این هم پیش نمایش بازی به نقل از تو Spoil(:d):
مقدمه :
بسیاری از بازیبازهای دنیا که به سبک استراتژی همزمان ( Real Tlime Strategy) علاقه دارن این مطلب رو تایید می کنن که بازی Star Craft از بهترین های این سبک هست؛ موید این مطلب هم این که با گذشت حدودا ده سال از عرضه اولین نسخه بازی، هنوز هم سرورهای سایت شرکت Blizzard یعنی سایت Battle.Net برای این بازی فعال هست و میزبان هزاران نفر از علاقه مندان به این بازی هست که هنوز هم از نبرد در محیط نسخه اول بازی لذت میبرن؛ در صورتی که بر خلاف زمان انتشار و در مقایسه با استانداردهای امروزه ، گرافیک بازی بسیار ضعیف به نظر می رسه و نیز با وضوح پایین اجرا میشه ( 640x480 ).
البته در طی این سال ها Blizzard آپدیت هایی رو برای این بازی منتشر کرده و نیز سرورهای بازی رو هم بهبود بخشیده که این اقدامات رو هنوز هم انجام میده ، که این پشتیبانی واقعا در نوع خودش بی نظیر هست.
چندین سال بود که طرفداران بازی شایعاتی رو مبنی بر ساخت نسخه دوم بازی مطرح و منتشر می کردن تا این که سرانجام در 19 می سال 2007 میلادی و در همایشی که توسط خود Blizzard در سئول کره جنوبی برگزار شده بود (
2007 Blizzard Worldwide Invitational) ، از ساخت نسخه دوم بازی پرده برداشته شد.
و خبر های مهیج این همایش ، طرفداران را تقریبا به دو گروه تقسیم کرد.
یک گروه تشکیل میشه از کسانی که معتقدند Star Craft II اومده تا دوباره استاندارد جدیدی رو برای بازی های سبک RTS ( استراتژی همزمان ) به ارمغان بیاره ، و معتقدند که این بازی میتونه هزاران بازیباز علاقه مند به سبک RTS رو به سوی خودش جذب کنه ، و اجتماعی عظیم و نیرومند از اون ها به وجود بیاره.اجتماعی که مستعد صرف زمان و هزینه برای برگزاری تورنمنت ، لیگ ، و بازی های آزاد برای Star Craft II هست.
اما گروه دیگر کسانی هستند که معتقدند باید گیم پلی اصلی نسخه اول بازی حفظ بشه و اون قدر بی نقص و کامل هست که هیچ نیازی به اعمال تغییرات در اون نباشه ، و فقط باید مشکلات کوچک حل بشه و این که به کار بردن گرافیک 3 بعدی مطابق با استاندارهای امروزه سبب میشه که کنترل بازی گیج کننده بشه و به تجربه یک بازی کامل لطمه بزنه !!!
البته من هم با نظرات گروه اول موافقم و حق رو به اون ها میدم .
چه با این سر ی بازی آشنایی دارید و چه آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنم ادامه مطلب رو حتما بخونید.
داستان :
یکی از قویترین بخش های بازی Star Craft در نسخه اول رو داستان اون تشکیل میده.در واقع چیزهایی رو که از دیگر بازی های با سبک RTS در ذهنتون دارید باید به کل فراموش کنید ؛ هر قسمت از خط داستانی در واقع بهانه ای است برای از بین بردن پایگاه دشمنان.
سازندگان Star Craft واقعا روی داستان پس زمینه بازی سرمایه گذاری کرده اند ، به طوری که جهانی دلچسب و پر از جزئیات رو در کنار شخصیت های پر مایه برای ما به ارمغان آوردند و ارتباط بین آن ها را به صورت شگفت انگیزی رقم زده اند.
تا به حال چیز زیادی از داستان بازی بیان نشده و گفته ها در همین حد بود و به صورت کلی حوادث نسخه دوم بازی چهار سال بعد از زمان بازی StarCraft: Brood War رخ میده.
تعدادی از شخصیت هایی که آن ها را دوست داریم و یا از آن ها متنفر هستیم و در نسخه جدید حضور دارند معرفی شده اند که Raynor و Zeratul and of course و Sarah Kerrigan از جمله آن ها هستند.
همچنین جزئیات اندکی از داستان نژاد Zerg ها نیز بیان شده ؛ Kerrigan و دیگر Zerg ها در طول این چهار سال که در تاریکی ناپدید شده بودند درحال بازسازی قدرت خود بودند.
Arcturus Mengsk و پسرش Valerian بر نژاد Terran ها تسلط یافتند و شاید بین آن ها برای رهبری و فرماندهی نزاعی صورت بگیره که البته این فقط یه حدسه ، و این اتفاقات در زمانی میفته که Jim Raynor به عضویت گروهی جدید که Moebius Foundation نامیده میشه دراومده و در حال بررسی تاریخچه Xel'Naga هست.
طبق دموهایی که از بازی تا حالا منتشر شده ، مثل اینکه Tychus که یک تفنگدار مشهور هست ، به Raynor می پیونده.
بعد از هجوم Zerg ها که توسط ملکه Kerrigan رهبری شد ، و بهAiur که موطن Protoss ها بود حمله کردند ، نیروهای Protoss مجبور شدند که به Shakuras ، که موطن تمپلارهای تیره بود پناه ببرند و عقب نشینی کنند.در آن جا آن ها سعی کردند که دوباره به هم بپیوندند و خود را برای نبردی خونین در Koprulu sector آماده کنند.
این بخشی از داستان مربوط به نژاد Zerg ها بود که به صورت جسته و گریخته از منابع مختلف جمع آوری شده است . در کنار سه نژاد موجود در نسخه اصلی ، گویا Blizzard قصد داره نژاد Xel'Naga رو که در نسخه اول بازی در سایه بود و اشاره زیادی به اون نشد به نسخه دوم بازی بیاره . نژاد Xel'Naga در واقع از اجداد نژادهای Protoss و Zerg محسوب میشه که همین مورد میتونه جزئیات جدیدی از داستان این سری بازی رو در نسخه دوم بازی مشخص و روشن کنه.
گیم پلی ( روند بازی ) :
گیم پلی و یا همان روند بازی در نسخه اول بازی به شدت اعتیادآور بود و از شرکت خوشنامی چون بلیزارد انتظار میره که نه تنها این روند بازی اصلی رو در نسخه جدید حفظ کنه بلکه اون رو ارتقا هم بده.
البته برآوردن این انتظارات برای سازندگان کار راحتی نیست ، مخصوصا این که حالا دیگه گرافیک بازی به صورت 3 بعدی کامل در اومده.
طبق اعلان بلیزارد هر سه نژاد بازی اصلی در این نسخه وجود دارند ، که شامل تعدادی از واحدهای اصلاح شده بازی اصلی و تعداد زیادی از واحدهای جدید همراه با توانایی هایی برا هر سه نژاد می باشد.
کماکان هر سه نژاد متوازن و متعادل هم هستند و اصطلاحا توانایی های آن ها با یکدیگر بالانس می باشد.
گیم پلی استار کرافت دارای ضربآهنگ تند و فشار بالایی است و نیازمند کنترل کامل و مسلط بودن به اوضاع در صفحه نمایش بازی و خارج از آن ! در هر لحظه است . اگر می خواهید که از توانایی های خود در میدان نبرد آگاه شوید از بهترین محک های شما همین بازی است ؛
که البته این فقط یک بازی نیست .
Star Craft موجب تمرکز شما در تمامی لحظات بازی بر میدان نبرد میشه ؛ مدیریت سربازان ، جایگاه و آرایش اون ها در میدان نبرد و ضمنا ساخت یک اقتصاد پایدار که همگی این ها موجب میشه حتی یک لحظه هم از بازی غافل نشید .
فیلم های منتشر شده توسط بلیزارد از گیم پلی بازی متحیر کننده و البته همانند نسخه اول بازی به نظر میرسه . رابط کاربری و کنترل بازی بهینه شده اما اساس پایگاه ها تغییر زیادی نکرده .
یکی از مشکلات نسخه اصلی بازی الگوریتم مسیریابی برخی از واحدها همچون Goliaths و Dragoons بود که در نسخه جدید این الگوریتم تغیید پیدا کرده ؛ واحدها با زیرکی هر چه تمام تر مسیرشان را برای دسترسی به هدف تعیین می کنند و دیگر واحدها مسیر را برای عبور آن ها پاکسازی می کنند .
و همچنین بازیباز میتونه تعداد زیادی از واحدها رو به صورت همزمان انتخاب کنه که این مقدار در بازی اصلی 12 واحد در هر زمان بود.
ماموریت های بخش تک نفره در قالب داستانی قوی اتفاق میفته که البته خطی نیست ؛ بازیباز این توانایی رو داره که ماموریت های بازی رو برای انجام دادن به دلخواه انتخاب کنه ، پول به دست بیاره و توانایی ها و واحدهای اضافهای رو برای ماموریت های آینده خودش خریداری کنه که این امر ارزش مجدد بازی رو بسیار بالا می بره.
هر یک از بخش های بازی تک نفره برای سه نژاد مختلف عناصر مختلف ، روش های منحصر به فرد ، و محیط های دلچسب و متنوعی رو به ارمغان میاره.
بازی از صحنه های سینمایی از پیش رندر شده که البته توسط موتور بازی ساخته و پرداخته می شه ، برای گره گشایی از ابهامات داستان استفاده می کنه.
همانطور که گفته شد داستان بازی سرگرم کننده است ، حالت تک نفره انجام ماموریت ها عالی کار شده ، اما به دلیل این که بلیزارد حدود 10 سال روی نقشه های بازی اصلی وقت صرف کرده و اون ها رو بهینه کرده انتظار میره که بخش چند نفره آنلاین بازی جدید ، بسیار مهیج و سرگرم کننده از آب در بیاد.
بلیزارد قصد داره که سرورهای Battle.Net رو به شدت بهبود ببخشه و کارهای زیادی رو از جمله برگزاری لیگ رو برای Star Craft II انجام بده.
بلیزارد همچنین یک ویرایشگر بسایر خوبی رو هم برای مراحل در نظر گرفته تا بازیبازها در مراحل و نقشه های ساخته خودشون به نبرد بپردازن.
گرافیک و صدا :
برای ساخت نسخه جدید بازی از یک موتور سه بعدی جدید استفاده شده که نتیجه استفاده از اون رندر کردن یک دنیای زیبا از بازی Star Craft هست .
طبق خبرهای تایید شده بلیزارد به فکر بازیبازهایی که دارای سیستم ضعیفی هستند هم بوده و تمهیدات لازم رو برای لذت بردن این دسته از بازیبازها نیز اندیشیده.
در ضمن بازی هم از DirectX 10 و هم از ( DirectX 9 ( Pixel Shader 2.0 پشتیبانی میکنه.
همچنین از موتور فیزیک Havok نیز در بازی استفاده شده تا شاهد عکس العمل های طبیعی در محیط بازی باشیم.
بر اساس فیلم های منتشر شده از گیم پلی بازی ، افکت های صدای استفاده شده همانند نسخه اصلی بازی می باشد که البته بهتر شده است .
موسیقی پس زمینه بازی نیز همانند نسخه اصلی به نظر میرسه ، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست و برای قضاوت قطعی در این موارد زود هست و باید منتظر عرضه بازی بمانیم.