Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 
یه 5 ساعتی از بازی گذشت ، Lady Butterfly و Gyoubu Masataka Oniwa رو زدم ! اون گاو هم همینطور! طراحی و رجز خونی GMO عالی بود و خیلی یکدفعه و غافل گیر کننده بود این باس! خوشبختانه هنوز موجود یا باسی تو بازی زیاد چالشی و اعصاب خورد کن نشده ! هنوز به مرحله ی فحش و پرتاب دسته نرسیدم ! که مطمعنم جلوتر خواهم رسید!! :D کلی سرک کشیدم اینور اونور یه زیرزمین تاریک ! یه معبد سرسبز و زیبا ! کم کم بازی داره اون خنجراش رو با بی رحمی توی قلبم فرو میکنه ! و دارم شیفته اش میشم !! :x
 
یه ر
دو سه روزه رسیدم به دوست خوبمون Isshin . هنوز نتونستم برسم به فاز سوم :D
Genichiro که گلابیه کاری نداره فاز اول اون دوستمون هم گلابی ولی تو فاز دوم رندم میکنه.
یه روش مبارزه ساده باهاش هست فقط وقت گیره فاز اولش که به قول خودت گلابیه تو فاز دوم و بعد سومش چون فاز سوم هم شبیه به فاز دومه فقط رعد و برق اضافه میشه فقط سعی کن بدوی و ازش فاصله بگیری اینجوری هیچ کدوم از ضرباتش بهت نمیخوره یه حرکت داره که میپره روی هوا و ضربه میزنه اینجاست که باید بری پشتش یه ضربه بزنی و دوباره فاصله بگیری ازش.فقط یه ضربه بزن بیشتر بزنی کتلتت میکنی.من کلا سر باس اخر فکر کنم ۳ ۴ بار بیشتر نمردم با این روش راحت زدمش
 
درود
ما هم تمومش کردیم بالاخره - 2 باس دوست داشتنی لیدی و ایشین دهن ما رو سرویس کردن ولی باقی بچه های خوبی بودن و راحت تر تسلیم شدن ~X(:D --- هنوز یه باس دیگه دارم که اونم Flames of Hatred هست که در حالت سومش گیرم فعلا - خیلی خر میشه

بازی بسیار بسیار لذت بخش بود - راضیم از پولی که براش خرج کردم - موزیک ، گیم پلی ، داستان و پایانی که دیدم ، رمز و راز ها و ... همه خوب بودن و سعی کردم تو دور اول تمام رازها رو بفهمم ولی به نظرم هنوز جا داریم

چند تا سوال :
ماهی قرمز رو چه کارش کردید شما ؟ من بهش غذا دادم و رفیقش شدم
اون مشتیه که در مورد جاسوس ها و .. صحبت میکنه باهات و روت اسم میزاره چی میشه ؟ من ی جا دیگه هم دیدمش که یکی رو کتلت کرده بود ولی جای دیگه نتونستم ببینمش
 
اون مشتیه که در مورد جاسوس ها و .. صحبت میکنه باهات و روت اسم میزاره چی میشه ؟ من ی جا دیگه هم دیدمش که یکی رو کتلت کرده بود ولی جای دیگه نتونستم ببینمش
ایشون همون لرد ایشین هست که بعدا باهاش صحبت میکنی
 
ای داد بیداد ! ای وای بر من ! و شد انچه شد!
.
آقا بد شیفته بازی شدم ! :(( مگه داریم همچین طراحی ! مگه ممکنه ! من فکر میکردم میازاکی و تیم اش دیگه تو سری سولز بورن ، نهایت هنر اشون رو نشون دادن ! ولی طراحی هنری بازی منو دیوانه کرد ، فوق العاده است زیباست این بازی!
.
رفتم رسیدم به دوست خوبمون Genichiro دو باری باهاش مبارزه کردم دیدم مثل اینکه فعلا وقت اش نیست! راه امو عوض کردم نزدیک به 10 تا Sculptor's Idol روشن کردم چندتا مینی باس زدم تا برگردم خدمت اش! Armored Warrior چقدر جالب بود ! پوست کلفتی اش و نحوه ی شکست دادن اش!
.
چیزی که من تا الان فهمیدم ، کلا 2 تا رویکرد مقابل مینی باس ها و باس ها میتونیم داشته باشیم! یکی نگاه سنتی خودمون! که جاخالی بدی دمیج بزنی و ذره ذره خون حریف رو کم کنی! یکی هم که بی امان حمله کنی البته با احتیاط تا Posture حریف رو زودتر پر کنی و ضربه ی کشنده ای به حریف بزنی ! که البته انگار بازی داره شمارو سمت سیستم دوم هدایت میکنه !
.
یکی از مواردی که توی کارای میازاکی جالب بوده برام ، تقابل متفاوت گیمر ها با باس هاست ...یکی ممکنه یه باس رو خیلی خیلی راحت زده باشه ! ولی من ممکنه اسیر شده باشم موقع زدن باس! و یا برعکس من ممکنه باسی رو راحت زده باشم ! و دوستان کمی اذیت شده باشن سر همون باس! این دیگه بخاطر المان های مختلف و نحوه ی بازی هر شخص هست که تو همین بازی هم شاهد اش هستیم!
.
رفقا یه سوال راجع به این مینی باس ها ؟؟ مینی باس ها که از بین نمیرن ، یا جابجا نمیشن ، به مرور زمان ؟؟ یا با کشتن باس خاصی ؟؟ من هر چی مینی باس تا بحال روبروم بوده زدم ، فقط یکی اشون بود که نیزه ارو انداخت تمام قد جرم داد! :D ، گذاشتم یه چند وقت دیگه برم سراغ اش ! ایشون غیب نشن ؟ یا اتفاقی براش نیوفته ؟؟!
 
ای داد بیداد ! ای وای بر من ! و شد انچه شد!
.
آقا بد شیفته بازی شدم ! :(( مگه داریم همچین طراحی ! مگه ممکنه ! من فکر میکردم میازاکی و تیم اش دیگه تو سری سولز بورن ، نهایت هنر اشون رو نشون دادن ! ولی طراحی هنری بازی منو دیوانه کرد ، فوق العاده است زیباست این بازی!
.
رفتم رسیدم به دوست خوبمون Genichiro دو باری باهاش مبارزه کردم دیدم مثل اینکه فعلا وقت اش نیست! راه امو عوض کردم نزدیک به 10 تا Sculptor's Idol روشن کردم چندتا مینی باس زدم تا برگردم خدمت اش! Armored Warrior چقدر جالب بود ! پوست کلفتی اش و نحوه ی شکست دادن اش!
.
چیزی که من تا الان فهمیدم ، کلا 2 تا رویکرد مقابل مینی باس ها و باس ها میتونیم داشته باشیم! یکی نگاه سنتی خودمون! که جاخالی بدی دمیج بزنی و ذره ذره خون حریف رو کم کنی! یکی هم که بی امان حمله کنی البته با احتیاط تا Posture حریف رو زودتر پر کنی و ضربه ی کشنده ای به حریف بزنی ! که البته انگار بازی داره شمارو سمت سیستم دوم هدایت میکنه !
.
یکی از مواردی که توی کارای میازاکی جالب بوده برام ، تقابل متفاوت گیمر ها با باس هاست ...یکی ممکنه یه باس رو خیلی خیلی راحت زده باشه ! ولی من ممکنه اسیر شده باشم موقع زدن باس! و یا برعکس من ممکنه باسی رو راحت زده باشم ! و دوستان کمی اذیت شده باشن سر همون باس! این دیگه بخاطر المان های مختلف و نحوه ی بازی هر شخص هست که تو همین بازی هم شاهد اش هستیم!
.
رفقا یه سوال راجع به این مینی باس ها ؟؟ مینی باس ها که از بین نمیرن ، یا جابجا نمیشن ، به مرور زمان ؟؟ یا با کشتن باس خاصی ؟؟ من هر چی مینی باس تا بحال روبروم بوده زدم ، فقط یکی اشون بود که نیزه ارو انداخت تمام قد جرم داد! :D ، گذاشتم یه چند وقت دیگه برم سراغ اش ! ایشون غیب نشن ؟ یا اتفاقی براش نیوفته ؟؟!
Genichiro رو زدی؟

فرستاده شده از BND-L21ِ من با Tapatalk
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
دوستان ایتمdragonrotبرای چیه؟ کسی راهنمای برای ایتم بازی نذاشته؟
ایتم هایی که به نام دراگون رات بهت میده در واقع همون بیماری هست که به خاطر قدرت دراگون در دنیای بازی و هر کسی باهاش در تماس هستی شایع میشه - البته جزئیات دقیق ترش رو دوستان گفتن قبلا

در اینده اگه اکی پیش بری روش درمان بیماری دراگون رات رو بدست میاری

کاراییش هم اینه که بعد هر بار مرگ قدرت بودا که به صورت Unseen Aid توی منو بازی نشون داده میشه - به صورت 30 درصد هست و باعث میشه شانس 30 درصدی برای از دست ندادن پول و پوینت داشته باشی . هر چی بیماری بیشتر بشه قدرت بودا و در نتیجه U Aid کمتر میشه و شانس تو هم کمتر --- بعد که بیماری رو درمان میکنی دوباره برمیگرده رو 30%
 
نه هنوز ، 2 ، 3 باری باهاش مبارزه کردم حس کردم فعلا وقت اش نیست! دارم میچرخم هم مهارتم تو بازی بیشتر بشه هم کمی قوی تر بشم برگردم...
من یه چیزهایی نوشتم درباره کشتنش. حرف به حرفش رو بخون. تو همین تایپیک هست.

فرستاده شده از BND-L21ِ من با Tapatalk
 
دوستان یه سوال اون باس میمون بزرگه تو فاز دوم چجوری بزنمش؟

فرستاده شده از BND-L21ِ من با Tapatalk
بهترین راهش Deflect به موقع هست /// دور وایسا ازش - زمانی که میاد سمتتون برید دفلکت کنید تا دو تا حرکت میزنه تقریبا و شمشیر رو میاره بالا که یه ضربه سنگین بزنه - اگه به موقع بلاک کنید گیج میشه و گردن بریده شدش میاد جلوتون / چند تا بزنیدش و بکشید عقب /// همین پروسه رو تکرار کنید تا Posture ش پر بشه // زمانی که میخواد جیغ بزنه سریع فرار کن یادت باشه
 
من یه چیزهایی نوشتم درباره کشتنش. حرف به حرفش رو بخون. تو همین تایپیک هست.

فرستاده شده از BND-L21ِ من با Tapatalk
.
دم ات گرم ، یکم بچرخم قوی تر که شدم ، میرم باهاش مبارزه میکنم ، ببینم چی به چیه ! اگر دیدم کار پیش نمیره از پس اش بر نمیام ، دست به دامن تجربه دوستان میشم :-bd
 
خب بازی پلات شد.:D
بازی فوق العاده بود ولی به شخصه بلادبورن رو بیشتر دوست داشتم. یه سری چیزارو هم دوست نداشتم. یه سری از prosthetic ها زیاد به درد نمی خوردن. کمبت آرت ها هم با وجود ریسک نسبتا بالاشون اکثرا آنچنان دمیج خوبی ندارن و این قضیه که فقط یکی می شه equip کرد هم کمکی نمی کنه. بعضیشون هم کلی از embelem هارو استفاده می کنن و باز آنچنان دمیج خوبی ندارن. لوت هم زیاد جذاب نیست و اگه یه سری prayer bead های مخفی رو فاکتور بگیریم سر و گوش کشیدن آنچنان rewarding نیست. بر عکس بازی های دیگه فرام.
با این وجود کمبت سیستم بازی فوق‌العاده جذابه بعد 70 ساعت هم صدای برخورد شمشیرا تکراری نمی شه. در آخر هم باید بگم انیمیشن های بازی یه لول دیگه ای دارن. عالی بودن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or