Multi Platform Scorn

  • Thread starter Thread starter raya2
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    scorn
سازنده
Ebb Software
تاریخ انتشار
October 2022
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S

Scorn
Genre: Action Puzzle FPS
Developer: Ebb Software
Release Date: June 2018
Platfrom: PC

yo2k_7qkzjj.jpeg



احتمالا خیلی از شماها با شخصیت xenomorph از سری فیلم ها و بازی های Aliens آشنا هستید. پس بهتر است بدانید که Scorn هم یکی دیگر از ایده های طراح xenomorph یعنی H.R. Giger, و سازنده ی بازی هم یک از سازنده های ایندی و نوپا در صربستان می باشد.

شخصیت اصلی بازی, ناگهان خود را در دنیایی غیر واقعی و مشابه با دنیای Alien ها می یابد, دنیایی بین خیال و واقعیت. در این دنیا, مناطقی ساخته شده اند که کاملا organic (زنده) و وابسته به یکدیگرند ولی هر کدام, محیط, شخصیت و Puzzle های مخصوص به خود را دارند.

البته بازی تنها مختص به جستجو و حل پازل نیست و در طول مراحل می توان اسلحه هایی پیدا کرد که همانند محیط بازی, آن ها هم organic هستند. البته تیر این اسلحه ها براحتی و بوفور یافت نمی شوند و شما باید کاملا با تفکر و بجا از اسلحه استفاده کنید. موجودات موجود در بازی هم بسته به حال و هوایشان, ممکن است به آرامی از کنارتان رد شوند و یا قصد پاره پاره کردنتان را داشته باشند!

موتور بازی همانا Unreal Engline 4 معروف است و سازندگان بازی سعی کرده اند که هنر خود را در استفاده از این موتور گرافیکی نشان دهند.

تریلر:

Code:
https://www.youtube.com/watch?v=BKTkCa5nB_8
https://www.youtube.com/watch?v=WtOcbZG5xA4



وبسایت رسمی:
Scorn

تصاویر:

lighter


lighter


lighter


تصاویر بیشتر:
Media
 
آخرین ویرایش:
درسته البته نه هر بازی به شرطی که پشت اون فضای مریض و افسرده فلسفه ای باشه مثل silent hill و پشت پرده تاریک بازی روشنایی نهفته باشه مثل dark souls.
ترجیح میدم بازی های خاص و اینچنینی بیشتر ببینم تا یه سری آی پی تکراری حقیقت آی پی های تکراری بیشتر تو ذوقم‌میزنه تا یه بازی خفنی مثل scorn لامصب اسمشم ابهت داره.:D
اوه یس
یاد سامان ویلسون انداختیم
میگفت
چرا توشب از تاریکی قصه هایی باشه خوبه تو این قصه یه چراغی باشه
تو زیرزمینش پله هایی واشه واقعیت تلخه تو قصه عشق و حالی باشه
ولی اگه از تکرار خسته شدی gta saints raws هست جوونی گناه داری به این زودی تباه شی :)):D
 
اوه یس
یاد سامان ویلسون انداختیم
میگفت
چرا توشب از تاریکی قصه هایی باشه خوبه تو این قصه یه چراغی باشه
تو زیرزمینش پله هایی واشه واقعیت تلخه تو قصه عشق و حالی باشه
ولی اگه از تکرار خسته شدی gta saints raws هست جوونی گناه داری به این زودی تباه شی :)):D
دليلشم بذاريد براي شماها من دوباره بگم بازيكن زياده ولي من شماره يكم Wilsooon :Smoke:
 
  • Smile
  • Like
Reactions: g4mer and AmirPh78
۱۳ دقیقه گیم پلی دیدم ذره‌ای از ابهامم نسبت به بازی کم نشد :دی من همچنان نگران سرنوشتی شبیه Agony برای بازی‌ام، گیم‌پلی خیلی کند و سنگین بود هوش مصنوعی دشمن‌ها هم به نظر ضعیف میاد خیلی راحت توی دوتا پیچ گم می‌شن. قطعا خاص بودن بصری بازی و اتمسفر سنگینش جذابه اما گیم‌پلی هنوز خیلی ابتدایی به نظر میاد.
 
۱۳ دقیقه گیم پلی دیدم ذره‌ای از ابهامم نسبت به بازی کم نشد :دی من همچنان نگران سرنوشتی شبیه Agony برای بازی‌ام، گیم‌پلی خیلی کند و سنگین بود هوش مصنوعی دشمن‌ها هم به نظر ضعیف میاد خیلی راحت توی دوتا پیچ گم می‌شن. قطعا خاص بودن بصری بازی و اتمسفر سنگینش جذابه اما گیم‌پلی هنوز خیلی ابتدایی به نظر میاد.
من بازی agony رو انجام ندادم ولی به لطف این تاپیک با بازیش آشنا شدم‌ شاید در یک سری ایده ها این دو اثر بهم شباهت داشته باشن ولی در کل متفاوت به نظر می رسند.
agony بر پایه خلق جهنم و روایت در یک محیط demonic ایجاد شده که ایده جدیدی به نظر نمیاد و تو بازی ها زیادی این‌ایده وجود داره مثل dante inferno در مورد گیم پلی بازیش هم کلا فکر کنم با آتیش سر و کار داره و خیلی ابتدایی میزنه.
در مقابل به scorn از هر زاویه ای نگاه میکنم چند لول بالاتر قرار میگیره ایده پرتاب به دنیا انسانی و اسیر بودن در یک محیط برزخی جذاب به نظر میرسه وقتی به آرت استایل و اتمسفر بازی و حتی گرافیک تکنیکی بازی نگاه میکنم برای استودیویی مثل ebb software که بازی اولشون هست و بودجه بازی هم از طریق kickstarter تامین شده این‌ویژوال عالی به نظر میرسه و من نمیتونم‌ ایرادی از لحاظ بصری و سمعی به بازی وارد کنم.
اما از لحاظ گیم پلی تا جایی که مشخص شده exploring بازی بر اساس اکتشاف و لول دیزاین interconnected و غیرخطی با حل معما ها پایه ریزی شده که میتونه ارزش گشت و گذار و جستجو در محیط رو به شدت بالا ببره.
این بازی نیازی به گیم پلی سریع وهوش مصنوعی خوب نداره همین گیم‌پلی سنگین کاملا با اتمسفر بازی همخونی داره درست مثل بازی silent hill که گیم‌پلی سنگینی داشت. و در کنار اینها باید اشاره کنیم به گیم‌پلی biomechanics بازی که باعث میشه گرافیک بازی کلا در خدمت گیم‌پلی قرار بگیره سیستم شوتینگ و روایت قصه گویی بازی با توجه به biomechanical بودن یونیک و جذابه.
تنها نگرانی من داستان و روایتش هست که مبهم به نظر می رسه و در اصل هدف هم القای حس سردرگمی و ابهام‌به‌مخاطب هست اما داستان فلسفی و روایت تاثیر گذار در این سبک به شدت نیاز هست تا بتونه قدرت narrative رو به رخ بکشه.
در کل نمیشه انتظار بالایی از این سبک بازی و امتیازاتش داشت و صرفا کسب متای 70 تا 75برای این بازی موفق آمیز میتونه باشه و با توجه به عرضه بازی روی گیم‌پس افراد زیادی میتونن تجربه اش کنن‌ و میتونه بازخورد مثبتی داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
من بازی agony رو انجام ندادم ولی به لطف این تاپیک با بازیش آشنا شدم‌ شاید در یک سری ایده ها این دو اثر بهم شباهت داشته باشن ولی در کل متفاوت به نظر می رسند.
agony بر پایه خلق جهنم و روایت در یک محیط demonic ایجاد شده که ایده جدیدی به نظر نمیاد و تو بازی ها زیادی این‌ایده وجود داره مثل dante inferno در مورد گیم پلی بازیش هم کلا فکر کنم با آتیش سر و کار داره و خیلی ابتدایی میزنه.
در مقابل به scorn از هر زاویه ای نگاه میکنم چند لول بالاتر قرار میگیره ایده پرتاب به دنیا انسانی و اسیر بودن در یک محیط برزخی جذاب به نظر میرسه وقتی به آرت استایل و اتمسفر بازی و حتی گرافیک تکنیکی بازی نگاه میکنم برای استودیویی مثل ebb software که بازی اولشون هست و بودجه بازی هم از طریق kickstarter تامین شده این‌ویژوال عالی به نظر میرسه و من نمیتونم‌ ایرادی از لحاظ بصری و سمعی به بازی وارد کنم.
اما از لحاظ گیم پلی تا جایی که مشخص شده exploring بازی بر اساس اکتشاف و لول دیزاین interconnected و غیرخطی با حل معما ها پایه ریزی شده که میتونه ارزش گشت و گذار و جستجو در محیط رو به شدت بالا ببره.
این بازی نیازی به گیم پلی سریع وهوش مصنوعی خوب نداره همین گیم‌پلی سنگین کاملا با اتمسفر بازی همخونی داره درست مثل بازی silent hill که گیم‌پلی سنگینی داشت. و در کنار اینها باید اشاره کنیم به گیم‌پلی biomechanics بازی که باعث میشه گرافیک بازی کلا در خدمت گیم‌پلی قرار بگیره سیستم شوتینگ و روایت قصه گویی بازی با توجه به biomechanical بودن یونیک و جذابه.
تنها نگرانی من داستان و روایتش هست که مبهم به نظر می رسه و در اصل هدف هم القای حس سردرگمی و ابهام‌به‌مخاطب هست اما داستان فلسفی و روایت تاثیر گذار در این سبک به شدت نیاز هست تا بتونه قدرت narrative رو به رخ بکشه.
در کل نمیشه انتظار بالایی از این سبک بازی و امتیازاتش داشت و صرفا کسب متای 70 تا 75برای این بازی موفق آمیز میتونه باشه و با توجه به عرضه بازی روی گیم‌پس افراد زیادی میتونن تجربه اش کنن‌ و میتونه بازخورد مثبتی داشته باشه.
هوش مصنوعی به نظر من مشکلی نداشت. اساسن چیز خاصی نشون داده نشده که بخایم هوش مصنوعی رو باهاش قضاوت کنیم. یه صحنه بود که یکی از موجودات دنبال کرکتر اصلی بازی کرد که "خیلی راحت توی دوتا پیچ " گمش نکرد. تا زمانی هم که تو ترپ نیوفتاد بیخیال تعقیب نشد!
من نظرات رو جاهای مختلف میخوندم، بعضی ها از انیمیشن های کند و حرکت های (به ظاهر) مصنوعی دوربین و به طور کلی با حس اسلوموشنی که بازی به پلیر میده مشکل داشتن. که تو این زمینه من با شما موافقم. این ستینگ میتونه کاملن در خدمت داستان و اتمسفرسازی و لول دیزاین قرار بگیره.
تنها مشکلی که به نظرم میتونه آزار دهنده باشه، محیط های بعضن شبیه به هم بازیه. هیچ علامت و نشانه ی یونیکی هم توشون نیست که مخاطب تشخیص بده تابه حال مثلا تو این راهرو اومده یا نه. این میتونه ترسناک باشه. به شخصه هیچ علاقه ای به سردرگمی در بازیها ندارم.
مثلا تو Blair Witch هم یه جاهایی تو جنگل سردرگم میشدیم. شاید برای چند دقیقه ترسناک و مهیج باشه ولی بعدش خسته کننده و اعصاب خورد کن میشه.
امیدوارم یه مپ یا هرچیزی که بتونه جلوی این مشکل رو بگیره ، به بازی اضافه کنن.
با تمام این حرفها محیط و صدا گذاری و موزیک و اتمسفر و احتمالن داستان درگیر کنندش (:D) منو شدیدن به خودش جذب کرده.
 
هوش مصنوعی به نظر من مشکلی نداشت. اساسن چیز خاصی نشون داده نشده که بخایم هوش مصنوعی رو باهاش قضاوت کنیم. یه صحنه بود که یکی از موجودات دنبال کرکتر اصلی بازی کرد که "خیلی راحت توی دوتا پیچ " گمش نکرد. تا زمانی هم که تو ترپ نیوفتاد بیخیال تعقیب نشد!
من نظرات رو جاهای مختلف میخوندم، بعضی ها از انیمیشن های کند و حرکت های (به ظاهر) مصنوعی دوربین و به طور کلی با حس اسلوموشنی که بازی به پلیر میده مشکل داشتن. که تو این زمینه من با شما موافقم. این ستینگ میتونه کاملن در خدمت داستان و اتمسفرسازی و لول دیزاین قرار بگیره.
تنها مشکلی که به نظرم میتونه آزار دهنده باشه، محیط های بعضن شبیه به هم بازیه. هیچ علامت و نشانه ی یونیکی هم توشون نیست که مخاطب تشخیص بده تابه حال مثلا تو این راهرو اومده یا نه. این میتونه ترسناک باشه. به شخصه هیچ علاقه ای به سردرگمی در بازیها ندارم.
مثلا تو Blair Witch هم یه جاهایی تو جنگل سردرگم میشدیم. شاید برای چند دقیقه ترسناک و مهیج باشه ولی بعدش خسته کننده و اعصاب خورد کن میشه.
امیدوارم یه مپ یا هرچیزی که بتونه جلوی این مشکل رو بگیره ، به بازی اضافه کنن.
با تمام این حرفها محیط و صدا گذاری و موزیک و اتمسفر و احتمالن داستان درگیر کنندش (:D) منو شدیدن به خودش جذب کرده.
این دمو قابل بازی رو حتما ببینید مال سال 2017 و با تریلر جدید مقایسه کنیدگرافیک پیشرفت زیادی کرده تو این مدت.
در مورد هوش مصنوعی فعلا قضاوت زودبه نظرم چون تا الان هم المان هایی از stealth در روند گیم‌پلی نمایش داده نشده نمیشه خرده گرفت به عنوان مثال اگه با عنوانی مشابه alien isolation طرف بودیم‌ میشد از هوش مصنوعی خرده گرفت.
تایید شده که محیط ها بازی interconnected ساخته شدن و به هم‌وصل میشن تو دمو بازی هم که مال سال 2017 این نکته وجود داره و هر ناحیه تم‌ و کاراکترها مخصوص خودش رو داره و کاملا یونیک هست درسته محیط ها تودرتو باعث سردرگمی میشه ولی در نهایت ارزش لول دیزاین رو میبره بالا.
Drawing inspiration from H.R. Giger, Scorn will throw players into a dream-like world where they’ll discover that every location has its own story, puzzles, and characters.
 
هرچقدر تریلرها بازی رو میبینم سیر نمیشم hidden secret ها زیادی رو میشه از تریلرها درآورد.

flesh armor: یکی از نظریه ها قابل تامل اینه که شخصیت بازی یا همون scorn guy در واقع یک انسان معمولی که armor از جنس گوشت و خون زنده به تنش کرده و در تریلرها مختلف دیدیم که skin کارکتر قابلیت ارتقا و بیومکانیکی بودن داره.

metroid prime series gameplay:
با توجه به تعریف گیم‌پلی از بازی scorn در سایت رسمی ebb software
Every location contains its own theme (story), puzzles and characters that are integral in creating a cohesive world. Throughout the game you will open up new areas, acquire different skill sets, weapons, various items and try to comprehends the sights presented to you
گیم‌پلی بازی با توجه به المان ها ذکر شده میتونه از سری metroid الهام‌گرفته باشه.

native world: این نظریه وجود داره که دنیای scorn واقعی باشه و حاصل توهم نباشه ممکن دنیا ویروسی شده و به گوشت و خون تبدیل شده باشه.

transhumanism: با توجه اینکه scorn از نقاشی ها H.R.giger مستقیما الهام گرفته دنیا بیومکانیک بازی که در تریلر دیدیم میتونه حاصل ایده فلسفی transhumanism باشه در این‌جنبش انسان با استفاده از تکنولوژی ها پیشرفته شرایط محدود جسمی و روانی که داره رو پشت سر میگذاره و میتونه به موجودات فرا انسانی تبدیل بشه.
 
20210826_144617.jpg
بعد از مدت ها بالاخره بازی تاریخ خورد اونم تو سکوت خبری!!!
عنوان scorn در پاييز امسال براي كنسول هاي Xbox Series X|S منتشر خواهد شد

•اين عنوان در روز اول عرضه بر روي سرويس Xbox GamePass خواهد بود

بششششششدت بازی مریضیه :D
گان پلی خیلی خوبی داره بازی امیدوارم داستان خوبی داشته باش
بنظرم متای بازی حوالی 7~ میشه البته میتونه تایمی ک تو سکوت خبری بوده رشد خوبیم داشته باش و تا حوالی 8 هم خودشو بالا بکشه
 
Scorn has been delayed until 2022

the game has slipped into 2022 and we will have an official confirmation of the delay on the 10th of December. It was supposed to be announced in October, but circumstances out of our control postponed it. If it turns out not to be on the 10th by our or someone else's will, don't hold it too much against us.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or