Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 
یاد گرفتن دقلکت گزینه خیلی بهتریه چون همه جا لازم میشه کل گیم پلی بازی بر پایه همینه prosthetic tools ها هم استفاده ازشون نیازمند اسکیل و مدیریت منابعه که بتونید تا اخر باس فایت ازشون استفاده کنید ضمن اینکه اکثرشون اپنینگ خیلی بدی دارن بدتر دمیج میخورید من کل بازیو بدون اونا رفتم البته کلا تو سولزلایکا از ایتما استفاده نمیکنم باعث حواس پرتی میشن الانم برای سرگرمی و تنوع ازشون استفاده میکنم بجای چتر mist raven میشه استفاده کرد که بنظرم گزینه بهتریه چتر مستقیم رو به روی دشمن دفلکت میکنه و دمیج میزنه mist raven میتونید بعدش به هر سمتی خواستید جا به جا بشید خصوصا رفتن پشت دشمن که خیلی کاربردی تره (از پشت معمولا بیشتر دمیج میخورن و بلاک هم نمیتونن کنن) اگه میخواید اپنینگ tool هارو به جون بخرید کمبو آرت mortal draw گزینه بهتریه البته اپنینگ بیشتری داره ولی دمیج سنگین تری میده و بلاک هم نمیشه رنج بالایی هم داره
کلا نیازمند تمرین و تکراره معمولا کسایی که تو بازی گبر میکنن نوع پلی استایلشون متفاوته با تمرین خیلی جای پیشرفت دارن مثلا sprint + long jump اکثر مولقع گزینه خیلی بهتری از داج کردن یا دوییدن تو باس فایته هم برا دور شدن هم نزدیک شدن
دقیقا حرفت رو تایید میکنم . mortal draw تو کشتن یه سری باس ها هم خیلی به درد بخوره . یه اسکیل دیگه بود من الان اسمش یادم نیست که بعد کشتن ایشین میگیری اونم خیلی باحاله ولی فقط میشه تو NG+ استفاده کرد
 
همه از گیم پلی بازی گفتید ولی گرافیک بازیو خیلی من دوست داشتم و البته داستان بازی و شخصیت پردازی بازی هم عالیه.
خود Sekiro یا OWL یا Genichiro هر کدام واقعا خوب کار شده.
یا داستانی که پشت باس Demon of Hatred بود عالی بود.


جمله و صحنه مورد علاقه من از این بازی
Sekiro.jpg
 
همه از گیم پلی بازی گفتید ولی گرافیک بازیو خیلی من دوست داشتم و البته داستان بازی و شخصیت پردازی بازی هم عالیه.
خود Sekiro یا OWL یا Genichiro هر کدام واقعا خوب کار شده.
یا داستانی که پشت باس Demon of Hatred بود عالی بود.


جمله و صحنه مورد علاقه من از این بازی
View attachment 330923
genichiro بی نظیر بود . بعد از اولین فایت تو قلعه من همش استرس داشتم که دیگه باش نجنگم که دیدم بعله داداشمون باس اخر بازی هم هست اونم با mortal draw .. بعد که کشتیمش دیدیم تازه داداشمون ایشین ظاهر شد :)
 
genichiro بی نظیر بود . بعد از اولین فایت تو قلعه من همش استرس داشتم که دیگه باش نجنگم که دیدم بعله داداشمون باس اخر بازی هم هست اونم با mortal draw .. بعد که کشتیمش دیدیم تازه داداشمون ایشین ظاهر شد :)
من خیلی دوست داشتم با کسی که استادش بوده یعنی Tomoe هم روبرو می شدیم Genichiro یک Nemesis واقعی بود برای سکیرو
درسته از بازی چند سال گذشته ولی لطفا اسپویلر قرار بده شاید کسی هنوز شروع نکرده باشه
 
دقیقا حرفت رو تایید میکنم . mortal draw تو کشتن یه سری باس ها هم خیلی به درد بخوره . یه اسکیل دیگه بود من الان اسمش یادم نیست که بعد کشتن ایشین میگیری اونم خیلی باحاله ولی فقط میشه تو NG+ استفاده کرد
کمبت آرت dragon flash هست اگر اشتباه نکنم
استایل خفنی داره ولی اپنینگ بد
کمبت آرت ichimonji هم برا پر کردن پاسچر برای باس های پاسچر محور گزینه خوبیه ولی اپنینگ زیادی داره من هیچوقت باهاش ازتباط نگرفتم
اکثر کمبت ارت ها هم موقع پریدن روی هوا بزنید دیلی کمتری دارن خصوصا ichimonji
Mortal draw صرفا بخاطر رنجی که داره اگه دستتون بیاد از فاصله دورتر میشه استفادش کرد ضمن اینکه مورتال و دراگن فلش spirit emblem استفاده میکنن وقتی تموم بشه mortal draw همچنان قابل استفادس صرفا دمیج کمتری میزنه ولی dragon flash کاملا بی استفاده میشه کلا کمبت آرت ها هم نیاز به تمرین دارن اگه بد استفاده بشن اثر عکس دارن
 
کمبت آرت dragon flash هست اگر اشتباه نکنم
استایل خفنی داره ولی اپنینگ بد
کمبت آرت ichimonji هم برا پر کردن پاسچر برای باس های پاسچر محور گزینه خوبیه ولی اپنینگ زیادی داره من هیچوقت باهاش ازتباط نگرفتم
اکثر کمبت ارت ها هم موقع پریدن روی هوا بزنید دیلی کمتری دارن خصوصا ichimonji
Mortal draw صرفا بخاطر رنجی که داره اگه دستتون بیاد از فاصله دورتر میشه استفادش کرد ضمن اینکه مورتال و دراگن فلش spirit emblem استفاده میکنن وقتی تموم بشه mortal draw همچنان قابل استفادس صرفا دمیج کمتری میزنه ولی dragon flash کاملا بی استفاده میشه کلا کمبت آرت ها هم نیاز به تمرین دارن اگه بد استفاده بشن اثر عکس دارن
خیلی وقت پیش بازی می کردم برا همین درست یادم نیس ولی فک کنم ایچیمونجی دو حالت داشت ، معمولیش خوب نبود ولی دابل ایچیمونجی که دوبار میزد خیلی خوب بود.من همیشه بعد mikiri counter ایچیمونجی میزدم.
View attachment PotPlayerMini64_2023-03-10_19-46-07-165.mp4

بجز یه باس بقیه باس ها همه پاسچر محور بودن.
اون مورتال بلید هم یه باگ داشت که اگه رو هوا بزنی دمیج معادل شارژ کاملش رو میداد.
 
خیلی وقت پیش بازی می کردم برا همین درست یادم نیس ولی فک کنم ایچیمونجی دو حالت داشت ، معمولیش خوب نبود ولی دابل ایچیمونجی که دوبار میزد خیلی خوب بود.من همیشه بعد mikiri counter ایچیمونجی میزدم.
View attachment 330932

بجز یه باس بقیه باس ها همه پاسچر محور بودن.
اون مورتال بلید هم یه باگ داشت که اگه رو هوا بزنی دمیج معادل شارژ کاملش رو میداد.
بله ایچیمونجی دو تا آرت داره دابلش بهتره موقع پریدن هم سریعتر انجام میشه من شخصا خوشم نمیاد ازش
یه باس هم نیست خیلیا یا پاسچر محور نیستن یا اول باید دمیج بخورن بعد رو پاسچر کار کرد جدا از demon of hatred باس های corrupted monk و فکر کنم guardian ape هم پاسچر محور نبودن
 
بله ایچیمونجی دو تا آرت داره دابلش بهتره موقع پریدن هم سریعتر انجام میشه من شخصا خوشم نمیاد ازش
یه باس هم نیست خیلیا یا پاسچر محور نیستن یا اول باید دمیج بخورن بعد رو پاسچر کار کرد جدا از demon of hatred باس های corrupted monk و فکر کنم guardian ape هم پاسچر محور نبودن
من فقط corrupted monk تو ذهنم بود ، پاسچر محور هم منظورم این هست که لازم نیست رو hp دشمن تمرکز کرد تا کامل خالی شه، کافیه رو پاسچر کار بشه.
اینجا برا demon of hatred نشون میده که هنوز خیلی hp داره ولی پاسچرش میشکنه:
https://www.reddit.com/r/Sekiro/comments/ikppzr/tip_deflecting_the_demon_of_hatreds_attacks_is/
 
  • Like
Reactions: zilyzal
جمله و صحنه مورد علاقه من از این بازی
1710193171941.png
جمله رایجیه بین ایرانیها.
برگردون فارسیش میشه شل کن زود تموم میشه.

شاید این شباهت فرهنگی و نوع نگاه عمیقی که به این مسئله دارن دلیلش نسل اول مهاجرهای ایرانیه که سده ها پیش رفتن به آسیای شرقی و اونجا رسم شل کردن رو به سامورایی/شینوبی ها آموختن.
 
اسم بازی مشخصه. سکیرو.
توقع نداسته باشید آسون باشه :D
اگه میخواین آسون باشه دوکیرو و یکیرو بازی کنین.
سلام
ظاهرا بازی یه dlc پنهان به اسم cocoon هم داره که برای اینکه ریا نشه با اسم یه ناشر و سازنده دیگه عرضه شد اتفاقا موفق هم بود!:دی
 
دمتون گرم حرفه ای کار میکردین .
من هر وقت از این چیزا استفاده میکردم کلی دمیج میخوردم . واسه همین هیچوقت ازشون استفاده نکردم و فقط با ضربه های معمولی زدمشون و فقط با دیفلکت و اتک پوسچرشون رو پر میکردم
 
  • Like
Reactions: Arios 22
سلام
ظاهرا بازی یه dlc پنهان به اسم cocoon هم داره که برای اینکه ریا نشه با اسم یه ناشر و سازنده دیگه عرضه شد اتفاقا موفق هم بود!:D
و به احتمال خیلی زیاد این dlc که اسم بردی گیمر رو پیدا می کرده و به بازی اصلی معرفی می کرده تا نتیجه موفقیت آمیز باشه! لول
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or