Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 
رسيدم به owl پدر و واقعا برام عجيبه انقد سريع پيش رفتم :D
ولى همچنان ايشين آشينا در هر دو حالتش از اين جغد ناهنجار به نظرم سخت تر بود.
اينو فاز ١ كه راحت با پاسچر دميج ميشه كشت.
تو فاز ٢ هم اون كفتر بازى كه ميكنه آدمو گاهى بدجا خفت ميكنه.
نميدونم چرا همه ميگن از همه باساى بازى سخت تره :D
Hirata estate یا ashina castle؟ اولی به سختیش معروفه بخاطر سریع بودنش و کلا هر باسی که موو ست بیشتر داشته باشه برای کسایی که حرفه ای نشدن یکم سختتره بخاطر اینکه تا موو ست هارو حفظ کنین طول میکشه دفعات اول gauntlet هم باس های اخرش چون موو ست اضافه دارن دفعات اول سخته تا عادت کنید
فان فکت: احتمالا همتون دیدین موو ست emma با ایشین یکیه چون پشت به پشت هم باهاشون مبارزه میکنید
ولی احتمالا دقت نکرده باشین که موو ست های owl هم با خود سکیرو یکیه فقط بخاطر بزرگتر بودن و کاتانای بلندتر اگه دقت نکنید به چشم نمیاد
حتی اسپشیال ابیلیتی هاشم با سکیرو یکیه فایر کرکر و shuriken که مشخصه اون موو ست پرنده ای که تو owl هیراتا میبینید هم با mist raven سکیرو یکیه
ادیت: و همینطور miriki counter که owl تنها باسیه که انجامش میده.
 
درست تو فاز اخر مبارزه با ايشين اشينا (دومى) دسته دريفت و گرفت و رحمه الله من يقرا فاتحه مع الصلوات
امروز یه ویدئو دیدم تو یوتوب پسره ایرانی با چشم بسته بانو و ایشین رو زدش . اینقدر وارد بودش اصلا اجازه نفس کشیدن به ایشین ندادش
تازه اونم با کیبورد و ماوس بازی میکرد
 
امروز یه ویدئو دیدم تو یوتوب پسره ایرانی با چشم بسته بانو و ایشین رو زدش . اینقدر وارد بودش اصلا اجازه نفس کشیدن به ایشین ندادش
تازه اونم با کیبورد و ماوس بازی میکرد

اينا رو آدم ميبينه ميگه اوكى كارى نداره برم سراغش
بعد ميرى ميبينى ازين خبرا نيست.

ايشين ورژن اول زياد كارى نداره اون ورژن دومش مكافاته.
 
آخرین ویرایش:
امروز یه ویدئو دیدم تو یوتوب پسره ایرانی با چشم بسته بانو و ایشین رو زدش . اینقدر وارد بودش اصلا اجازه نفس کشیدن به ایشین ندادش
تازه اونم با کیبورد و ماوس بازی میکرد
حمید اسکورپیون هستش استریمر هست الدن رینگ هم چشم بسته رفته چندتا رکورد چشم بسته جهانی هم داره
 
  • Like
Reactions: mehrdadb3
اينا رو آدم ميبينه ميگه اوكى كارى نداره برم سراغش
بعد ميرى ميبينى ازين خبرا نيست.

ايشين ورژن اول زياد كارى نداره اون ورژن دومش مكافاته.
فاز دومش رو باید تهاجمی بزنی من خودم شانسی زدم بعد از 10 بار مردن ولی فاز 2 دقیقا تهاجمی زدم در عرض چند ثانیه کارش تموم شدش
فقط با مورتال بلید زدمش البته باید یدونه از ائن قرص ها که خونت نصف میکنه بعد 2 ضرربه زدی بهش بخری (اون یه لحظه مکث میکنه) بعد دوباهر مورتال بلید میزنی کارش تموم میشه
 
فاز دومش رو باید تهاجمی بزنی من خودم شانسی زدم بعد از 10 بار مردن ولی فاز 2 دقیقا تهاجمی زدم در عرض چند ثانیه کارش تموم شدش
فقط با مورتال بلید زدمش البته باید یدونه از ائن قرص ها که خونت نصف میکنه بعد 2 ضرربه زدی بهش بخری (اون یه لحظه مکث میکنه) بعد دوباهر مورتال بلید میزنی کارش تموم میشه

من saint ishin منظورمه.
اونى كه تو اندينگ شورا ميكشيم دفلكت و دور زدنش با مورتال دراو يا ايچى مانجى كارشو تموم ميكرد.
فقط اون آتيش بازياش اذيت ميكرد.
 
  • Like
Reactions: mehrdadb3
من saint ishin منظورمه.
اونى كه تو اندينگ شورا ميكشيم دفلكت و دور زدنش با مورتال دراو يا ايچى مانجى كارشو تموم ميكرد.
فقط اون آتيش بازياش اذيت ميكرد.
اهان باس اخر رو میگی . اره من به سختی تونستم بزنمش بعد 20 بار تست کردن اکثرا تو فاز 3 یا 4 میمردم
 
بعد يه وقفه چند ساله بازى پلات شد.
بدون شك بهترين بازى ميازاكى همينه.
و حتى بهترين كامبت صنعت گيم.
همين كه برخلاق بقيه سولز لايك ها هيچجوره شما op نميشى و هميشه بايد متكى به مهارت خودت باشى مهم ترين مزيت بازي هست به نظرم نسبت به بقيه بازياى ميازاكى.
 
هفته پیش بعد از پنج سال هوس کردم دوباره برم سراغ بازی با یه سیو جدید.
بهم یادآوری شد که عجب بازی محشریه.

پنج سال پیش با اینکه پلاتش کردم حس میکنم اونطور که باید از سیستم کمبت بازی استفاده نکردم (تا همون آخر کار هنوزم مثل بازیای سولز زیاد به dodge اتکا میکردم).
این دفعه به هدف استفاده کامل از پری و shinobi tool ها بازیو رفتم و واقعا تجربش زمین تا آسمون با پنج سال پیش فرق کرد. هنوزم هیچ سیستم پری ای ندیدم که حتی نزدیک به سیستم پری این بازی بشه.

امیدوارم پروژه بعدی فرام یه چیزی نو و غیر منتظره مثل این بازی باشه.
 
به نظرم داستانش واقعا جاى نسخه دوم داره.
ميتونه حول محور اون مورتال بليد دوم و توموئه بچرخه.
ولى خب بعيده.
چیزی برای ادامه نداره بنظرم. lore پیچیده ای هم نداشت داستانش درکل
اون مورتال بلید دوم که یه حالت میمیک هست و با مورتال بلید اصلی متفاوته تا جایی که ذهنم یاری میکنه مورتال بلید اصلی که توی بازی بدست میاری برای کشتن immortal ها هست و مورتال بلید دوم که اخر بازی دیده میشه برای ایشین بوده که این قابلیت رو نداره البته قابلیت زنده کردن مرده هارو داشته که تو بازی دیده میشه
Tomoe هم با ابنکه مستقیم اشاره نشده ولی احتمال خبلی قوی همون جسدیه که تو fountainhead palace دیده میشه هم توی متن اشاره شده که tomoe از جای دیگه ای اومده و برای اشینا نیست هم استفاده okami warriors از لابتنینگ و چندتا رفرنس دیگه هم بوده که اینو نشون میداده tomoe هم داستانش با takeru بوده که divine heir قبلی بوده و مرده (با توجه به اینکه فقط یک divine heir هست و توی بازی هم تایید شده قبلی مرده)
کلا با توجه به مرگ اکثر کاراکترا چیزی برای ادامه دادن نداره باید برن سراغ یه داستان یا بازی جدید ولی منم به شدت امیدوارم بازی بعدیشون با گیم پلی سکیرو تو مقیاس بزرگتر باشه بنظرم کمبت سکیرو از بقیه بازیای فرام سافت یه پله جلوتر بود خصوصا برای سبک سولزلایک
 
من تازه بعد این همه سال رفتم سراغ بازی و فوق العاده بود. قشنگ رفت کنار ایول 2 ریمیک برام تو سال 2019. من کلا تو بازیای دیگه با سیستم پری مشکل داشتم و همش دلو میزدم به دریا ولی اینجا از همون اول سعی کردم سیستم پری رو یاد بگیرم و خیلی خوب باهاش کنار اومدم. باس آخر بازی قطعا سخت‌ترین بازی زندگیم بود و 3 روز روش تمرکز کردم تا تونستم بزنمش. تنها ایراد بازی به نظرم باس دیمن او هیترد هست که به نظرم از نظر دیزاین مشکل داره و اصلا به این بازی نمیخوره. این باس باید توی بلادبورن گذاشته میشد نع اینجا.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or