Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:

انیمیشن 2 دقیقه ای با عنوان"All Must Serve" مرتبط با اکسپنشن، منتشر شد

انیمیشن واقعه فاجعه آمیزی که در پایتخت Va’ruun'kai's رخ داد رو نشون میده و حالا که مردم House Va’ruun باید بعد از فاجعه برای جمع اوری تکه ها با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند
 
استارفیلد مشکلات زیاد داشت ولی پلات داستانی قطعا یکی از اونا نبود! معمولا مین کوئست بازی های که خود BGS ساخته در حد بازی های داستان محور روز نبودند نقطه قوتشون به lore قوی و ساید کوئستهاشون بوده. ولی اینکه بگیم مین کوئست استارفیلد بده اصلا درست نیست. درواقع استارفیلد یکی از بهترین مین کوئست های BGS هست و توی ساید کوئست هم رنک خیلی خوبی میگیره از نظر من.

مشکل طراحی بد گذشت و گذار سیاره ای و لودینگ های پی در پی بود. اینها قابل درست شدن هستند روی کاغذ ولی یا سخت افزار فعلی نمیکشه یا دیگه تمایل به درست کردنش ندارند.

من اخیرا دارم فالاوت ۴ رو بازی میکنم با خودم گفتم چرا من برمیگردم به فالاوت ولی به استارفیلد برنمیگردم؟ دلیلش اینه که با وجود داستان و دیالوگ های بدش خود lore فالاوت خیلی خاصه. انگار یک هنرمند این دنیا رو خلق کرده. توی طراحی همه چیز یک حالت اغرار آمیز به کار رفته. اسمهایی نذیر نوکا کولا، اسم شخصیت ها، والت، طراحی لباس ها و پاورآرمورها حتی خوراکی های بازی خیلی SPECIAL هستند (Pun intended ). TES هم که اصلا باید کتاب نوشت از هنر بکار رفته توش.
ولی استارفیلد از این نظر چیز خاصی نداره. برخلاف طراحی عالی سفینه ها، طراحی ساختمون ها لباس npc ها بنظرم فاجعه بود. طراحی شهر ها فقط نئون خوب بود. فرصت ماندگار کردن یکی دوتا سیاره رو از دست دادن انگار هنر BGS ته کشیده بود. این برای من مشکل بزرگتریه که فکر کنم کسی زیاد متوجهش نشد ولی درواقع جواب من بود به چرا اینکه استارفیلد اندازه فالاوت برای من جذاب نیست.
 
مثل اینکه DLC اونقدر چیز خاصی به بازی اضافه نمیکنه. حقیقتا با خوندن نظرات خیلی نا امید شدم. همون استارفیلد خودمونه توی یه سیاره کوچیک با یه مشت کوئست مثل بازی اصلی. انتظار دی ال سی های Fallout و Tes رو نباید داشت....

عملا اینا نمیتونن یا نمیخوان کاری که مثلا CDPR کرد با Cyberpunk رو تکرار کنن. بازی همینه که هست.
 
احتمالا اگه کارگردان بازی میکامی بود الان شاهکار منظومه شمسی و چه بسا راه شیری بود :D

ولی بی شوخی، در مورد تاد هاوارد یک سری حرف کلیشه ای رو خیلی ها تکرار میکنن و فکر کنم خودشونم اگه بپرسی این حرفت یعنی چی، نتونند توضیح بدند :D مشکل استارفیلد بیشتر از همه اتفاقا "نوین" بودن طراحیش بود، نه "سنتی" بودن،

در حالی که اگر بازی طراحی کلی مشابه مثلا فال اوت 4 یا اسکایریم داشت (تفکرات و رویکرد قدیمی*) که الان وضعیتی به مراتب بهتر داشت...

بزرگ ترین مشکل استارفیلد به نظرم فقدان یک (و چند بر اساس استاندارد های روز) محیط به شدت بزرگ پر جزئیات و هندکرفت شده بود... یعنی فقدان یکی از اصلی ترین ارکان های بازی های بتزدا... یعنی فقدان اکسپلوریشن بتزدایی، همچنین موسیقی هم اصلا در حد و اندازه کار های قبلی Zur عزیز نبود.... مشکل حتی لودینگ لزوما نبود و اینم یعنی ملت درست درک نکردن مشکل چی بود،

اتفاقا اگه رویکردشون به استارفیلد کاملا کلاسیک و قدیمی بود، الان بازی به مراتب بهتر بود،

*این که بازی ها "باید" بر اساس پیشرفت تکنولوژی، متحول بشند صحیحه، مخصوصا مکانییسم ها و مکانیک هاشون، اما اینکه یک عده رو هوا فقط از "قدیمی" بودن ایراد میگیرند به نظرم یک انتقاد رو هوا و الکی و بی فایده است، این مدل انتقادات بیهوده رو راجع به بازی های راک استار هم داشتیم برای مثال که میگن "ساختار بازی قدیمی شده و راک استار باید ال کنه بل کنه" یا مثلا دیدم از ساختار بازی های ناتی داگ هم چنین ایراداتی گرفته میشه (ِ یادتون باشه، از بازی های فرام سافور هم دقیقا همین ایرادات گرفته میشد تا اینکه متای الدن رینگ جلو انتقاد هارو تا حد زیادی گرفت :D معجزه متا :D)

* قطعا میشه به راک استار هم انتقاد وارد کرد، به نظرم رد دد ردمپشن 2 با اینکه شاهکاره اما میتونست طراحی مرحله پیشرفته تری داشته باشه، چیزی که احتمالا تو گرند دفت اتو وی ای میبینیم، یعنی همون مکانیسم ها و مکانیک هاش که باید پیشرفت کنند...

* ناتی داگ به نظرم بازی هاش مشکلی ندارند و همین که سبک بازی متحول بشه کافیه، اینم قابل پیشبینی هست چون ناتی هر 2 نسل تقریبا سبک بازی هاش متحول میشند... اخرین بار نسل هفت بود، طبیعتا جدیدترین تحول هم باید نسل 9 و بازی بعدی باشه...

*بتزدا به نظرم باید مسیر همیشگی خودش رو بره، با تمرکز رو نقاط قوت خودش، مثل اکسپلوریشن قوی، مثل فکشن های به شدت جذاب و روایت چند گانه که دست گیمر برای ساختش باز هست، مثل موسیقی حیرت انگیز... مثل گیم پلی هماهنگ با اوپن ورلد ار پی جی، مثل لور به شدت جذاب و قوی... الدر اسکرولز اگر چند محیط به شدت زیبا و حیرت انگیز + مکانیک های باز هم بروز شده و نهایتا یک موسیقی محشر داشته باشه؛ +90 رو شاخش هست... فقط امیدوارم موسیقی بازی (جرمی باشه که چه بهتر) بتونه در حد و اندازه استاندارد های بتزدا باشه، اسکایریم منهای موسیقی واقعا بخش مهمی از جذابیتش رو از دست میده، به شکل حیرت انگیزی اسکایریم "همیشه" یک موسیقی خارق العاده و یک محیط بی نظیر برای اکسپلوریشن داره، اینا + سیستم کوئست خیلی خوب بازی شد بیگ وینری که امثال راک استیدی و ناتی داگ رو شکست داد... مثل قبلش که با اف 3 امثال راک استار و کوجیما پروداکشن رو شکست داد... همچنین مثل ابلیوین...

حیف که صرفا بر اساس اف 76 و استارفیلد، یک عده نابغه کلهم بتزدا رو ترول میکنند؛ وگرنه کسی که از قدیم گیمر بوده، میدونه اینا چه شاهکار هایی ساختند بنابراین چه پتانسیلی دارند؛ حتی همون اف 4 هم در حد خودش و رقبلای گردن کلفتش کم موفقیت به دست نیاورد، گیم پلیش هم که خارق العاده بود از روز اول، و اگر مشکلی داشت بیشتر پرفورمنس بود، و اکثر ایراداتی که گرفته میشد همینجوری رو هوا بود، اگر متاش به جای 87 مثلا 92 میشد، همینایی که ترولش میکنند رو سر میگذاشتنش، کمااینکه الدن رینگ رو قبل متا ترول میکردن، و معجزه +90 باعث شد منتقدان الدن رینگ (سولزبورن) یک شبه بشند طرفدار سولزبورن :D

دیگه استودیویی که کوله باری از دستاورد مثل بتزدا داره، رو ترول کنی، یعنی "خودت" رو ترول کردی... میخوای ترول کنی، استارفیلد و 76 رو ترول کن، نه اصل استودیو رو... منم 76 و استارفیلد رو دوست ندارم، ولی ایا میشه اف 3 و 4 و ابلیوین و اسکایریم رو بشناسی، هارمونی بین اجزای بازی ها از موسیقی تا لور و اکسپلوریشن، رو درک کرده باشی، و عاشقشون نباشی؟
 
آخرین ویرایش:
حماقتهای تاد هاوارد و ... که هنوز تو دنیای قدیمیشون زندگی میکنن، عامل اصلی این اتفاقات هست
بازی شکست نخورده ولی این برا بتسدا شکسته

2024-10-01_14-40-25.jpg

حماقت ادامه دار و استفاده از انجین تاریخ گذشته و فقط و فقط کمیت و کمیت. هزار سیاره داریم.فال اوت 76 که برداشته بود کپی پیست کرده بود کدهای فال اوت رو.
واقعا نمیفهمم اینهمه جولان دادن در مورد کمیت برا چیه.
امیدوارم جدا ترمز اینو بکشن و الدر یه چیز کوچیک و جمع جور از لحاظ ابعداد باشه و نه فقط یکسری عدد و رقم.
زمانی که اسم هزار سیاره اومد، گفتم گند زده ولی موافق نبودن. وقتی که باید صرف سایر موارد میشد صرف یکسری عدد پوچ و بی معنی شده که بخوبی تو استیم از خجالتش در اومدن.
اون دوران که میگفتن wow چقدر نقشه بزرگه، گذشت. باید آپدیت شد الان یه بازی با 40-50 ساعت گیم پلی و یه نقشه مناسب و جمع جور با جزییات بالا مورد قبوله. نه من 1000 سیاره دارم.
امیدوارم نقشه الدر بعدی از اسکایریم کوچکتر باشه ولی انجینش درست بشه و با جزییات و یه داستان جذاب.
این بتسدا رسما بعد اسکایریم که یکی از بهترینهای دنیای گیمه، واقعا داره عقب گرد میره و تو سراشیبیه.امیدوارم نجات پیدا کنه.
________
البته اینم بگم، این انتشار بازیها وسط هفته هم درست نیست. باید بزارن پنجشنبه و جمعه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or