Multi Platform Streets of Rage 4

سازنده
DotEmu
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Playdigious
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. Xbox One
  3. Nintendo Switch
c2268_.png
Streets of Rage ، معروف به Bare Knuckle در ژاپن ، سه گانه بازی های ضرب و شتم است که در دهه 1990 توسط SEGA تولید و منتشر شد.این سریال مشهور به دلیل اکشن بدون توقف و موسیقی تحت تأثیر رقص الکترونیکی که توسط یوزو کوشیرو و موتوهیرو کاواشیما ساخته شده به شهرت رسیده.این یکی از بهترین سریال های ضرب و شتم در تمام دوران محسوب می شود. بعد از گذشت سالها ، اکسل و بلیز سرانجام در جایی که جدال خیابانی را ترک کرده بودند مجددا ان را پیش می گیرند.این بازی شامل تصاویری دست ساز از تیم سازنده Wonder The Dragon's Trap ، بازی Streets of Rage 4 بر روی گیم پلی کلاسیک تریلوژی با مکانیک های جدید ، یک داستان تازه و یک دسته از مراحل خطرناک و مشکل ساخته شده است. Streets of Rage 4 گیم پلی کلاسیک را به یاد می آورد اما به لطف تخصص Guard Crush Games و Dotemu به عنوان یک بازی کاملاً اصیل به سبک سه گانه کلاسیک است.
کمپانی سگا در ساخت این بازی هیچ نقشی ندارد فقط مجوز ساخت را به کمپانی های دات ایمو گارد کراش گیم و لیزارد کیوب داده است.دات ایمو کار انتشار بازی و طراحی ان را به عهده دارد کارهای گرافیکی و بک گراند و طراحی شخصیت های بازی به عهده لیزاد کیوب است و برنامه نویسی بازی هم به عهده گارد کراش گیم می باشد.طبق اعلام سازندگان بازی در بهار 2020 برای پلتفرم های pc و ps4 و xbox one و switch منتشر می شود.
q1041_.png
در این سری از بازی در کنار اکسل و بلیز شاهد بازگشت ادام هانتر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شخصیت های بازی هستیم و دو شخصیت جدید هم بنام چری هانتر دختر ادام و فلوید شخصیتی که در یک تصادف وحشتناک دستان خود را از دست می دهد و توسط دکتر زان دو بازوی رباتیک برایش طراحی شده است که تا حدودی یاد اور max کشتی کج کار حرفه ای و از دوستان اکسل است که در sor2 حضور داشت.
طبق اخرین اخبار منتشر شده توسط دات ایمو یوزو کوشیرو به دلیل مشغله کاری تعداد کمی از قطعات مو سیقی بازی را می سازد و کار اصلی ساخت موسیقی بازی به olivier deriviere واگذار شده ضمنا hideki naganuma به خاطر مشکل برنامه زمانبندی از تیم ساخت موزیک جدا شده و بجای او haromi fujita به تیم اضافه شده از دیگر چهره های جدید تیم سازنده موزیک متن scattle و das mortal و xl middleton و groundislava می باشند.
23924_.png
streets of rage تا کنون بصورت رسمی در سه نسخه 1 ,2 .3 منتشر شده نسخه اول در سال 1991 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت از نکات جالب ان کمک گرفتن از ماشین پلیس بود که با فشردن دکمه A کنترلر یک ماشین پلیس با دو نفر سرنشین یکی راننده و دیگری هم که یک بازوکا را به سمت دشمنان پرتاپ می کرد و صدمات زیادی به انها وارد می نمود و همچنین پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد.
بعد از موفقیت sor1 سگا در سال 1992 تصمیم به ساخت دومین سری بازی می گیرد در این نسخه ayano koshiro خواهر یوزو در طراحی شخصیت های بازی و همچنین مراحل بازی بیشترین نقش را داشت او در یکی از مصاحبه هایش در مورد بازی از فشار زیاد کمپانی سگا برای هر چه سریعتر ساختن بازی گله مند بود و گفت اگر فشار های سگا نبود ما شخصیت های بیشتر و کمبو های متنوع تری طراحی می کریم بازی در 6 ماه ساخته شد.sor2 بهترین نسخه بازی در سه گانه است.از نقاط قوت بازی تنوع مراحل است که شامل استادیوم پارک شهر بازی کشتی ساحل دریا اسانسور پل خیابان و ...تنوع دشمنان و باس فایت ها بهتر شدن گرافیک بازی موزیک خاطره انگیز راند هشتم و حرکات جدیدی که باعث شده بود گیم پلی بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاد حرکت گراند اپر اکسل و نعره هاش در sor2 متولد شد.
و سرانجام اخرین سری بازی در سال 1994 با کلی گلایه از تفاوت های ان با bare knuckle 3 ورژن ژاپنی بازی منتشر شد که به اختصار به بعضی از انها اشاره می کنم در ابتدا رنگ لباس اکسل و بلیز در sor3 به زرد و سفید تغییر کرده بود نوع پوشش شخصیت های زن (دشمن) وجود شخصیت زن نما بنام ash که مینی باس راند یک بازی بود ولی در sor3 وجود نداشت و در اخر تغییر صدای اکسل در sor3.در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شده بود مثل قابلیت دویدن رول کردن کار با سلاح و کسب ستاره که در صورت کسب امتیاز و از دست ندادن خط سلامت تا سه ستاره میشد دریافت کرد که حرکات قدرتمندتری با ستاره قابل اجرا بود که صدمات زیادی به دشمن وارد می کرد.از دیگر تغییرات پایان های متفاوت بازی بود که بطور مثال اگر در راند 6 بازی ژنرالی که به اسارت گرفته شده بود رو در زمان معین ازاد نمی کردیم راند اخر بازی تغییر می کرد و باس اخر بازی هم شیوا بود یا اگر در راند 7 ربات Mr.x رو در زمان تعیین شده شکست نمی دادیم شهر بکلی نابود میشد.همچنین در sor3 امکان باز کردن قفل شخصیت هایی مثل شیوا و اش و اضافه کردن کانگورو دست اموز بنام victy هم وجود داشت که در نوع خودش جالب بود.
774807_.gif
در اخر مایلم به بخشی از تغییراتی که قراره در گیم پلی بازی در sor4 شاهد باشیم اشاره کنم در این سری شاهد حمله ستاره ای هستیم که شکل ان برای هر شخصیت متفاوت است همچنین امکان بازیابی خط سلامت با زدن ضرباتی به دشمن و عدم خوردن ضربه از انان در بعضی از مواقع بازی هست.سلاح های بسیار متنوعی به بازی اضافه شده و امکان گرفتن سلاح در هوا بعد از برخورد به دشمن وجود دارد.بر خلاف سه گانه دشمنان و سلاح ها از لبه تصویر خارج نمی شوند و بعد از بر خورد به لبه اگر ضربات شدید باشند به داخل تصویر بر می گردند اگرم شدت کم باشد چسبیده به لبه تصویر می افتند.در این سری شاهد کمبوهای هوایی و زدن دشمنان در هوا هستیم.قابلیت بازی بصورت دو نفره انلاین و چهار نفره اف لاین (محلی) هم وجود دارد .
 
