PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
در مورد داستان کلی بازی
داستان کلی بازی که معلوم هست جیمز زنش رو 3 روز پیش کشته و بعدش یادش نمیاد و میاد دنبالش توی شهر سایلنت هیل جایی که بیماری زنش 3 سال پیش شروع میشه. حالا اینکه چرا یادش نمیاد و نامه زنش اول بازی از کجا میاد ساخته ذهن مسموم شده خودش هست بعد از کاری که کرده. بیشتر هم نفرتی که از ماری داشت باعث شد که اونو بکشه چون یه زندگی معمولی میخواست.
نسخه ریمیک اما به یه نکته خیلی جالب توجه کردن و واقعا نشون میده سازنده ها ریز به ریز بازی رو سعی کردن درست کنن. اول بازی توی ماشین خیلی خوب معلوم نیست اما ملت با استفاده از ماد تونستن داخل ماشین رو ببینن که صندلی عقب جسد زنش هست. یعنی اون پایان water که جیمز به عقب نگاه میکنه و ملت حدس میزدن جسد از اول همونجا بوده درست بوده.
View attachment 353187
حالا این تئوری کجا تایید شد؟ توسط یکی از سازندگان نسخه رسمی بازی 12 سال پیش:
View attachment 353188

در مورد شهر سایلنت هیل:
شهر سایلنت هیل توی 3 تا دنیا جریان داره. یکی دنیای عادی که جیمز و زنش 3 سال پیش هم به اونجا رفتن و همه چی عادی و اوکی هست. یکی دنیای مه آلود و یکی هم دنیای مردگان که ما توی بازی داریم. کلا کسایی که دچار عذاب و آسیب روحی هستن به یک نحوی به این شهر فراخونده میشن همونطور که ما آنجلا و ادی رو داریم توی بازی و اونا توی این 2 تا دنیا هستن.
لورا هم توی همون دنیای عادی هست که چیزایی که ما میبینیم رو نمیبینه. این دنیای مه آلود و مردگان هم توسط همون فرقه ای که توی موزه باهاش آشنا میشیم فعال شده. توی پایان rebirth هم به این داستان اشاره میشه.
البته اسمش دنیای مردگان نیست، other world یا همون جهان دیگر هستش.
 
یه چند تا نکته من بگم که اولیش اینه که لورا کاملا یه شخصیت واقعی بوده دلیلش هم مشخصه چون علاوه بر جیمز ادی هم اونو می بینه یادمون نره که هر کدوم از شخصیت ها تو سایلنت هیل شهر رو به یه شکلی می بینن لورا هم مثل جیمز به شهر فراخونده شده ولی شهر رو عادی می بینه هیچ چیز عجیبی تو شهر مشاهده نمی کنه .
در ارتباط با شهر نیز سایلنت هیل یه شهر حقیقی بوده و به دلیل اتفاقاتی که توی شماره اول شاهدش بودیم و درد و رنجی که آلسا متحمل شده دارای همچین قدرتی شده و یه جورایی به یه برزخ تبدیل شده.
یکی از ترسناک ترین تئوری ها که راجع به سایلنت هیل به وجود اومد زمانی بود که توی سایلنت هیل 3 وینسنت به هدر میگه که واقعا اونارو هیولا می بینی ؟ این یعنی اینکه شاید تمامی دشمنایی که ما توی بازی می بینیم انسان عادی هستند و اونا هم مثل ما به این شهر فراخونده شدن و دلیل حمله اشون بهمون اینه که اونا هم مارو به شکل هیولا یا ترس هاشون می بینن.

این چیزی که در مورد سایلنت هیل ۳ گفتی خیلی جالب و جذاب و ترسناکه واقعا. خیلی کنجکاو شدم :D
تئوری‌های بچه‌ها جالبه خصوصا اونایی که منکر واقعی بودن سایلنت هیل نمیشه چون برداشت خودم این بود که واقعی نیست و صرفا ساخته‌ی ذهن آدماس و برای همین هم هر کی به شکل خاصی میبینتش و درگیر مسائل خودشه. مثلا برای من لارا سمبل امید به زندگی و ادامه دادن بود ولی ازون سمت انجلا نماد ناامیدی و مرگ. سکانسی که لارا رو جلو آینه میبینیم خیلی دوس داشتم. واقعا عالی بود. دیالوگ‌ها و همینطور حرکت دوربین و نماهایی که بهمون میداد. خیلی ترتمیز بود واقعا. شدیدا سینمایی بود :D
 
حدودا 17 سال پیش دوست عزیز Nemesis یه تحلیل جامع و واقعا عالی از سایلنت هیل نوشتن. پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

امیدوارم محمد مهدی عزیز هرجا هستن سلامت باشن. آخرین بازدیدشون 7 سال پیش هست... خیلی زحمت کشیدن برای درک بهتر این بازی



 
احتمالا خیلی از دوستان میدونن ولی یه اشاره بکنم که اونطور که من فهمیدم شهر سایلنت هیل از شهری واقعی به اسم سنترالیا در پنسیلوانیای آمریکا ایده اش گرفته شده.
این شهر که معدن زغال سنگ بسیار بزرگی زیرش وجود داشته در اثر یک اشتباه که زباله هایی که شهرداری آتش میزده باعث شعله ور شدن معدن زغال سنگ زیر شهر میشه که از سال ۱۹۶۲ تا به امروز در حال سوختن هست و به کلی خالی از سکنه شده.
 
میشه از یک لوکیشن به لوکیشن قبلی برگشت؟ مثلا از قسمت دوم شهر به قسمت اول شهر ؟
قسمتی از لوکشین شهرو بعدا بر میگرده ولی در شرایط متفاوت کلا سری سایلنت هیل باید هر لوکیشن همون زمانی که در اون هستی بگردی و مثل بازی های اوپن ورد یا رزدینت اویل 8 نمی تونی گردش بزاری برای آخر بازی
 
واقعا ترس سایلنت هیل ۲ ریمیک فوق العاده هست . هیج جای بازی حس آسودگی نداریم . این حس من در دد اسپیس ۱ و اویل ویتین ۱ و کالیستو پروتکل داشتم.

توی سری سایلنت هیل بهترینش رو ریمیک کردند. بازی های قدیمی چنان پرفکت در تمام ابعاد ساخته می شدند که وقتی در زمان حال ریمیک می شوند بسیار موفق هستند .

خلاقیت و ریسک پذیری در تولید عناوین جدید خیلی کم شده و امروزه شاهد عناوین خلاقانه و جدید که هم موفق باشند و هم زمینه ساز ایجاد فرانچایز های جدید ، خیلی به ندرت هستیم مثل هورایزن زرو دان و گوست آف سوشیما .

بازی ها شده یا ریمیک و ریمستر یا شماره دار عناوین قبلی که معمولا ضعیف هستند
 
فقط گرافیک بازی خوبه به نظرم. فیزیک شخصیت بازی (مثل نحوه ی راه رفتن و هدف گیری) و خیلی چیزای دیگه جالب نیست و توی مقایسه با ریمیک رزیدنت اویل 4 واقعا حرفی واسه گفتن نداره.
در اینکه رزیدنت 4 و ریمیکش جزو برترین های تاریخ گیم هستن شکی نیست.
ولی نباید با سایلنت هیل 2 مقایسه بشن. سبک این دوتا تفاوت داره.
وقتی 25 سال پیش سایلنت هیل 1 اومد، بعضی ها همین اشتباه رو میکردن و با رزیدنت مقایسه میشد و در شروع کمی تو ذوق میزد تا اینکه متوجه بشی اساسا چه سبک بازی رو داری انجام میدی.
از نظر داستان، موسیقی و سبک روایت اتفاقا حرف های زیادی برای گفتن داره و منحصر به فرده در دنیای گیم.
 
عذر می خواهم بابت اسپم :

اگر بخواهیم ۴ سلطان ترس ویدئو گیم در تاریخ رو نام ببریم :

سری رزیدنت ایول ، سری سایلنت هیل ، سری تنها در تاریکی و به نظرم سری FEAR هست .

در زمان حال ، سه تای اول ریمیک عناوین قدیمی داشتند . از سری FEAR خبری هست ؟ الان مال کدوم کمپانی ؟ مدفون شده داره خاک می خوره ؟

فقط گرافیک بازی خوبه به نظرم. فیزیک شخصیت بازی (مثل نحوه ی راه رفتن و هدف گیری) و خیلی چیزای دیگه جالب نیست و توی مقایسه با ریمیک رزیدنت اویل 4 واقعا حرفی واسه گفتن نداره.
نحوه راه رفتن و هدف گیری عمدا اینجوری طراحی کردند که قشنگ حس آماتور بودن جیمز رو به بازیباز انتقال دهند
 
آخرین ویرایش:
فقط گرافیک بازی خوبه به نظرم. فیزیک شخصیت بازی (مثل نحوه ی راه رفتن و هدف گیری) و خیلی چیزای دیگه جالب نیست و توی مقایسه با ریمیک رزیدنت اویل 4 واقعا حرفی واسه گفتن نداره.
آخه داداش، لیون یه مأمور خبره و حرفه ای هست
ولی این یه آدم کاملا معمولی که اولین باره سلاح دستش میگیره،
خودشون همینطوری درست کردن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or