Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,380
نام
Majid
دلیلت خنده داره, پس با این اوصاف, نباید انتظار پیشرفت داشت.
کجا گفتم نباید انتظار پیشرفت کامبت داشت :D اتفاقا موافقم باهات که کامبت نیاز به پیشرفت داره، چون جز نقاط ضعف نسخه اول بود.
حرفم اینه بازیی که هدفش اکشن پر هیجان نیست انتظارم نمیشه داشت کامبتش در حد عناوینی مثل GoW گسترده بشه، همه چیز که فقط بودجه نیست و همونقد تایم هم نیازه که بخوان تمرکز رو بزارن روی یک بخش جدید، مثل این میمونه بگی خب هورایزن خوب فروخت بودجه بیشتر گرفت نسخه جدیدش باید آزادی عمل تو انتخابا در حد بازیای RPG گنده بده! خب معلومه نمیده وقتی تمرکزش بیشتر رو اکشن ادونچر بودن هست رو همون قسمتا بیشتر قراره کار کنن و این بخشش هم نهایتا پیشرفت میکنه.

بازم امیدوارم کامبتش پیشرفت چشم گیری داشته باشه اما با توجه به اینکه خیلی چیزی ازش نشون ندادن حدس میزنم ورژن آپگرید شده نسخه اول باشه مثلا دیگه انیمیشنا و اتکاش مثل نسخه اول تکراری نباشه و تنوع انمی ها بالاتر رفته باشه تا از اون حالت خشک دربیاد.

فعلا که ترسناک ترین بخشش اینه که داره 2024 میشه هنوز تاریخ عرضه دقیق نگرفته، اگه تاخیر بخوره تا 2025 تعجب نمیکنم با این وضع.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,957
نام
محمد حسین
کجا گفتم نباید انتظار پیشرفت کامبت داشت :D اتفاقا موافقم باهات که کامبت نیاز به پیشرفت داره، چون جز نقاط ضعف نسخه اول بود.
حرفم اینه بازیی که هدفش اکشن پر هیجان نیست انتظارم نمیشه داشت کامبتش در حد عناوینی مثل GoW گسترده بشه، همه چیز که فقط بودجه نیست و همونقد تایم هم نیازه که بخوان تمرکز رو بزارن روی یک بخش جدید، مثل این میمونه بگی خب هورایزن خوب فروخت بودجه بیشتر گرفت نسخه جدیدش باید آزادی عمل تو انتخابا در حد بازیای RPG گنده بده! خب معلومه نمیده وقتی تمرکزش بیشتر رو اکشن ادونچر بودن هست رو همون قسمتا بیشتر قراره کار کنن و این بخشش هم نهایتا پیشرفت میکنه.

بازم امیدوارم کامبتش پیشرفت چشم گیری داشته باشه اما با توجه به اینکه خیلی چیزی ازش نشون ندادن حدس میزنم ورژن آپگرید شده نسخه اول باشه مثلا دیگه انیمیشنا و اتکاش مثل نسخه اول تکراری نباشه و تنوع انمی ها بالاتر رفته باشه تا از اون حالت خشک دربیاد.

فعلا که ترسناک ترین بخشش اینه که داره 2024 میشه هنوز تاریخ عرضه دقیق نگرفته، اگه تاخیر بخوره تا 2025 تعجب نمیکنم با این وضع.
مثالت یه ایراد داره, هورایزن یه اکشن ادونچره با المان rpg که تونسته اکشن ادونچر رو باشه با المان rpg, من فوربیدن رو بازی نکردم ولی حداقل پیشرفتش تو بحث گرافیک خلاصه نشده.در مورد هلبلید اکشن ادونچره ولی اکشنش صرفا اگه یه جا خالی دادن ساده باشه, نتونسته پیشرفت کنه تو کمبت
 
  • Like
Reactions: majidred2011

RAFA_1992

کاربر سایت
Jun 17, 2018
481
یادمِ خوده کارگردان بازی تو یه مصاحبه می گفت خودمون از کاستی های نسخه قبل آگاهیم و می خوایم اونارو رفع کنم مثل تنوع کامبت و داشتن استراتژی مختلف برای مبارزات،
جدا از این نسخه ی قبل درست یادم باشه با بودجه محدود 4 میلیون دلاری و کلا بیست دولوپر ساخته شد و این نسخه با بودجه ماکرو و نزدیک 80 نفر ساخته میشه، پس قطعا باید انتظار پیشرفت داشته باشیم اما معقول،
مقایسه این بازی با گاد واقعا بی انصافی،
ولی قرار نیست انتظار پیشرفتم نداشته باشیم،
در مورد کامبت بازی مطمئنم همه رو راضی میکنه،احساس میکنم اینا عمدا این جزئیات رو نشون نمیدن
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
هرکی نسخه اول را بازی کرده میدونه رویکرد بازی چی بود. یک بازی که محوریت اون روایت و داستان، بعد پازل و بعدش هم کمی مبارزه و اکشن بود. برای نسخه دوم هم تا اینجا هرچی نشون دادن داره داد میزنه که بازم همون مسیر را دارن میرن که طبیعی هم هست چون اسم بازی HB2 ه. بحث این نیست که نتونستن، بحث اینه که چیزی که دولوپر میخاسته بهش دست پیدا کنه اینه، چون سبک بازیشون اینه.

به نظر من افرادی که دنبال یک سیستم مبارزه و اکشن عمیق تر هستن احتمال زیاد اینجا ناامید بشن پس بهتره از الان کلا منتظر این بازی نباشن. بازی یک چیز دیگه اس و این چیزی که نشون دادن ویژن و هدف سازنده بوده. یک بودجه ای در اختیارشون بوده اولین چیزی که مشخصه روش به شدت زیاد وقت و هزینه صرف شده گرافیک و طراحی چهره هاس که در راستای بالابردن ایمرژن داستانی هست.

فقط در مورد نمایش میخام به گرافیک بازی اشاره کنم که واقعا دیگه CG هست رسما. به خصوص چهره بازیگرها که عملا با واقعیت مو نمیزنه. خود من اون تریلر معرفی را فکر نمیکردم بتونن تو نسخه نهایی پیاده کنن ولی این چیزی که دیشب نشون دادن عملا از اونم بهتره.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,790
یادمِ خوده کارگردان بازی تو یه مصاحبه می گفت خودمون از کاستی های نسخه قبل آگاهیم و می خوایم اونارو رفع کنم مثل تنوع کامبت و داشتن استراتژی مختلف برای مبارزات،
جدا از این نسخه ی قبل درست یادم باشه با بودجه محدود 4 میلیون دلاری و کلا بیست دولوپر ساخته شد و این نسخه با بودجه ماکرو و نزدیک 80 نفر ساخته میشه، پس قطعا باید انتظار پیشرفت داشته باشیم اما معقول،
مقایسه این بازی با گاد واقعا بی انصافی،
ولی قرار نیست انتظار پیشرفتم نداشته باشیم،
در مورد کامبت بازی مطمئنم همه رو راضی میکنه،احساس میکنم اینا عمدا این جزئیات رو نشون نمیدن
خب قطعن کمبت بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت میکنه و فکر نکنم کسی در این باره شکی داشته باشه.
ولی به شخصه واقعن دوست ندارم تحول اساسی بکنه و ترجیح میدم بر پایه نسخه قبلی پیشرفت کنه که با توجه به نمایش آخر میشه گفت خداروشکر همین اتفاق هم افتاده.

نمیدونم ویچر 1 رو بازی کردی یا نه. اگر بازی کرده باشی یادته که یه سیستم کمبت بسیار ساده داشت و المانهای دیگه بازی انقدر خوب بودن که کاملن این مورد رو پوشش میداد.
ولی در ویچر 2 کلن از بیخ سیستم کمبت رو عوض کردن و بازی از این لحاظ تبدیل به یه چیز دیگه شد. خیلی ها مثل من نتونستن با ویچر 2 ارتباط بگیرن به خاطر همین تغیرات زیادش.
یادمه حتی طرفدارا یه ماد سنگین هم برای بهتر کردن مبارازات ساختن ولی بازهم فایده ای نداشت.
اینی که میگم شاید افراد زیادی بهش اعتقاد نداشته باشن و کاملن سلیقه ای باشه. ولی سیستم ساده مبارزات در ویچر 1، باعث می شد پلیر در دنیای بازی قرق بشه و به نکاتی مثل شخصیت پردازی و داستان توجه بیشتری بکنه. چیزی که در هلبلید 1 هم اتفاق افتاد.

به هرحال از وضعیت کنونی هلبید 2 راضی و خوشحالم)
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,890
نام
شیخ صدرا
انتظار خاصى از كامبت نبايد داشت غير اينكه در همون حدى كه بايد باشه يكم عمقش بيشتر بشه.
كلا داريد از زاويه بدى به قضيه نگاه ميكنيد اگه قراره پيشرفتى داشته باشه نبايد كامبت بازى نقطه تمركز باشه چون اصلا بازى اكشن نبوده از اول.
چيز خاصيم غير وضعيت گرافيكى و اتمسفر و آرت بازى نشون ندادن؛من نميدونم چطور يه عده خيلى سفت و سخت ميگن عاليه يه عده هم ميگن نه خوب نيست :D
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,509
نام
عرفان
من به هلبلید مثل آلن ویک نگاه میکنم، یعنی بیشتر به گرافیک، اتمسفر و طراحی مراحل و روایت و داستانگویی بازی توجه میکنم، خلاقیت مهم ترین رکن بازی برای من هست، در درجه آخر کامبت. در نتیجه انتظار هک ان اسلشی مثل GOW بیهودست، اصلا گاو، رسالتش خون و خونریزی و هیجان و انتقام های خدایان بود چیش به هلبلید میخوره اصلا رسالت بازی ها جداست. انتظار دارم با مراحل بسیار بزرگتر و جاه طلبانه تر و خلاقانه تری طرف باشیم در کنار این گرافیک و اتمسفر خوفناک که قابل هضم نیست :D
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,895
نام
malek
اصولا هر کی نسخه اول رو بازی کرده باشه کاملا با روند گیم پلی آشناست و انتظار gow نداره.ولی ای کاش یه تریلر هم از گیم پلی اصلی نشون میدادن.دیگه بعد اینهمه سال که از معرفی بازی میگذره نشون دادن گیم پلی خواسته عجیبی نیست
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,254
نام
امیرحسین
تریلر TGA رو تازه دیدم٬ شگفت انگیز بود! صداگذاری موسیقی و گرافیک در بالاترین حد ممکنه چهر‌ها اونقدر محشرن که نشون می ده واقعا روی لبه‌ی تکنولوژی دارن حرکت می کنن. در مورد گیم پلی هم مشخصه نباید ازش انتظار GoW 2018 داشت. اساسا تمرکز سازندگان انتقال احساس قدرت‌ سنوئا نیست. از این نظر به نظرم بازی خیلی شبیه به Alan Wake 2 هست. از لحاظ کیفیت پرزنتیشن و احتمالا خط داستانی و حرکت به سمت تنش روان شناختی.
امید زیادی دارم که Hellblade 2 برای 2024 مثل سورپرایز Alan Wake 2 برای 2023 باشه.
 

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,185
با این چیزی که نشون دادن بازی دقیقا مثل نسخه یک هست و اون اکشن خالص رو ارایه نمیده
همون پچ‌ پچ های تو گوش و همون بیماری
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,202
نام
ماکان
من به عنوان هیتر درجه یک Hellblade، به علت سیک بودن بیش از حد فضای بازی، از Hellblade 2 و بخصوص نمایش دیشب خیلی خوشم امد، دلیلش هم نکته ای هست که میخواستم اشاره کنم بشه، و اون Art Direction یه مقدار متفاوت تر و استفاده از رنگ های زنده تر تو بازیه. نسخه اول به نظرم خیلی رنگ های مرده ای داشت و همین باعث میشد تحملش برای من واقعا ناممکن باشه و بزور تا ته رفتمش (من نسخه بهتر شده رو XSX رو رفتم)، اما تو نمایش دیشب وضعیت خیلی بهتر بود. رنگ های آبی زنده تری میدیدم، و کلا دیزاین فضا جالب تر بود. همین باعث میشه که یحتمل من بر خلاف تصور قبلی حتما ایشون رو بازی کنم.

کلا به نظرم بهترین نمایش دیشب و تنها نماینده نسل فعلی همین Hellblade 2 بود و بس.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,445
نام
مــاکــان
نباید ویژگیهای بازیها رو مورد به مورد با بازیهای دیگه روز مقایسه کرد.
این کار خیلی وقتها درسته ولی خیلی وقتها هم اشتباست.

در مورد بازیهایی از این دست باید اونها رو یک پکیج دید.
دیگه امروزه که استودیوهای یکی دو نفره برای بازیهاشون با آنریل انجین ده ها و صدها انیمیشن مبارزه و... طراحی میکنن که کار سخت و عجیبی نمیتونه باشه.
اینکه اونها میتونن ولی استودیوی به این بزرگی نمیتونه.

باید به این توجه کنیم که دلیل طراح و کارگردان بازی از مانور ندادن روی بخش مبارزه چی بوده؟
حالا ما که بعد تجربه نسخه اول این پیش زمینه رو داریم و کار سختی نیست که بدونیم تمرکز بازی روی بخش اتمسفر تاریک و مریض ، طراحی صدای فوق العاده ، روایت و شخصیت پردازی سنوا و مسیری که طی میکنه بود.
این وسط ویژگیهای دیگه مدیریت و هرس شدن که بخشهای مورد نظر برجسته تر بشن و خودشون رو بهتر نشون بدن.
البته بودجه کم هم دلیل انتخاب مهمی بود.

با این همه مشکل اصلی نسخه قبل تکراری و یکنواخت شدن بخش های مبارزه بود.
این ضعف رو من بعد از توسعه طولانی و اومدن سرمایه مایکرو پشت بازی انتظار دارم حل کرده باشن.
چون مطمئنا این دیگه یک پروژه ایندی با بودجه کم از دوران بدبختی نینجا تئوری نیست که بشه چشم هارو بست.

البته خیلی منقطع چند فریم نشون دادن که خودش جای امیدواری داشت.
انصافا تا انتشار کلی فرصت دارن که تریلرهای با جزئیات بیشتری ازشون ببینیم.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,790
من به عنوان هیتر درجه یک Hellblade، به علت سیک بودن بیش از حد فضای بازی
من نمیخاستم یه چیزی رو بگم ولی بزارید بگم :D
راستش من حدس میزنم ساده بودن سیستم مبارزات در هلبلید عمدی بود. جدا از مواردی که گفته شد، یکی از دلایل اصلیش به نظرم همین sic بودن بیش از حد فضای بازیه.
یعنی تصور کن اون اتمسفر دارک با داستان و شخصیت های کریپی بهش یه کامبت سیستم چالشی و پیچیده هم اضافه میکردن، عملن بازی برای عده ای غیر قابل تحمل میشد.

البته که من با دوستان هم که صحبت میکردم، به این نتیجه رسیدیم که تاثیرش روی فرد با فرد متفاوته. اینکه در چه شرایط روحی و با چه پیش زمینه ای بازی رو انجام بدید، میتونه تاثیرات متفاوتی روتون بزاره. از دیدگاه من سخت ترین حالت هم بازی کردن با هدفونه.
بدون اقراق میگم که تجربه هلبلید با هدفون میتونه فرد رو رسمن به فروپاشی روانی هم برسونه. انقدر که دارک و عجیبه.

ترسناک مثل بازیها و یا فیلم های horror نیست ولی... سخته توضیحش چون هیچ تجربه مشابهی براش وجود نداره... فقط پیشنهاد میکنم این ویدیو رو ببینید. همین دیگه.

 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,036
نام
احمد
نباید ویژگیهای بازیها رو مورد به مورد با بازیهای دیگه روز مقایسه کرد.
این کار خیلی وقتها درسته ولی خیلی وقتها هم اشتباست.

در مورد بازیهایی از این دست باید اونها رو یک پکیج دید.
دیگه امروزه که استودیوهای یکی دو نفره برای بازیهاشون با آنریل انجین ده ها و صدها انیمیشن مبارزه و... طراحی میکنن که کار سخت و عجیبی نمیتونه باشه.
اینکه اونها میتونن ولی استودیوی به این بزرگی نمیتونه.

