Shin'en قدرت GPU کنسول Wii U را تمجید کرد

RattleSnake

کاربر سایت
1338838203.jpg


Manfred Linzner طراح و کارگردان استدیو آلمانی Shin'en Multimedia سازنده عنوان Nano Assault Neo برای Wii U که اولین بازی آنان برای این کنسول بود در 60 فریم و وضوح تصویر 720p اجرا می شد اقدام به ستایش GPU کنسول Wii U کرده است.
Shin'en Multimedia اولین استدیوی نبوده است که از GPU و Ram کنسول Wii U تمجید به عمل آورده است. چندی پیش نیز http://forum.bazicenter.com/thread79237/?highlight= از این کنسول تمجید کرد.

Shin’en:"
کارکردن با GPU و API کنسول Wii U بسیار راحت است. این کنسول مقدار زیادی bandwidth برای حافظه خود دارد و این کار را واقعا آسان کرده است. در مقایسه با کارهایی که با کنسول های فعلی باید انجام دهید کار کردن با این کنسول بسیار آسان است. بعد از 3DS کارکردن با Wii U ساده تر بوده است. این کنسول منابع بسیاری را در اختیار ما قرار داده است."
Wii-U-GPGPU.jpeg


Manfred Linzner در مورد مقایسه GPU و eDRAM کنسول Wii U و Xbox 360 می گوید:"
شما در eDRAM کنسول Xbox 360 مجبور هستید معمولا وضوح تصویر 720p را رندر کنید ولی در eDRAM کنسول Wii U شما می توانید به طور کافی وضوح تصویری 1080p را رندر کنید.
اگر شما باز هم از MSAA (MultiSample Anti-Aliasing) استفاده نکنید. شما نیاز به استفاده از 16Mb برای 1080p framebuffer یا buffering دوبرابر نیاز دارید. پس نیازی به استفاده از eDRAM کنسول Xbox 360 ندارید. مایکروسافت این موضوع را در کنسول جدید خود درست کرده است و 32MB حافظه سریع تر در آن قرار داده است.

ما در استفاده از eDRAM کنسول Wii U برای ایجاد framebuffers واقعی استفاده می کنیم در اوایل ما برای برخی مسائل از سرعت CPU استفاده می کردیم ولی دیگر از حافظه GPU کنسول استفاده می کنیم. به صورت کلی کارکردن با CPU+GPU این کنسول آسان و ساده است. شما نیاز به راه های زیاد و پیچیده برای ایجاد HDR(High Dynamic Range) و linear RGB (Color Modeling) ندارید.
فراموش نکنید که هر کنسول در ابتدای عمر خودش از همه منابع برای ساخت بازی برای آن و استفاده از قدرت آن استفاده نمی شود و این موضوع نیاز به زمان دارد و بستگی به SDK فرستاده شده برای سازندگان دارد."

Shin’en سابقا نیز گفته بود GPU کنسول Wii U چندین نسل از کنسول های فعلی جلوتر است و CPU این کنسول نیز دارای مقدار caches زیاد و تعداد cores های بیشتری دارد.
منابع:
1
2
 
آخرین ویرایش:
والا من نمیدونم یا اخبار رو درست و حسابی دنبال نمی کنید یا ما داریم اشتباه می کنیم
یوبی سافت که بیشتر عنوان هاش داره برای wiiu میاد
اکتیویژن که COD رو داره برای Wiiu عرضه می کنه EA هم که سیبیل مبارکش چرب شد گفت داریم FB3 رو با wiiu هماهنگ می کنیم
پست منو دقیقتر بخون نوشتم
ولی مسئله مهم دیگه حمایت ناشرانی چون ea وبسدا و یوبی سافت و ....
اینجا من گفتم حمایت نمیکنن از wiiu؟؟
گفتم حمایت این کمپانیها مهمه.

در ضمن DC خیلی قدرت بیشتری نسبت به ps2 داشت
what?
خدایی
خیلی دوست دارم بدونم بر چه اساسی به این نتیجه رسیدی.
مشخصات کامل سخت افزار دریمکست:
The system's processor is a 200 MHz SH-4 with an on-die 128-bit vector graphics engine, 360 MIPS and 1.4 GFLOPS (single precision), using the vector graphics engine. The graphics hardware is a PowerVR2 CLX2 chipset, capable of 7.0 million polygons/second peak performance and trilinear ******ing. Graphics hardware effects include gouraud shading, z-buffering, spatial anti-aliasing, per-pixel translucency sorting (also known as order independent translucency) and bump mapping. The system supports approximately 16.78 million colors (24-bit) color output and displays interlaced or progressive scan video at 640 × 480 video resolution.

