Multi Platform Streets of Rage 4

سازنده
DotEmu
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Playdigious
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. Xbox One
  3. Nintendo Switch
c2268_.png
Streets of Rage ، معروف به Bare Knuckle در ژاپن ، سه گانه بازی های ضرب و شتم است که در دهه 1990 توسط SEGA تولید و منتشر شد.این سریال مشهور به دلیل اکشن بدون توقف و موسیقی تحت تأثیر رقص الکترونیکی که توسط یوزو کوشیرو و موتوهیرو کاواشیما ساخته شده به شهرت رسیده.این یکی از بهترین سریال های ضرب و شتم در تمام دوران محسوب می شود. بعد از گذشت سالها ، اکسل و بلیز سرانجام در جایی که جدال خیابانی را ترک کرده بودند مجددا ان را پیش می گیرند.این بازی شامل تصاویری دست ساز از تیم سازنده Wonder The Dragon's Trap ، بازی Streets of Rage 4 بر روی گیم پلی کلاسیک تریلوژی با مکانیک های جدید ، یک داستان تازه و یک دسته از مراحل خطرناک و مشکل ساخته شده است. Streets of Rage 4 گیم پلی کلاسیک را به یاد می آورد اما به لطف تخصص Guard Crush Games و Dotemu به عنوان یک بازی کاملاً اصیل به سبک سه گانه کلاسیک است.
کمپانی سگا در ساخت این بازی هیچ نقشی ندارد فقط مجوز ساخت را به کمپانی های دات ایمو گارد کراش گیم و لیزارد کیوب داده است.دات ایمو کار انتشار بازی و طراحی ان را به عهده دارد کارهای گرافیکی و بک گراند و طراحی شخصیت های بازی به عهده لیزاد کیوب است و برنامه نویسی بازی هم به عهده گارد کراش گیم می باشد.طبق اعلام سازندگان بازی در بهار 2020 برای پلتفرم های pc و ps4 و xbox one و switch منتشر می شود.
q1041_.png
در این سری از بازی در کنار اکسل و بلیز شاهد بازگشت ادام هانتر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شخصیت های بازی هستیم و دو شخصیت جدید هم بنام چری هانتر دختر ادام و فلوید شخصیتی که در یک تصادف وحشتناک دستان خود را از دست می دهد و توسط دکتر زان دو بازوی رباتیک برایش طراحی شده است که تا حدودی یاد اور max کشتی کج کار حرفه ای و از دوستان اکسل است که در sor2 حضور داشت.
طبق اخرین اخبار منتشر شده توسط دات ایمو یوزو کوشیرو به دلیل مشغله کاری تعداد کمی از قطعات مو سیقی بازی را می سازد و کار اصلی ساخت موسیقی بازی به olivier deriviere واگذار شده ضمنا hideki naganuma به خاطر مشکل برنامه زمانبندی از تیم ساخت موزیک جدا شده و بجای او haromi fujita به تیم اضافه شده از دیگر چهره های جدید تیم سازنده موزیک متن scattle و das mortal و xl middleton و groundislava می باشند.
23924_.png
streets of rage تا کنون بصورت رسمی در سه نسخه 1 ,2 .3 منتشر شده نسخه اول در سال 1991 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت از نکات جالب ان کمک گرفتن از ماشین پلیس بود که با فشردن دکمه A کنترلر یک ماشین پلیس با دو نفر سرنشین یکی راننده و دیگری هم که یک بازوکا را به سمت دشمنان پرتاپ می کرد و صدمات زیادی به انها وارد می نمود و همچنین پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد.
بعد از موفقیت sor1 سگا در سال 1992 تصمیم به ساخت دومین سری بازی می گیرد در این نسخه ayano koshiro خواهر یوزو در طراحی شخصیت های بازی و همچنین مراحل بازی بیشترین نقش را داشت او در یکی از مصاحبه هایش در مورد بازی از فشار زیاد کمپانی سگا برای هر چه سریعتر ساختن بازی گله مند بود و گفت اگر فشار های سگا نبود ما شخصیت های بیشتر و کمبو های متنوع تری طراحی می کریم بازی در 6 ماه ساخته شد.sor2 بهترین نسخه بازی در سه گانه است.از نقاط قوت بازی تنوع مراحل است که شامل استادیوم پارک شهر بازی کشتی ساحل دریا اسانسور پل خیابان و ...تنوع دشمنان و باس فایت ها بهتر شدن گرافیک بازی موزیک خاطره انگیز راند هشتم و حرکات جدیدی که باعث شده بود گیم پلی بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاد حرکت گراند اپر اکسل و نعره هاش در sor2 متولد شد.
و سرانجام اخرین سری بازی در سال 1994 با کلی گلایه از تفاوت های ان با bare knuckle 3 ورژن ژاپنی بازی منتشر شد که به اختصار به بعضی از انها اشاره می کنم در ابتدا رنگ لباس اکسل و بلیز در sor3 به زرد و سفید تغییر کرده بود نوع پوشش شخصیت های زن (دشمن) وجود شخصیت زن نما بنام ash که مینی باس راند یک بازی بود ولی در sor3 وجود نداشت و در اخر تغییر صدای اکسل در sor3.در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شده بود مثل قابلیت دویدن رول کردن کار با سلاح و کسب ستاره که در صورت کسب امتیاز و از دست ندادن خط سلامت تا سه ستاره میشد دریافت کرد که حرکات قدرتمندتری با ستاره قابل اجرا بود که صدمات زیادی به دشمن وارد می کرد.از دیگر تغییرات پایان های متفاوت بازی بود که بطور مثال اگر در راند 6 بازی ژنرالی که به اسارت گرفته شده بود رو در زمان معین ازاد نمی کردیم راند اخر بازی تغییر می کرد و باس اخر بازی هم شیوا بود یا اگر در راند 7 ربات Mr.x رو در زمان تعیین شده شکست نمی دادیم شهر بکلی نابود میشد.همچنین در sor3 امکان باز کردن قفل شخصیت هایی مثل شیوا و اش و اضافه کردن کانگورو دست اموز بنام victy هم وجود داشت که در نوع خودش جالب بود.
774807_.gif
در اخر مایلم به بخشی از تغییراتی که قراره در گیم پلی بازی در sor4 شاهد باشیم اشاره کنم در این سری شاهد حمله ستاره ای هستیم که شکل ان برای هر شخصیت متفاوت است همچنین امکان بازیابی خط سلامت با زدن ضرباتی به دشمن و عدم خوردن ضربه از انان در بعضی از مواقع بازی هست.سلاح های بسیار متنوعی به بازی اضافه شده و امکان گرفتن سلاح در هوا بعد از برخورد به دشمن وجود دارد.بر خلاف سه گانه دشمنان و سلاح ها از لبه تصویر خارج نمی شوند و بعد از بر خورد به لبه اگر ضربات شدید باشند به داخل تصویر بر می گردند اگرم شدت کم باشد چسبیده به لبه تصویر می افتند.در این سری شاهد کمبوهای هوایی و زدن دشمنان در هوا هستیم.قابلیت بازی بصورت دو نفره انلاین و چهار نفره اف لاین (محلی) هم وجود دارد .
 
آخرین ویرایش:
به عنوان کسی که از بچگی این فرانشیز رو دوست داشتم و بازی میکردم اجازه بدید یه واقعیتی رو بگم...
این تریلری که من دیدم، گرافیکش بیش از حد فانتزی بود. و ضمناً مشخصه که کار ژاپنی‌ها نیست و زیبایی منحصر به فرد انیمه ژاپنی رو نداره. استاد یوزو کوشیرو هم کاراش بگیر نگیر داره، گاهی وقتا یه ملودی میسازه حسابی میترکونه، گاهی وقتام ملودیش به لعنت خدا نمیارزه. (کاراشو گوش دادم که میگم). درکل به موفقیت آمیز بودن این ریمیک هیچ امیدی ندارم. مگر اینکه بصورت سه بعدی و Real World بازسازیش کنن و از جون و دل براش مایه بزارن، یه چیزی تو مایه‌های یاکوزا ولی با داستان و حال و هوای sor. مثل همون کاری که شرکت کنامی در سال ۱۹۹۷ با mgs کرد و تبدیل به یک بازیه افسانه‌ای شد..
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: jhoobin
به عنوان کسی که از بچگی این فرانشیز رو دوست داشتم و بازی میکردم اجازه بدید یه واقعیتی رو بگم...
این تریلری که من دیدم، گرافیکش بیش از حد فانتزی بود. و ضمناً مشخصه که کار ژاپنی‌ها نیست و زیبایی منحصر به فرد انیمه ژاپنی رو نداره. استاد یوزو کوشیرو هم کاراش بگیر نگیر داره، گاهی وقتا یه ملودی میسازه حسابی میترکونه، گاهی وقتام ملودیش به لعنت خدا نمیارزه. (کاراشو گوش دادم که میگم). درکل به موفقیت آمیز بودن این ریمیک هیچ امیدی ندارم. مگر اینکه بصورت سه بعدی و Real World بازسازیش کنن و از جون و دل براش مایه بزارن، یه چیزی تو مایه‌های یاکوزا ولی با داستان و حال و هوای sor. مثل همون کاری که شرکت کنامی در سال ۱۹۹۷ با mgs کرد و تبدیل به یک بازیه افسانه‌ای شد..
این بازی بیشتر هدفش اینه که طرفدارای قدیمی جذب کنه تا اینکه یه AAA باشه تیم سازندش که از پسش این کار بر نمیاد تم بازی از اولم فانتزی بوده و هنوزم هست و بنظرم ساخته شدن ادامه توسط تیم غیر ژاپنی کار درستی بود چون تم های انیمه های کلاسیک نمیشه با انیمه های امروز مقایسه کرد mgs از همون اول داستان قویی داشت اما sor داستتانش کلیشه خالیه:D
من فقط دو تا از اهنگای Yuzo Koshiro گوش دادم و راضی بودم هر کی اهنگای sor گوش داده ازش خاطره خوبی داره موسیقی این تریلر که عالی بنظر میومدO:-)
 
سبک گرافیک و رنگ بندی بازی خیلی شبیه به بازی Street Fighter شده.
به نظر من سگا می تونست از مکانیسم مبارزات بازی بتمن شرکت راک استیدی الگو برداری کنه و بازی رو به صورت سه بعدی طراحی کنه.
 
سبک گرافیک و رنگ بندی بازی خیلی شبیه به بازی Street Fighter شده.
به نظر من سگا می تونست از مکانیسم مبارزات بازی بتمن شرکت راک استیدی الگو برداری کنه و بازی رو به صورت سه بعدی طراحی کنه.
اونوقت همچین چیزی sor بود؟؟؟!
 
اونوقت همچین چیزی sor بود؟؟؟!

والله من نمی دونم الان شما چرا نوشته من رو ریپلای کردی.هیچ جای جملات من گفته نشده سگا یه بتمن بسازه اسمش رو بزاره شورش در شهر:-??
من گفتم می تونه از مکانیزم مبارزات بازی بتمن الگو برداری کنه مکانیزم گیم پلی می تونه شامل یه سری عناصر مثل انیمیشنها و روش مبارزات باشه که برای دنیای سه بعدی مناسب هستن و الی آخر...
اینو یادتون نره سگا هرگز نتونست بازی Sor رو تو دنیای سه بعدی بازسازی کنه چند تا تلاش ناموفق زمان دریمکست داشت که به شکست منجر شد.گاهی برای پیشرفت و رسیدن به کمال شرکتا مجبورن فرمولهای موفق قبلی رو کنار بزارن
نمونه بارز و به روز این موضوع بازی گاد آو وار هست.
ضمنا امروز سگا بازی Judge Eyes رو معرفی کرد که به نظرم نسبت به یاکوزا سیستم مبارزات کارآمدتری داره و شاید با همین فرمول هم بتونه یه شورش در شهر سه بعدی به درد بخور بسازه
 
