چقد جفتشون رو بازی کردی که میگی فالوت 4 نسبت به 3 عقبگرد بود ؟ بالای 2000 ساعت عناوین bethesda رو بازی کردم ( نگاه پروفایل استیمم کن) استدیو مورد علاقمه فقط توضیح بده 3 چجوری از 4 بهتره ؟ تهش همچی نظر شخصیته خواهشا عکس متا هم ندین وقتی خودتون بازیو زیرو رو نکردین
fo4 همین الانش از ویچر 3 بیشتر پلیر داره به لطف مادینگ, دقیقا از رو چی رد شد ویچر ؟ درضمن خودم ویچر رو بیشتر دوست دارم یجوری فالوت 4 رو نکوبون انگار بچه زشت بتسداست, بعد اسکایریم موفق ترین بازیشه و بهترین فالوت با اختلاف
تیم بتسدا full woke نشده باشه استارفیلد standard بعدیه سبک rpg میشه, بازی که بعد 10 سال 20k پلیر فعال داره در لحظه
اما اگه full woke شده باشه و بخان agenda های جدیدو زوری بچپونن تو حلق پلیر, یک سرطان حال بهم زنی بشه بدتر ردفال و فالوت 76![]()
خودمم میدونم سیستم دیالوگ نیو وگاس و 3 از 4 بهترهفال اوت ۴ نسبت به ۳ و نیووگاس پسرفت کامل بود دیگه. انتخاب عملا هیچ معنایی نداشت تو بازی. داستان بازی هم واقعا ضعیف بود. کامبت و سیستم ساخت و ساز خوبی داشت ولی عناصر نقش آفرینی به شدت ساده و پیش و پاافتاده ای داشت بازی. رنگبندی بازی هم کلا زده بود جاده خاکی. آمار فروش دلیل بر خوب بودن بازی نمیشه.سیستم دیالوگ و انتخاب هم عملا تو بازی وجود نداشت.
به چه دلیلی اونوقت ؟ متا 84 ؟F4 به نسبت هایپی که پشتش بود اصلا نتونست موفق بشه . F4 بازی بدی نبود ولی اصلا در حد اندازه نام بتزدا نبود واسه همین برا خیلیا نا امید کننده بود
fo76 و ردفال رو به عنوان بازی بد به کار بردم نه بازی که agenda به خورد ملت میدهپ.ن : ربط F76 به Agenda رو اینجور چیزا رو نفهمیدم ؟ اصلا چه ربطی داره ؟ F76 یـ عنوان کش گرب بود که از همون اول تکلیفش معلوم بود . به هر حال اگه واقعا نگرانید از این بابت پیشنهاد میکنم بیخیال بازی بشید :
این انتخاب دیالوگ رو همین ارزش تکرار تاثیر داره، رو کیفیت طراحی کوئستا تو یه نقش افرینی تاثیر داره و کیفیت کوئستا به خصوص فرعیا تو یه بازی نقش افرینی بخصوص نقش افرینی بتسدایی به شدت مهمه چون بخش بزرگی از بازی رو حتی بیشتر از داستان اصلی همیشه تشکیل میداده. یه داستان حتی با کیفیت تر از نسخه های قبلی تو یک نقش افرینی غربی اگر انتخابت تاثیر نداشته باشه ارزشش میاد پایین.خودمم میدونم سیستم دیالوگ نیو وگاس و 3 از 4 بهتره
ولی دیگه چی ؟
محتوا جهان ازاد
سیستم follower
کامبت و کرفتینگ هم که خودت گفتی
ارزش از اول شروع کردن
حتی داستانی که میگی ضعیفه پخته تر و کامل تر بود با پایان های متفاوت تر !
dungeon/interior
قابلیت مود خوری
dlc های خیلی بهتر
وقتی اکثر بازی رو بهتر انجام دادن
چجوری میتونی بگی پسرفت بود ؟ چون صرفا انتخاب دیالوگ معنای کمتری داشت ؟
حرفمو چپل چلاغ نمیخوندی حداقل بتونی یه انشای قشنگ تر بنویسیاین که یه فن متعصب Xbox میاد متا و جوایز و فروش ویچر ۳ در اون سال رو با تعداد پلیر ماد مقایسه میکنه اصلا نیازی به جواب نداره! شرایطو جوری کردن که فن بازی هم درنمیاری و عادی داری تو تاپیک سازنده مورد علاقت کامنت میزاری باید حالت تهوع بگیری از وجود امثال این! اینکه بتزدا رو فلانی خریده امثال این فکر میکنن اسم بتزدا شده ارث پدریشون و نباید ازش انتقاد کرد!
بازیای بتزدا افتضاح هم باشن باز به لطف ماد کلی پلیر دارن. قاعدتا نه ۲ هزار ساعت بلکه ۲۰ هزار ساعتم بزاری پای فالوت ۴ فرقی نمیکنه که نسبت به فالوت ۳ عقبگرد بود اونم تو سالی که ویچر ۳ تو همه زمینهها از رو فالوت ۴ رد شد! حتی نیو وگاسی که زمان خودش دیده نشد هم فرسنگها نقش افرینی بهتر و گسترده تری از ۴ داره.
جالبه که کامیونیتی خود بتزدا هم اینو قبول داره که فالوت ۴ علی رغم زرق و برقش ولی تو سیستم نقش افرینی ضعیف بود. البته اهمیت نداره باید برچسب فن Xbox بخوره تا حرفش سند باشه. برچسب خوردنشم اینه که بیای بدون هیچ سند و مدرکی بگی استارفیلد standard بعدیه سبک rpg میشه و کلی کیف کنی که عحب فکتی صادر کردم.
فن واقعی بتزدا اونی نیست که نگران بازیه اونیه که بعد فقط ۱ نمایش که اونم پرفکت کامل نبوده بیای فکت صادر کنی!
دلیل : رو جعبه فالوت 76 مهر بتسدا ح.رده بود والسلامنمیدونم چرا انقدر نگاه به این استودیو منفیه
داستان که واقعا بد بود. انتخاب آخر فقط به نابود شدن بیس هر فکشن منجرمیشد و کات سین آخر همه اندینگ ها یکی بود عملا. در مورد کامبت هم خب من فال اوت رو به خاطر کامبت یا سیستم ساخت و ساز بازی نمیکنم. داستان به شدت معمولی و نبود انتخاب عملا ارزش تکرار بازی رو صفر کرده.خودمم میدونم سیستم دیالوگ نیو وگاس و 3 از 4 بهتره
ولی دیگه چی ؟
محتوا جهان ازاد
سیستم follower
کامبت و کرفتینگ هم که خودت گفتی
ارزش از اول شروع کردن
حتی داستانی که میگی ضعیفه پخته تر و کامل تر بود با پایان های متفاوت تر !
dungeon/interior
قابلیت مود خوری
dlc های خیلی بهتر
وقتی اکثر بازی رو بهتر انجام دادن
چجوری میتونی بگی پسرفت بود ؟ چون صرفا انتخاب دیالوگ معنای کمتری داشت ؟
با این منطق چهار روز دیگه که بتزدا ی FPS اکشن ادونچر تحویلمون داد هیچی نگیم چون صنعت گیمینگ همش به سمت ساده تر کردن مکانیکهای RPG تو بازیا رفته ؟ والا خود بتزدا اینجوری فکر نمیکنه !! خود BGS گفته میخوایم برگردیم بهریشه ها واسه همین به عنوان مثال اومده سمت پروتاگونیست بی صدا و سیستم انتخاب دیالوگ کلاسیک . مورد دیگه اینکه مگه مشکلات F4 فقط محدود میشد به سیستم RPG ؟ F4 صرفا فقط از نظر گیم پلی پیشرفت هایی کرده بود تو بقیه جاها عملا ی عقب گرد اساسی بود. کوئست دیزاین داغون .نویسندگی و دیالوگ های ابکی. داستان تکراری و مشکلات این چنینی فراوون بود تو بازی.در مورد مقایسه نسخه های مختلف Fallout بنظرم قطعا نسخه چهارم بهترین طراحی ، پالیش و مکانیکهارو داشته.
البته از اونطرف هم طبق معمول ساده سازی شده تر از نسخه های قبل بود ، منظورم المانهای رول پلینگ بازیه.
این چیز جدیدی هم نیست و تو همه عناوین بتسدا این مورد رعایت شده.
شما اسکایریم رو بازی میکنی و میگی بهترین بازی بتسداست و عجب RPG خفنیه.
بعد میری آبلیویون رو بازی میکنی و میبینی چقدر تو مورد رول پلینگ عمق بیشتری داشت.
حالا موروویند که تو این مورد بهترینِ سریه بماند.
در مورد فالوت شما برگردی به نسخه اول و دوم باز هم کاملا این سیر تغییرات رو خیلی ملموس تر حس میکنید.
نه اینکه فقط بتسدا این کار رو انجام میده ، بایوور ، بلیزارد ، اسکوئر ، CDPR و...همشون این روند رو داشتن و دارن.
پس در مورد بدیهیجات بنظرم بحث نکنین که این روند صنعت گیمه که بازیهای جدید به نسبت بازیهای قدیمی تر اون عمق رو گاها ندارن و به همون نسبت هاردکور نیستن.
همون فالوت 3 نسبت به نسخه دوم کلی ساده سازی شده.
اینها به نظرم برای هرکسی متفاوته ،برای من (کلاسیکهارو بزاریم کنار) بهترین فالوت نیو وگاسه.
===================
در مورد مقایسه فالوت 4 و ویچر 3 شاید بگیم از لحاظ ویژوال ویچر تونسته کلی ازش پیشی بگیره ولی تو باقی مباحث ویچر 3 خودش کلی لنگ میزنه و به هیچ وجه عمق ویژگیهای رول پلینگ ویچر 2 رو نداره.
از لحاظ فروش هم که خیلی جلوتر نبود و در واقع بعد سریال نتفیلیکس بود که دوباره میلیونی فروش کرد و فاصله دست نیافتنی شد.
البته من نگفتم F4 مشکل نداشت و نباید ازش ایراد گرفت.با این منطق چهار روز دیگه که بتزدا ی FPS اکشن ادونچر تحویلمون داد هیچی نگیم چون صنعت گیمینگ همش به سمت ساده تر کردن مکانیکهای RPG تو بازیا رفته ؟ والا خود بتزدا اینجوری فکر نمیکنه !! خود BGS گفته میخوایم برگردیم بهریشه ها واسه همین به عنوان مثال اومده سمت پروتاگونیست بی صدا و سیستم انتخاب دیالوگ کلاسیک . مورد دیگه اینکه مگه مشکلات F4 فقط محدود میشد به سیستم RPG ؟ F4 صرفا فقط از نظر گیم پلی پیشرفت هایی کرده بود تو بقیه جاها عملا ی عقب گرد اساسی بود. کوئست دیزاین داغون .نویسندگی و دیالوگ های ابکی. داستان تکراری و مشکلات این چنینی فراوون بود تو بازی.
در مورد ویچر ۳ هم بله ویچر از نظر RPG بودن سبک بود ولی به عنوان ی پکیچ کامل چندین لول نسبت به نسخه قبلی خودش و رقیب رو به روش F4 بهتر بود . اینی که اینقدر فروشش ادامه دار بوده به خاطر همین مسئله هستش . F4 به خاطر هایپی که پشتش بود (سه تا گوتی که اخریش اسکاریم بی شاخ و دم باشه) روز لانچ کلی فروخت ولی بعدش عملا فروشش فروکش کرد جوری که دیگه بتزدا امار نداد بر عکس ویچر که تا قبل سریالش 20 میلیون فروخته بود و همیجورم درحال افزایش بود . در نهایت بدون همون سریال به عنوان ی IP کم نام نشون تر فروشش از ساخته یکی از بزرگترین RPG سازها صنعت بیشتر میشد . الانم که چنین آمار خیره کننده به جا گذاشته صرفاً به خاطر سریالش نیست سریالش نهایت بهصورت مقطعی باعث افزایش فروشش میشد ولی اینی که همینجوری ادامه داشته به خاطر Impact بودی که رو سبک خودش به واسطه کیفیتش گذاشته .
در نهایت بخوام بگم استارفیلد بازی خوبی میشه و فن های بتزدا از جمله خودم قطعا ازش لذت میبرن (به شرطی که لانچش مشکل خاصی نداشته باشه) ولی اینی که بیاد و BGS رو به موقعیت قبل F4 برگردونه رو بعید میدونم
موزیک این لعنتی روح آدمُ جلا میده