باید به این توجه کنیم که دلیل طراح و کارگردان بازی از مانور ندادن روی بخش مبارزه چی بوده؟
حالا ما که بعد تجربه نسخه اول این پیش زمینه رو داریم و کار سختی نیست که بدونیم تمرکز بازی روی بخش اتمسفر تاریک و مریض ، طراحی صدای فوق العاده ، روایت و شخصیت پردازی سنوا و مسیری که طی میکنه بود.
این وسط ویژگیهای دیگه مدیریت و هرس شدن که بخشهای مورد نظر برجسته تر بشن و خودشون رو بهتر نشون بدن.
البته بودجه کم هم دلیل انتخاب مهمی بود.

با این همه مشکل اصلی نسخه قبل تکراری و یکنواخت شدن بخش های مبارزه بود.
این ضعف رو من بعد از توسعه طولانی و اومدن سرمایه مایکرو پشت بازی انتظار دارم حل کرده باشن.
چون مطمئنا این دیگه یک پروژه ایندی با بودجه کم از دوران بدبختی نینجا تئوری نیست که بشه چشم هارو بست.

البته خیلی منقطع چند فریم نشون دادن که خودش جای امیدواری داشت.
انصافا تا انتشار کلی فرصت دارن که تریلرهای با جزئیات بیشتری ازشون ببینیم.
به عنوان کسی که ، نسخه کامپیوترش رو سه چهار بار صد در صد کرده، نسخه ایکس باکس رو صد در صد کرده به جرعت بهتون میگم نسخه اول نتنها تو مبارزات تکراری میشد بلکه بازی هیچ عمقی نداشت...دقیقا یادمه همون موقع تو بخش امتیاز دهی بازی های کامپیوتر یک نقد خیلی بزرگ واسش نوشتم و بینهایت از کیفیت داستان، و اتمسفر و باس فایت ها گفتم...آقا بازی خدا بود ، ولی عمق نداشت..حتی محیط های بازی یک خطی بودن بدون هیچ عمقی ، حتی دویدن هم تو بازی نبود...مثل این که دوستان یادشون رفته یا کلا بازی رو بازی نکردن... کلا 12 تا سنگ تو بازی بود که وقتی بهشون می‌رسیدی کلیت داستان های نورث و بازی رو میگفتن ، کجا بخاطر داستان پردازی و شکل و شمایل بازی باید گیم پلی و سیستم کمبات بازی رو فدا کرد😐 بازی هیچ عمقی نداشت من بار اول بازی رو آخرین درجه سختی که آخرین درجه سختی گاد 2018 در برابرش هیچی بود 11 ساعت تمومش کردم وقتی بازی رو یاد گرفتم دقیقا با همون درجه سختی رو ایکس باکس کلا 4 ساعت بازی رو تموم کردم...بعدم تا الان کم بودن بازی های که داستان پردازی و شخصیت پردازی خدایی داشتن و بعد هم گیم پلی درست و حسابی داشتن؟. آقا قبول کنید نسخه قبلی بخاطر کمبود بودجه و تعداد نفرات این طوری بود...وگرنه داستان و مریضی شخص اول بازی چه ربطی به سیستم کمبات و گیم پلی بازی داره ...شاید دوستان یادشون رفته با ابهت ترین باس فایتی که تو زندگیم دیدم فنریر چقدر بخاطر این سیستم کمبت تکراری و مسخره بازی مبارزه اش اصلا هیچی نداشت....
 
  • Smile
Reactions: cameronx65

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,790
به عنوان کسی که ، نسخه کامپیوترش رو سه چهار بار صد در صد کرده، نسخه ایکس باکس رو صد در صد کرده به جرعت بهتون میگم نسخه اول نتنها تو مبارزات تکراری میشد بلکه بازی هیچ عمقی نداشت...
کامنتت که ارزش پاسخ نداره ولی همین یه جملت.
سه چهار بار نسخه کامپیوتر به اضافه یک بار نسخه ایکس باکس که یعنی جمعن میشه حدود 5 بار شما این بازی رو صد در صد کردی. بازی که نه تنها تو مبارزات تکراری میشد بلکه بازی هیچ عمقی نداشت...
هیچی دیگه. موفق باشی))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر