Multi Platform Silent Hill f

سازنده
NeoBards Entertainment Limited
تاریخ انتشار
September 25, 2025
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Silent-Hill-f.jpg

تاپیک به ز.دی آپدیت میشه

تریلر 1
تریلر 2
ویدئو 40 دقیقه معرفی بازی در silent hill transmission 2025 : لینک
بازی رو از امروز در ps و xbox و steam و epic به whishlist خودتون اضافه کنید

1ble7k629joe1.jpeg


 
آخرین ویرایش:
من تمام نظری که در مورد SH 4 داری رو تایید میکنم.
فقط این رو میخوام بگم که 20 سال نه ، 5 سال دیگه نظرات گیمرها رو بخون و ببین در مورد F چی میگن.
این افتخاری نیست ولی من زمان انتشار نسخه چهارم 18 سالم بود .
کاملا یادمه که همین فضایی که الان برای F ایجاد شده و طرفدارها دو دسته شدن و... برای ایشون هم وجود داشت.
اینکه این بازی که سایلنت هیل نیست چونکه اونجا اتفاق نمی افته و...
چرا اینقدر فرق داره ؟
نیمه دوم بازی چقدر ضعیف ساخته شده؟
بک ترک ضعیف ، طراحی مراحل ضعیف تر...
شخصیت اصلی چرا اینقدر گنگه و مثل سندروم داونی ها اینقدر بی تفاوت و آرومه؟
مبارزه بازی چرا اینقدر بده؟ مخصوصا بعد نسخه سوم که مبارزش خیلی بهتر بود و...

ولی خب بعدها که نسخه های فرعی اومد و هم کمی فاصله گرفتیم این بازی شد کالت و با همه نقصهاش کلی هم ازش تمجید شد و برآیند نظر عمومی در مودرش خیلی بهتر شد.
یکی از همونها خودم بودم چونکه اولین نسخه از سری بود که بازی میکردم و برام عجیب بود که طرفدارهای مجموعه چرا دو دسته شدن!

میخوام بگم این رفتار طرفدارها و پلیرهای جدید همیشه همینطور بوده و چیز جدیدی نیست.
فقط بحث زمانه که بعدها از همین F هم تمجید بشه و همین ایشون رو میزنیم تو سر نسخه های بعدی.

حالا اینکه بازی ویژگی ترس درش کم دیده میشه یه نقد منطقیه، من اصلا با این مخالفتی ندارم.
بحثم این بود که با گل مجموعه(SH2) مقایسه کردن کار منصفانه ای نیست.
این کار رو اگه پلیر جدید میکنه خب حق داره چون همین دوتا رو تجربه کرده ولی از نگاه طرفدار قدیمی تر این کاملا اشتباست.

دقیقا متوجه منظورت شدم و اگه دقت کنی منم همینو گفتم، بازی با کم کردن لول ترس و المان هاش عمومی تر شده. که این مورد نه در آینده شاید از همین الآن تاثیر مثبت خودشو در جذب مخاطب های جدید هم گذاشته. و چون در واقع ریبرنده احتمالا اگه نسخه آینده ای هم درکار باشه همین فرمول ادامه پیدا کنه. مثلا با انصاف بخوای نظر بدی داستان، روایت، صداگذاری ورای خوبه و میشه گفت عالیه. ولی یه سری مسائل مثل همون بخش های ترس (یا گیم پلی که اصلا نمیخوام وارد بحثش بشم) باوجود ناشر سر سختی مثل کونامی عجیبه! شاید چون این بازی رو عملا برای ژاپن یا علاقه مندان به سنت و فرهنگ و ترس های ژاپنی (من اینطور فکر میکنم) ساختن، نتوستن تاییدیه کامل رو بگیرن. (از اونجایی که ژاپنی ها روی فرهنگ و روایت های فرهنگشون خیلی سر سختن) برای همین دستشون بسته شده و عنصر تخیل رو کامل بیخیال شدن 🤔
.
.
.

آقا منم به عنوان یه مخاطب نظر خودمو میدم چرا عصبانی میشید :D بازی با برچسب‌ Horror اصلا ترسناک نیست (بازم میگم بنظر من) ممکنه یه نفر بازی کنه آدرنالینش رکورد سابق خودشو بزنه. :D که این منطقیه و ممکنه برعکسشم اتفاق بی افته. فن سری هم نیستم کلا به علاوه این نسخه, 2 ریمیک و 4 رو بازی کردم. پس فکر نمی‌کنم نظرم خیلی مهم باشه یا حالا کونامی ایمیل بزنه بگه بیا بازی رو برات شخصی سازی کردیم اول تا آخرش Pyramid Head دنبالته! :D بازی هم تو همون 24 ساعت اول ثابت کرد موفق بوده.
 
دقیقا متوجه منظورت شدم و اگه دقت کنی منم همینو گفتم، بازی با کم کردن لول ترس و المان هاش عمومی تر شده. که این مورد نه در آینده شاید از همین الآن تاثیر مثبت خودشو در جذب مخاطب های جدید هم گذاشته. و چون در واقع ریبرنده احتمالا اگه نسخه آینده ای هم درکار باشه همین فرمول ادامه پیدا کنه. مثلا با انصاف بخوای نظر بدی داستان، روایت، صداگذاری ورای خوبه و میشه گفت عالیه. ولی یه سری مسائل مثل همون بخش های ترس (یا گیم پلی که اصلا نمیخوام وارد بحثش بشم) باوجود ناشر سر سختی مثل کونامی عجیبه! شاید چون این بازی رو عملا برای ژاپن یا علاقه مندان به سنت و فرهنگ و ترس های ژاپنی (من اینطور فکر میکنم) ساختن، نتوستن تاییدیه کامل رو بگیرن. (از اونجایی که ژاپنی ها روی فرهنگ و روایت های فرهنگشون خیلی سر سختن) برای همین دستشون بسته شده و عنصر تخیل رو کامل بیخیال شدن 🤔
.
.
.

آقا منم به عنوان یه مخاطب نظر خودمو میدم چرا عصبانی میشید :D بازی با برچسب‌ Horror اصلا ترسناک نیست (بازم میگم بنظر من) ممکنه یه نفر بازی کنه آدرنالینش رکورد سابق خودشو بزنه. :D که این منطقیه و ممکنه برعکسشم اتفاق بی افته. فن سری هم نیستم کلا به علاوه این نسخه, 2 ریمیک و 4 رو بازی کردم. پس فکر نمی‌کنم نظرم خیلی مهم باشه یا حالا کونامی ایمیل بزنه بگه بیا بازی رو برات شخصی سازی کردیم اول تا آخرش Pyramid Head دنبالته! :D بازی هم تو همون 24 ساعت اول ثابت کرد موفق بوده.
اتفاقا نظر شماها مهمتره که نسلهای جدیدترین و حتی نسلهای بعد از شماها تا نسل من یا قدیمی تر از من.
منم اصلا مشکلی با نقد بازی ندارم ، اتفاقا مواردی که بابت ترس کمرنگ تو این سری یا بخش مبارزه و... رو میگید واقعا قبول دارم.
بازی اگه بی نقص بود که نمرش این نمیشد.

اصلا بابت نقد بازی ناراحت نشدم و نباید بشم چون این مواردی که اشاره میکنی واقعا جزو ضعفهای بازیه.
حرفم فقط این بود که با نسخه دوم نباید مقایسش کرد چون بی انصافیه همین.
 
آخرین ویرایش:
به عنوان کسی که تمام سایلنت هیل ها رو ب جز book of memories تو زمان خودشون (حالا با فاصله یکی دو ساله) تجربه کردم خوشحالم که این بازی زیبا هم ب مجموعه سایلنت هیل اضافه شده. مشکلات که داره، اصلا همه بازی های این سری مشکلات خودشون رو داشتن.
پ.ن۱: homecoming خیلی هم بازی خوبی بود
پ.ن۲: سایلنت هیل ۱ بهترین بازی سری بود.
پ.ن۳: دلیل اینهمه هیت نسبت به downpour رو نمیفهمم.
 
