولی خوب با PS1 و PC شروع کردم کلا:D

اما کلا زیاد اهل بازی های این سبک نیستم، Beat'em Upه این مدلی با Shank خیلی حال کردم فقط(که اونم با این باز خیلی فرق داره!) و نسل پیشم یکم Double Neon Dragon زدم که چندان حال نکردم:D
اینم باز ممکنه خوشم نیادا! ولی حداقل طراحیاش خیلی جذابه برام! و شاید جالب ترین بخشش برام اینه اصلا فاز رترو گیمینگ و اینا بر نداشتن که یه گرافیک پیکسلی تحویل بدن... تو این دوره ای که اکثر بازی های دانلودیه خوب پیکسلی کار میکنند، اینا سعی کردن یه کار درست حسابی و امروزی تحویل بدن که دمشون گرم:x (به شخصه الان اصلا فاز گرافیک پیکسلی رو درک نمیکنم و اصلا هیچ جذابیتی برام نداره:| )
:|حالا درسته 17 سالمه ولی من بچه بودم یه مدت nes داشتم و هم ps2 و همینطور شبیه ساز جنسیس:D کلا با اونا شروع کردم:D و اتفاقا برعکس شما هنوزم از گرافیک پیکسلی خوشم میاد حس گذشته ای که توش نبودم میده:p ارت استایل بازی واقعا خفنه یعنی بازی بگیری و فقط به مدل ها نگاه کنی:D
ماجراجویی الکس
الکس! جدی!:)) مطمئنی اصلا بازی کردیش؟:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر