Multi Platform Streets of Rage 4

سازنده
DotEmu
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Playdigious
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. Xbox One
  3. Nintendo Switch
c2268_.png
Streets of Rage ، معروف به Bare Knuckle در ژاپن ، سه گانه بازی های ضرب و شتم است که در دهه 1990 توسط SEGA تولید و منتشر شد.این سریال مشهور به دلیل اکشن بدون توقف و موسیقی تحت تأثیر رقص الکترونیکی که توسط یوزو کوشیرو و موتوهیرو کاواشیما ساخته شده به شهرت رسیده.این یکی از بهترین سریال های ضرب و شتم در تمام دوران محسوب می شود. بعد از گذشت سالها ، اکسل و بلیز سرانجام در جایی که جدال خیابانی را ترک کرده بودند مجددا ان را پیش می گیرند.این بازی شامل تصاویری دست ساز از تیم سازنده Wonder The Dragon's Trap ، بازی Streets of Rage 4 بر روی گیم پلی کلاسیک تریلوژی با مکانیک های جدید ، یک داستان تازه و یک دسته از مراحل خطرناک و مشکل ساخته شده است. Streets of Rage 4 گیم پلی کلاسیک را به یاد می آورد اما به لطف تخصص Guard Crush Games و Dotemu به عنوان یک بازی کاملاً اصیل به سبک سه گانه کلاسیک است.
کمپانی سگا در ساخت این بازی هیچ نقشی ندارد فقط مجوز ساخت را به کمپانی های دات ایمو گارد کراش گیم و لیزارد کیوب داده است.دات ایمو کار انتشار بازی و طراحی ان را به عهده دارد کارهای گرافیکی و بک گراند و طراحی شخصیت های بازی به عهده لیزاد کیوب است و برنامه نویسی بازی هم به عهده گارد کراش گیم می باشد.طبق اعلام سازندگان بازی در بهار 2020 برای پلتفرم های pc و ps4 و xbox one و switch منتشر می شود.
q1041_.png
در این سری از بازی در کنار اکسل و بلیز شاهد بازگشت ادام هانتر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شخصیت های بازی هستیم و دو شخصیت جدید هم بنام چری هانتر دختر ادام و فلوید شخصیتی که در یک تصادف وحشتناک دستان خود را از دست می دهد و توسط دکتر زان دو بازوی رباتیک برایش طراحی شده است که تا حدودی یاد اور max کشتی کج کار حرفه ای و از دوستان اکسل است که در sor2 حضور داشت.
طبق اخرین اخبار منتشر شده توسط دات ایمو یوزو کوشیرو به دلیل مشغله کاری تعداد کمی از قطعات مو سیقی بازی را می سازد و کار اصلی ساخت موسیقی بازی به olivier deriviere واگذار شده ضمنا hideki naganuma به خاطر مشکل برنامه زمانبندی از تیم ساخت موزیک جدا شده و بجای او haromi fujita به تیم اضافه شده از دیگر چهره های جدید تیم سازنده موزیک متن scattle و das mortal و xl middleton و groundislava می باشند.
23924_.png
streets of rage تا کنون بصورت رسمی در سه نسخه 1 ,2 .3 منتشر شده نسخه اول در سال 1991 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت از نکات جالب ان کمک گرفتن از ماشین پلیس بود که با فشردن دکمه A کنترلر یک ماشین پلیس با دو نفر سرنشین یکی راننده و دیگری هم که یک بازوکا را به سمت دشمنان پرتاپ می کرد و صدمات زیادی به انها وارد می نمود و همچنین پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد.
بعد از موفقیت sor1 سگا در سال 1992 تصمیم به ساخت دومین سری بازی می گیرد در این نسخه ayano koshiro خواهر یوزو در طراحی شخصیت های بازی و همچنین مراحل بازی بیشترین نقش را داشت او در یکی از مصاحبه هایش در مورد بازی از فشار زیاد کمپانی سگا برای هر چه سریعتر ساختن بازی گله مند بود و گفت اگر فشار های سگا نبود ما شخصیت های بیشتر و کمبو های متنوع تری طراحی می کریم بازی در 6 ماه ساخته شد.sor2 بهترین نسخه بازی در سه گانه است.از نقاط قوت بازی تنوع مراحل است که شامل استادیوم پارک شهر بازی کشتی ساحل دریا اسانسور پل خیابان و ...تنوع دشمنان و باس فایت ها بهتر شدن گرافیک بازی موزیک خاطره انگیز راند هشتم و حرکات جدیدی که باعث شده بود گیم پلی بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاد حرکت گراند اپر اکسل و نعره هاش در sor2 متولد شد.
و سرانجام اخرین سری بازی در سال 1994 با کلی گلایه از تفاوت های ان با bare knuckle 3 ورژن ژاپنی بازی منتشر شد که به اختصار به بعضی از انها اشاره می کنم در ابتدا رنگ لباس اکسل و بلیز در sor3 به زرد و سفید تغییر کرده بود نوع پوشش شخصیت های زن (دشمن) وجود شخصیت زن نما بنام ash که مینی باس راند یک بازی بود ولی در sor3 وجود نداشت و در اخر تغییر صدای اکسل در sor3.در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شده بود مثل قابلیت دویدن رول کردن کار با سلاح و کسب ستاره که در صورت کسب امتیاز و از دست ندادن خط سلامت تا سه ستاره میشد دریافت کرد که حرکات قدرتمندتری با ستاره قابل اجرا بود که صدمات زیادی به دشمن وارد می کرد.از دیگر تغییرات پایان های متفاوت بازی بود که بطور مثال اگر در راند 6 بازی ژنرالی که به اسارت گرفته شده بود رو در زمان معین ازاد نمی کردیم راند اخر بازی تغییر می کرد و باس اخر بازی هم شیوا بود یا اگر در راند 7 ربات Mr.x رو در زمان تعیین شده شکست نمی دادیم شهر بکلی نابود میشد.همچنین در sor3 امکان باز کردن قفل شخصیت هایی مثل شیوا و اش و اضافه کردن کانگورو دست اموز بنام victy هم وجود داشت که در نوع خودش جالب بود.
774807_.gif
در اخر مایلم به بخشی از تغییراتی که قراره در گیم پلی بازی در sor4 شاهد باشیم اشاره کنم در این سری شاهد حمله ستاره ای هستیم که شکل ان برای هر شخصیت متفاوت است همچنین امکان بازیابی خط سلامت با زدن ضرباتی به دشمن و عدم خوردن ضربه از انان در بعضی از مواقع بازی هست.سلاح های بسیار متنوعی به بازی اضافه شده و امکان گرفتن سلاح در هوا بعد از برخورد به دشمن وجود دارد.بر خلاف سه گانه دشمنان و سلاح ها از لبه تصویر خارج نمی شوند و بعد از بر خورد به لبه اگر ضربات شدید باشند به داخل تصویر بر می گردند اگرم شدت کم باشد چسبیده به لبه تصویر می افتند.در این سری شاهد کمبوهای هوایی و زدن دشمنان در هوا هستیم.قابلیت بازی بصورت دو نفره انلاین و چهار نفره اف لاین (محلی) هم وجود دارد .
 
آخرین ویرایش:
این کارکتر سلکت رو دوست دارم:

1wu5inrwv5x41.jpg

سلام
چطور ميشه اين شخصيتهاي جديد رو unlock كرد و گرفتشون؟
من يه بار رو hard mode هم تموم كردم story رو ولي فقط كاراكترهاي retro رو چند تاشون رو آزاد كرد.منظورم كاراكترهاي roo,max و shiva جديد هست.
 
سلام
چطور ميشه اين شخصيتهاي جديد رو unlock كرد و گرفتشون؟
من يه بار رو hard mode هم تموم كردم story رو ولي فقط كاراكترهاي retro رو چند تاشون رو آزاد كرد.منظورم كاراكترهاي roo,max و shiva جديد هست.
فن ها درست کردن واقعیت نداره آرزو هستش.
 
سه تا دشمن هستن که بدجوری رو مخن. یعنی یکی که مثل من عصبی باشه قشنگ به فنا میره.
اول اون پسرا که دستشون تو جیبشونه و با لگد میان تو حلق ادم :|
دوم اون زنها که کلاه دارن و با کله میان تو شکم ادم:|
سوم اون دخترا که میپرن هوا با لگد میان تو صورت ادم:|
سر این سه تا به شدت عصبی میشم و کار به مشت زدن تو دیوار میکشه:|
و البته رو مخ ترین دشمن هم مکس هست که چون پرت نمیشه زمین، قشنگ ادمو سرویس میکنه:|
 
سه تا دشمن هستن که بدجوری رو مخن. یعنی یکی که مثل من عصبی باشه قشنگ به فنا میره.
اول اون پسرا که دستشون تو جیبشونه و با لگد میان تو حلق ادم :|
دوم اون زنها که کلاه دارن و با کله میان تو شکم ادم:|
سوم اون دخترا که میپرن هوا با لگد میان تو صورت ادم:|
سر این سه تا به شدت عصبی میشم و کار به مشت زدن تو دیوار میکشه:|
و البته رو مخ ترین دشمن هم مکس هست که چون پرت نمیشه زمین، قشنگ ادمو سرویس میکنه:|
مکس باید چندتا مشت بزنی بهش بعد فرار کنی فقط مگرنه جر میخوری:دی
 
چری رو تازه کشف کردم :D خیلی خفنه خدایی. اصن اون کمبو سرعتی که باهاش میزنی با صوت گیتار نفله میکنه بقیه رو عالیه :D


منم خیلی باهاش حال میکنم فقط مشکلش اینه قدرتش کمه کلا
هم ضربات دمیج کمی داره :|
هم کتک میخوره سریع نوار سلامت خالی میشه:D
 
درود
من این بازی نسخه PC رو فارسی کردم تاپیکی برای این بازی گیر نیوردم
برای همین در این تاپیک لینکش رو میزارم
حجمش خیلی کمه 8 کیلوبایت زیپ شده

به مسیر نصب بازی برید

Streets of Rage 4\data\videos

و در فولدر Videos تمام فایل های زیر نویس رو کپی پست کنید و جایگزین فایلهای قبلی کنید

حالا تمام مکالمات اخر مرحله ها همراه با زیر نویس فارسی هست
 

Attachments

درود
من بازی رو دیروز تمومش کردم فقط متونم این رو بگم که تمامی خاطراتی که از بچگی داشتم همش زنده شد مخصوصا وقتی 2 نفره بازی میکردیم :(خیلی دلم گرفت خیلی....:((
اصلا لذت این بازی به coop اشه!
حالا چه به صورت افلاین با خانواده یا رفقا(ما ۴ نفره زدیم سوژه خنده بود:D)
و چه انلاین با غریبه ها
یه سری حالت ارکید رو با یه بابایی تو انلاین روی هاردمود تمام کردیم‌، حس بی نظیری داشت!
جالبیش کجا بود؟:D
طرف وسط چپتر ۱۱ ناک اوت شد (فکر کن‌ طرف اگر لفت میداد منو هم مینداخت بیرون از بازی) ولی موند و بازیِ منو تماشا کرد و منم که ادامه دادم و به قولی چپترو تمام کردم
سر همین توی چپتر نهایی ایشون مجدد اضافه شد به ما و رفتیم تا باس نهایی
اواخر باس فایت اینبار من ناک اوت شدم:D
طرف اون ضربات نهایی رو که داشت میزد من یه استرسی داشتم (حس خوبی بود اون لحظه) و ما بازی رو بردیم، خیلی لذت بخش شد این همکاری!
____

سوا از این مسئله و حتی بحث نوستالژی ، بازی واقعا ارزش تکرار بالایی داره
همونطور که میدونید ابلیتی ها و نوع کمبوها و روش های مبارزشون همه و همه خاص و متنوعه!
و هرچی بیشتر کرکترهارو تست میزنیم خیلی بهتر میتونیم از قابلیت هاشون به نحو احسنت استفاده کنیم
مورد بعد درجه سختی های مختلفش هست که حالت مانیا رسما قتل عام صورت میگیره :D
خیلی خفنه!
پ.ن:رفقا اگر دوست داشتین ادد کنید واسه coop:D
ARTORIAS_1366
 
3 استودیویی که در ساخت بازی نقش داشتن یعنی Lizardcube، Guard Crush و Dotemu اخیرا یه AMA توی ردیت برگذار کردن و به سوالات مختلفی جواب دادن. قسمت های مهمش ایناس:


  • تیم علاقه‌ی زیادی به عرضه‌ی محتوای بیشتر برای SoR4 داره و گزینه ها و خواسته های هوادارا رو داره بررسی میکنه; اما هیچ چیز هنوز قطعی نشده.
  • Dotemu دار حال حاضر داره روی 3 پروژه مشابه کار میکنه.
  • احتمال اضافه شدن Roo از SoR3 وجود داره.
  • دلیل اینکه Skate توی بازی حتی Cameo هم نداره این هست که نمیخواستن با یه دیزاین هوادارا رو به بازگشت این کارکتر امیدوار کنن. (یعنی برای بقیه NPCها برنامه دارن؟ :-?)
  • تیم علاقه‌ای به کار روی Comix Zone نداره.
چیزی نگفتن که آیا مایل به ساخت نسخه بعدی از بازی هستن یا نه؟به نظر من حالا که شروع کردن بهتره یه سه گانه بدن خیلی بهتر از اینه که همینجا کار رو تموم کنن،همین الان هم بازی فروش خوبی کرده و استقبال خوبی ازش شده
فعلا تمرکزشون روی SoR4 هست.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or