For sound, the system features a Yamaha AICA Sound Processor with a 32-Bit ARM7 RISC CPU operating at 45 MHz,[SUP][43][/SUP] 64 channel PCM/ADPCM sampler (4:1 compression), XG MIDI support and 128 step DSP.

The Dreamcast has 16 MB 64-bit 100 MHz main RAM, 8 MB 4 × 16-bit 100 MHz video RAM and 2 MB 16-bit 66 MHz sound RAM.[SUP][footnotes 1][/SUP] The hardware supports VQ texture compression at either asymptotically 2 bpp or even 1 bpp [SUP][44][/SUP]

The system reads media using a 12x maximum speed (Constant Angular Velocity) Yamaha or Samsung, in later hardware revisions, GD-ROM Drive.

حالا مشخصات ps2:
CPU: 128-bit[3][4] "Emotion Engine" clocked at 294.912 MHz (299 MHz on newer versions), 10.5 million transistors
System memory: 32 MB Direct Rambus or RDRAM
Memory bus Bandwidth: 3.2 gigabytes per second

Main processor: MIPS R5900 CPU core, 64-bit, little endian (mipsel).
Coprocessor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator × 1, Floating Point Divider × 1)
Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator × 9, Floating Point Divider × 1), 32-bit, at 147.456 MHz.
VU0 typically used for polygon transformations optionally (under parallel or serial connection), physics and other gameplay based things
VU1 typically used for polygon transformations, lighting and other visual based calculations (Texture matrix able for 2 coordinates (UV/ST)[24])
Parallel: Results of VU0/FPU sent as another display list via MFIFO (E.G. complex characters/vehicles/etc.)
Serial: Results of VU0/FPU sent to VU1 (via 3 methods) and can act as an optional geometry pre-processor that does all base work to update the scene every frame (E.G. camera, perspective, boning and laws of movement such as animations or physics)[25]
Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS (single precision 32-bit floating point)
FPU 0.64 GFLOPS
VU0 2.44 GFLOPS
VU1 3.08 GFLOPS (with Internal 0.64 GFLOPS EFU)
Tri-Strip Geometric transformation (VU0+VU1): 150 million polygons per second[26]
3D CG Geometric transformation with raw 3D perspective operations (VU0+VU1): 66-80+ million polygons per second[24]
3D CG Geometric transformations at peak bones/movements/effects (textures)/lights (VU0+VU1, parallel or series): 15–20 million polygons per second[26
]
Actual real-world polygons (per frame):500-650k at 30fps, 250-325k at 60fps
Compressed Image Decoder: MPEG-2
I/O Processor interconnection: Remote Procedure Call over a serial link, DMA controller for bulk transfer
Cache memory: Instruction: 16 KB, Data: 8 KB + 16 KB (ScrP)
Graphics processing unit: "Graphics Synthesizer" clocked at 147.456 MHz
Pixel pipelines: 16
Video output resolution: variable from 256×224 to 1920×1080 pixels
4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)
Texture buffer bandwidth: 9.6 &GB/s
Frame buffer bandwidth: 38.4 GB/s
DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)
Pixel configuration: RGB: Alpha:Z Buffer (24:8, 15:1 for RGB, 16, 24, or 32-bit Z buffer)
Dedicated connection to: Main CPU and VU1
Overall pixel fillrate: 16×147 = 2.352 Gpixel/s (rounded to 2.4 Gpixel/s)
Pixel fillrate: with no texture, flat shaded 2.4 (75,000,000 32pixel raster triangles)
Pixel fillrate: with 1 full texture (Diffuse Map), Gouraud shaded 1.2 (37,750,000 32-bit pixel raster triangles)
Pixel fillrate: with 2 full textures (Diffuse map + specular or alpha or other), Gouraud shaded 0.6 (18,750,000 32-bit pixel raster triangles)
GS effects: AAx2 (poly sorting required),[24] Bilinear, Trilinear, Multi-pass, Palletizing (4-bit = 6:1 ratio, 8-bit = 3:1)
Multi-pass rendering ability
Four passes = 300 Mpixel/s (300 Mpixels/s divided by 32 pixels = 9,375,000 triangles/s lost every four passes)[27]
Audio: "SPU1+SPU2" (SPU1 is actually the CPU clocked at 8 MHz)
Sound Memory: 2 MB
Number of voices: 48 hardware channels of ADPCM on SPU2 plus software-mixed channels
Sampling Frequency: 44.1 kHz or 48 kHz (selectable)
Output: Dolby Digital 5.1 Surround sound, DTS (Full motion video only), later games achieved analog 5.1 surround during gameplay through Dolby Pro Logic II
I/O Processor
I/O Memory: 2 MB
CPU Core: Original PlayStation CPU (MIPS R3000A clocked at 33.8688 MHz or 37.5 MHz)
Automatically underclocked to 33.8688 MHz to achieve hardware backwards compatibility with original PlayStation format games.
Sub Bus: 32-bit
Connection to: SPU and CD/DVD controller.

برادر عزیز ps2 در برابر دریمکست تقریبا غولی بوده .تیکهای قرمز رنگ رو با دقت بخونین.
 
آخرین ویرایش:
پست منو دقیقتر بخون نوشتم

اینجا من گفتم حمایت نمیکنن از wiiu؟؟
گفتم حمایت این کمپانیها مهمه.


what?
خدایی
خیلی دوست دارم بدونم بر چه اساسی به این نتیجه رسیدی.
مشخصات کامل سخت افزار دریمکست:


حالا مشخصات ps2:


برادر عزیز ps2 در برابر دریمکست تقریبا غولی بوده .تیکهای قرمز رنگ رو با دقت بخونین.
واقعا لازم نيست اين همه مشخصات رديف شه خيلي راحت با يه نگاه به بازياي ps2 ميشه پي به قدرتش برد
GT4 واقعا مثل يه فيلم واقعي از مسابقات اتوموبيل راني بود كه ميشد بازيش كرد


gt4-1.jpg
 
گی این بحث احمقانه دریمکست و مقایسه اش رو با PS2 شروع کرد.آخه GOW 2 رو دریمکست اجرا میشه.خب چرا بیخود حرف میزنید؟اصلاً ربطش به این خبر چیه؟همش دارید اسپم میدید
 
این خبر از ترول هم بدتره :d
نیتندو هیچ وقت روی سخت افزار مانور نداده نسل پیش هم روی نواوری هایی که با wii داشت پیروز شد
این نسل هم خیلی رو گیم پدش حساب باز کرده بود و اصلا روی سخت افزار مانور نداد
حالا که نوراوری های گیم پدش با استقبال روبرو نشد داره رو سخت افزار داغونش مانور میده
 
پست منو دقیقتر بخون نوشتم

اینجا من گفتم حمایت نمیکنن از wiiu؟؟
گفتم حمایت این کمپانیها مهمه.


what?
خدایی
خیلی دوست دارم بدونم بر چه اساسی به این نتیجه رسیدی.
مشخصات کامل سخت افزار دریمکست:


حالا مشخصات ps2:


برادر عزیز ps2 در برابر دریمکست تقریبا غولی بوده .تیکهای قرمز رنگ رو با دقت بخونین.

ببین من به قدرت های خام محاسباتی کار ندارم من میام بازی های مولتی رو مقایسه میکنم
اینجوری باشه ps3 قدرت فوق العده بالایی داشت یادمه سونی سر ps3 میگفت 2 ترافلاپ این کنسول قدرت داره اما در عمل به خاطر مسائل دیگه ای تقریبا خیلی از جاها از 360 ضعیف تر عمل می کرد
البته در انحصاری ها خوب درخشید ولی قدرتی که نشه ازش کار کشید بدرد نمیخوره
چند تا عکس دوستمون در قبل تر تر گذاشته ببینید بد نیست
 
شما ها هنوز دارید توی تایپیک با هم کشتی میگیرید:d حالا خوبه ماه رمضان هست اینقدر دعوا میکنید وگرنه فکر کنم تا حالا توی تایپیک چند تا زخمی به جا میزاشت
باور کنید اگر به نظر همدیگه احترام بزاریم جای دوری نمیره اینطوری به خودمون احترام گذاشتیم هر کسی یه کنسولو دوست داره حالا هر چقدر اون کنسول ضعیفتر از کنسول مقابل باشه
 
ببین من به قدرت های خام محاسباتی کار ندارم من میام بازی های مولتی رو مقایسه میکنم
اینجوری باشه ps3 قدرت فوق العده بالایی داشت یادمه سونی سر ps3 میگفت 2 ترافلاپ این کنسول قدرت داره اما در عمل به خاطر مسائل دیگه ای تقریبا خیلی از جاها از 360 ضعیف تر عمل می کرد
البته در انحصاری ها خوب درخشید ولی قدرتی که نشه ازش کار کشید بدرد نمیخوره
چند تا عکس دوستمون در قبل تر تر گذاشته ببینید بد نیست
بهتره این بحث مسخره مقایسه قدرت دریمکست با ps2 تموم بشه .کاریم ندارم کی شروع کنندش بود.
اون همه امار اندازه گیری دقیق از میزان قدرت پردازش و مشخصات سخت افزاری و بازیهایی چون گران توریسمو و gowوgow2 و انواع و اقسام بازیهای با کیفیت دیگه اعمم از مولتی و غیر مولتی و غیره.
همین کم مونده بود دیگه بگیم دریمکست قدرتش از ps2 بالاتر بود.
این حالا داخل بازی مولتی چون وضوح تصویر این یکی کمی بالاتره یا کمی پایینتره یا مات تره یا شفاف تر که اونم بستگی باز به کپچر تصویر داره و خود ادم باید از نزدیک مقایسه کنه شده مبنای کاری بعضیا داخل فروم برای مقایسه سخت افزار.
این مورد اخری{برتری قدرت دریمکست نسبت به ps2} دیگه واقعا یه شاه lol به تمام معنا بود که فکر کنم فقط داخل فرومهای ایرانی اتفاق می افته.
 
مشکل Wii U سخت افزارش نیست مشکل اصلیش اینه که نتونسته مخاطب جذب کنه و فروش پایینی داره برای همین سازنده ها علاقه مند نیستن روش سرمایه گذاری کنن خود نینتندو هم متاسفانه کمپانی ای هست که اکثر بازیاش رو یه قشر خاصی میپسندن.وگرنه همه میدونن سخت افزار Wii U حداقل نسبت به PS3 و 360 برتری داره ولی متاسفانه بازی به قول معروف هاردکور پسند براش نساختن.

در مورد بحث زیر خاکی Dreamcast VS PS2
Dreamcast کنسول خارق العاده ای بود و هیچ وقت از نهایت پتانسیلش استفاده نشد (عمرش قد نداد :d) مطمئنا اگر بیشتر عمر میکرد بازیهای بهتری روش ریلیز میشد بازی ای مثل Shenmue با اینکه اوایل نسل ساخته شده بود تا اواخر اون نسل با وجود Gamecube و Xbox از نظر گرافیکی عالی بود چیپ گرافیکی PowerVR2 قابلیت hardware texture compression داشت (on the fly) و اون زمان از متد Tile based deferred rendering استفاده میکرد !!! (WOW) منبع که شیوه پردازشی شبیه به ray tracing داشت. منبع
دلیل بهتر بودن گرافیک اکثر بازیهای مولتی پلتفرم روی دریم کست این بود که دریم کست قابلیت FSAA سخت افزاری و 8 مگابایت ویدئو رم داشت در مقابل PS2 که 4 مگابایت ویدئو رم داشت و اپتیمایز کردن بازی روی PS2 سخت بود.
 
دريم کست 16+8 مگ رم داشت ps2 32+4 مگ رم داشت پس صددرصد برتری مموری داشت
فرکانس سي پي يوش هم پايينتر بود 200 مگاهرتز در مقابل 300 مگاهرتز منتها چون تو طراحيش از ماکروسافت و 3dfx کمک گرفته بود برنامه نويسي براش راحتر بود از طرفي يه سال زودتر اومده بود تو بازار و شرکتها با برنامه نويسيش اشنا شده بودند و نبايد عناوين لانچ ps2 رو با بازيهاي روز دريم کست مقايسه کرد ...تو همين عکسي که گذاشتي تو تصویر بکگراند رودخونه تو ps2 خيلي جزييات داره در حالي که تو دريم کست اصلا جزييات نداره
مثلا نگاه کن دريم کست با اين حال که چندين برابر n64 قدرت داشت ولي توي مقايسه زير تقريبا برابره چون يه بازي n64 براي لانچش پورت کردن
Star wars episode 1 racer- N64/ Dreamcast comparison - YouTube

یا بازی لانچش tony havk skate زیاد فرقی با ps1 نداره
PS1 vs Dreamcast - Tony Hawks Pro Skater - YouTube

توي همون لانچ ps2 هم ready 2 rumble تو ps2 از دريم کست بهتر بود يا بازي اختصاصي bouncer که اون زمان گرافيکش تو لانچ ps2 ترکوند يا تکن تگ که اونم لانچ بود گرافيکش ترکونده بود يه محيط جنگل داشت پر از جزييات و چه اب زيبا و ديناميکي با فيزيک عالي
عکس از بازي bouncer :

شما بايد بازيهاي يک سال بعد انتشار ps2 رو در نظر بگيري مثل gran turismo 3
دوست عزيز درسته دريم کست در بعضي موارد از ps2 برتر بود ولي برتري کلي از مطعلق به ps2 بود ..فکر نمي کنم ميزان رم درميکست براي بازيهايي مثل gta 3 کافي بود



کی گفته دریم کست ضعف سخت افزار داشت؟ توی دریمکست شتاب دهندهایی بود که گرافیک بازی روش بهتر از ps2 میشد دریم کست aa سخت افزاری داشت ps2 نداشت بالاترین تعداد چند ضلعی تو بازیای دریم کست تو اون عمر کوتاهش تا 5 میلیون هم بود با تکنیک tile render میتونست گرافیک رندر کنه فقط بدبختی سگا این بود که پول نداشت اندازه سونی تبلیغ کنه و بازی اکسکلوسیو بخره بعدشم رییس شرکت سگا مرد به خاطر وضع بد مالی بی خیال حمایت از دریم کست شدن.
من خودم هم dc داشتم هم ps2 گرافیک بازی مشترک روی dc بالاتر از ps2 بود خیلی شدید میشد دید.
نمونش بازی dead or alive 2:

پی اس 2

دریم کست



پی اس 2

64370165143121277272.jpg


دریم کست

97472369035408452642.jpg




یه مطلب درباره قدرت دریم کست

Dreamcast Review for Dreamcast: A tragically unrecognized console truly ahead of its time. - GameFAQs
 
آخرین ویرایش:
واقعا لازم نيست اين همه مشخصات رديف شه خيلي راحت با يه نگاه به بازياي ps2 ميشه پي به قدرتش برد
GT4 واقعا مثل يه فيلم واقعي از مسابقات اتوموبيل راني بود كه ميشد بازيش كرد


gt4-1.jpg

لازم به ذکره که GT4 رو رزولوشن 1080i اجرا می شد!
این که دریم کست از PS2 قوی تر بوده رو نمی دونم از کجاشون درمیارن.
دریم کست کلی محدودیت قدرت داشت بازی فایتینگ چیه می ذارید برای مقایسه؟ برید بازی های سبک دیگه رو مقایسه کنید...من خودم JRPG بازم FFX رو روی PS2 بازی کردم و Skies of Arcadia دریم کست رو با امولاتور، Skies of Arcadia قشنگ یه نسل عقب تر بود با اینکه یه سال بعد FFX اومده بود.
 
لازم به ذکره که GT4 رو رزولوشن 1080i اجرا می شد!
این که دریم کست از PS2 قوی تر بوده رو نمی دونم از کجاشون درمیارن.
دریم کست کلی محدودیت قدرت داشت بازی فایتینگ چیه می ذارید برای مقایسه؟ برید بازی های سبک دیگه رو مقایسه کنید...من خودم JRPG بازم FFX رو روی PS2 بازی کردم و Skies of Arcadia دریم کست رو با امولاتور، Skies of Arcadia قشنگ یه نسل عقب تر بود با اینکه یه سال بعد FFX اومده بود.

حالا نكته ي جالبترش اينكه كنسول Wii كه كنسول نسل بعدي ps2 هست تا 420p بيشتر ساپورت نميكنه واقعا نميدونم چجوري به فكر دوستان ميرسه يه همچين مقايسه هايي بكنن=))

- - -ویرایش - - -
 
من همیشه فکر می‌کردم DC قوی‌تر از PS2 بوده :d
البته XBox Original که هیولایی بود و از هر دو به مراتب قوی‌تر بود.

فکرت درست بوده چون تو بازیای مشترک dc بهتر بود فقط سگا مثل سونی پولدار نبود به آدمایی مثل کوجیما پول بده براش بازی اختصاصی بزنن.

بهتره این بحث مسخره مقایسه قدرت دریمکست با ps2 تموم بشه .کاریم ندارم کی شروع کنندش بود.
اون همه امار اندازه گیری دقیق از میزان قدرت پردازش و مشخصات سخت افزاری و بازیهایی چون گران توریسمو و gowوgow2 و انواع و اقسام بازیهای با کیفیت دیگه اعمم از مولتی و غیر مولتی و غیره.
همین کم مونده بود دیگه بگیم دریمکست قدرتش از ps2 بالاتر بود.
این حالا داخل بازی مولتی چون وضوح تصویر این یکی کمی بالاتره یا کمی پایینتره یا مات تره یا شفاف تر که اونم بستگی باز به کپچر تصویر داره و خود ادم باید از نزدیک مقایسه کنه شده مبنای کاری بعضیا داخل فروم برای مقایسه سخت افزار.
این مورد اخری{برتری قدرت دریمکست نسبت به ps2} دیگه واقعا یه شاه lol به تمام معنا بود که فکر کنم فقط داخل فرومهای ایرانی اتفاق می افته.

بچه دو ساله ام میدونه که سونی در مورد هرچی میسازه یا بزرگ نمایی میکنه یا دروغ میگه مثلا تعدا چند ضلعیا که برای ps2 اعلام کرد تو واقعیت خیلی خیلی کمتر از این حرفا قدرت پردازش داشته یا همون 2 ترافلاپس که برای ps3 اعلام کرد الان برای ps4 داره کمتر از اون عدد اعلام میکنه پس حتما ps4 از ps3 ضعیفتره چون ترافلاپس ps4 خود سونی کمتر اعلام کرده.
من از سخت افزار سر در نمیارم ولی اینقدر سواد دارم که بدونم همه چی از روی عدد به دست نمیاد مخصوصا در مورد یه شرکت غیر قابل اعتمادی مثل سونی که با این روش خیلی تبلیغ میکنه.
شمام اینو بدون این چیزا خیلی بیشتر از این حدی که بری تو ویکی پدیا کپی پیست کنی سواد میخواد وگرنه اگه قرار بود به همین راحتی باشه الان همه کارشناس شده بودن.
 
آخرین ویرایش:
فکرت درست بوده چون تو بازیای مشترک dc بهتر بود فقط سگا مثل سونی پولدار نبود به آدمایی مثل کوجیما پول بده براش بازی اختصاصی بزنن.



بچه دو ساله ام میدونه که سونی در مورد هرچی میسازه یا بزرگ نمایی میکنه یا دروغ میگه مثلا تعدا چند ضلعیا که برای ps2 اعلام کرد تو واقعیت خیلی خیلی کمتر از این حرفا قدرت پردازش داشته یا همون 2 ترافلاپس که برای ps3 اعلام کرد الان برای ps4 داره کمتر از اون عدد اعلام میکنه پس حتما ps4 از ps3 ضعیفتره چون ترافلاپس ps4 خود سونی کمتر اعلام کرده.
من از سخت افزار سر در نمیارم ولی اینقدر سواد دارم که بدونم همه چی از روی عدد به دست نمیاد مخصوصا در مورد یه شرکت غیر قابل اعتمادی مثل سونی که با این روش خیلی تبلیغ میکنه.
شمام اینو بدون این چیزا خیلی بیشتر از این حدی که بری تو ویکی پدیا کپی پیست کنی سواد میخواد وگرنه اگه قرار بود به همین راحتی باشه الان همه کارشناس شده بودن.


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-o
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or