Square Enix دوباره محدود بودن مدت قرارداد Tomb Raider با مایکروسافت رو تکرار کرد

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
rise_of_the_tomb_raider_new.jpg




بلاخره Rise of the Tomb Raider (به طور مختصر ROTTR) برای همیشه انحصاری XBOX نخواهد بود.

وقتی برای اولین بار اعلام شد که ROTTR انحصاری Xbox است، بلافاصله Square Enix و Microsoft اعلام کردند که قراردادشان فقط برای مدت زمان محدودی است.

ما امیدوار بودیم که این مدت زمان کوتاه باشد ولی با اعلام اینکه مایکروسافت بازی رو منتشر میکنه بسیاری از گیمرها نا امید شدند.

به همین دلیل Square Enix در مصاحبه ای با Game Informer دوباره تکرار کرد که قراردادشان برای همیشه نیست.
قرارداد ما با مایکروسافت بر روی Rise of the Tomb Raider یک مدت زمان دارد ولی ما فعلا جزئیات زمان را بحث نمیکنیم و تمرکزمان بر روی همکاری و تحویل یک بازی عالی بر روی Xbox One و Xbox 360 است

در اینگونه قرارداد ها طبیعی است که طرفین از جزئیات قرارداد حرفی نزنند چون برای شرکتی که صاحب پلتفورم است هیچ سودی نخواهد داشت اگر اعلام شود که نسخه های دیگری از این بازی بر روی پلتفورما های دیگر هم خواهد آمد.

ولی همچنان اینگونه اطلاعیه های گمراه کننده بسیار خسته کننده شده اند و ما اکنون برگشته ایم به همان خانه اول که مایکروسافت اعلام کرد قراردادمون مدت زمان دارد. چیزی تغییر نکرده.



====
ویرایش:
بعد از اینکه Square Enix با Game Informer تماس گرفته و این موضوع رو دوباره تکرا کرده و با توجه به سردرگمی هایی که حول این بازی پیش آمده Game Informer برداشت خودش رو از این قرارداد اعلام کرد:
کلمه انحصاری دیگر مثل قبل نیست و امروزه این کلمه تحریفای زیادی پشت سرش داره. با توجه به اینکه مایکروسافت میگه در ساخت بازی همکاری و هزینه میکنه شما میبایست از عرضه آن روی PS4 چشم پوشی میکردید ولی این قضیه همچنان مبهم است.
اگر مایکروسافت توانایی این رو داشت که از عرضه بازی روی Playstation 4 جلوگیری کند مطمئنا تا الان از آن به عنوان اهرم فروش استفاده میکرد همانطوری که سونی با Street Fighter V با صراحت اعلام کرد که هرگز روی کنسول دیگری غیر از PS4 نخواهد آمد.
یه بخش از این قرارداد مثل تیکه ای از پازل هست که فعلا هیچکودوم اون رو نمیبینیم. با توجه به طبیعت این گونه قرارداد ها اون تیکه پازل فقط بعد از عرضه بازی پیدا خواهد شد.



===
Rise of the Tomb Raider Microsoft deal ***8220;does have a duration***8221;, Square Enix reiterates | VG247
 
آخرین ویرایش:
ینی اگر منکر این بشین که توم ریدر و برند پلی استیشن با هم و به کمک هم مطرح تر شدن ازون چیزی که بودن، تنها یدلیل میتونه داشته باشه، اونم این که 14 سالتون باشه نهایتا! حرفایی میشنوه آدم دوست داره تکشاخ در بیاره.
همین جوری از ویکیپدیا:
The original game, titled Tomb Raider, made its debut on the Sega Saturn, PlayStation, and PC. It was one of the major titles responsible for the PlayStation's success in the mid-1990s, and helped ship over 100 million PlayStation consoles.
 
دقیقا کدوم پلتفرم موقع عرضه توم ریدر ، به اندازه ps محبوبیت و فروش داشته ؟ و همین طور تاثیر گزار بوده ؟!

شما توم ریدر رو روی گیم کیوب یا XBOX بازی کردی ؟!

من خودم رو PC کلی بازیش می کردم از بچگی ... فک نمی کنم آنچنان وابستگی بین PS و مهاجم مقبره باشه ...
در هر صورت مولتی پلتفرم بوده ... نمیشه بچسبونیمش به سونی که
خب اگه اینجوری بود رزیدنت اویل و دویل می کرای ام مدیون سونی ان! از اونطرف ام مس افکت و ابیوشاک و آلن ویک مدیون مایکروسافت
 
من خودم رو PC کلی بازیش می کردم از بچگی ... فک نمی کنم آنچنان وابستگی بین PS و مهاجم مقبره باشه ...
در هر صورت مولتی پلتفرم بوده ... نمیشه بچسبونیمش به سونی که
خب اگه اینجوری بود رزیدنت اویل و دویل می کرای ام مدیون سونی ان! از اونطرف ام مس افکت و ابیوشاک و آلن ویک مدیون مایکروسافت

واقعا Mass Effect و Bioshock چرا مدیون مایکروسافت هستند اونوقت؟ :d BIOWARE بزرگترین غول RPG سازی دنیاست روی پلتفرم جعفر استیش هم بازی بده بازیهاش موفق هستن. Bioshock هم که اصلا منظورت رو نمی گیرم. :d
 
ینی اگر منکر این بشین که توم ریدر و برند پلی استیشن با هم و به کمک هم مطرح تر شدن ازون چیزی که بودن، تنها یدلیل میتونه داشته باشه، اونم این که 14 سالتون باشه نهایتا! حرفایی میشنوه آدم دوست داره تکشاخ در بیاره.
همین جوری از ویکیپدیا:

زمانی که TR برای PS1 عرضه شده PS1 زیر 13-14 میلیون فروش داشته و تازه سال دوم حضور خودش توی بازار شروع میکرده (غیر از ژاپن). بازی برای 3 تا پلتفرم اومده و امتیازهای خوبی گرفته فروشش هم در کل خوب بوده (روی PS1 هم خوب فروش کرده) و بعد از یکسال هم فروشش به 3 میلیون رسیده و به سوددهی رسیده و کلاً خود بازی بازخورد زیادی داشته.

THE CROFT TIMES

توی همون ویکی پدیا هم اومده که TR به PS1 کمک کرده (نه حالت عکسش). در حالی که دوستان معتقدن TR جایگاهش رو مدیون PS هست و حتی منکر اومدنش روی پلتفرمهای دیگه هم میشن.

اینم یک لیست از کنسولهایی که شماره‌های مختلف TR روشون اومده به همراه امتیازهاش از Gamerankings.

Reviews and News Articles - GameRankings

در کل غیر از چند شماره (حداقل از نظر امتیاز) خیلی بازی Hotـی هم بنظر نمیرسه و همین ریبوت آخرش در سال 2013 نقدهای بمراتب بهتری رو نسبت به خیلی دیگه از شماره‌های بازی دریافت کرده.
 
ندیده بودم یه نفر یه حرفی بزنه بعد مدرک نقض کننده بزاره براش:d
It was one of the major titles responsible for the PlayStation's success in the mid-1990s
یکی از دلایل اصلی موفقیت پلی استیشن در اواسط دهه نود.not the other ducking way around
 
واقعا Mass Effect و Bioshock چرا مدیون مایکروسافت هستند اونوقت؟ :d BIOWARE بزرگترین غول RPG سازی دنیاست روی پلتفرم جعفر استیش هم بازی بده بازیهاش موفق هستن. Bioshock هم که اصلا منظورت رو نمی گیرم. :d

اینا که من گفتم همشون اول روی ایکس باکس منتشر شدن خب ... بعدن شدن مولتی پلتفرم بنا بر منطق شما که میگید بزرگی مهاجم مقبره وابسته یه سونی و کنسولش بوده پس بایوور و رمدی و ان تا شرکت دیگه ام مدیون مایکرو ان به خاطر این بازی
ضمن اینکه اسکوور و کریستال داینامیک و ایدوس هم روی هر چیزی بازیشون رو بدن موفقه ... دلیل بر این نیست که اون زمان PS2 خیلی فن بیس بزرگی داشته و بی رقیب بوده بیایم موفقیت بازی رو بچسبونیم به هر کمپانی که دوسش داریم!


در کل غیر از چند شماره (حداقل از نظر امتیاز) خیلی بازی Hotـی هم بنظر نمیرسه و همین ریبوت آخرش در سال 2013 نقدهای بمراتب بهتری رو نسبت به خیلی دیگه از شماره‌های بازی دریافت کرده.

امتیاز زمان مهاجم مقبره و کلا زمانهای قبل تر اونقدری که الان مطرح هست مطرح نبودن فکر می کنم ... حداقل واسه من که نبود اون زمان :دی
و مهاجم مقبره برای من همیشه یکی از بهترین بازیهایی بوده که ازش یاد کردم و همینطور تو دهن خیلی از کسای دیگه ...

شماره ی آخر خیلی کژوال پسندتر شده بود و به همین دلیل هم خیلی خیلی بیشتر مورد استقبال قرار گرفت مثل خیلی بازیای دیگه تو این سبک و بزرگترین نمونش همین آنچارتد
هسته ی اصلی این سبک بازیها معما و پازل هاشه که به خاطر پر رنگ تر شدنه وجهه ی سینمایی بازی ها کم کم داره جای خودش رو به معماهای سر دستی و فقط یه جور عکس العمل میده و چیزی که صرفا به خاطر خالی نبودن عریضه جاش رو پر می کنه!

آنچارتد تموم کردن یا مهاجم مقبره 2013 کار همه اس , هیچ سختی نداره , یه داستانیه که روایت میشه و مخاطب هم پا به پاش جولو میره و فقط فاعل قرار می گیره , به فکر کردن خاصی نیاز نداره ... چالش آنچنانی هم نداره ... چالش ذهنی واقعی رو نسخه های قدیمی مهاجم مقبره و کمی ایندیانا جونز داشتن... من تا حالا کسی رو ندیدم که تونسته باشه TOMB RAIDER : THE LAST REVELUTION رو بدون Walk Through تموم کرده باشه ... و این یعنی روح سبک اکشن ادونچر که کم کم داره ناپدید میشه
 
آخرین ویرایش:
اینا که من گفتم همشون اول روی ایکس باکس منتشر شدن خب ... بعدن شدن مولتی پلتفرم بنا بر منطق شما که میگید بزرگی مهاجم مقبره وابسته یه سونی و کنسولش بوده پس بایوور و رمدی و ان تا شرکت دیگه ام مدیون مایکرو ان به خاطر این بازی
ضمن اینکه اسکوور و کریستال داینامیک و ایدوس هم روی هر چیزی بازیشون رو بدن موفقه ... دلیل بر این نیست که اون زمان PS2 خیلی فن بیس بزرگی داشته و بی رقیب بوده بیایم موفقیت بازی رو بچسبونیم به هر کمپانی که دوسش داریم!

کجا همچین حرفی زدم من؟ :d

اتفاقا من از اون PS User هایی هستم که میگم ملت توی این تاپیک زیاد دارن خودشون رو میترکونن، Tomb Raider جدید اصلا چیز Unique و تکرار نشدنی نیستش که مثلا حالا روی یه کنسول جز PS4 بیاد باعث شه من دیوارو گاز بگیرم از حرص و زندگیم بر فنا بره، به قولی یعنی اصلا اونقدر چیز عجیب غریبی نیست که واسش کنسول آدم بره بخره....اسمش خیلی گنده است ولی بازیش در حال حاظر در اون حد نیست.

درسته من خودم روی PS1 و بعد روی PS2 و PS3 از این بازی لذت بردم، ولی یادم هست که روی PC هم بودش (اتفاقا بابام اوریجینال PC ش رو از نروژ واسم آورده بود) و این احمقانه است بگیم یه بازی بخاطر یه پلتفرم موفق میشه، چونکه پلتفرم ها معمولا واسه بازیهاشون موفق میشن. ولی اکثر کسانی که Tomb Raider بازی میکردن روی Playstation آون رو بازی میکردن....این رو خیلی خوب یادمه.
 
آخرین ویرایش:
Tomb Raider جدید اصلا چیز Unique و تکرار نشدنی نیستش که مثلا حالا روی یه کنسول جز PS4 بیاد باعث شه من دیوارو گاز بگیرم از حرص و زندگیم بر فنا بره، به قولی یعنی اصلا اونقدر چیز عجیب غریبی نیست که واسش کنسول آدم بره بخره....اسمش خیلی گنده است ولی بازیش در حال حاظر در اون حد نیست.

ادم چیه چیزایی که توی این فروم نمی بینه :))
 
آنچارتد تموم کردن یا مهاجم مقبره 2013 کار همه اس , هیچ سختی نداره , یه داستانیه که روایت میشه و مخاطب هم پا به پاش جولو میره و فقط فاعل قرار می گیره , به فکر کردن خاصی نیاز نداره ... چالش آنچنانی هم نداره ... چالش ذهنی واقعی رو نسخه های قدیمی مهاجم مقبره و کمی ایندیانا جونز داشتن... من تا حالا کسی رو ندیدم که تونسته باشه TOMB RAIDER : THE LAST REVELUTION رو بدون Walk Through تموم کرده باشه ... و این یعنی روح سبک اکشن ادونچر که کم کم داره ناپدید میشه

Uncharted رو با Tomb Raider 2013 یکی نکنین !
اگر Uncharted 3: Drake's Deception یا حالا هر کدوم از Unchartedـها رو تجربه کرده بودید این حرف رو به هیچ وجه نمی زدید
این Tomb Raider 2013 بود که اصالتش رو از دست داده بود و اسم "مهاجم مقبره" براش غریبه بود
 
چیز عجیبی نیست که مایکروسافت ناشر نسخه های xbox باشه ولی کمپانی دیگه ناشر نسخه PS4 چون مایکروسافت هزینه نشر و ساخت بازی رو روی کنسول خودش رو میده !

از اونطرف میشه کمپانی دیگه ای بیاد و هزینه پورت بازی و انتشارش رو روی PS4 بده بعید نیست ولی اینکه نه مایکروسافت و نه خود SE نمیگن که این بازی

کاملا در انحصار مایکروسافته خودش نشونه از این هست که SE نیم نگاهی هم به نسخه PS4 داره و مطمئنا نمیخواد بازار نسخه PS4 رو کاملا از دست بده

هرچند در آخر هرچی دوده تو چشم گیمر های بدبخت میره از این طرف TR از اون طرف هم SF واقعا وضع نامناسبی رو درست کردن و رفتارشون کاملا غیر حرفه ایه ...

دست درازی کردن به نسخه های مولتی پلتفرم واقعا جالب نیست و حق کسایی که به امید مولتی پلتفرم بودن این نسخه ها ، کنسول Xone و یا Ps4 رو خریدن داره کاملا ضایع میشه ...
 
Tomb Raider 2013 هرچی که بود ، هم نظر منتقد ها رو به خودش جلب کرد (متا) هم هوادار ها ازش راضی بودن (فروش)
دوباره داستان منتقد راضی هوادار راضی خریدار راضی و ... پیش میاد که بیانش نکنم بهتره :d

آقای محترم بحث چیز دیگه ای بود ! بیخود جبهه گیری نکن !
لزوما همه عناوینی که به اصالتشون وفادار نیستند؛ کم نمی فروشن یا متای پایینی کسب نمی کنن
 
Uncharted رو با Tomb Raider 2013 یکی نکنین !
اگر Uncharted 3: Drake's Deception یا حالا هر کدوم از Unchartedـها رو تجربه کرده بودید این حرف رو به هیچ وجه نمی زدید
این Tomb Raider 2013 بود که اصالتش رو از دست داده بود و اسم "مهاجم مقبره" براش غریبه بود

بازی کردم که دارم راجع بهش نظر میدم :| مریض نیستم که بازی نکرده اسم ببرم!
فقط آنچارتد هم نیست , اصولا و بنظر من این سبک بازی ها پازل و معما جزو هسته ی اصلیشون ئه ... از ریمن بگیر که پلتفرمر 2 بعدی محسوب میشه تا اساسینز کرید که تقریبا باهاش هم سبکه ولی اینقدر ساده و مسخره اس که دیگه آدم نمی تونه اسمش رو معما بذاره!

من بشخصه تو هیچکدوم از معماها و پازل های آنچارتد به هیچ مشکلی نخوردم که بخوام بازی رو ول کنم 2 3 ساعت بعد برگردم , هر چی بوده همون موقع حل شده!
ولی خودت مثلا معماهای سایلنت هیل , اویل , مهاجم مقبره نسخه های قدیمی , گاد آو وار , بیاند گود اند اویل رو در نظر بگیر در مقابل این بازیای جدید هیچی محسوب میشن ...
خودت چقدر وقت صرفشون کردی؟! الان چقدر واسه بازی جدیدا وقت صرف میکنی؟! بعید میدونم خیلی دردسر ساز باشن ... حداقل واسه من که اینطور نیست و خودم رو آدم باهوشم محسوب نمی کنم که بگم واسم آب خوردنه همه چی!

مهاجم مقبره اصالتش رو از دست نداده ... سلیقه ی گیمر جماعت عوض شده ؛ ملت کژوال پسند تر شدن و فکر می کنم دیگه کسی حال و حوصله ی کلنجار رفتن نداره
با اینکه اگه مهاجم مقبره مثل قبل عرضه میشد حتی مثل نسخه ی "سالگرد" عرضه میشد من بشخصه خیلی خیلی بیشتر خوشم می اومد ولی بعید میدونم اینقدر که الان همه گیر شده بازم همه گیر میشد و همه خوششون میومد


کجا همچین حرفی زدم من؟ :d

اتفاقا من از اون PS User هایی هستم که میگم ملت توی این تاپیک زیاد دارن خودشون رو میترکونن، Tomb Raider جدید اصلا چیز Unique و تکرار نشدنی نیستش که مثلا حالا روی یه کنسول جز PS4 بیاد باعث شه من دیوارو گاز بگیرم از حرص و زندگیم بر فنا بره، به قولی یعنی اصلا اونقدر چیز عجیب غریبی نیست که واسش کنسول آدم بره بخره....اسمش خیلی گنده است ولی بازیش در حال حاظر در اون حد نیست.

درسته من خودم روی PS1 و بعد روی PS2 و PS3 از این بازی لذت بردم، ولی یادم هست که روی PC هم بودش (اتفاقا بابام اوریجینال PC ش رو از نروژ واسم آورده بود) و این احمقانه است بگیم یه بازی بخاطر یه پلتفرم موفق میشه، چونکه پلتفرم ها معمولا واسه بازیهاشون موفق میشن. ولی اکثر کسانی که Tomb Raider بازی میکردن روی Playstation آون رو بازی میکردن....این رو خیلی خوب یادمه.

من در جواب یوزر r0ss0neri گفتم که عقیده اش به این بود که مهاحم مقبره به سونی و پی اس وان از نظر کسب اعتبار و شهرت مدیون ئه
با عرض معذرت شما یا از اون پی سی گیمر هایی هستین که یا تازه پی سی گیمر شدین و یا خودتون رو دارین میزنید به کوچه ی علی چپ که میگید مهاجم مقبره چیز خاص و یونیکی نیست... اکه ایندیانا جونز رو در نظر نگیریم میشه گفت "مهاجم مقبره" پدر (شایدم مادر :دی) این سبک محسوب میشه ... تا قبل از اون من چیز خاصی تو این سبک یادم نیست اگه اشتباه می کنم بگید اشتباهه.

بازی که خوب باشه همیشه خودش رو نشون میده , چه انحصاری باشه چه مولتی پلتفرم و مطمئن باش مهاجم مقبره با توجه به سابقه اش حتی اگر بازی بدی هم منتشر کنند تیم سازنده اش ( که بعیده) بازم فروش میره...
همونطوری که استریت فایتر کلی کشته مرده داره که میرن واسش PS4 میخرن , دقیقن همونطور هم مهاجم مقبره فن بیس داره ... بنظرم فن بیس بزرگتری هم داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or