آخرین ویرایش:

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
3 استودیویی که در ساخت بازی نقش داشتن یعنی Lizardcube، Guard Crush و Dotemu اخیرا یه AMA توی ردیت برگذار کردن و به سوالات مختلفی جواب دادن. قسمت های مهمش ایناس:


  • تیم علاقه‌ی زیادی به عرضه‌ی محتوای بیشتر برای SoR4 داره و گزینه ها و خواسته های هوادارا رو داره بررسی میکنه; اما هیچ چیز هنوز قطعی نشده.
  • Dotemu دار حال حاضر داره روی 3 پروژه مشابه کار میکنه.
  • احتمال اضافه شدن Roo از SoR3 وجود داره.
  • دلیل اینکه Skate توی بازی حتی Cameo هم نداره این هست که نمیخواستن با یه دیزاین هوادارا رو به بازگشت این کارکتر امیدوار کنن. (یعنی برای بقیه NPCها برنامه دارن؟ :-?)
  • تیم علاقه‌ای به کار روی Comix Zone نداره.
چیزی نگفتن که آیا مایل به ساخت نسخه بعدی از بازی هستن یا نه؟به نظر من حالا که شروع کردن بهتره یه سه گانه بدن خیلی بهتر از اینه که همینجا کار رو تموم کنن،همین الان هم بازی فروش خوبی کرده و استقبال خوبی ازش شده
 

Version 7

کاربر سایت
Dec 16, 2007
444
موزیکا بد نیستن و یه سری تِرَک خوب هم داره (بهترینش همونیه که در راه رسیدن به مکس شنیده میشه، فکر کنم توی آسانسور) اما در مقایسه با سری های قبلی (مخصوصا اول و دوم) چیزی برای گفتن ندارن، یوزو کوشیرو فقط چند تا تِرَک ابتدای بازی و باس های آخرو ساخته (که اتفاقا جزو تِرَک‌های خوب بازین) اما اصلا به اینتروهای سری اول و دوم نمیرسن و به نظرم حضورش بیشتر تبلیغاتی بوده، وقتی بازیو روی موزیکای رترو انجام میدین اصلا از این رو به اون رو میشه و جون میگیره و خوشحالم که این گزینه رو گذاشتن.

خب منم دو هفته ای میشه که بازیو پلات کردم و فقط اومدم این بخش از نظرمو که قبلا داده بودم اصلاح کنم:

خیلی عجیبه که موزیکای رترو انقدر بدسلیقه چیده شدن و در بخش های زیادی هم به جای نسخه جنسیس از نسخه گیم‌گیر موزیک ها استفاده شده که خیلی افتضاحن! اونزمان فقط یک مرحله با موزیکای رترو بازی کرده بودمو تا اونجاش خوب بود. امیدوارم با آپدیتی موزیکای نسخه جنسیس رو اضافه کنن و کلا یه دستی به سر و گوش موزیکای رترو بکشن و با سلیقه تر تو مراحل بگنجونن. موزیکای خود بازی هم حالا که بهشون عادت کردم به نظرم کلا خوبن و از متوسط بالاترن.

و همچنان و با وجود اینکه توضیحاتی درباره ش داده شد (که به نظرم اصلا قابل قبول نیست) نمی فهمم چرا کلا شخصیت "سمی (اسکیت)" رو حذف کردن.

زمانی که با شخصیت های سری سوم بازی می کنین هم آدم متوجه میشه خواستن تو این سری گیم پلی سنگین و کند باشه و برای همین سرعتو حذف کردن. اون شخصیتا انگار روی دور تندن! هر چند به نظرم گیم پلی خیلی جذابی دارن.

به نظرم برای پلات بازی هم فقط دو مرحله چالشی وجود داره (برای اِس رنک)، یکی 4 و سخت ترینش 7. من با اکسل نسخه اول که خیلی قویه به راحتی تونستم بیشتر اِس رنک هارو بگیرم و فقط این دو مرحله یه مقدار چالشی بود.

امیدوارم زودتر یه سری مرحله و شخصیت جدید به بازی اضافه بشه تا دوباره برم سراغش :)

جدا از بحث این بازی به نظر میرسه این تیم در حال کار روی نسخه چهارم Golden Axe باشن! البته این فقط حدسمه و چون چند وقت پیش کانسپتی از شخصیت زن این بازی توسط انیماتور و کانسپت آرتیست SOR4 منتشر شد، این حدسو میزنم. 145383
 

Jebaited

کاربر سایت
Feb 5, 2018
739
روی درجه سختی هارد چطور sبگیرم ؟
حتی مرحله رو هارد تموم میکنم بدون اینکه بمیرم ولی s نمیده یا aمیده یا b
باید بزاری دشمنا جمع بشن بعدش کمبو بزنی بدون اینکه کتک بخوری هر سری بالای 70-80 تا ضربع بزنی امتیازات میره بالا
 
  • Like
Reactions: u.s.a and sara700

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,183
خوب بازی رو تموم کردم!
بازی در اون حد نیست که هایپ کرده بودن!گرافیک خوبی داشت!بازی یکنواخت!موزیکا هنوزم میگم قدیمیا بهتر بود!کاراکترا جالب بود!
اما دشمنا کاملا چرت!ایندینگ بازی هم همینطور !داستان نامربوط!کلا ارزش هزینشو برا من نداشت!یک باز تموم کردم co op و پاک کردم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر