PlayStation Street Fighter V Arcade Edition

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
February 2016
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
68nc_sf_topic.png



rc7t_logo.png



vvqj_fsur_2.png

  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که اجازه ی استفاده از Stance های مختلف برای هر کرکتر را فراهم می آورد​
  • نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند​
  • بازی در سیزن اول دارای 22 کرکتر است که درسیزن دوم 6 کرکتر دیگر به این تعداد اضافه می شود​
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است​
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود​
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد​
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار همانند Super Move ها با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند​
  • کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را می توان به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد​
  • Capcom Fighters Network​
6yuv_logo_cfn.png
این سیستم قابلیت های زیر را در اختیار پلیر ها قرار می دهد :
با توجه به "Heat Map" می توانید مشاهده کنید که هر مبارزه در کدام نقطه از جهان در جریان است
می توانید از پروفایل هر کاربر دیدن کرده و از جزییات هر مبارزه آگاه شوید
می توانید با مشخص کردن رقبای خود در سراسر دنیا ، عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید
می توانید دوستان خود را رجیستر کرده و پلیر های مورد علاقه ی خود را Follow کنید
می توانید در میان فایل های Replay جستجو کرده و Replay مورد نظر خود را مشاهده کنید
فرستادن دعوتنامه ی آنلاین
مشاهده ی آخرین پچ ها و اخبار تورنومنت ها
و بسیاری موارد کاربردی دیگر ...
ro5l_8.png


  • فردین (FaRd!N) عزیز بابت انجام هماهنگی های لازم
  • دوست خوبم علی (Safety & Peace) عزیز به خاطر تمام زحماتی که برای تاپیک کشیده
  • حامد (Hamed 3594) عزیز بابت تریلر و ویدیوها
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
اونو گفته با فیدبک ها و نتایجی که از بتا گرفتن به شدت دارن روی SF V کار میکنن ، همچنین متوجه نگرانی پلیرهای قدیمی SF از تغییرات و ورود گروه جدید پلیرها به بازی هستن و این امر واسه بازی نیاز بوده و یه روزی باید این اتفاق می افتاده ولی همچین چیزی به این معنی نیست که بازی به طور کامل از چیزی که بوده و چلنجی که توش وجود داشته ، رو برگردونه. اونو ادامه میده که ، مجموعه قوانین SF IV خیلی زیاد بودن و مجبور بودیم همه چی رو Reset کنیم و از نو شروع کنیم تا گیمرهای جدیدتر هم جذب بازی بشن. البته این ریست کردن اتفاقیه که توی هر شماره از SF می افته و هر شماره چیز متفاوتیه ، ولی این Reset مثل ریست کردن کامپیوتر نیست که همه چی دور ریخته بشه و ما دوست داریم همچنان پلیرهای SF IV ـمون هم سراغ بازی بیان.
+ اینکه گفته ، هنوز داره روی تک تک کرکترها کار میشه و این وسط سورپرایزهایی هم برای پلیرهای قدیمی در نظر گرفته شده (مثل تغییر وگا از شارژی به کامند کرکتر) به خصوص توی DLC ها مثلاً ممکنه گیم پلی الکس کاملاً متفاوت از اون چیزی باشه که قبلاً دیدید یا حتی ممکنه موهاش رو بتراشیم (خندیدن اونو) !!!! :D

پ.ن: این خبره یه کم نگرانم کرد :( امیدوارم فیدبک کله گنده های SF بعد از عرضه خوب باشه وگرنه کامیونیتی ... . کم شدن سختی و چلنجینگ SF یه چیزی مثل کم شدن سختی کارای میازاکیه :| فعلاً که In Ono We Trust ؛ امیدوارم اینبارم رو سفیدمون کنه :(
این چند سال اخیر به یه موضوع دقت کردم و دیدم هر دفعه هم تکرار میشه:biggrin1:
اصولا کپکام با ساخت هر نسخه جدید از SF، میگه که نسخه قبلی خیلی پیچیده بود و مشکلاتی داشت (آخه تواضع تا چه حد:biggrin1:). سر ساخت SF IV میگفت سیستم Parry توی 3s زیاد خوب نبود و بازی رو واقعا دچار مشکلاتی کرده بود. دقیقا سر ساخت SF V داره همین حرفا رو راجع به SF IV میزنه و این بار از سیستم FADC و مشکلاتش میگن:biggrin1:
SF بین هر شماره-ش فاصله زیادی میندازه و یه عادت چندین و چند ساله به یه سیستم رو توی بازیکنا به وجود میاره که باهاش خو گرفتن و ترکش سخته. برای خود منم ترک سیستم FADC سخته ولی خب قبول دارم که این نگرانی ها بیخوده. طول میکشه با V-System آشنا بشم و بهش عادت کنم ولی در نهایت تجربه-ش به اندازه SF IV لذت بخش میشه و این چیزیه که همیشه با SF همراه بوده: معرفی مکانیزم های جدید و به قول حمیدوس، Define کردن نه Evolution.
نکته جالب SF V اینجاست که مال 2تا سیستم داریم و کرکترها به هیچ عنوان مثل هم نیستن و این موضوع مسابقات رو هیجان انگیزتر میکنه.

V-Skill هر کرکتر و استفاده درست و به جا ازش یه طرف، فعال کردن V-Trigger توی موقعیت های مختلف هم یه طرف. دیگه زونینگ زیاد نداریم و Match Up ها به کل متفاوت میشن و طبیعیه که پلیرهای قدیمی از تغییر شیوه های بازیشون تا حدودی ناراحت بشن اما ناراحت شدن به معنای بد بودن نیست. به معنی ترک یه عادته که سخته. پلیرهای جدیدی وارد گود میشن و همه معادلات قدیمی رو عوض میکنن.

منم این نگرانی ها رو داشتم و هنوزم ممکنه داشته باشم، اما به Ono و تیمش اعتماد کامل دارم و ثابت کردن سر SF هیچوقت سر سری کاری نمیکنن و رمز موفقیتشون ارتباط مداومشون با کامیونیتی و ارزش قائل شدن برای نظراتشون و اعمال تغییرات میلی متری هست که اونا رو متفاوت از بقیه سازنده های فایتینگ کرده و تونستن این سری رو بعد از این همه سال توی اوج نگه دارن.

پ.ن: یادم رفت به Dimps هم اشاره بکنم که قبلا سری خیلی از بازی های معروف مثل همین SF IV استعدادشونو نشون دادن و به شخصه وقتی میبینم که اینا هم توی ساخت بازی شرکت دارن، خیلی خوشحال میشم و واقعا نگرانی هام از بین میرن:bighug:
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
علی مثل همیشه عالی ، یه بیگ لایک خفن :D شاهد هم از غیب رسید :

در ادامه ی حرفهای علی جا داره بگم توی مصاحبه ی اخیر فامیتسو بیشتر در مورد گیم پلی صحبت کردن ، مصاحبه کننده ی فامیتسو پرسیده توی SF II اساس کار بر مبنای استفاده ی درست از فایر بال ها بوده ، این مورد توی SF III تبدیل میشه به Footsie بازی کردن (پ.ن : وقتی فاصله از حالت نرمال بیشتره و از ضربات Long Range و Safe استفاده کنید و بتونید از اون فاصله به نفع خودتون استفاده کنید و به حریف دمیج وارد کنید و نزدیک بشید میگن Footsie بازی کردن) در حضور مکانیزمی مثل پری و بالاخره توی SF IV اساس کار میره روی اوکیزمه (پ.ن : فشار آوردن روی کرکتر در حال بلند شدن از حالت ناک داون) ، بعد می پرسه که توی SF V اون سیستمی که مبنای کار و رمز موفقیت گیم پلی رو تشکیل میده چیه ؟ جالب اینجاست که جواب دادن مهارت پلیر :D گفتن توی SF V به خاطر سیستم های اضافه شده و آزادی عمل کرکترها تنها عامل تعیین کننده ی برد و باخت اینه که یه پلیر چقدر توی بازی کردنش با اون کرکتر مهارت داره و چطوری ازش کار میکشه :D گفتن ما صرفاً نمی خواستیم بیاییم همون گیم پلی قبلی رو تکرار کنیم از طرفی هم نمی خواستیم بازی رو برای قدیمی تر ها ساده کنیم پس اومدیم کاری کردیم تا شرایط بازی برای همه یکسان باشه و پلیرها از قدیمی تا جدید وقتی پای بازی میشینن با چیز جدیدی روبرو بشن تا برتری ای از لحاظ قدمت پلیرها ، این وسط وجود نداشته باشه :D به خاطر همین ملاک تعیین کننده توی بازی خود پلیره ؛ اینکه دائم اینو توی ذهنتون داشته باشید که HP خودتون و حریف توی چه وضعیتیه ، هر نفر کدوم Gauge ها رو در اختیار داره و در نهایت تصمیم درست گرفتن کلید پیروزی و برتری توی بازیه :D


در مورد آپدیت ها هم گفتن آپدیت های اصلی که مربوط به تغییرات اساسی توی گیم پلی و بالانس کرکترها میشه به صورت سالانه در نظر گرفته شده و سال به سال آپدیت هایی عرضه میشه که ممکنه تاثیر Move ها و بالانس کرکترها رو تغییر بده :D به نظر من که خیلی مناسبه ، تا آدم بیاد عادت کنه و مستر بشه و با بازی جفت بشه همون 1 سال زمان کفایت میکنه و بعدش با تغییرات جزئی راحت تر کنار میاد :D اگه تند تند از این تیپ آپدیت ها میدادن آدم می موند به فلان فریم و حرکات کرکتر عادت کنه یا هر لحظه ممکنه یه آپدیت بیاد و همه چی عوض بشه :D بعضی ها که تند تند آپدیت های شونصد هزار گیگی برای بالانس میدن یاد بگیرین :D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
بزرگترین ترس من این بود که کمبوها کوچک تر از قبل بشن چون دیگه FADC نیست که حرکات رو کنسل کنیم و به یه روش دیگه ادامه بدیم. اما چند وقت پیش به چندتا ویدئو کمبو دیدم و نظرم کاملا برگشت. این بار با فعال کردن V-Trigger کنسل میکردن و کمبوها رو بزرگ تر و قدرتمند تر میکردن (که برای هر کرکتر فرق میکنه). راس این ویدئو کمبوها مال Ken بود که قبل از دیدنش به خودم گفتم مثلا میخواد چیکار کنه و بعد که دیدم توی یه کمبو نزدیک 5تا شوریوکن به حریف زد، در جا دهنم بسته شد:biggrin1: حتی توی SF IV بیشتر از 2تا شوریوکن نمیتونی توی یه کمبو به حریف بزنی:biggrin1:

در مورد آپدیت برای بالانس هم نظری ندارم. اگر موقع عرضه بازی به اندازه کافی بالانس باشه که برای یک سال جوابگو باشه، مطمئنا مشکلی نیست. ولی اگر بالانس یه جاهایی بالا و پایین داشته باشه، نیازه که هر چه سریعتر برطرف بشه. البته گفتن اگر قرار باشه آپدیت برای بالانس بدن، اولیش حول و حوش Capcom Cup 2016 میاد که کمتر از یک سال از عرضه بازی هست.
اونو قبلا گفته بود عرضه روی آرکید هم بعید نیست و امیدوارم حتما برای آرکید هم بیاد. آرکید به شدت کمک میکنه به بالانس شدن بازی.
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
چند روزی بود ذهنم مشغول این بود که کارین سان موقع اجرا ultimate move چه چیزی میفرمایند ! :d طبق تحقیقاتی که کردم به این جمله رسیدم :d
Hadorokushiki-Kanzuki-Ryu Hadorokushiki Hasha no Kate Behold, the final attack! Oh-hohohoh
;))
و بعدش ترجمه google translate :))
Feeling like Ryu is ho base food for throat Type 36 champion ld want Fina l had ck! Contact h Hohoho h
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
چند روزی بود ذهنم مشغول این بود که کارین سان موقع اجرا ultimate move چه چیزی میفرمایند ! :d طبق تحقیقاتی که کردم به این جمله رسیدم :d
Hadorokushiki-Kanzuki-Ryu Hadorokushiki Hasha no Kate Behold, the final attack! Oh-hohohoh
;))

Kanzuki-style Surge of Six Senses Champion's Form :| با اون Ojou Laugh منحوسش :D

دفعه اخرت باشه راجب بانو بد بگی ها ! وگرنه از خجالت Chun-Li در میام !
yahoo_4.gif
توی سن پایینا ساکورا رو ترجیح میدم :D به اضافه اینکه :
f1e7y1pnycbed4xmnxi4.jpg
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
ravy_ultimate_chun_li_wip_by_ripped_pixels-d5rnkka.jpg
:d

خودت شروع کردی :biggrin1:

cuotev3rs9kaca1510ca.jpg



cdgb0eme1jy7zla1izxt.jpg

bge4_chunkier_chun_li_by_ray_norr-d4kwn0c.jpg
:d
بهتره دیگه تاپک را به بی راهه نکشونیم :d

اوجش همین فت فن آرتهاس ؟ :D نذار داستان کارینو بریزم این وسط جماعتی بهش بخندن :D بذار این کرکترت همینجوری توی خفا محبوب بمونه :D از این فن میدها بکش بیرون توی واقعیت و کارهای رسمی جریان خیلی فرق داره :D

 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
مورد بعدی اینه که SF V الان یه بازی خامه. نگاهی به تکامل نسخه های قدیمی بندازیم میبینیم در نهایت به چی تبدیل شد.
بعنوان مثال SF IV --> SSF IV --< SSF IV AE --> SSFIV AE 2012 --> USF IV
هر کدوم یه Major Update بودن که ورژن بازی رو از ریشه عوض کردن که کلی تغییرات مثل شخصیت های جدید تر، استیج های جدیدتر، بالانس آپدیت و ... داشتن. در نهایت توی USF IV ویژگی هایی اضافه شد که فکر کنم ایده اولیه شبکه CFN رو رقم زد: آپلود ویدئوهای مسابقات از بازی مستیم توی یوتیوب. ایضا توی بخش تمرینی، قابلیت Memory و Record رو گذاشتن که شدیدا کاربردی بود و توی زمان صرفه جویی میکرد. قابلیت Red Focus که آخرین تیر خلاص بود و باعث شد کلا استراتژی های بازی کردن یه سری از پلیرها عوض بشه. دیگه از Ultra Combo Double اسمی نمیبرم.

حالا بیاییم همین رو برای SF V در نظر بگیریم. ساده ترین و اولین چیزی که احتمالا اضافه میشه، V-Trigger 2 و Critical Art 2 برای هر شخصیت هست:d رسما بازی زیر و رو میشه خصوصا به خاطر V-Trigger. فرض کنین Ryu بتونه با V-Trigger جدیدش، به Evil Ryu تبدیل بشه وسط بازی:d حتی فکرش هم دیوانه کننده-س:d همین الان هم میتونیم این قضیه رو تا حدودی توی Necalli ببینیم:d

شدیدا منتظرم ببینم ایده های بلندپروازانه و گستاخانه و افسار گسیخته کپکام و اونو و تیم سازنده چه غولی میسازن از SF V:d
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
عکس کاور نسخه ی اسپشال شوریکن ادیشن که قراره تو کره منتشر بشه لیک شد فعلا معلوم نیست تو بقیه کشور ها ی اسیا این نسخه بیاد یا نه !
92ae_cygfq3auqaa6rag.png_large.png
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
اونور توی تاپیک کالکتورها گذاشتم اینجا هم میذارم :D کالکتورهایی که تا الان معرفی شده با محتویاتش :D


n94b5szr7cshynoleo7v.png
Street Fighter V

Region 1
Street Fighter V Collector's Edition

Europe - Region 2
Street Fighter V Day One Steelbook Edition

Japan - Region 2
Street Fighter V Valuable Edition

Australia - Region 4
Street Fighter V Collector's Edition




Street Fighter V Ultimate Edition

Korea-Region 3
Street Fighter V Special Shoryuken Edition





پ.ن : این استایل باکس آرت کره ، دیزاین مارول ورسوس کپکامه :( 4 ـش کی میاد آخه :(
پ.ن 2 : احتمالاً یکی هم برای چین معرفی بشه :D (چونلی روی باکس شات ؟ :D)
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
How Capcom Is Rebuilding The World's Greatest Head-to-Head Game

با این تیتر EDGE من دیگه حرفی ندارم :D
حیفم اومد بچسبونمش ته پست قبلی :D کاورشم معــــــــرکس !!!

 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
یه خبر بدم روحتون شاد شه :D

9fg3nktkznmnftwb30yz.jpg


پ.ن: اینم از آخرین بتا :D احتمالاً تا چند وقت دیگه خبر و زمانش هم مشخص میشه :D
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
یه خبر بدم روحتون شاد شه :D

9fg3nktkznmnftwb30yz.jpg


پ.ن: اینم از آخرین بتا :D احتمالاً تا چند وقت دیگه خبر و زمانش هم مشخص میشه :D
دیگه بتای چه وقته ؟! بازی که یه ماه دیگه میاد نکنه بخواند تاخیر بزنند ! :d
===
منم یه چیزی بگم روحت شاد شه ! :d
بتا بازی را پاک کردم !:|:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر