SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
معمولاً وقتی آدم به بن بست میخوره و با چیزی روبرو میشه که خوشش نمیاد، دنبال راهی هست که قضیه رو توجیه کنه تا حالش خوب بشه! :D سر Mass Effect 3 هم این قضیه رو داشتیم و خیلی بحث داشتیم و ملت با کلی مدرک خفن میگفتن پایان بازی اصلاً اون چیزی نیست که فکر میکنیم، در حالی که پایان همون بود و بس!
اینجا هم بازی همینی هست که همگی انجام دادیم و تموم شد رفت. :D یه سری سوتی داره که چیز عجیبی هم نیست و توی خیلی بازی ها وجود داره. صورت و چشم و ... Big Boss توی اون صحنه ها هم میتونه راحت با توجه به نسخه های قبلی توجیه بشه. وقتی Solid Snake با استفاده از تکنولوژی های خفن از یه مرد مو سفید سیبیلو به دورانی جوونی خودش تغییر شکل میده، اینجا هم میتونه همون اتفاق افتاده باشه.


 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
خیلی خیلی تئوری های عجیب غریبی میدن ملت :D
https://www.reddit.com/r/NeverBeGameOver/comments/3m8gy2/ishmael_medic/

حتما بخونید تاپیک بالا رو . راجب ایشماییل من یه نکته دیگه رو هم فهمیدم ، بازیو داشتم دوباره بازی میکردم وقتی کوایت به سمت ایشماییل چاقو پرت میکنه و چاقو فرو میره تو سینه ایشماییل ، وقتی در میارتش بجای خون ، آب میچکه بیرون . بعد میگن چرا کواییت به ونوم که حتی نمیتونه ماهیچه هاشو تکون بده میخواد سریعتر حمله کنه و دخلشو بیاره و ایشماییلو ول کرده ؟ :D
حالا چرا اینو مطرح کردم ؟ چون تو تاپیک بالا نوشتن ایشماییل همون مدیکه و همشم توهمه و کار سایکو ـه . یه سری میگن چرا جفت چشمش کار میکنه یه سری میگن چشم مصنوعیه ، چرا ریش نداره ؟ میگن مثل ماسک های mgs 3 ـه . جالب تر از اون آمپول دایجکسینه که به ونوم طزریق میشه ـست برای جلوگیری از توهم زدن و رنگ های زرد دیدن و ... ـست . یه سری میگن چون ایشماییل واقعی نیست اون آمپول هم طزریق نشده پس برای همین تا ته مرحله میبینیم طرفو ! یا وقتی که خودمون تیر اندازی با اسلحه رو شروع میکنیم دیگه ایشماییل به کسی تیر نمیزنه ! انگار کلا کسی نمیبینتش .
یکی از بچه ها هم همینجا گفت تو صحنه آمبولانس تیر میخوره میوفته رو فرمون ، یا تیر تو قلبش خورده و مرده یا بیهوش شده که بازم وقتی بیگ باس اصلیو میبینیم خیلی اوکیه انگار نه انگار چاقو و تیر خورده :|
یا بقیه میگن چجوری اون کاست های truth سر از ضبط اسنیک درآوردن !؟ چرا زیرو باید از اسنیک بدل بسازه ولی خود اسنیک واقعی هم کنارش بذاره ؟!

برید بخونید کلا خیلی جالبه :D

نمی دونم توهم ماست یا هر چیز دیگه ولی به هر حال این تئوری به دل من که میشینه، و یک درصد احتمال میدم درست باشه اونم بخاطر نیمه کار بودن و اینکه کوجیما ملت رو ترول می کنه. ممکن عمق قضیه این باشه حالا به چند دلیل که توصیحش البته خیلی مفصل تر از ایناست ولی تا اونجای که ذهنم یاری می کنه میگم.

اول اینکه این بازی مطمئناً کامل نیست به نظر من Chapter 3 در کار بوده، حالا اینکه بیاد یا نه اش رو نمی دونم! ولی خودم جزو کسایی بودم که این قضیه رو انکار می کردم! حالا چرا چپتر 3 هست؟ خب به دلایل زیادی! شاید بگید خیلی از صحنه ها در تریلر بازی ها منتشر میشه اما بعداً حذف میشه، اما مشخص ِ که این موضوع خیلی خیلی پیچیده تر از این حرفاست، صحنه هایی زیبایی در تریلرها بارها نمایش داده شده که هیچکدومشون در بازی اصلی نیستند، مرحله های تکراری، نداشتن درجه سختی و ناتمومی بازی که مشخصه نیمه کاره است و حداقل دو یا سه شخصیت جدید از بازی هم هستن، مثلاً واقعاً چهره Volgin رو بخاطر یه صحنه که بلند میشه و میششینه دیزاین کردن؟ و اون "مرد آتشی" کلاً اکسترکت شد و تموم شد و رفت؟! من اصلاً اینطور فکر نمی کنم. یا بودن تکسچرهایی از باس در فایل های بازی؟ بودن عکسی از تایتل چپتر سوم؟ شاید این ها به این تئوری بی ربط باشند ولی باز هم نشون میده یه جای کار میلنگه!

حالا این قضیه چطور باعث درگیری میان کونامی و کوجیما شده؟، خب تئوری اول اینه که کونامی دیده پروسه بازی طول کشیده و تا الان 85 میلیون دلار ( تایید نشده ) خرج بازی شده ولی کوجیما همچنان وقت می خواد، چون می خواد چندتا چپتر و شخصیت اضافه کنه و همه اینا برای کونامی هزینه داره .. کونامی هم میبینه دخل و خرجش با هم نمی خونه اینطوری ادامه بده با کوجیما سر شاخ میشه و کوجیما هم سعی می کنه نزاره بازی نیمه تموم بیاد بیرون که کونامی میگی باید سر این تاریخ بازی بیاد بیرون تا همونجایی که درست شده سر و ته اش رو هم بیار، کوجیما هم سر و سامون میده بازی رو و میده بیرون، اون در حالی که نقشه آفریقاً میشن ها خیلی کمی داشت و بیشترشون فرعی بود .. در حالی که مشخص این نقشه حتی افعانستان پتانسیل بالایی برای طراحی اپیزودهای خلاقانه داشتن، دقیقاً مقایسه اکت 1 و 2 این رو نشون میده که انگار اون آخریا جمع شده بازی ..

حالا همین مسئله بالا خودش به دو بخش تقسیم میشه :
1. آیا اگر چپتر سومی وجود داره منتشر خواهد شد؟

سوال خوبیه! اینم دو حالت داره یا چپتر سوم به عنوان سوپرایز و در آوردن پول برای کونامی مثلاً در کریسمس عرضه میشه به عنوان اکت یا DLC پولی و تیم کوجیما هم الان در حال تکمیل کردن هستن، چون کوجیما تا دسامبر در کونامی هست و مطمئناً الان نشسته پاشو بندازه رو میز چایی بخوره! و کونامی هم با طرز برخوردی که داره بعید میدونم بهش استراحت داده باشن! پس داره یه کاری می کنه! و من فکر می کنم یه کاری می کنه! ولی مطمئناً این اون متال گیری نیست که کوجیما می خواست تحویل بده، حتی اگه پایانش هم همین باشه ولی روایتش خیلی فرق داشت و شاید خیلی بهتر می بود! گرچه من خیلی اون تئوری که پخش شده جدیداً رو دوست دارم و بهش اعتقاد خاصی دارم! اینا وقتی قوت میگیرن که بدونی بازی نیمه تمومِ! اگه این ونوم ِ پس اکت سوم چیه؟! شاید طور دیگه ای باشه .. اگه بازی کامل میومد بیرون و این اتفاق ها نمی افتاد مطمئناً این حدس احتمالش خیلی خیلی خیلی کم بود.

ولی خب قبل از اینکه در مورد تئوری حرف بزنم این عکس رو ببینید:


شاید این حرف کونامی برای هایپ کردن و همچین موضوع هایی باشه، ولی چیزی که هست این قضیه تکذیب نشده و یه جوری پیچونده، شایدم همه این حدس ها اشتباه باشه، اما این تئوری قابل تامله، اونم برای کارگردانی مثل کوجیما که به شدت فیلم بین ِ و سعی می کنه از اون ها در بازی هاش خیلی خیلی زیاد استفاده کنه، این تئوری شبیه به فیلم Shutter Island ـه Martin Scorsese ( اسپویل فیلم ) شما هیچ وقت نمی تونید انتهای فیلم با دلیل ثابت کنید شخصیتی که دی کاپریو برای خودش ساخته درسته و اون یکی غلطه یا بالغکس، شخصیت ها جوری تعریف شدند که به هیچ عنوان نمیشه به طور کامل یکی رو زیر سوال برد و بگی نه این شخصیت خیالی بوده .. چون اصالتاً جوری شخصیت پردازی شده که شما رو همیشه به این سوال برسونه: آیا دی کاپریو دیوانه بود؟ یا دیوانه اش کردند؟!

در مورد اشماعیل و بیگ باس هم .. وقتی بیگ باس بهش میگه تو کی هستی میگه " داری با خودت حرف می زنی " خیلی ها قبل از انتشار بازی در مورد فیک بودن بیگ باس صحبت می کردند، ولی من ندیدم کسی در مورد اینکه اشماعیل بیگ باس واقعی صحبت کرده باشه، در حالی که الان هم ادعا می کنن از همین جمله " داری با خودت حرف می زنی " قضیه رو فهمیدن .. خب جدا از این مسئله چرا باید کوجیما کاری کنه که شما به اشماعیل شک کنید؟ شاید وافعاً داشته با خودش حرف میزده؟ دنیای MGS منطق خاص خودش رو داره و اگه با منطقش کنار بیاید مشکلی براتون بوجود نمیاد ولی اگه نتونید کنار بیاید براتون اتفاق هایی میافته که این جمله رو به زبون میارید " چقدر مسخره است، مگه همچین چیزی میشه؟ اینقدر تخیلی ...! خب بهتر همه این المان ها رو با این قضیه در بازی بسنجید.

اسم بازی فانتوم پین، دردی که اصلاً وجود نداره برای یه شبح! یه کسی که اصلاً نیست! خب شاید تعبیر شما بشه قضیه دوتا بیگ باس بودن! اما با این تئوری میشه گفت که این یعنی، دردی که اصلاً وجود نداره! یعنی بیگ باس برای خودش چیزی ساخته که از اتفاق هایی که براش افتاده فرار کنه .. بخوام ساده تر بگم، مدیک بخاطر عذاب وجدان نجات پاز اونو برای ذهن خودش ساخته بود .. اونم از یه همچین اتفاقی و کشته شدن پاز .. حالا فکر کنید بیگ باس پایگاه و چیکو و پاز و این همه چیز رو اونم چند بار بعد از رو دست خوردن از دست میده و 9 سال هم به کما میره! شاید اون هم مثل فیلم شاتر آیلند برای فرار از واقعیت و اتفاقی که براش افتاده یه شخصیت خیالی برای خودش ساخته .. و خودش رو در خیال خودش از اونجا دور کرده .. مطمئناً دلایلی هست که این ها رو نقض کنه .. مثل صحبت میلر و آسلات، تست لیکوئید و .. ولی اگه این مسئله درست باشه منطقی نشون دادنش طبق منطقی که از MGS گفتم کار سختی نخواهد بود ..

در بیمارستان چندین بار اشماعیل به وضوع تیر می خوره و کشته میشه .. وقتی صدا خفه کن رو پرتاب می کنه و می پره پایین پله ها و تیر میزنه، فکر می کنید اون سرباز میره دنبال صدای تیر؟ یا بیگ باس مثلاً واقعی؟ نه اون فقط صدای افتادن یه چیزی رو میشنوه و میره سرچ می کنه و اگه بیگ باسی هم اون پایین پریده باشه به نظر شما چرا وقتی اون سرباز اومد گشت نبود؟ چرا باید بیگ باس خودش رو خیس کنه زا ترس؟ ولی مدیک خودش رو خیس نکنه؟ آیا اینا نمیتونه توهم کما و قبول نکردن اینکه پایگاه ات با سربازات از بین رفتن نباشه؟ شاید هم نقشه سایفر و زیرو این بوده که بیگ باس رو کاری باهاش کنند که فکر کنه بیگ باس نیست! هزار و هزاران تئوری دیگه ..

واقعاً اگه سوتی باشه سوتی بزرگیه که آسلات صبح بیگ باس رو راهی کرده باشه ( در حالی که زمانی که ونوم بیهوش بود راهیش می خواست بکنه ) ولی دقیقاً شب بود که ونوم رو داشت به کشتی می برد و این دو اتفاق هر دو در یک روز بودند! یه تریلر چند سال پیش از بازی بیرون اومد که ونوم شاخ دار رو بر روی موتور نشون می داد! ( GDC 2013 ) نه بیگ باس واقعی رو .. و شب هم بود، دقیقاً همین صحنه ای که در آخر بازی تبدیل شده به بیگ باس اونم در صبح! شاید هم قضیه دوتا اسنیک درست باشه .. ولی .. بیگ باس واقعی همینی باشه که بهش میگن نیست! و بخاطر اینکه سایفر از بین ببرتش می خوان اینطور بهش بقبولنن .. و از بیگ باس تقلبی برای پیشبرد اهداف خودشون استفاده کنن .. شاید هم اینا همش یه اشتباه بوده و الکی بزرگ شده .. یا می تونه این باشه که بیگ باس اصلی اول قرار بوده شخصیت اصلی باشه و بالعکس شده اما این ها همش مرموز و مشکوک هستند یا ناخوداگاه اینطوری شدند!

عکس مربوط به تریلر GDC 2013


ولی اون عکسی که منتشر شد دو تا جمله فوق سنگین توشه .. که فعلاً به همینا بسنده می کنم وگرنه توضیح و صبحت ریز به ریز در مورد این تئوری واقعاً طولانیه و وقت لازم خودش رو می خواد، ولی من به شدت از این تئوری خوشم میاد، حتی اگه اینطور نباشه و توهم من یا مایی باشه این رو دیدم، چون واقعاً قابل تامله ..

?Paz : Why Woud You Trust The Ending


Fact Do Not Exist, There Are Onlu Interpretations

Friedrich Nietzsche--
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
معمولاً وقتی آدم به بن بست میخوره و با چیزی روبرو میشه که خوشش نمیاد، دنبال راهی هست که قضیه رو توجیه کنه تا حالش خوب بشه! :D سر Mass Effect 3 هم این قضیه رو داشتیم و خیلی بحث داشتیم و ملت با کلی مدرک خفن میگفتن پایان بازی اصلاً اون چیزی نیست که فکر میکنیم، در حالی که پایان همون بود و بس!
بعد از کلی وقت با ارزش رو سر تئوری های مختلف درباره پایان MGSV تلف کردن!:) به نظرم اصلاً بن بستی هم نیست و کوجیما هم اتفاقا اسکول نکرده طرفدارو و خیلی واضح در اولین سکانس بازی بهت می گه که دنیا دست کیه! به محض شروع بازی با این جمله از فریدریش نیچه روبرو می شیم:
Facts do not exist, there are only interpretations!
به نظرم خیلی واضح کوجیما داره می گه که هیچ واقعیتی (Truth) وجود نداره و شما هرچیزی می تونین از این ماجرا برداشت کنین و درست باشه. اتفاقاً این نوع داستان پردازی که از کوجیما اصلاً بعید هم نیست به نظرم خیلی هنرمندانه ارائه شده چون اگر واقعاً آخرین MGS کوجیما باشه تا مدت ها به عنوان یک معمای حل نشده باقی می مونه در تاریخچه سری MGS. معمایی که احتمالا خود کوجیما هم جواب دقیق براش نداره...

فقط تنها مشکل من با این جریان خراب شدن کامل شخصیت Big Boss توی ذهنم بود که درست نمی شه دیگه!:d
 

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
859
نام
محسن
تو تئوری دادن همیشه باید توجه داشت درک اکثریت از اون موضوع چی بوده. حتی تو یه فیلم گنگی مثل inception اکثریت به این درک رسیده بودند که پایان فیلم مشخص نیست.
ولی تو این بازی خیلی واضح و با دلایل زیاد شخصیت مدیک و بیگ باس نشون داده میشه. حالا اینکه بگیم ممکنه اون فلان شخص کلا توهم بوده باشه و از این دست مسائل چیزیه که اکثریت همچین درکی ندارند از این پایان و همین کافیه که اون تئوری نقض بشه. چون یادمون نره این یه بازیه و نظریه فیزیک نیست که مختص یک درصد از مردم گفته شده باشه! نمیدونم منظورم رو خوب رسوندم یا نه.
در مورد این جمله Facts do not exist, there are only interpretations! هم با شناختی که من از کوجیما دارم تنها دلیل قرار دادنش این بوده که حس موهومی و عدم قطعیت رو به ما ها انتقال بده و مثل پایان بازی ما رو دچار فکر و ساختن قضیه و تئوری های مختلف بکنه که حتی خودش هم به ذهنش نرسیده! کاری که واقعا موفق شده توش!
کلا اینکه روی هر چیزی اندازه خودش باید آدم فکر کنه و اگر زیادی فکر کردی و دچار تناقض شدی به این نکته توجه نداشتی که شاید طراح این داستان سوتی داده و نه تو!
البته پایان این فیلم کاملا مشخص بود اگر به کلید هایی که نولان داده بود دقت میکردیم.مهم ترینش هم اینکه وقتی وارد یک خواب میشیم یکهو از یک جایی بیدار میشیم که نمیدونیم چه طور به اونجا رسیدیم ولی اخره فیلم شخصیت کاب کاملا از موقعیت زمان و مکان خودش بعد از بیدار شدن از خواب اگاه بود.
نه اینطور نیست، اصلا براش مهم نبود این موضوع وقتی کنار بچه هاش بود و همین براش کافی بود. همین یه تیکه از حرف نولان رو میذارم کافیه:
"The way the end of that film worked, Leonardo DiCaprio’s character Cobb — he was off with his kids, he was in his own subjective reality. He didn’t really care anymore, and that makes a statement: perhaps, all levels of reality are valid. The camera moves over the spinning top just before it appears to be wobbling, it was cut to black.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
تو تئوری دادن همیشه باید توجه داشت درک اکثریت از اون موضوع چی بوده. حتی تو یه فیلم گنگی مثل inception اکثریت به این درک رسیده بودند که پایان فیلم مشخص نیست.
!

البته پایان این فیلم کاملا مشخص بود اگر به کلید هایی که نولان داده بود دقت میکردیم.مهم ترینش هم اینکه وقتی وارد یک خواب میشیم یکهو از یک جایی بیدار میشیم که نمیدونیم چه طور به اونجا رسیدیم ولی اخره فیلم شخصیت کاب کاملا از موقعیت زمان و مکان خودش بعد از بیدار شدن از خواب اگاه بود.

البته روز به روز میگذره اطلاعات و کلید های بیشتری از تو بازی کشف میشه مثل همین قضیه اسماعیل که و زمان بندی فرار ونوم از امبولانس و ملاقات اسلات و بیگ باس که سواره موتور میشه .
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,050
نام
حامد
همون ابتدای بازی در بیمارستان کواییت میگه که : هنوز نه شخصی که در تخت کناریه چهره منو دیده !!

و باز لو دادن ( شاید ) عمدی کارگردان بازی در همون ابتدای کار
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
خب من ترجمه متن های این عکس رو نوشتم. گفتم شاید لازم باشه.


تو اون لینک reddit صفحه قبل که گذاشتم سازنده خود عکس میگه اون بخش مسافرت در زمان رو من نساختم یکی دیگه گذاشتتش :D
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,050
نام
حامد
تو اون لینک reddit صفحه قبل که گذاشتم سازنده خود عکس میگه اون بخش مسافرت در زمان رو من نساختم یکی دیگه گذاشتتش :D

اره البته یادم رفت بگم که من خودم زیاد به این صحبت های عکس معتقد نیستم، فقط جهت کنار هم دادن پازل ها ادم هر چیزی که میاد میخونه :D
واضحه که عکس فقط یک تئوری شخصی هستش.
 

boss 1988

کاربر سایت
Jun 26, 2015
62


حالا معنیه این عکس که بیگ باس به بیننده عکس اشاره می کنه و میگه لازمت دارم واسه متال گیر 5 مشخص می شه ...اینکه تو متال 5 باید خودمون بشیم شبح بیگ باس و بجاش بازی کنیم تا اون به کارش برسه

- - -ویرایش - - -

latest
 

jojobabit

کاربر سایت
Jun 29, 2013
154
دوستان اگه اشماعیل مدیکه یعنی ونوم بیگ باس واقعیه ؟؟؟؟
پس اون بیگ باسی که آخرسر سوار موتور میشه کیه ؟؟؟
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
بعد از کلی وقت با ارزش رو سر تئوری های مختلف درباره پایان MGSV تلف کردن!:) به نظرم اصلاً بن بستی هم نیست و کوجیما هم اتفاقا اسکول نکرده طرفدارو و خیلی واضح در اولین سکانس بازی بهت می گه که دنیا دست کیه! به محض شروع بازی با این جمله از فریدریش نیچه روبرو می شیم:

به نظرم خیلی واضح کوجیما داره می گه که هیچ واقعیتی (Truth) وجود نداره و شما هرچیزی می تونین از این ماجرا برداشت کنین و درست باشه. اتفاقاً این نوع داستان پردازی که از کوجیما اصلاً بعید هم نیست به نظرم خیلی هنرمندانه ارائه شده چون اگر واقعاً آخرین MGS کوجیما باشه تا مدت ها به عنوان یک معمای حل نشده باقی می مونه در تاریخچه سری MGS. معمایی که احتمالا خود کوجیما هم جواب دقیق براش نداره...

فقط تنها مشکل من با این جریان خراب شدن کامل شخصیت Big Boss توی ذهنم بود که درست نمی شه دیگه!:d
بَه استاد اشکان عزیز! آقا دلمون تنگ شده بود. :D
من که فکر میکنم اون جملات نیچه و امثالهم دقیقاً به خاطر همون سورپرایز داستان هست. یعنی بازیکن 50،60 ساعت بدون هیچ شک و تردیدی در حال دنبال کردن این واقعیت (واقعیت از دید خود بازیکن) هست که داره با Big Boss بازی میکنه و یه دفعه آخرش میفهمه نه، واقعیت چیز دیگری بود! برای همین کوجیما یه بار دیگه بخش ابتدایی بازی رو جلوی بازیکن میذاره و میگه حالا فهمیدی واقعیت همون چیزی نیست که بهش فکر میکردی؟ حالا بشین واقعیت رو ببین و سورپرایز شو! :D
اگه کوجیما قصد داشته داستانی بسازه که بشه برداشت های مختلف ازش کرد، به نظرم کاملاً شکست خورده. الآن روزها از عرضه بازی میگذره و کمتر کسی دنبال این احتمالات بوده و اکثراً به 3 دسته تقسیم شدن: یا حالشون از این پایان بهم خورد، یا گفتن چقدر خفن بوده، یا حالت متعادل. تا اینکه یکی دو نفر توی Reddit و جاهای دیگه به زور یه سری چیزها رو بهم چسبوندن و نتیجه گیری کردن و بحث شکل گرفته! دقیقاً مثل این می مونه که میلیون ها نفر Angry Birds بازی کنن و یه دفعه یه نفر بیاد بگه ای داد بیداد! من دارم نقشه ایران رو توی یکی از مراحل بازی می بینم و بعدش بگیم آیا واقعاً سازنده های بازی قصد خاصی داشتن؟! :D اینجا هم به نظرم همینه. یه داستان مشخص داریم که از راه های مختلف (نوار کاست ها + کاتسین ها) داره میگه جریان چیه. حالا بیایم به خاطر یکی دو تا سوتی (که توی 99% فیلم ها و بازی ها وجود داره) نتیجه گیری خاصی بکنیم، یه بحث دیگه هست.
 
  • Like
Reactions: FOXP2

boss 1988

کاربر سایت
Jun 26, 2015
62
تو کتاب راهنمای بازی شخصیت اصلی ، رییس بزرگ , naked snake , punished ''venom''snake نامیده شده . ولی تو خود بازی مشخصه که
شخصیت اصلی بیگ باس یا naked نیست .
Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-Collectors-Edition-Guide-Story-So-Far.jpg
 

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
اگه پایان بازی رو یه توهم فرض کنیم، سؤالی که الآن می‌مونه اینه که اینی که داشتیم باش بازی می‌کردیم کی بود؟ بیگ باس واقعی یا ونوم اسنیک؟ اصلاً 9 سال کما درست بود؟ یا آخرش 2 سال بود؟ اگه این توهم بود پس اونی هم که آخر متال گیر 1 باش جنگیدیم همون بیگ باس اصلی بود؟
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,050
نام
حامد
اره اگر توهم بوده باشه
و شخصیت داخل بازی خود بیگ باس باشه اونی که سوار موتور شد کیه؟
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر