Scorn

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
8,810
نام
امیرحسین
۱۳ دقیقه گیم پلی دیدم ذره‌ای از ابهامم نسبت به بازی کم نشد :D من همچنان نگران سرنوشتی شبیه Agony برای بازی‌ام، گیم‌پلی خیلی کند و سنگین بود هوش مصنوعی دشمن‌ها هم به نظر ضعیف میاد خیلی راحت توی دوتا پیچ گم می‌شن. قطعا خاص بودن بصری بازی و اتمسفر سنگینش جذابه اما گیم‌پلی هنوز خیلی ابتدایی به نظر میاد.
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,013
نام
رضا
۱۳ دقیقه گیم پلی دیدم ذره‌ای از ابهامم نسبت به بازی کم نشد :D من همچنان نگران سرنوشتی شبیه Agony برای بازی‌ام، گیم‌پلی خیلی کند و سنگین بود هوش مصنوعی دشمن‌ها هم به نظر ضعیف میاد خیلی راحت توی دوتا پیچ گم می‌شن. قطعا خاص بودن بصری بازی و اتمسفر سنگینش جذابه اما گیم‌پلی هنوز خیلی ابتدایی به نظر میاد.
من بازی agony رو انجام ندادم ولی به لطف این تاپیک با بازیش آشنا شدم‌ شاید در یک سری ایده ها این دو اثر بهم شباهت داشته باشن ولی در کل متفاوت به نظر می رسند.
agony بر پایه خلق جهنم و روایت در یک محیط demonic ایجاد شده که ایده جدیدی به نظر نمیاد و تو بازی ها زیادی این‌ایده وجود داره مثل dante inferno در مورد گیم پلی بازیش هم کلا فکر کنم با آتیش سر و کار داره و خیلی ابتدایی میزنه.
در مقابل به scorn از هر زاویه ای نگاه میکنم چند لول بالاتر قرار میگیره ایده پرتاب به دنیا انسانی و اسیر بودن در یک محیط برزخی جذاب به نظر میرسه وقتی به آرت استایل و اتمسفر بازی و حتی گرافیک تکنیکی بازی نگاه میکنم برای استودیویی مثل ebb software که بازی اولشون هست و بودجه بازی هم از طریق kickstarter تامین شده این‌ویژوال عالی به نظر میرسه و من نمیتونم‌ ایرادی از لحاظ بصری و سمعی به بازی وارد کنم.
اما از لحاظ گیم پلی تا جایی که مشخص شده exploring بازی بر اساس اکتشاف و لول دیزاین interconnected و غیرخطی با حل معما ها پایه ریزی شده که میتونه ارزش گشت و گذار و جستجو در محیط رو به شدت بالا ببره.
این بازی نیازی به گیم پلی سریع وهوش مصنوعی خوب نداره همین گیم‌پلی سنگین کاملا با اتمسفر بازی همخونی داره درست مثل بازی silent hill که گیم‌پلی سنگینی داشت. و در کنار اینها باید اشاره کنیم به گیم‌پلی biomechanics بازی که باعث میشه گرافیک بازی کلا در خدمت گیم‌پلی قرار بگیره سیستم شوتینگ و روایت قصه گویی بازی با توجه به biomechanical بودن یونیک و جذابه.
تنها نگرانی من داستان و روایتش هست که مبهم به نظر می رسه و در اصل هدف هم القای حس سردرگمی و ابهام‌به‌مخاطب هست اما داستان فلسفی و روایت تاثیر گذار در این سبک به شدت نیاز هست تا بتونه قدرت narrative رو به رخ بکشه.
در کل نمیشه انتظار بالایی از این سبک بازی و امتیازاتش داشت و صرفا کسب متای 70 تا 75برای این بازی موفق آمیز میتونه باشه و با توجه به عرضه بازی روی گیم‌پس افراد زیادی میتونن تجربه اش کنن‌ و میتونه بازخورد مثبتی داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
915
نام
sas
من بازی agony رو انجام ندادم ولی به لطف این تاپیک با بازیش آشنا شدم‌ شاید در یک سری ایده ها این دو اثر بهم شباهت داشته باشن ولی در کل متفاوت به نظر می رسند.
agony بر پایه خلق جهنم و روایت در یک محیط demonic ایجاد شده که ایده جدیدی به نظر نمیاد و تو بازی ها زیادی این‌ایده وجود داره مثل dante inferno در مورد گیم پلی بازیش هم کلا فکر کنم با آتیش سر و کار داره و خیلی ابتدایی میزنه.
در مقابل به scorn از هر زاویه ای نگاه میکنم چند لول بالاتر قرار میگیره ایده پرتاب به دنیا انسانی و اسیر بودن در یک محیط برزخی جذاب به نظر میرسه وقتی به آرت استایل و اتمسفر بازی و حتی گرافیک تکنیکی بازی نگاه میکنم برای استودیویی مثل ebb software که بازی اولشون هست و بودجه بازی هم از طریق kickstarter تامین شده این‌ویژوال عالی به نظر میرسه و من نمیتونم‌ ایرادی از لحاظ بصری و سمعی به بازی وارد کنم.
اما از لحاظ گیم پلی تا جایی که مشخص شده exploring بازی بر اساس اکتشاف و لول دیزاین interconnected و غیرخطی با حل معما ها پایه ریزی شده که میتونه ارزش گشت و گذار و جستجو در محیط رو به شدت بالا ببره.
این بازی نیازی به گیم پلی سریع وهوش مصنوعی خوب نداره همین گیم‌پلی سنگین کاملا با اتمسفر بازی همخونی داره درست مثل بازی silent hill که گیم‌پلی سنگینی داشت. و در کنار اینها باید اشاره کنیم به گیم‌پلی biomechanics بازی که باعث میشه گرافیک بازی کلا در خدمت گیم‌پلی قرار بگیره سیستم شوتینگ و روایت قصه گویی بازی با توجه به biomechanical بودن یونیک و جذابه.
تنها نگرانی من داستان و روایتش هست که مبهم به نظر می رسه و در اصل هدف هم القای حس سردرگمی و ابهام‌به‌مخاطب هست اما داستان فلسفی و روایت تاثیر گذار در این سبک به شدت نیاز هست تا بتونه قدرت narrative رو به رخ بکشه.
در کل نمیشه انتظار بالایی از این سبک بازی و امتیازاتش داشت و صرفا کسب متای 70 تا 75برای این بازی موفق آمیز میتونه باشه و با توجه به عرضه بازی روی گیم‌پس افراد زیادی میتونن تجربه اش کنن‌ و میتونه بازخورد مثبتی داشته باشه.
هوش مصنوعی به نظر من مشکلی نداشت. اساسن چیز خاصی نشون داده نشده که بخایم هوش مصنوعی رو باهاش قضاوت کنیم. یه صحنه بود که یکی از موجودات دنبال کرکتر اصلی بازی کرد که "خیلی راحت توی دوتا پیچ " گمش نکرد. تا زمانی هم که تو ترپ نیوفتاد بیخیال تعقیب نشد!
من نظرات رو جاهای مختلف میخوندم، بعضی ها از انیمیشن های کند و حرکت های (به ظاهر) مصنوعی دوربین و به طور کلی با حس اسلوموشنی که بازی به پلیر میده مشکل داشتن. که تو این زمینه من با شما موافقم. این ستینگ میتونه کاملن در خدمت داستان و اتمسفرسازی و لول دیزاین قرار بگیره.
تنها مشکلی که به نظرم میتونه آزار دهنده باشه، محیط های بعضن شبیه به هم بازیه. هیچ علامت و نشانه ی یونیکی هم توشون نیست که مخاطب تشخیص بده تابه حال مثلا تو این راهرو اومده یا نه. این میتونه ترسناک باشه. به شخصه هیچ علاقه ای به سردرگمی در بازیها ندارم.
مثلا تو Blair Witch هم یه جاهایی تو جنگل سردرگم میشدیم. شاید برای چند دقیقه ترسناک و مهیج باشه ولی بعدش خسته کننده و اعصاب خورد کن میشه.
امیدوارم یه مپ یا هرچیزی که بتونه جلوی این مشکل رو بگیره ، به بازی اضافه کنن.
با تمام این حرفها محیط و صدا گذاری و موزیک و اتمسفر و احتمالن داستان درگیر کنندش (:D) منو شدیدن به خودش جذب کرده.
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,013
نام
رضا
هوش مصنوعی به نظر من مشکلی نداشت. اساسن چیز خاصی نشون داده نشده که بخایم هوش مصنوعی رو باهاش قضاوت کنیم. یه صحنه بود که یکی از موجودات دنبال کرکتر اصلی بازی کرد که "خیلی راحت توی دوتا پیچ " گمش نکرد. تا زمانی هم که تو ترپ نیوفتاد بیخیال تعقیب نشد!
من نظرات رو جاهای مختلف میخوندم، بعضی ها از انیمیشن های کند و حرکت های (به ظاهر) مصنوعی دوربین و به طور کلی با حس اسلوموشنی که بازی به پلیر میده مشکل داشتن. که تو این زمینه من با شما موافقم. این ستینگ میتونه کاملن در خدمت داستان و اتمسفرسازی و لول دیزاین قرار بگیره.
تنها مشکلی که به نظرم میتونه آزار دهنده باشه، محیط های بعضن شبیه به هم بازیه. هیچ علامت و نشانه ی یونیکی هم توشون نیست که مخاطب تشخیص بده تابه حال مثلا تو این راهرو اومده یا نه. این میتونه ترسناک باشه. به شخصه هیچ علاقه ای به سردرگمی در بازیها ندارم.
مثلا تو Blair Witch هم یه جاهایی تو جنگل سردرگم میشدیم. شاید برای چند دقیقه ترسناک و مهیج باشه ولی بعدش خسته کننده و اعصاب خورد کن میشه.
امیدوارم یه مپ یا هرچیزی که بتونه جلوی این مشکل رو بگیره ، به بازی اضافه کنن.
با تمام این حرفها محیط و صدا گذاری و موزیک و اتمسفر و احتمالن داستان درگیر کنندش (:D) منو شدیدن به خودش جذب کرده.
این دمو قابل بازی رو حتما ببینید مال سال 2017 و با تریلر جدید مقایسه کنیدگرافیک پیشرفت زیادی کرده تو این مدت.
در مورد هوش مصنوعی فعلا قضاوت زودبه نظرم چون تا الان هم المان هایی از stealth در روند گیم‌پلی نمایش داده نشده نمیشه خرده گرفت به عنوان مثال اگه با عنوانی مشابه alien isolation طرف بودیم‌ میشد از هوش مصنوعی خرده گرفت.
تایید شده که محیط ها بازی interconnected ساخته شدن و به هم‌وصل میشن تو دمو بازی هم که مال سال 2017 این نکته وجود داره و هر ناحیه تم‌ و کاراکترها مخصوص خودش رو داره و کاملا یونیک هست درسته محیط ها تودرتو باعث سردرگمی میشه ولی در نهایت ارزش لول دیزاین رو میبره بالا.
Drawing inspiration from H.R. Giger, Scorn will throw players into a dream-like world where they’ll discover that every location has its own story, puzzles, and characters.
 
  • Like
Reactions: g4mer and z2s sas

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,013
نام
رضا
هرچقدر تریلرها بازی رو میبینم سیر نمیشم hidden secret ها زیادی رو میشه از تریلرها درآورد.

flesh armor: یکی از نظریه ها قابل تامل اینه که شخصیت بازی یا همون scorn guy در واقع یک انسان معمولی که armor از جنس گوشت و خون زنده به تنش کرده و در تریلرها مختلف دیدیم که skin کارکتر قابلیت ارتقا و بیومکانیکی بودن داره.

metroid prime series gameplay:
با توجه به تعریف گیم‌پلی از بازی scorn در سایت رسمی ebb software
Every location contains its own theme (story), puzzles and characters that are integral in creating a cohesive world. Throughout the game you will open up new areas, acquire different skill sets, weapons, various items and try to comprehends the sights presented to you
گیم‌پلی بازی با توجه به المان ها ذکر شده میتونه از سری metroid الهام‌گرفته باشه.

native world: این نظریه وجود داره که دنیای scorn واقعی باشه و حاصل توهم نباشه ممکن دنیا ویروسی شده و به گوشت و خون تبدیل شده باشه.

transhumanism: با توجه اینکه scorn از نقاشی ها H.R.giger مستقیما الهام گرفته دنیا بیومکانیک بازی که در تریلر دیدیم میتونه حاصل ایده فلسفی transhumanism باشه در این‌جنبش انسان با استفاده از تکنولوژی ها پیشرفته شرایط محدود جسمی و روانی که داره رو پشت سر میگذاره و میتونه به موجودات فرا انسانی تبدیل بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