Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
May 21, 2024
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

hell1.png hell 2.png hell 3.png
hell4.png hell5.png hell6.png
hell8.png hell9.png hell 10.png
______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

Senua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPG
Senua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPG
Senua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPG
______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:
🟢بررسی فنی دیجیتال فاندری برای بازی Senua's Saga: Hellblade 2

🔸 مدل‌های کاراکترها به استانداردهای جدیدی پایبند بوده و از سکانس‌های بازی که به نظر موازی با صحنه‌های واقعی به نظر می‌رسند، استفاده شده. این بازی در نزدیکی ویژوال‌های دمو The Matrix Awakens قرار دارد.

🔹جزییات چهره Senua واقعاً چشمگیر هستند، با کثیفی روی صورت، عمق چشمان و جزئیات مژه‌های او که این مدل را بهترین انسانی که تا کنون در دنیای ویدیوگیم دیده‌ایم، معرفی می‌کند.

🔸 یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد Hellblade 2 استفاده از لنز آنامورفیک در تصاویر است که دوربین فیزیکی فیلمبرداری را شبیه‌سازی می‌کند.

🔹 استفاده از تکنیک‌های Chromatic Aberration و Film Grain در بازی، به واقع‌گرایی کمک زیادی می‌کند و استفاده از نوار‌های مشکی در بازی نیز به بهبود نسبت تصویر کمک می‌کند.

🔸 بازی Hellblade 2 بر اساس نورپردازی طبیعی تمرکز دارد، با استفاده از تکنیک نورپردازی Lumen global illumination، نور طبیعی مثل خورشید و آتش به طریق بسیار طبیعی و Real-time نمایش داده می‌شود.

🔹 تکنیک بازتاب‌های Lumen بر روی سطوح براق مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تا حدی ممکن است باعث مشکلاتی در اشیاء پویا شود، مثلاً در صحنه‌هایی که مشعل حمل می‌شود.

🔸 نینجا تئوری از سیستم Volumetric fog برای ایجاد مه استفاده کرده و افکت دود‌های سرگردان به خوبی در بازی مشاهده می‌شوند، که اجرای آن بر روی XSX به خوبی به نمایش در آمده است.

🔹یکی از نکات دیگری که در بازی مشاهده می‌شود، ارتباط آب با محیط اطراف و فیزیک آب است. در آغازین بازی، برخورد موج‌های آب با ساحل به خوبی نشان داده شده و همچنین بارندگی شدید تصویر زیبایی از هوای طوفانی را به بازیکن منتقل می‌کند.

🔸استفاده از سیستم هندسه UE5 یعنی Nanite، باعث می‌شود که تمامی Assetها به صورت پایدار باقی بمانند و مواردی مانند Pop-in مدل‌ها و اشیاء در بازی رخ ندهد. این سیستم همچنین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا صحنه‌های بزرگتر را با حداقل تکرار مدل‌ها و اشیاء ایجاد کنند.

🔹در بازی Hellblade 2 از Assetهای اسکن شده واقعی استفاده شده که توسط تیم توسعه در سفرهای کاری به دست آمده‌اند.

🔸 صحنه‌های بازی با کیفیت بالا هستند، اما در صورتی که در یک نقطه متوقف شده و بزرگنمایی شود، ممکن است مشکلات و محدودیت‌هایی در برخی از Assetهای بازی مشخص شود که به طور کلی بر ویژوال بازی تأثیر منفی ندارد.

🔹در مورد عملکرد بازی به صورت خاص اشاره‌ای نشده و تنها اشاره شده است که نرخ فریم ۳۰ در کنسول XSX تضمین شده و افت فریم در طول بازی دیده نخواهد شد.

🔸علاوه بر بخش ویژوال بازی، بخش صوتی نیز نقش مهمی دارد. عنوان Hellblade 2 در این زمینه رویکرد دیگری دارد و صداهایی که تا پایان بازی همراه Senua هستند، تجربه تازه‌ای را به بازیکن منتقل می‌کنند.

🔹استفاده از تکنیک Binaural برای شبیه‌سازی فیزیک گوش و نحوه ورود صدا به گوش، امکان ایجاد توهم‌های واقعی را فراهم می‌کند. این تکنیک به بازیکن احساس می‌دهد که صداها به صورت مستقیم در گوش او جریان دارند و این امر موجب افزایش تاثیرگذاری صوتی در بازی می‌شود.

🔻 به گفته منتقدان از Digital Foundry، بازی Senua's Saga: Hellblade 2 یکی از بهترین ویژوال‌های ویدئوگیمی تاکنون را ارائه می‌دهد.
 
بازی از نظر گرافیکی ترسناکه. برعکس من تا پایان پلی تروی اولم از فوتو مود استفاده نمیکنم. جاش از آپشن اسکرین شات دسته ایکس باکس استفاده میکنم رو پی سی. تصاویر رو بند انگشتی کردم و پیوست هم کردم برای کیفیت بالاتر. لطفا حتما اصلیا رو بالا بیارین. گرافیک روانیه.
Senua’s Saga_ Hellblade 2 5_24_2024 12_35_34 AM.pngSenua’s Saga_ Hellblade 2 5_24_2024 12_44_44 AM.png
 
آخرین ویرایش:
من با این پیش زمینه شروع میکنم که اصلاً نسخه اول رو دوست نداشتم.

تا چند ساعت اول نسخه دوم هم همین حس رو داشتم منتهی 1-2 ساعت پایانی بازی واقعاً من رو شگفت زده کرد.

بنظرم نینجا تئوری میتونست همین شوک ها و مبارزات و داستان جون داری که تازه اواخر کار رو کرد رو همون اول هم به رخ مخاطب بکشه

از باب گرافیک هم رسماً بازی یه هیولاس. متاسفانه رو سری اس بازی با رزولوشن پایین اجرا میشه که دو سه تا چپتر اول یه خورده رو مخه اما اخرا باز بهتر میشه (به لطف داینامیک رزولوشن)

در کل بخوام بگم بازی خوبی بود، منتهی همون تکرار مکررات نسخه یک اینجا هم بود و میشه گفت نکته تازه و جدید در گیم پلی ندیدم که بخواهم بگم wow عجیب چیزی بود. اما نقطه عطف بازی بنظرم همون 1-2 ساعت آخر بود که واقعاً لذت بردم ازش

اینم یادم رفت بگم که در زمینه صدا و موشن کپچر هم واقعا خوب کار کرده بودن...
 
آخرین ویرایش:
منم بالاخره بازی رو تموم کردم و خیلی ازش لذت بردم، مخصوصا نیمه دوم که واقعا چیز جالبی بود. Hellblade 2 رفت جزو تجربه‌های به‌یادموندنی این نسل برای من و از این نسخه نسبت به اولی خیلی بیشتر خوشم اومد.
از نظر گرافیک که بهترینه و بعضی جاها CG که هیچی، رسما می‌ره سمت واقعیت! :D صداگذاری هم محشر و صداپیشگی‌ها درجه یک و موسیقی‌ها عالی. داستان و روایت هم خیلی خوب بود و مخصوصا بعضی جاها خیلی تاثیرگذار می‌شد، هرچند به نظرم می‌شد یه ذره روند بازی بهتر بشه و با اندکی تغییرات از این هم بالاتر بره.
جاهایی که به خوبی از جنون سنوئا استفاده کردن، واقعا عالی از آب در اومده و کاش بیشتر از این هم بود. مثلا اون بخش غار که وارد آب می‌‌شیم و جونورها زیر آب مخفی شدن خیلی جالب بود و جاهایی که صدای چکیدن قطرات آب توی غر شنیده می‌شد هم به لطف صداگذاری خفن بازی، اتمسفر فوق‌العاده‌ای درست کرده بود.
از پازل‌ها زیاد خوشم نیومد و به نظرم با توجه به ویژگی‌های روانی سنوئا، می‌تونستن تنوع بیشتری به این بخش بدن. ولی سیستم مبارزات بازی با اینکه ساده هست، واقعا حس خوب و سنگینی داره و ازش خسته نمی‌شدم. یعنی اگه ۲۰۰ تا دشمن هم پشت سر هم می‌اومدن، باز دوست داشتم ۲۰۱مین دشمن هم بیاد! :D
چقدر هم بخش فنی (گرافیک و انیمیشن) به تاثیرگذاری بیشتر بازی کمک کرده و به اصطلاح در خدمت فضای بازی بوده. گذشته از انیمیشن‌های بدن، میزان انیمیشن‌های صورت هم انقدر زیاده ‌که توی یه مبارزه می‌شه تعداد انیمیشن‌هایی توی چهره سنوئا دید که از کل انیمیشن‌های بعضی از بازی‌های ۵۰ ساعته بیشتره! :D این هم برای یه بازی به سبک Hellblade با اون مدل شخصیت و داستان خیلی مهمه و کمک زیادی به بهبود و تاثیرگذاریش می‌کنه، نه اینکه فقط بخوان پز گرافیک بالا رو بدن.
یه چیزی هم که خیلی خوب از آب در اومده، نحوه حرکت دوربین و مدل پیش‌روی کاتسین‌ها و ترکیب‌شون با گیم‌پلی هست. مخصوصا جاهایی که دوربین یه دفعه ازمون دور می‌شه و یه منظره‌ای رو نشون می‌ده و بعد کم‌کم نزدیک می‌شه و می‌ره توی گیم‌پلی. هم از بُعد فنی جالبه و هم از نظر روایت که می‌خواد بگه یه مدت گذشته و سنوئا از جاهایی عبور کرده و رسیده به نقطه جدید، بدون اینکه بازی کات خورده باشه و آدم احساس جدا شدن از داستان رو پیدا کرده باشه.
در مجموع اگه منتقد بودم به باز‌ی ۹ می‌دادم و خیلی حال کردم باهاش. اگه تغییرات بیشتری نسبت به نسخه قبلی داشت و بعضی بخش‌ها هم حذف می‌شدن یا یه جور دیگه پیش می‌رفتن، از این هم بهتر می‌شد ولی توی همین حالت هم تجربه خیلی جذابی بود و دمشون گرم! امیدوارم بازی بعدی نینجا تئوری هم توی همین مایه‌ها باشه که مشابهش رو کم داریم.
در نهایت هم بد نیست اشاره کنم به یکی از اسم‌های ایرانی توی Credits که عجب آهنگی هم داشت این بخش. خانم مریم نقی‌زاده که اسمش توی قسمت Development و زیرمجموعه Code اومده.

c7f724_24mwiuOLxd-400x400.jpg


یه سرچی زدم و توی توییتر پیداش کردم، ولی خیلی کم اونجا میاد و حتی پیام خصوصی رو هم بسته و نشد که تبریک بگم! :D
 
آخرین ویرایش:
کلا بازیهایی که با روند کلی صنعت گیم متفاوتن سوای امتیازاتشون بسیار با ارزش هستن و نمیشه با چندتا نکته منفی کل بازی رو کوبید.باید کمپانیهای بزرگ یاد بگیرن زیاد به اینجور استدیوها در مورد زمان انتشار و خروجی و امتیازات گیر ندن و حواشی اطراف بازی رو الکی زیاد نکنن تا بازیساز تمرکزش بیشتر بشه.دقیقا تصور the order رو در مورد این بازی دارم
من خودم از order بخاطر اتمسفرش خیلی خوشم میاد ولی وقتی مقایسه اشون که میکنی، نشون میده یا کلا هیچی از دنیای گیم نمیفهمی، یا به قصد همچین چیزی گفتی یا از رو فن بازی تمام.
 
گرافیک بازی دیگه بهترین چیزی هست که تا الان ساخته شده و گیم پلی بازی کاملا شایسته و در اختیار این گرافیک و محیط هست
سیستم مبارزه بازی واقعا عالیه و نسبت به نسخه یکی کلی پیشرفت کرده و واقعی تر شده
انیمشن ها و طراحی چهره عالی کار شده و صداگذاری و موسیقی هم عالی
Screenshot (644).pngScreenshot (647).pngScreenshot (648).png
----
من با تنظیمات max و nvidia dlss دارم از بازی fps تقریبا 60 رو میگیرم اما تا 55 و گاها 52 هم افت فریم مشاهده میشه البته تا 75 هم میره بالا از اون بالاتر چون رو 75 قفل شده اطلاع ندارم
در کل بهینه سازی بازی به خوبی انجام شده و شاید با اپدیت بهتر هم بشه
...
دوستان بلک بار رو میشه حذف کرد ؟؟؟؟ گرچه حالت سینماتیک خوبی به بازی داده
 
منم بالاخره بازی رو تموم کردم و خیلی ازش لذت بردم، مخصوصا نیمه دوم که واقعا چیز جالبی بود. Hellblade 2 رفت جزو تجربه‌های به‌یادموندنی این نسل برای من و از این نسخه نسبت به اولی خیلی بیشتر خوشم اومد.
از نظر گرافیک که بهترینه و بعضی جاها CG که هیچی، رسما می‌ره سمت واقعیت! :D صداگذاری هم محشر و صداپیشگی‌ها درجه یک و موسیقی‌ها عالی. داستان و روایت هم خیلی خوب بود و مخصوصا بعضی جاها خیلی تاثیرگذار می‌شد، هرچند به نظرم می‌شد یه ذره روند بازی بهتر بشه و با اندکی تغییرات از این هم بالاتر بره.
جاهایی که به خوبی از جنون سنوئا استفاده کردن، واقعا عالی از آب در اومده و کاش بیشتر از این هم بود. مثلا اون بخش غار که وارد آب می‌‌شیم و جونورها زیر آب مخفی شدن خیلی جالب بود و جاهایی که صدای چکیدن قطرات آب توی غر شنیده می‌شد هم به لطف صداگذاری خفن بازی، اتمسفر فوق‌العاده‌ای درست کرده بود.
از پازل‌ها زیاد خوشم نیومد و به نظرم با توجه به ویژگی‌های روانی سنوئا، می‌تونستن تنوع بیشتری به این بخش بدن. ولی سیستم مبارزات بازی با اینکه ساده هست، واقعا حس خوب و سنگینی داره و ازش خسته نمی‌شدم. یعنی اگه ۲۰۰ تا دشمن هم پشت سر هم می‌اومدن، باز دوست داشتم ۲۰۱مین دشمن هم بیاد! :D
چقدر هم بخش فنی (گرافیک و انیمیشن) به تاثیرگذاری بیشتر بازی کمک کرده و به اصطلاح در خدمت فضای بازی بوده. گذشته از انیمیشن‌های بدن، میزان انیمیشن‌های صورت هم انقدر زیاده ‌که توی یه مبارزه می‌شه تعداد انیمیشن‌هایی توی چهره سنوئا دید که از کل انیمیشن‌های بعضی از بازی‌های ۵۰ ساعته بیشتره! :D این هم برای یه بازی به سبک Hellblade با اون مدل شخصیت و داستان خیلی مهمه و کمک زیادی به بهبود و تاثیرگذاریش می‌کنه، نه اینکه فقط بخوان پز گرافیک بالا رو بدن.
یه چیزی هم که خیلی خوب از آب در اومده، نحوه حرکت دوربین و مدل پیش‌روی کاتسین‌ها و ترکیب‌شون با گیم‌پلی هست. مخصوصا جاهایی که دوربین یه دفعه ازمون دور می‌شه و یه منظره‌ای رو نشون می‌ده و بعد کم‌کم نزدیک می‌شه و می‌ره توی گیم‌پلی. هم از بُعد فنی جالبه و هم از نظر روایت که می‌خواد بگه یه مدت گذشته و سنوئا از جاهایی عبور کرده و رسیده به نقطه جدید، بدون اینکه بازی کات خورده باشه و آدم احساس جدا شدن از داستان رو پیدا کرده باشه.
در مجموع اگه منتقد بودم به باز‌ی ۹ می‌دادم و خیلی حال کردم باهاش. اگه تغییرات بیشتری نسبت به نسخه قبلی داشت و بعضی بخش‌ها هم حذف می‌شدن یا یه جور دیگه پیش می‌رفتن، از این هم بهتر می‌شد ولی توی همین حالت هم تجربه خیلی جذابی بود و دمشون گرم! امیدوارم بازی بعدی نینجا تئوری هم توی همین مایه‌ها باشه که مشابهش رو کم داریم.
در نهایت هم بد نیست اشاره کنم به یکی از اسم‌های ایرانی توی Credits که عجب آهنگی هم داشت این بخش. خانم مریم نقی‌زاده که اسمش توی قسمت Development و زیرمجموعه Code اومده.

c7f724_24mwiuOLxd-400x400.jpg


یه سرچی زدم و توی توییتر پیداش کردم، ولی خیلی کم اونجا میاد و حتی پیام خصوصی رو هم بسته و نشد که تبریک بگم! :D
اگه میخوای ازش تشکر کنی میتونی تو این پیام رسان لینکدین ازش تشکر کنی، ایشون به عنوان مهندس نرم افزار تو این استودیو فعالیت میکنه که اولین تجربه ساخت گیمینگش بوده، اخرین عکسهای پستش مربوط به این بازی رو میزارم ، خودش هم وسط دو تا مجسمه بازی رفته عکس انداخته

خیلی دیر به دیر پیام میزاره ولی به خاطر عرضه بازی ، پیام جدید گذاشته

شبکه پیام رسان لینکدین
 

Attachments

  • 1716297617935.jpg
    1716297617935.jpg
    320.5 KB · مشاهده: 67
  • 1716297615808.jpg
    1716297615808.jpg
    643.2 KB · مشاهده: 58
  • 1716297599234.jpg
    1716297599234.jpg
    45 KB · مشاهده: 35
ببینید گیم پس چه بلایی سر فروش میاره
بیشترین تعداد پلیر همزمان در نسخه اولش حدود 5500 نفر بوده و نسخه جدیدش نهایت حدود 4 هزار تا شده، اگر گیم پس نبود این باید حداقل 12 هزار پلیر رو میزد
بعد مایکروسافت زبونش دراز که فروشش کم بوده، بریم درش رو تخته کنیم

sshot-119.jpg
 
ببینید گیم پس چه بلایی سر فروش میاره
بیشترین تعداد پلیر همزمان در نسخه اولش حدود 5500 نفر بوده و نسخه جدیدش نهایت حدود 4 هزار تا شده، اگر گیم پس نبود این باید حداقل 12 هزار پلیر رو میزد
بعد مایکروسافت زبونش دراز که فروشش کم بوده، بریم درش رو تخته کنیم

View attachment 338416
نینجا هیچ مشکلی نداره. خیالت راحت.
 
ببینید گیم پس چه بلایی سر فروش میاره
بیشترین تعداد پلیر همزمان در نسخه اولش حدود 5500 نفر بوده و نسخه جدیدش نهایت حدود 4 هزار تا شده، اگر گیم پس نبود این باید حداقل 12 هزار پلیر رو میزد
بعد مایکروسافت زبونش دراز که فروشش کم بوده، بریم درش رو تخته کنیم

View attachment 338416
۴ هزار یا ۱۲ هزار هیچ فرقی واسه ماکروسافت نداره.

خوب یا بد ماکروسافت گیم پس رو پلتفرم خودش میدونه و هدفش جذب کاربر واسه سرویسه خودش هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or