Xbox South of Midnight

FyW4OJ0acAApB2I.jpg_large.jpg

Genres/[ Third-Person Action Adventure ]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Compulsion games]
Publisher(s)/[Xbox Game Studios]


Death Don’t Have No Mercy

South of Midnight برای اولین بار توسط سازندگان Contrast و We happy few در Xbox Games Showcase 2023 معرفی شد. بازی در یک دنیای جادویی الهام گرفته از فرهنگ و جغرافیای آمریکای جنوبی جریان دارد
رئالیسم جادویی، کلیدواژه این بازی می باشد، یعنی شما در یک دنیای مدرن با موجوداتی که در آن دنیا پذیرفته شده است، پا خواهید گذاشت. بازی از کتاب شب شکارچی، اثر ویلیام فاکنر الهام گرفته است. سازندگان سعی کرده اند، زندگی حقیقی آن منطقه رو از نظرگاه گوتیکی به نمایش گذارند
هیزل( Hazel) پروتاگونیست بازی وظیفه دارد تا این دنیای شکسته و از هم پاشیده را به کمک موجودات افسانه ای - که همگی اقتباسی از فولکلورهای ادبیات آمریکای جنوبی می باشد--درست کند اما، همه چیز به این سادگی نیست...


بازی سعی دارد دنیای متروکه، سیاه و پوچ را به نمایش گذارد، مثلا فرض کنید شما در وسط یک ناکجا آباد بعد از جنگ داخلی( civil war) هستید، با درختی مواجه می شوید، به آن دقت میکنید، متوجه سرهای عروسک هایی میشوید که بر شاخه های آن آویزان است، چرا باید همچین چیزی اینجا باشد؟؟ این همان چیزیست که بازی سعی دارد به نمایش گذارد، اساس بازی دنیای واقعی هست، اما گاهی اوقات دنیای واقعی می‌تواند خیلی عجیب تر از آن چیزی باشد که فکر می کنیم.


اگر به تریلر دقت کنید، هیزل دختری شکارچی و با اعتماد به نفس است که به طور فعال در شکار و دفاع از شهر خود یعنی Prospero نقش دارد. سازندگان بازی البته نخواسته اند که پروتاگونیست بازی را یک بعدی و ساده خلق کنند، هیزل یک انسان پیچیده است، تلخی های زیادی را چشیده است، روابط مشکل داری با مادرش دارد، بارها از بی عدالتی های جامعه ضربه دیده است، آن حس شوخ طبعی درون تریلر؟ نه، آن یک مکانیسم دفاعی است.


در آخر تریلر متوجه می شویم که هیزل، از جادو استفاده می‌کند، جادویی که در تریلر دیدیم Weaving نام دارد که هم در نبردها و هم در طی مسافت ها استفاده می‌شود، اشتباه نکنید این بسیار متفاوت از چیزی که در بازی ها توپ آتشین می نامند( fireball) می باشد. بلکه می‌توان آن را قسمت هایی از اشکال مختلف هندسی نامید به صورت ریسندگی و بافندگی خود را نشان ميدند, به طور کلی شما رشته هایی( strands) از دنیا را میگیرد، آن ها را در هم می‌چرخاند و به هم می بافد و به شکل های مختلف مفید تبدیل میکند
Weaver ها به طور ذاتی قابلیت این را دارند که جهان را عمیق تر ببینند، آن ها می‌توانند اجزای تشکیل دهنده این دنیا یعنی رشته ها( strands) ببینند. این رشته ها گاهی اوقات از هم می‌پاشند و Weaver ها، آن ها را تعمیر می‌کنند. وظیفه هیزل صرفا نبرد با هیولاها و نابودی آن ها نیست، بلکه وظیفه مهم تر او، تعمیر شکاف های دنیا و جلوگیری از ورود این هیولاها به دنیای بازی است


اما دنیای بازی فقط به هیولاها خلاصه نمی‌شود، موجودات عجیب دیگری هم وجود دارند که پروتاگونیست ممکن است آنها را طوری دیگر ببیند، در تریلر یکی از آن موجودات را می‌بینید!


Shakin` bones


ما قبل از این که با هیزل آشنا شویم، شخصی که Shakin bones نام دارد ، آشنا شدیم. شخصیتی که به نظر برای هیزل مهم و تاثیرگذار است.
او یک آرکان( Archon) است، شخصیت او از فردی به نام رابرت جانسون که کسی بود که در تقاطع ها با شیطان قرارداد می بست الهام گرفته شده است، او فیگوری نامیرا آست و بسیار شباهت به خارون( Charon اسطوره ای یونانی) دارد که قایقرانی است که شما را از دنیای واقعی به افسانه ای می‌برد.
ما با آرکان های( یک اصطلاح گنوستیک برای سازندگان دنیا است) زیادی آشنا خواهیم شد که هر کدام ویژگی خود را دارند و تاثیر خود را بر محیط اطراف گذاشته اند.


موسیقی بخش بزرگی از بازی است، برای هر منطقه از بازی، موسیقی خاص خود نوشته شده است. از فرهنگ و ذائقه جنوب آمریکا برای موسیقی بهره زیادی برده شده است.


طرح گرافیکی بازی به سبک انیمیشن کورالین می باشد. اگر به لباس شخصیت ها نگاه کنید، کمی زخمت تر و گشادتر از حالت طبیعی خود مباشد، گو که انگار از تن یک مینیاتوری در آورده باشند و به تن یک شخصیت بزرگ زده باشند، البته این فقط مثالی از طرح هنری و گرافیکی بازی است





تریلر معرفی در Xbox Games Showcase



تصاویر:
FyXimDWaYAAaymK.jpeg FyXimDUaYAIRt_r.jpeg FyXimDWaIAAQief.jpeg FyXimDWaIAERgnO.jpeg
 
آخرین ویرایش:
چپتر اول بازیو رفتم خوب بود البته کامبتی فعلا انجام ندادم و اون ایرادهایی گرفتن رو ندیدم ولی فعلا هم داستان خوب بود هم گرافیک گیم پلی هم خوب بود نه تکراری و یکنواختی که جدا بدم میاد ازش ندیدم
 
چپتر اول بازیو رفتم خوب بود البته کامبتی فعلا انجام ندادم و اون ایرادهایی گرفتن رو ندیدم ولی فعلا هم داستان خوب بود هم گرافیک گیم پلی هم خوب بود نه تکراری و یکنواختی که جدا بدم میاد ازش ندیدم
کامبت بازی چطوره عزیز؟!
چقدر این بازی مهجور واقع شده!
 
  • Like
Reactions: all4u
من هم یه سه ساعتی بازی کردم و تا اینجا از بازی راضی بودم.خیلی بوی پلتفرمرای قدیمی رو داره که از در و دیوار بالا میرفتی و رو دیوار میدوییدی.کامبت بازی بخش اصلی بازی نیست برای همین نمیشه خیلی روش حساب باز کرد و یجورایی به عنوان فیلر بین داستان و پلتفورمینگ بازیه.بازی لذت بخشیه و قیمتی که براش گذاشتن مناسبه فقط به چشم AAA نباید نگاهش کرد.بنده بازی رو توصیه میکنم مخصوصا اگه پلتفرمر های قدیمی رو دوست دارید و دلتون براش تنگ شده.رو گیم پس هم هست و چی از این بهتر.
 
پنج چپتر که بازی کردم تا به اینجا ارت دیزاین بازی بیش از هرچیزی نظرمو جلب کرده و بنظرم فوق العاده است. یعنی اون فضای امریکای جنوبی رو انگار با دنیای الیس در سرزمین عجایب تلفیق کردن و هر لحظه هم بازی یک موسیقی تماتیک عالی پخش میکنه که نتیجه باعث شده اتمسفر بازی خیلی یونیک و منحصر به فرد باشه و شخصا لذت میبرم از دنیایی که بازی خلق کرده. مخصوصا این شخصیت های فانتزی بازی (مثلا کت فیشه) خیلی کارکتر باحالی دارن و دیالوگ های جالبی ردو بدل میکنن :D . اما باقی موارد مثل گیم پلی ، لول دیزاین و کمبت اینا رو بنظر منم که خیلی چنگی به دل نمیزنن و هیجان انگیز نیستن. درکل تا به اینجا برای من این حس و حال بازی بوده که بیشتر منو با خودش همراه کرده تا باقی موارد.
 
پنج چپتر که بازی کردم تا به اینجا ارت دیزاین بازی بیش از هرچیزی نظرمو جلب کرده و بنظرم فوق العاده است. یعنی اون فضای امریکای جنوبی رو انگار با دنیای الیس در سرزمین عجایب تلفیق کردن و هر لحظه هم بازی یک موسیقی تماتیک عالی پخش میکنه که نتیجه باعث شده اتمسفر بازی خیلی یونیک و منحصر به فرد باشه و شخصا لذت میبرم از دنیایی که بازی خلق کرده. مخصوصا این شخصیت های فانتزی بازی (مثلا کت فیشه) خیلی کارکتر باحالی دارن و دیالوگ های جالبی ردو بدل میکنن :D . اما باقی موارد مثل گیم پلی ، لول دیزاین و کمبت اینا رو بنظر منم که خیلی چنگی به دل نمیزنن و هیجان انگیز نیستن. درکل تا به اینجا برای من این حس و حال بازی بوده که بیشتر منو با خودش همراه کرده تا باقی موارد.
اینی که میگی کلا برآیند مشکلات بازیهای اینهاست.
طراحی هنری همیشه تو بازیهاشون عالیه ولی تو گیم پلی و... میلنگن.
 
اینی که میگی کلا برآیند مشکلات بازیهای اینهاست.
طراحی هنری همیشه تو بازیهاشون عالیه ولی تو گیم پلی و... میلنگن.
اره درسته. We happy few رو که بازی قبلیشون باشه من همون زمانها یه چند ساعتی بازی کردم، با اینکه زیاد یادم نمیاد ولی به نسبت اون بازی الان خیلی پیشرف کردن و بنظرم south of midnight خیلی بازی کاملتریه ولی خب متاسفانه ادم حیف اش میاد همچون ذهن های خلاقی و دنیای یونیکی که ساختن توی هسته ی بازی که همون گیم پلی و لول دیزاین و اینا باشه مشکل داشته باشن.
 
20250404_180615.jpg 20250404_180556.jpg 20250404_180600.jpg 20250404_181943.jpg 20250404_182000.jpg
چپترای پایانی بازی ام ،واقعا روایت داستانی امریکای لاتین و افسانه های محلی و گرافیک هنری بازی بینظیره و تک تک محیطا چشم نوازه،تنها نکته منفی روند و روال گیم پلی و تکراری شدنه اونه که باقی موارد کاملا پوشش میدن این ضعف رو.
 
به حدی ساندترکهای بازی زیبا و قشنگ و هم قدم با داستان بازیه که از شنیدنش سیر نمیشی یه چیزی تو مایه های کانتری و بلوزه .
یکی از دوستان لطف میکنه ساندترک هاشو بزاره برا دانلود ،خیلی سرچ دادم لینک درست درمون پیدا نکردم.
 
خب در نهایت بازی رو تموم کردم و بنظرم مشکلات بازی کمو بیش تا انتها باقی میمونه و تغییری توی این روند اتفاق نمیفته. البته چپتر های اخر یعنی دو سه چپتر اخر ، یکم ضرب اهنگ بازی بهتر میشه و کمی لول دیزاین جذاب تر منتها درکل بازی از لحاظ ارت دیزاین ، گرافیک فنی ، موسیقی خیلی عالی و از طرفی گیم پلی ، لول دیزاین تکراری و تا حدودی پیشروی توی بازی خسته کننده است. اما چیزی که برام سواله اینه که چرا اینها از گیم پلی و طراحی مرحله اینقدر ساده گذشتن. حقیقتا زیاد برام پذیرفته شده نیست که بازیهای الان اینقدر پیشروی توی بازی رو ساده و سطحی ارائه بدن مخصوصا الانی که اونقدر بازیهای متفاوت اومدن و رفتن و میکانیزم های متفاوتی توی بازیها ازمون خطا شدند که پیدا کردن یک میکانیزم مناسب نباید اونقدر کار مشکلی باشه. یعنی وقتی بهش فکر میکنم خب شما راحت میتونی کلی میکانزیم متفاوت از روی بازیهای دیگه کپی کن اصلا بذار توی بازیت! لول دیزاین رو کپی کن! چرا باید روندی که بازی سعی میکنه پیش بره اینقدر به ورته تکرار برسه جوری که کل بازی رو شما تقریبا یک کار رو انجام میدی اونم برای یک بازی خطی! اتفاقا بخش سخت بازیسازی بنظرم الان خلق دنیای جدیده که بین انبوهی از بازیهای مختلف بتونه خودش رو نشون بده کاری که south of midnight به بهترین شکل انجام داده، اینه که یکم حسرت میخورم چرا یک همچون دنیای یونیکه با این بک استوری جذاب و با این ارت استایل خفن و موسیقی، موسیقی ای که جالبه برای هر چپتر تقریبا اهنگسازی مخصوص به خودش رو داره! یعنی اینها اومدن برای هر اتفاقی که توی بازی میفته لیریک خودش رو نوشتن اهنگسازی کردن و گذاشتن توی بازی! خب شما اینهمه کار سخت رو به خوبی انجام دادی دیگه چرا باید توی گیم پلی و طراحی مراحل اینقدر سطحی بگذری! جایی که میشد با یکم بهتر کردنش تجربه بازی رو صدبرابر بهتر کنی! در نهایت بنظرم متای بازی منصفانه است و منم بخوام امتیاز بدم توی همین حدود ۶/۵ تا ٧ میدم.
 
به حدی ساندترکهای بازی زیبا و قشنگ و هم قدم با داستان بازیه که از شنیدنش سیر نمیشی یه چیزی تو مایه های کانتری و بلوزه .
یکی از دوستان لطف میکنه ساندترک هاشو بزاره برا دانلود ،خیلی سرچ دادم لینک درست درمون پیدا نکردم.
این تورنت کل فولدر نصب شده بازیه.
فقط تیک فولدر Bonus رو بزار بمونه.
هم MP3 داره و هم FLAC .
اگه جفت فرمتها رو بخوای حجمش 1.8 گیگه.
 

Attachments

یه نکته هم بگم‌شاید خیلیا مثل من دقت نکرده باشن . بعضیا از اون افکت استاپ موشنی که بازی داره شاکی بودن که حس ۳۰ فریم میده ،میتونید تو تنظیمات گیم پلی خاموشش کنید اما تمام لذت بازی و گیم پلی به همون حالت استاپ موشنه :D
من خودمم تو چپتر اخر متوجه شدم .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or