SIE در پی افزودن استدیوها و تقویت تیم های بازیسازی First Party خود است

GUѦRDiAN

کاربر سایت
SIE-Ryan_07-01-19.jpg
آقای جیم رایان یکی از مدیران SIE در طی گفتگویی با وبگاه خبری Nikkei ، تایید کرد که SIE در پی تقویت تیم های بازیسازی خود و همچنین افزودن استدیوهایی جدید می باشد . ایشان همچنین ضمن تاکید بر این موضوع به این نکته اشاره کردند که با ورود کمپانیهای جدیدی همچون Google به صنعت بازیسازی " محتوای انحصاری بیش از هر موقع دیگری اهمیت پیدا کرده است "
ایشان در ادامه افزودند که:
" نگاه و منش تازه ای که کمپانیهای جدید به صنعت بازیسازی می آورند چیزی است که ما با آغوشی باز پذیرای آن هستیم " . " ما یک کمپانی با تجربه 25 ساله در این صنعتیم و در طی این سالها دارایی های با ارزشی به مجموعه خود اضافه کرده ایم [ و اضافه خواهیم کرد ] "

نظر شما در این رابطه چیست ؟
 
سونی کلا خوب داره کنسول بعدیش رو معرفی میکنه. همین الان به سادگی هرچه تمام تر توضیح دادن برنامه شون برای نسل بعد چیه، بازی های بزرگ و AAA. تموم شد رفت. به نظر من همین حرف میتونه تکلیف خیلی ها رو با نسل بعد مشخص کنه.
ما که منتظریم نظرات دوستان بره تو فاز اینکه بازی های AAA به درد نمیخورنو گیمرها عاشق بازی های ایندی یا آنلاین هستن :))

میبینی که داره TLOU رو ترول میکنه خخخ
 
این وسط یه نکته ای هست اونم اینه که عمده مخاطبین هر کنسولی سلیقه ی مشخصی دارن مثلا شما بیای گیرز رو روی کنسول نینتندو بدی اکثر مخاطبین نینتندو به کتف چپ و راستشون هم حساب نمیکنن یا مثلا ماریو یا کرش روی اکس باکس بنظرم این دسته بندی شدن کنسول ها با توجهه به سلایق چیز همچین بدی هم نیست مایکروسافت بیشتر مخاطبینش تینیجر هستند ( با توجه به انتخاب و سلیقشون ) پس تمرکزش روی بازیهای آنلاین باشه بهتره و از طرفی مایکروسافت راه و چاه این کارو بهتر از سونی و نینتندو میدونه بر عکس این قضیه سونی هست .
من که شب و روز دعا میکنم سونی سمت بازی های آنلاین مخصوصا تماما آنلاین نره چون به شخصه مثل قدیم نه وقتشو , نه حوصلشو و مخصوصا اعصاب بازیهای آنلاینو دیگه ندارم ...
البته نینتندو با ماریو کارت و SSBش رسما زده تو گوش بازی های آنلاین بین انحصاری ها:|

فقط چون خون و خون ریزی نداره یا گرافیک واقع گرایانه نداره، کسی جدیش نمیگیره اینجا!
 
مهم استدیوهای هدف هستند

اگر قرار بر این باشه با خریدهای جدید سونی سالی یک بازی ماجراجویی سینمازده بیشتر داشته باشیم که ارزش خاصی نداره چون تکرار مکررات هست ولی اگر قرار باشه ضعف های سونی رو تو ژانرهای بیشمار رفع کنه که باز قابل بحثه. مثل مایکروسافت که با خریدهای جدیدش عملا نگرانی بابت بازیهای نقش افرینی روی کنسول نسل بعدی ش نداره

و جدا از خریدها، توسعه استدیوهای جدید از صفر هم خیلی مهم هستند. چرا که به صنعت ویدیو گیم ظرفیت جدیدی اضافه خواهد شد. مایکروسافت درسته دست به جیب شد و چپ راست خرید کرد ولی تو همین سال گذشته سه تا استدیو جدید از پایه ساخته و در حال توسعه اشون هستند.

وگرنه اینکه مثلا استدیو X در حال حاضر داره خوب کار میکنه و شما با میلیون ها دلار که توسط پول کاربران plus بدست امده بری محتوای توسعه یافته اون استدیو رو انحصاری کنی به اسم فرست پارتی، زیاد قابل دفاع نیست
[/QUOTE]
!
واقعا چرا مایکرو همچین کاری با پولی که از اشتراک گلد به دست آورده کرده؟؟ واقعا lol دارید

.......

موندم تلو سال دیگه گوتی نشه،بعضی ها چرندیاتی که تو این تاپیک گفتن رو چطور میخوان توجیح کنن؟؟
کلا چند نفری از همین حالا رفتن پیشواز برای گوتی ۲۰۲۰! با این چرندیات خنده دار

دقیقا tlou با چیزهایی که تواخرین تریلرش نشون داده اگه کاملا در بازی وجود داشته باشه ! گوتی که هیچ ، به راحتی لقب گیم او جنریشن هم تصاحب می‌کنه! تا دوستان بیشتر در مورد فوبیا هاشون صحبت کنن
 
آخرین ویرایش:
ترول کجا بود
برو خودت لینک رو ببین بعد به ملت بگو ترول
خدا خیرت بده
باعث شدی من بعد از 2-3 سال یه سر به کتابهای دانشگام بزنم :D:D:D:D:D
و البته پستت وادارم کرد یه سری تحقیقات در مورد بحث ارزش برند و روش های ارزش گذاری اون انجام بدم.
این لینکی گذاشتی و البته قبلا هم دیده بودم مربوط به یه گروه تحقیقاتی به نام Kantar Group هست که کارشون تحقیق در خصوص بررسی رسانه های اجتماعی، اثربخشی تبلیغات، رفتار مصرف کننده و خریدار و افکار عمومی و کلا تجزیه و تحلیل داده های این تیپی هست که می شه ازشون جهت ارزش گذاری برندها استفاده کرد.
البته مدلهای مختلفی برای ارزش گذاری برندها وجود داره که شاید معروفترینشون مدل اینتربرند (یا همون فایننشال ورد) باشه
بر اساس این مدل :
اختلاف میان سودهای یک نام تجاری و سودهایی که اساساً باید آن محصول بدون هیچ نام تجاری مشهوری به دست بیاورد را سودهای خالص خاص نام تجاری گفته می شود. همچنین فایننشال ورد یک ضریب محاسبه شده را با توجه به توانایی نام تجاری به کار گرفت. حاصل ضرب این دو، ارزش نام تجاری است. اینتر برند ارزش نام تجاری را از طریق ضرب تفاوت سودهای نام تجاری در یک ضریب ارزیابی کرد. این ضریب به وسیله تشخیص عامل هایی که طبق نظر اینتربرند توانایی نام تجاری را مشخص می کند، به دست می آید.
اینتربرند ضریبی را با نام "توانایی نام تجاری" جهت برآورد ارزش نام تجاری، محاسبه می کند. این ضریب ترکیبی از هفت عامل زیر است:
1- رهبری: یک نام تجاری بانفوذ، بسیار با ثبات است و ارزش های بسیاری نسبت به نام های تجاری دیگر که سهم بازار کمتری دارند، را داراست.
2- ثبات و پایداری: نام تجاری که در طول زمان از درجه وفاداری بالای خریداران برخوردار هستند، بیشترین نمره را در این فاکتور به دست می آورند.
3- بازار: یک نام تجاری با ثبات، در بازاری که در حال رشد است، با ورود رقبای بسیار، بیشترین امتیاز را داراست.
4- بین المللی: نام های تجاری فعال در بازارهای جهانی ارزش بیشتری را نسبت به نام های تجاری ملی و منطقه ای دارند. البته، تمام نام های تجاری توانایی مواجهه با موانع و حصارهای ملی و فرهنگی را ندارند.
5- روند: توجه نام های تجاری به این که به روز و مناسب برای مصرف کننده باشند ارزش آنها را افزایش می دهد.
6- پشتیبانی و حمایت: نام های تجاری که از پشتیبانی (و به نوعی خدمات پس از فروش) برخوردارند می بایست از آنهایی که فاقد چنین فاکتوری هستند،ارزش بیشتری داشته باشند. البته کمیت و کیفیت این خدمات و پشتیبانی ها نیز باید مد نظر باشد.
6- حفاظت: قدرت و وسعت قوانین حمایتی از نام تجاری (قانون انحصار) یک عامل مهم و حساس در ارزش- گذاری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یه سر به این لینک مراجعه کنید


حالا گذشته از بحث ارزش برند تا این لحظه 57.4 درصد بازار کنسول ها دست سونی هست (با توجه به فروش 100 میلیون دستگاه PS4) حدود 23 درصد دست مایکروسافت(40 میلیون فروش x1) و 19.6درصد هم دست نینتندو (34 میلیون دستگاه فروش سوئیچ)البته این آمار تقریبی هست و قطعی نیست از طرفی نیتندو سوئیچ کنسول نسل نهمی نیتندو به حساب میاد و ps4 و x1 نسل هشتمی اگه سوئیچ رو از نسل هشتم حذف کنیم آمار تغییر می کنه.از طرف دیگه ps4 حدود 2.5 برابر بیشتر از x1 فروش داشته و طبق آمار PSN سال گذشته به تنهائی از کل بخش اکس باکس و نیتندو درآمد بیشتری داشته
در حال حاضر برند پلی استیشن سهم بزرگی از بازار رو در اختیار داره و این خودش به بزرگ شدن برند می تونه خیلی کمک کنه اگر پارامترهای مدلی که اینتربرند ازش استفاده می کنه رو هم معیار قرار بدیم به نظر شما برند اکس باکس بزرگتره یا پلی استیشن؟

SIE در پی افزودن استدیوها و تقویت تیم های بازیسازی First Party خود است

دوستان از کامنت بعد لطفا مباحث صرفا در مورد همین موضوع باشه. ممنون.
عذر می خوام من این کامنت شما رو چون در حال نوشتن پست بودم ندیدم
 
یکی از گزینه‌های خیلی خوب که سونی میتونه با خرج کمی بخره و لیاقت پشتیبانی و دریافت بودجه هم داره به نظرم The Astronauts هست...
این استدیو رو چند سال پیش اعضای ارشد People Can Fly که روی BulletStorm و PainKiller کار کردن، تاسیس کردن تا با خیال راحت و بدون اینکه از طرف اپیک برای ساخت یه بازی سرویس محور تحت فشار قرار بگیرن (اون موقع اپیک صاحب People Can Fly بود)، بازیای داستان محور خودشون رو بسازن.
تیمشون کوچیکه و اولین بازیشون، The Vanishing of Ethan Carter بود که خیلی هم موفق شد و نوآورانه هم محسوب میشد. بازی بعدی هم یه بازی شوتر اتمسفریک خفن به اسم Witchfire هستش که احتمالا 2020 عرضه بشه...واسه عرضه بازیاشون هم اصلا عجله ندارن...Vanishing سال 2014 عرضه شده بود! تیمشونم لهستانیه و توی همون شهری هستن که CD Project فعالیت میکنه.
خلاصه که همچین تیمی میتونه گزینه‌ی خیلی خوبی واسه سونی باشه چون هم با تمرکز سونی روی بازیهای داستان محور مطابقت داره، هم سونی یه تیم باتجربه‌ی شوترساز نصیبش میشه که میتونه تقویت کنه و بودجه بالا بده بهشون تا بازی بزرگتری بسازن.

Witchfire:

110528
 
گیر داده بود دیگه! سونی مولتی نمیسازه تقریبا، این نسل فکر کنم فقط U4 و GTSش مولتی داشتن:D
بقیه بازی هاش سینگلن و خو به کمال نمیرسونند:D (در ادامه همین بحث بازی های سونی بود، یکی از بچه ها حتی مثال GOW زد تو اون تاپیک! GOW چالش نداره؟ به کمال نمیرسونه؟ :| )

---

گرچه تو با سلیقه ت که بیشتر آنلاین بازی، واقعا بری اون سمت بیشتر به گروه خونیت میادا:D فکر کنم بیشتر وابسته PSN IDت شدی که نمیری:D
آره ولی gts هم رو دستش نیست بعدشم اونجا پلات نداره اونجا برم نوب حساب میشم ولی اینجا برا خودم دبدبه کب کبه ای راه انداختم مورد مهم بعدی هم تا 2017 نمیشد عکس شخصی بدون کینکت بذاری نمیدونم درست شده الان یانه ولی این طرف همه آب خوردن عکس شخصی میذارن مورد مهم تر بازیای اکانتی ای که کانالها میفروشن خیلی کمه و فروششون سخته فعلا با این تفاسیر این 17 ماه اینور میمونم نسل بعدم اول ps5 میخرم بعد ببینم چی میشه ولی نسل بعد. Gt7 برام مهمه فعلا dead by daylight داره بهم فاز میده
 
سونی یه پولی بده بلاده 2رو بسازن بقیش مهم نی!:D خریدهای ماکروسافت تاثیر داشته توی این تصمیم سونی به نظرم! از اونورم هر ننه قمری اومده سرویس استریم خودشو را انداخته دیگه سونی پاپیون کرده گفته استدیو بخریم نسل بعد به فنا نریم!:دی امیدوارم بازیای لانچ این نسل مثل نسل قبل نباشه!
 
یکی از گزینه‌های خیلی خوب که سونی میتونه با خرج کمی بخره و لیاقت پشتیبانی و دریافت بودجه هم داره به نظرم The Astronauts هست...

بهترین گزینه برای خرید Ins هست که اونم بفروش نیست:دی البته شاید الان سرشون به سنگ خورده باشه شل کنن ولی نسل قبل که اینا در کنار Thatgamecompany و یه استدیو دیگه که الان اسمش یادم نیست (QD؟) دست رد به سینه سونی زدن و نفروختن.

ولی کلا سونی بهتره استدیو بزرگ بخره. همین رمدی رو بخره عالیه. یه FPS ساز خفن هم لازم داره.
 
  • Like
Reactions: arash1996
واقعا چرا مایکرو همچین کاری با پولی که از اشتراک گلد به دست آورده کرده؟؟ واقعا lol دارید
درد میدونی چیه؟ اینکه دارن داستان نینجا تئوری رو با مثال روی PS و Plus میزنند!
بهشون میگی MS نینجا رو خرید که مولتی بسازه؟ میگن نههههه! این از قبل داشتن میساختنش! بعد حالا اینجا سونی هنوز کسی رو نخریده اصلا و بازیی در دست ساخت از Xسال قبل نداشتن! میان اینجوری میگن:|
خیلی باحالن:|

---

بهترین گزینه برای سونی که بدون شک Insomniac هست! هم پلتفرمر میسازن، هم بلدن FPS بسازن ، هم اسپایدرمن رو الا دارن! و در کنار همه ی این ها VRساز هم هستن!
یه پکیج خیلییی خفن و کاملی هستن برای سونی:دی

ولی از خر شیطون نمیان پایین:-"
 
بهترین گزینه برای خرید Ins هست که اونم بفروش نیست:D البته شاید الان سرشون به سنگ خورده باشه شل کنن ولی نسل قبل که اینا در کنار Thatgamecompany و یه استدیو دیگه که الان اسمش یادم نیست (QD؟) دست رد به سینه سونی زدن و نفروختن.

ولی کلا سونی بهتره استدیو بزرگ بخره. همین رمدی رو بخره عالیه. یه FPS ساز خفن هم لازم داره.
Insomniac که گزینه خیلی خوبیه ولی از اونجایی که خودشون میخوان مستقل بمونن دیگه اصراری نیست...همینطوریش دارن Spider-Man و احتمالا R&C میسازن واسه سونی.
بیشتر واسم جذاب‌تره که یه استدیوی با استعدادی رو بخرن که نیاز به حامی داره...وگرنه استدیوهای موفق و بزرگ خودشون سر پا هستن و بازیاشونم اکثرا واسه کنسول سونی منتشر میشه.
ولی رمدی رو قبول دارم گزینه بشدت خوبیه چون مشخصه به یه ناشر قوی کنارش نیاز داره. یه گزینه خفن دیگه IO interactive هست که فکر میکردم تا حالا مایکرو سراغش بره...
==============
ولی کلا چرا این نسل اینطوریه؟! انگار تیم‌ها واسه دوره‌ی بعدی مسابقات دارن یارگیری می‌کنن :D
این Google رو هم دست کم نگیرید...با اینکه Stadia از الان معلومه 90 درصد گیمرا رو به خودش نمیتونه جذب کنه ولی گوگل از نظر مالی توپه و خیلی راحت میتونه استدیو بخره و به خاک سیاه بشونه و بعد هم ببندتش! واسه همین مایکرو و سونی زودتر خوبا رو یارکشی کنن بهتره :D :| فقط هم اینا نیست...اپیک و ولو هم اون طرف گرد و خاک کردن دارن استدیو میخرن!
 
  • Like
Reactions: masoud101
Insomniac که گزینه خیلی خوبیه ولی از اونجایی که خودشون میخوان مستقل بمونن دیگه اصراری نیست...همینطوریش دارن Spider-Man و احتمالا R&C میسازن واسه سونی.
بیشتر واسم جذاب‌تره که یه استدیوی با استعدادی رو بخرن که نیاز به حامی داره...وگرنه استدیوهای موفق و بزرگ خودشون سر پا هستن و بازیاشونم اکثرا واسه کنسول سونی منتشر میشه.
ولی رمدی رو قبول دارم گزینه بشدت خوبیه چون مشخصه به یه ناشر قوی کنارش نیاز داره. یه گزینه خفن دیگه IO interactive هست که فکر میکردم تا حالا مایکرو سراغش بره...
==============
ولی کلا چرا این نسل اینطوریه؟! انگار تیم‌ها واسه دوره‌ی بعدی مسابقات دارن یارگیری می‌کنن :D
این Google رو هم دست کم نگیرید...با اینکه Stadia از الان معلومه 90 درصد گیمرا رو به خودش نمیتونه جذب کنه ولی گوگل از نظر مالی توپه و خیلی راحت میتونه استدیو بخره و به خاک سیاه بشونه و بعد هم ببندتش! واسه همین مایکرو و سونی زودتر خوبا رو یارکشی کنن بهتره :D:| فقط هم اینا نیست...اپیک و ولو هم اون طرف گرد و خاک کردن دارن استدیو میخرن!
گوگل ببینه از استدیا استقبال نشده مثل بقیه سرویس های این شرکت که ازشون استقبال نشد، 3-4 سال بعد تعطیلش میکنه. سابقشون نشون داده اصلا دراز مدت فکر نمیکنن
 
گوگل ببینه از استدیا استقبال نشده مثل بقیه سرویس های این شرکت که ازشون استقبال نشد، 3-4 سال بعد تعطیلش میکنه. سابقشون نشون داده اصلا دراز مدت فکر نمیکنن
درسته...اتفاقا واسه همین میگم ممکنه خطرناک باشه. میتونه یه پول بزرگی خرج کنه و استدیو بخره، آخرشم با خیال راحت بزنه در استدیو رو تخته کنه. مثل همون استدیوی جید ریموند که تازه تشکیل داده و ممکنه حتی قبل از اینکه چیزی بتونن بسازن، تعطیلشون کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or