Street Fighter V | PC

x7693ekoyzsy7nfogb5q.jpg


Developer : Capcom
Publisher :
Capcom
Genre : Fighting
Platform : PC / PS4
Release Date : 16 February 2016
27 بهمن 1394


بالاخره پس از گذشت 6 سال از عرضه SF IV، کپکام بالاخره سکوت طولانی مدت خود را شکست و پنجمین نسخه از سری محبوب Street Fighter را معرفی کرد.


  • بازی با موتور Unreal Engine 4 در حال ساخت است
  • Stage های بازی دارای تغییرات زمانی/آب و هوایی هستند
  • قابلیت Cross Play ، امکان بازی بین پلتفرم های مختلف را فراهم می کند
  • به گفته ی Ono نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند
  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که قابلیت های جدیدی را برای هر کرکتر فراهم خواهند کرد.
  • 16 کرکتر در ابتدای بازی در دسترس خواهند بود. 8 کرکتر دیگر در سال بعد به بازی اضافه خواهند شد.
  • بازی نسخه ی Super و Ultra و ... نخواهد داشت و نسخه ی اصلی (مشابه بازیهای League of Legends و Killer Instinct) به مرور آپدیت خواهد شد
  • بخش داستانی ، روایت به مراتب بهتری نسبت به نسخه های پیشین بازی خواهد داشت
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند
  • محل قرارگیری کرکترها در طرفین استیج در راند دوم بسته به جایی است که هر پلیر در زمان .K.O شدن ، در آن قرار دارد
  • Training Stage همانند نسخه ی چهارم در SF V نیز حضور دارد
  • برخلاف شماره ی قبلی ، در SF V می توان کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد



  • برخی قابلیت های بازی :


V-Skill

V-Skill قابلیتی منحصر به فرد برای هر کرکتر است که با فشردن همزمان Medium Punch و Medium Kick فعال می شود. V-Skill از V-Gauge استفاده نکرده و برای هر کرکتر تاثیرات متفاوتی به همراه دارد. V-Skill ها از مهم ترین المان های مبارزات هستند ، یک کرکتر می تواند با کمک V-Skill از منظقه ی ضعف گریخته و یا می تواند به کمک آن V-Gauge خود را سریعتر پر کند. یادگیری و تسلط بر V-Skill های هر کرکتر کلید پیروزی در مبارزات است.

V-Trigger

V-Trigger تواناییِ منحصر به فردی برای هر کرکتر است و تنها زمانی فعال می شود که V-Gauge به طور کامل پر شده باشد. این قابلیت با فشردن همزمان Heavy Punch و Heavy Kick قابل استفاده است. V-Trigger از لحاظ اهمیت مانند ضربات Ultra در SF IV است و می تواند جریان مبارزه را به نفع هر پلیر تغییر دهد. این قابلیت امکان استفاده از تمامی پتانسیل های هر کرکتر را در اختیار پلیر قرار می دهد و استفاده ی درست و به جا از آن می تواند جریان یک مسابقه را به کلی عوض کند. V-Trigger عمق سیستم مبارزات هر کرکتر را افزایش داده و تسلط بر آن می تواند بر شانس پیروزی هر پلیر بیافزاید.

V-Reversals

V-Reversals با مصرف کردن یکی از خانه های V-Gauge قابل دسترس است. V-Reversals این امکان را به شما می دهد تا هنگامی که در حال بلاک کردن کمبوهای حریف خود هستید ، از Counter استفاده کرده و زنجیره ی حرکات حریف مقابل را پاره کنید. این قابلیت شباهت زیادی به Alpha Counter های سری Street Fighter Alpha دارد ، با این تفاوت که اینبار V-Reversal ها تاثیرات مشابهی ندارند. بعضی از آنها حریف را مجبور به عقب نشینی می کنند ، بعضی از آنها حریف را Knock Down می کنند و برخی دیگر محل قرارگیری کرکتر را تغییر می دهند. از این رو پلیر باید با توجه به ویژگی V-Reversal کرکتر خود ، نحوه ی استفاده ی درست از آن را پیدا کند.

EX Gauge

مانند گذشته EX Gauge امکان استفاده از Special Move های قوی تر را برای پلیر به همراه می آورد. با پر شدن EX Gauge ، می توان از قابلیتی به نام Critical Arts استفاده کرد که برای هر کرکتر منحصر به فرد است. Critical Arts ها به مانند Ultra Move ها ضرباتی قوی و سینمایی هستند.


لینک های مرتبط:

تصاویر بازی Street Fighter V
کامل ترین اطلاعات از Street Fighter V
 
آخرین ویرایش:
Alex
Urien
TWELVE-V2

امیدوارم کاراکتر های بالا تو بازی باشن. SFIII Third Strike کلی کاراکتر پرطرفدار داره که الان بلااستفاده موندن. خوشحال می شم Q رو هم تو نسخه نهایی ببینم.
 

امیدوارم کاراکتر های بالا تو بازی باشن. SFIII Third Strike کلی کاراکتر پرطرفدار داره که الان بلااستفاده موندن. خوشحال می شم Q رو هم تو نسخه نهایی ببینم.
بیخیال. حوصله کتک خوردن از حمیدوس رو ندارم/:):d
 
اد بون کلا بازیاشو بر پایه اسکی میسازه:biggrin1:

احسان Roster اصلا جالب نیست. نصفشون اصلا جذابیت ندارk، چه از نظر گیم پلی، چه از نظر طراحی. الان یکی مثل Juri با این همه طرفدار، کمتر از Abel هست؟
بالراگ هم که:|:biggrin1:

البته اینا به احتمال 90% فیک هستن خدا رو شکر:biggrin1:

حالا فیک هم نباشه نسخه ی اولیه 16 تا کرکتر بیشتر نداره که خیلی کمه و قطعاً به مرور هر چی کرکتر پر طرفدار هست احتمال اضافه شدنشون هست مثل IV :دی ولی این وسط من بیشتر از همه منتظر بانو میکا ـم (که ظاهراً توی نظرسنجی برای حضور توی Tekken X Street Fighter بیشترین رای رو آورده بود) :دی خیلی در حقش ظلم شده :(
 
آخرین ویرایش:
از تاثیرپذیری stage خوشم اومد,امیدوارم بیشتر روش کار کنن ,کلا SF IV استیج خوب,زیاد نداشت و این 4تا stage جدید(sfXtk) هم که اصلا حال نمیکردم!:|

SF IV استیج خوب نداشت؟ من حوصله م سر می ره می شینم استیج های بازی رو تماشا می کنم و هنوز توش چیز جدید کشف می کنم.
 
SF IV استیج خوب نداشت؟ من حوصله م سر می ره می شینم استیج های بازی رو تماشا می کنم و هنوز توش چیز جدید کشف می کنم.
سلام,آبتین ویرگول گذاشتم که!!!:d
اینجوری بگم بهتره:استیج خوب کم داشت
این استیج هارو دوست داشتم:
Crowded Downtown
Old & Deserted Temple
Beautiful Bay
Volcanic Rim
Run Down Back Ally
 
سلام,آبتین ویرگول گذاشتم که!!!:d
اینجوری بگم بهتره:استیج خوب کم داشت
این استیج هارو دوست داشتم:
Crowded Downtown
Old & Deserted Temple
Beautiful Bay
Volcanic Rim
Run Down Back Ally

راستش من فک می کنم شما دست گذاشتی روی یکی از "نقاط قوت" بازی.
چه استیج های قدیمی SF2 که redesign شدن، چه استیج های جدیدی که طراحی شدن عالین به نظرم.
اینا رو یه نگا بندازین خالی از لطف نیستن:

SAIKYO BLOG

(Now complete) Translation of Japanese Official Super Street Fighter 4 Blog Entry: The�Stages - IPLAYWINNER - FIGHTING GAME NEWS STRATEGY & MEDIA
 
قبول دارید Ken اصلا شبیه کاراکترش درنیومده تو این نسخه؟ لب های کلفت تیره، موهای مصنوعی و بدحالت و حالت چشم هاشم متفاوته. انصافا باید توی نسخه اصلی دوباره بکننش مثل قبل.
 
قبول دارید Ken اصلا شبیه کاراکترش درنیومده تو این نسخه؟ لب های کلفت تیره، موهای مصنوعی و بدحالت و حالت چشم هاشم متفاوته. انصافا باید توی نسخه اصلی دوباره بکننش مثل قبل.
قبول داریم طراحی چهره-ش بده ولی همچین تغییراتی انتظار میرفت. چون بازی چندین سال بعد از SF IV رخ میده، اینا هم از نظر سن و سال بزرگ تر شدن:d ریو پیرتر شده، چون لی جدی تر شده، موهای بایسون خاکستری شده و ...
 
از وقتی معرفی شده من یه لیوان گذاشتم کنار به اسمه SF Money :دی دارم جمع میکنم که ایشالله Day One Akumaـم داشته باشم :دی

پویا انصافا ایده خیلی خوبی دادی، منم به از همین امروز شروع میکنم به پول جمع کردن برای بازی های مورد علاقم:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or