تموم شد ... فقط میتونم بگم ... wooow ...wooow .... نمیدونید مغزم چقدر داغ کرده ... چند تا انفجار هسته ای توش رخ داده ... با اینکه از سر تا ته کنفرانس رو با خبر بودم بازم اینقدر داغ کردم و هایپ شدم ... خدا رو شکر زنده ندیدم وگرنه مغزم روی مونیتور میپاچید ...
اول اینکه مجری ها و مصاحبه های قبل شروع مراسم خیلی خوب بود و نکات جالبی داشت ... و حسابی ادم رو هایپ کردن
موسیقی کنفرانس های سونی و میکس بازی هاشون بی نظیر و بهترینه و واقعا هیجان انگیزن
و اما کنفرانس شروع نشده .... بومم .... اصلا باور کردنش سخته ..
tlg واقعا از اون بازی هاست که من میخوام ... فقط ساعت ها توش ول بگردم و اطراف بازی رو تماشا کنم ... و راه رفتن و دویدن فوق العاده cute پسر بچهه رو ببینم ... و از صداهای عجیب و غریب توریکو لذت ببرم ساعت ها در کنار این دو شخصیت زندگی کنم و باهاشون همفکری و همزاد پنداری کنم این چیزاییه که اوئدا میسازه... tlg فقط یه بازی عالی و سرگرم کننده نیست ... یه دنیای خیالیه وهم انگیز و فریبنده است که میشه توش زندگی کرد ..... حالا بیا بگو گرافیک فنی میخوام با سر برم تو مانیتور ... دوستان مثل اینکه اوردر به تنشون چسبیده ...
همین که یوشیدا برای همین یه بازی پا میشه میره لس انجلس ... و اون صحبت ها که نمدونید چقدر منتظر این لحظه بودم ... واقعا مشخص میکنه که چقدر تلاش کردن این بازی از دست رفته رو احیا کنن
هرمن هالست که میاد روی سن هیجان و غرور رو تو نگاه و کلامش میتونستید حس کنید و مشخص بود چقدر مطمئه و به چیزی که ساختن افتخار میکنه
با شروع تریلر و مناظر بازی با اون موسیقی متن بی نظیر با دیدن این صحنه کافی بود
که جامه ها جر دهم و تو horizon محو بشم
فوق العاده است طراحی محیط برای یه بازی اوپن ورلد ... از مناطق برفی تا کوهستانی ... دشت های سر سبز ... جنگل های انبوه ... و و و و فقط فکر کنم مناطق کویری کم داشته باشه ... و نکته مهم این بود که تمام این ها یه حس و حال فانتزی تمام عیار رو ارائه میدادن ....
شخصیت اصلی هم خیلی جذاب و تو دل برو بود و خیلی راحت میشد باهاش ارتباط برقرار کرد ...
بازی نوید ساعت ها گیم پلی جذاب ، متنوع و خشن رو در یک دنیای بیکران میداد ... و تصور اینکه تو بازی بچرخی و کلی سر این ربات ها قر بیای و شکارشون کنی و ایتم جمع کنی خودش کلی لذت بخشه... جالب ترین نکته گیم پلی هم برام اون تیکه بود که قسمت ها جدا شده ربات ها رو میشه به عنوان سلاح استفاده کرد ... و این خودش خیلی از تکراری شدن بازی جلو گیری میکنه ..
همه چیز بازی به شرط اینکه موقع عرضه هم به همین شکل باشن واقعا نوید یه شاهکار رو میدن ... و فقط داستان بازی میمونه که با چیز مختصری که تو تریلر متوجه شدیم باید اونم چیز جالبی از اب در بیاد ...
و واقعا میشه گفت gg حق داره به این بازی افتخار کنه ....پیش بینی متای 87 تا 93 میشه ... نشدم به درک بازی فوق العاده است
در اخر
horizon is coming ... but im not ready
من اصلا نمیتونم این بازی رو هضم کنم .... تازه هنوز ps4 هم نخریدم

بازی پشت بازی ..... تریلر هیتمن برای منی که یه شماره از این سری رو بازی نکردم تحریک کننده بود ... ولی کلا اینجور بازی ها تو کت من نمیره ...
این اسد قزل باش کجایی بود ؟؟؟ هر چی بود دمش گرم ... تو خاطرم میمونه ...
استریت فایتر بی نظیر به نظر میاد .... بعد از 15 سال تیکن بازی کردن دیگه راضیم نمیکنه ... از طرفی از شماره 7 هم اصلا خوشم نیومده ... فکر میکنم الان بهترین وقت برای اسباب کشی به یه فایتینگ دیگه مثل sf باشه ...
no man sky
اقا دروغه ... دروغه ... هایپ کاذبه .... اصصلا مگه میشه همچین چیز دیوانه کننده ای رو ساختن ..... چند تا سیاره اینها ساختن برای بازیشون .... ؟؟؟؟ چند ساله دارن روی بازی کار میکنن ؟؟؟
یکی از دوستان میگفت سیاره هاش تکراری میشن ... جواب من اینه گه شما اصلا میتونید تمام سیاره های بازی سر بزنید ؟؟؟
حیف من که فکر نکنم ببتونم این بازی فوق العاده رو بازی کنم ... چون اصلا برای یکی مثل من ساخته نشده ... من کلا تو روز کلا 4 ساعتش مال خودمه ... که اونم صرف کارای شخصی میشه
الان دوست دارم یکی بیاد این دریم رو برای من شرح بده ... چی بود این ... ... واقعا پیچیده و پرت و پلا و کلا بی ربط به نظر میرسید ... خیلی عجیب غریب بود از پیرمردی که پیانو میزد تا تعقیب و گزیز sci-fi تا عروسک خرسی که با هامر میفته به جون زامبی ها ... البته از بخش کریتیو بازی خوشم نیومد.
این بازی یا fail میشه یا یکی از بهترین و جاه طلبانه ترین بازیهایی که تا حالا ساخته شده ...که با شناختی که از استودیو سازنده داریم دومی محتمل ترین گزینه است ... فقط امیدوارم کمپین هم داشته باشه
خوب ادام بویز میاد ... و باید بگم که دلم میخواد با یه شات گان ضورتش رو خراب کنم ...اجرای تاریخی ترین قسمت کنفرانس های e3 دستش بود ... ولی با اون خنده ها و به هم زدن دست هاش حسابی رفته بود رو اعصابم
اکتی هم حسابی اینوری غش کرده ... و شریک تجاری قبلیش رو ول کرده ... دیگه تقریبا برنده بلامنازع این نسل رو میشه حدس زد ...
اساسین کرید ... نور مایند ... فورگت ایت
یعنی مدیونید که به خاطر سوپرایز شدن بیش از حد هیچ حرفی از world of final fantasy نمیزنید ... اخه دلتون میاد بازی به این جذابی و مرفحی ... تازه کارکتر های اصلیش هم اگه اشتباه نکنم مال نسخه 9 بودن ... تازه انحصاری کنسولی هم هست
......................................................................................................... از اینجا به بعد کنفرانس رو نمیدونم چطوری توصیف کنم و توضیح بدم ... فقط میتونم بگم مغز بود که میپاچید رو زمین ....
برای توصیف اتفاقی که امروز صبح رخ داد باید بهتون بگم تصور کنید 17-18 سال پیش بازی اومد با گرافیک پیکسلی ،اما مرز های روایت داستان ... شخصیت پردازی و گیم پلی در یک open world rpg رو نجمومی جا به جا کرد. من 15 سال بعد از عرضه این بازی رو انجام دادم ... در اوج قله عصر بازی های کامپیوتری ..زمانی که من tlou ... gta 5 رو بازی کرده بودم ... از خود این سری بازی های شاهکاری مثل شماره 10 و 12 رو بازی کرده بودم ... گرافیک و روایت داستان هایی مثل هوی رین و بیاند رو تجربه کرده بودم ... و داستان و روایت این بازی انقدر عجیب و عمیق و قوی بود انقدر اتمسفر بازی بالا بود که من تو اون گرافیک پیکسلی و انیمیشن های محدود و مضحک غرق شده بودم و حسش میکردم ... وقتی شما یه داستان رو روایت میکنید طراحی لوکیشن که اتمسفر و جو محیط رو منتقل میکنه ... طراحی و حالات مختلف چهره کارکترها خیلی عامل تعیین کننده ای تو روایت داستان و شخصیت پردازی و شما تصور کنید سازندگان بازی از همه این امکانات محروم بودن ... و باز هم همچین بازی با همچین داستانی خلق کردن ... شما تصور کنید اتمسفر مناطق ذاغه نشین رو در بازی و همین چند ثانیه تریلر ..... در یه بازی اوپن ورلد ..یکی از عوامل سرگرم شدن گیمر ها روبرو شدن با مناظر بی نظیر و جذابه مثل همین چیزی که horizon به شدت روش مانور داد ... نقشه بازی vii رو نشونتون بدم خندتون میگیره .... دست و بال اسکوار در طراحی گیم پلی و تنوع فنون و جادو ها و انیمیشن هاشون به شدت محدود بوده
حالا تصور کنید کنی تمام اون محدودیت ها از پیش پای سازنده ها کنار رفتن و متونن تمام جلوع های بازی و اتمسفر وزیبایی دنیای بازی رو تمام کمال به رخ بکشن ... واقعا نمیتونم تصور کنم چی میخواد بشه ....... حالا این برای منی بود که این بازی رو 15 سال بعد از عرضه بازی کردم و فن این شماره هم نیستم ... باز انقدر مغزم منفجر شده کسی که زمان عرضه یا یکی دو سال بعدش بازی رو بازی کرده چه حسی میتونه داشته باشه ...
این محیط بین شهری ff vii ... خداییش گریتون نمیگیره ... فکر کن این بشه چیزی درحد همین فاینال 15 چقدر متفاوت میتونه بشه و چه حس خفنی بده به ادم ... گردش همچین دنیایی همراه با کلود و اریس و تیفا ؟؟ تیم محبوب خودم
ریمیک و به روز شدن گرافیک این بازی یه همچین جایی خودش رو میتونه نشون بده اولین ملاقات اریس و کلود و فضای عرفانی کلیسایی پر از گل ... حتی فکر کردن بهش مغرم رو منفجر میکنه که چی میتونه این سکانس از اب در بیاد ... مطمئنم من نمیتونم جلوی اشک هام رو بگیرم ...
این کلوده ها ... اشتباه نکنید زبل خان نیست ... مغزم اتیش گرفت
اینم یه سکانس از گیم پلی که چقدر میتونه تغییر کنه
عکس از میدگار ندارم بزارم ... فقط مقایسه اش با چیزی که تو تریلر دیدم مغزم رو یه بار دیگه میترکونه ...
خودتون رو اماده کنید ... اسکوار انیکس با این بازی میخواد با کل صنعت گیم شاخ به شاخ کنه .
در عظمت بازی همون انفجار سالن کنفرانس بسه ...
شنمو من هم اطلاعاتم در مورد این بازی به اندازه خیل عظیمیه که این بازی رو بازی نکردن ... و به شدت از این بابت خیلی خوشحالم که ما هم میتونیم این بازی جریان ساز که ازش به عنوان یکی از بهترین بازی های یاد میکنن بازی کنیم ... این هدیه کمی نبود که سونی به فن هاش و فن های سینه سوخته خود بازی اهدا کرد ... این کیک استارتر هم یه جورایی میتونم هم نظر ستجی فرض کنم هم پوز زدن کسایی که این بازی رو به حال خودش رها کرده بودن ... دو نسخه این بازی از لحاظ تجاری شکست خوردن و شاید میخواستن به یه عده شاید سرمایه گذار های سونی یا کسایی که فکر میکردن این بازی فروش نمیره ثابت کنن که این بازی میترکونه و فروش بدش به خاطر ناشر ها و اون کنسول های شکست خورده بود نه کیفیت خود بازی
خسته شدم ... در مورد این کنفرانس میشه هفته ها مطلب نوشت ... انچارتد هم که هالی کرپ ... دیگه به توصیح اضافه نیازی نیست ...
صبح گفتم گیمر های قدیمی میتونن بهفهمن که این کنفرانس چه لحظه تاریخی برای صنعت گیم بود ... ولی الان حرفم رو پس میگیرم .. این کنفرانس یه لحظه تاریخی برای تک تک گیمر هایی بود که سال ها عمرشون رو پای کنسول ها نشستن و پای این بازی ها ماجراحویی کردن و سونی با این کنفرانس به یادشون اورد که چه دورانی رو در کنار چه بازی هایی سپری کردن و همچنان چه بازی ها و چه ماجراجویی هایی در پیش روشونه و میتونن تو horizon بازی های ویدیویی محو شن ...و منی که زمانی که برای بازی کنار کذاشته بودم تقریبا 0 شده بود و به فکر کنار گذاشتن بازی افتاده بودم فهمیدم برای باز نشستگی خیلی زوده هنوز چند تا معبد و سیاره مونده که تسخیر نکردیم و دنیا های فانتزی زیادی که زیر پا نزاشتیم ...
پس بیاین بازم بازی کنیم ...