والله من نمی دونم الان شما چرا نوشته من رو ریپلای کردی.هیچ جای جملات من گفته نشده سگا یه بتمن بسازه اسمش رو بزاره شورش در شهر:-??
من گفتم می تونه از مکانیزم مبارزات بازی بتمن الگو برداری کنه مکانیزم گیم پلی می تونه شامل یه سری عناصر مثل انیمیشنها و روش مبارزات باشه که برای دنیای سه بعدی مناسب هستن و الی آخر...
اینو یادتون نره سگا هرگز نتونست بازی Sor رو تو دنیای سه بعدی بازسازی کنه چند تا تلاش ناموفق زمان دریمکست داشت که به شکست منجر شد.گاهی برای پیشرفت و رسیدن به کمال شرکتا مجبورن فرمولهای موفق قبلی رو کنار بزارن
نمونه بارز و به روز این موضوع بازی گاد آو وار هست.
ضمنا امروز سگا بازی Judge Eyes رو معرفی کرد که به نظرم نسبت به یاکوزا سیستم مبارزات کارآمدتری داره و شاید با همین فرمول هم بتونه یه شورش در شهر سه بعدی به درد بخور بسازه
شما هم منظور منم متوجه نشدی اینکه استریت ریج محبوبه ! فن هاش عاشقشن ! همینیه که هست ! دلیلی نداره برن یه چیز دیگه بسازن اسم استریت ریج بندازن روش
 
گرافیک که محشره دوستان برا نظر دادن به فیسبوک و توییتر sor4 یه سر بزنید ببینید چه شوری به پا کرده چندین هزار نفر اونجا بی صبرانه منتظرن و نظر میدن خواهش میکنم برین و درخواست بدین که adam hunter و max thunder رو در این نسخه بذارن و موزیک رو هم بدن به استاد کوشیرو خیلیا این در خواستو دادن ولی هر چه تعداد بیشتر بشه احتمال تاثیر گذاریش بیشتر فکر کنین تو این نسخه با این گرافیک فول اسکرین ادام و مکسم باشن موزیکم یوزو کوشیرو دیگه چی میشه بخدا از وقتی این خبر اومده شب با فکرش میخوابم روزم با فکرش بیدار میشم تا الان بیشتر از صد دفعه تریلرشو دیدم و سیر نمیشم.
موسیقی از همون اولم دادنش به استاد کوشیرو تو پیست اول نوشته :D
 
عاشق استایل شیوا و ابهتشم حتما باید باشه حالا اگه مثل نسخه سه بشه به یارای خودمون اضافش کنیم که عالی میشه اما من فکر میکنم که تو این نسخه دیگه خبری از mx نباشه و سر دستشون یه زن باشه چون اعلام کرده بودن که با داستانی جدید میان با حفظ ساختار اصلی نمیدونم این تصور منه شایدم اینجوری نشه.
تا جایی که تریلر نشون میده دشمن اصلی همون زنی بود که یه مار رو دستشه
باید صبر کنیم تریلر گیم پلی بیاد و ببینیم که بازی چه تغییراتی کرده تو این تیزر که شکل دشمنا و کامبت بازی همون بود فقط گرافیک و ارت استایل خوب و نویی داشت
 
شما هم منظور منم متوجه نشدی اینکه استریت ریج محبوبه ! فن هاش عاشقشن ! همینیه که هست ! دلیلی نداره برن یه چیز دیگه بسازن اسم استریت ریج بندازن روش

من کاملا متوجه منظور شما هستم
شما موضوع رو از زاویه دیگه ای نگاه می کنی که برای من کاملا قابل درک هست
اما صحبتهای من هم کاملا واضح هست گفتم سگا می تونه با الگو برداری از مکانیزم مبارزات بتمن یا بازی های مشابه ، بازی رو به سمت دنیای سه بعدی ببره کاری که نتونسته تا حالا انجام بده . در کل از نظر من این چیزی که الان به ما نشون دادن با اینکه قابل احترام هست ولی چیزی جز یه ارتقاء معمولی بیشتر نیست و این نقطه ضعف دمو نمایش داده شده هست چون اسم شورش خیلی بزرگتر از این حرفهاست و لازمه با احترام بیشتری باهاش برخورد بشه.تجربه نشون داده معمولا این جور بازی هایی که بعد از گذشت سالیان سال انتظار ساخته می شن در نهایت فیل می شن چون انتظارات بالاتر رفته هر چند امیدوارم سگا نشون بده اشتباه می کنم
به هر حال من به نظر شما احترام می گذارم و اتفاقا جز فن های شورش در شهر هستم اما حداقل انتظارم این بود که سگا بعد از 24 سال چیز جدید و بهتری نمایش بده (گرچه همین هم برای ما فن های بازی غنیمته)
 
  • Like
Reactions: Silent fans

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or