خب آره F حتما مثل چهارگانه اصلی دارک و ترسناک نیست.
اما خب نمیشه به این خاطر گفت که چرا متاش با ریمیک برابر شده؟!
حتما وجود یا عدم وجود عامل ترس باعث نمیشه یه بازی 10 نمره بیشتر بگیره یا کمتر.
هر دوبازی نقاط ضعف و قدرت خودشون رو دارن و خب میانگین شد این.
یه جورایی میشه با RE7 , Village مقایسشون کرد که با اینکه RE7 و مخصوصا نیمه ابتداییش شاید بشه گفت ترسناک ترین نسخه تو مجموعست ولی نهایتا دو نمره بهتر از ویلیج بالاتر گرفته که شاید جزو اکشن ترین نسخه های مجموعه باشه.

F مثل تمام نسخه های دیگه ضعفهای خودش رو داره و همینطور بخشهایی که عالی کار شده.
از این لحاظ F بیشتر یه درام یا تراژدی در اومده تا اینکه بخواد ترس روانشناختی ارائه کنه ، من این رو قبول دارم.
ولی همونقدر هم قبول دارم که این نسخه فرعیه.
اینکه خیلی نخواستن به مفاهیم و ویژگیهای پیش فرض داستانی اصلی مجموعه ارتباطش بدن و خب بالطبع دست خودشون رو هم برای این ویژگیهای جدید باز گذاشتن.

نقطه قوت این نسخه برای من تمرکز روی داستان و روایتش بود ، اگه نسخه های آینده بخوان یک ویژگی از این بازی رو قرض بگیرن اون همین بخشه.

===========
===========
دوستانی که بازی رو تموم کردن حتما دورهای بعدی رو برای درک بهتر داستان برید.
حتی شده بزارید روی Easy و فقط تموم کنین.
اگه آشنا نیستید برای پایان واقعی باید ++NG رو برید یعنی سه بار باید بازی رو تموم کنین.
ولی اگه حوصله ندارین فقط همون +NG رو برید ، چون بیشترین تغییر و اضافات داستانی رو ایشون دارن ولی همه چی رو بخونین و سعی کنین که متوجه بشین.
این کار رو انجام بدین دیگه نیوگیمهای بعدی خیلی مهم نیستن و میتونین تو یوتوب و... اون پایانها رو ببینین.

اگه حوصله هیچکدوم رو ندارین و حوصله خوندن و... رو هم ندارین یا سطح انگلیسیتون در حدی که باید نیست، یه ویدئوی "explained" تو یوتوب کارتون رو راه میندازه.
زیرنویس فارسی رو روشن کنین و لذت ببرین.
البته یوتوبرهای ایرانی هم ویدئوهای خوبی درست کردن که من یکیش رو دیدم کاملا از روی همون ویدئوهای انگلیسی برگردان کرده بود ولی خب چرا که نه؟

در کل میخوام بگم یه شیرجه تو بخش داستانی عمیق و باکیفیت بازی واقعا ارزشش رو داره.
من روی استوری رفتم، نمیدونستم easy هم داره :-?
 
  • Like
Reactions: Thundersky
به نظرم پازل ها به غیر از یکی دو تاشون زیاد سخت نبودن، من روی lost in fog نهایت نیم ساعت روشن فکر میکردم
پازلها بگی نگی از نیمه بازی اون حالت سختی خودشون رو کمی از دست میدن.

ولی کارت درسته .
من چندتا از پازلها رو بالای دو ساعت روش وقت گذاشتم که ببینم اصلا منطق پشتش چیه :))
========
اما در کل پازلهاش خیلی سخت تر از SH2 بود.
 
اتفاقا نظر شماها مهمتره که نسلهای جدیدترین و حتی نسلهای بعد از شماها تا نسل من یا قدیمی تر از من.
منم اصلا مشکلی با نقد بازی ندارم ، اتفاقا مواردی که بابت ترس کمرنگ تو این سری یا بخش مبارزه و... رو میگید واقعا قبول دارم.
بازی اگه بی نقص بود که نمرش این نمیشد.

اصلا بابت نقد بازی ناراحت نشدم و نباید بشم چون این مواردی که اشاره میکنی واقعا جزو ضعفهای بازیه.
حرفم فقط این بود که با نسخه دوم نباید مقایسش کرد چون بی انصافیه همین.

آقا من حقيقتا به لطف گیم پلی ضعیف بازی حوصله تجربه تمام پایان های ممکن رو نداشتم برای همین پایان آخر رو از یوتیوب دیدم. یه مقدار هم منابع مختلف و رددیت و اینا رو گشتم ولی chatgpt یچیزی گفت که یک مقدار برام عجیب بود، نمیدونم این پایان وجود داره یا با همون رستگاری تموم میشه داستان کلی.


وجود داره همچین پایانی یا زاده ذهن مریض chatgpt ه؟ :D
 
  • Like
Reactions: Thundersky
آقا من حقيقتا به لطف گیم پلی ضعیف بازی حوصله تجربه تمام پایان های ممکن رو نداشتم برای همین پایان آخر رو از یوتیوب دیدم. یه مقدار هم منابع مختلف و رددیت و اینا رو گشتم ولی chatgpt یچیزی گفت که یک مقدار برام عجیب بود، نمیدونم این پایان وجود داره یا با همون رستگاری تموم میشه داستان کلی.


وجود داره همچین پایانی یا زاده ذهن مریض chatgpt ه؟ :D
خیلی عجیب بود :))
نه آقا نیست همچین چیزی.
پایان طنز/Ufo طبق روال سری داره ولی این خیلی دارک بود:D

احتمالا گشته نظر یکی از طرفدارها رو به عنوان پایانبندی واقعی بازی آورده.
 
خیلی عجیب بود :))
نه آقا نیست همچین چیزی.
پایان طنز/Ufo طبق روال سری داره ولی این خیلی دارک بود:D

احتمالا گشته نظر یکی از طرفدارها رو به عنوان پایانبندی واقعی بازی آورده.
اون پایان طنز هم خیلی سم بود! :D
ولی اگه این پایان گلهای درون ذهن هم واقعا وجود داشت بازی Shutter Islandی میشد برای خودش! :D
 
پازلها بگی نگی از نیمه بازی اون حالت سختی خودشون رو کمی از دست میدن.

ولی کارت درسته .
من چندتا از پازلها رو بالای دو ساعت روش وقت گذاشتم که ببینم اصلا منطق پشتش چیه :))
========
اما در کل پازلهاش خیلی سخت تر از SH2 بود.
آره بعضی هاشون هینت پازل منطقی نبود، فقط یه سری کلمات کلیدیش مهم بود که توی سایلنت 2 برای اینجور پازل ها تکست رو که نمایش میداد، اون کلمات کلیدی رنگشون متفاوت بود :D
یه دلیل دیگه اش هم این بود که یه سری چیزا مخصوص خود ژاپن بود که ما تجربه شوم رو نداشتیم :D
 
آره بعضی هاشون هینت پازل منطقی نبود، فقط یه سری کلمات کلیدیش مهم بود که توی سایلنت 2 برای اینجور پازل ها تکست رو که نمایش میداد، اون کلمات کلیدی رنگشون متفاوت بود :D
یه دلیل دیگه اش هم این بود که یه سری چیزا مخصوص خود ژاپن بود که ما تجربه شوم رو نداشتیم :D
اینجا اگه سختی پازل رو کم کنی هم کلمات رو هایلایت میکنه.
اما به نظرم بازی رو دیفالت باید روی هارد و سختی پازل Lost in the fog رفت.
Story خیلی چالش نداره و از دشمنها هم اون ترسی که باید انتقال بدن رو نمیگیریم.
تو نیوگیم پلاسها که این درجه سختی برای اکشن هم باز میشه حتی خیلی بهتر میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or