S.T.A.L.K.E.R : Clear Sky / PC

سلام

این بازی قرار است که در August 29, 2008 عرضه بشه سبک بازی FPS هست که از المان های RPG هم بهره میبره.این نسخه یک جور پیش در امد برای نسخه SoC هست و داستان قبل از SoC را روایت میکند.

STALKER_ClearSky_logo.jpg



Minimum:

  • Microsoft Windows 2000 (SP4) / XP /Vista
  • Intel Pentium 4 mit 2 GHz / AMD XP 2200 +
  • 512 MB Ram
  • 10 GB free hard disc space
  • 128 MB Direct X 9c compatible card
  • Keyboard, Mouse
  • Lan/Internet for Multiplayer
Recommended

  • Microsoft Windows XP /Vista
  • Intel Core 2 Duo E6400 / AMD 64 X2 4200 +
  • 1,5 GBRam
  • 10 GB free hard disc space
  • 256 MB Direct X 9c compatible card

BoxShot رسمی بازی:

31632_Stalker2Front_normal.jpg

 
Last edited by a moderator:
خیلیا میدونن من چقدر نسخه اول رو دوست داشتم.
زیبا بود و تکان دهنده.مهمترین نکته بازی اتمسفر مافوق تصورش بود که طوری ادم رو احساسی میکرد که نظیرش تا به حال دیده نشده.
سازنده روس بازی GDC برداشتی واضح از FALLOUT داشت ولیکن این برداشت رو به نحو احسن انجام داد تا عنوانی نو رو خلق کنه.(Bethesda هم برای FALLOUT3 برداشتهای بسیار از STALKER کرده!)

از دلایل مهمی که تجربه این بازی رو برای خیلیها نا به هنجار میکرد به غیر از باگهای فراوانش و حتی ایرادات موجود در گیمپلی مثل نیاز به رفت امدهای فراوان و نبود وسائل نقلیه و لودینگهای سنگین بین محیطها این بود که یک سری از اتمسفر سیاه اینطور بازیها خوششون نمیاد و دلیل مهمتر اینکه STALKER یک عنوان اول شخص استاندارد و معمولی نبود که خیلیها با دیدن زاویه اول شخص انتظارشو داشتن.

حقیقتا یکی از برترین تجربه های اول شخص من در کنار HALF LIFE همین STALKER بوده و هست (من خیلی هم بازیباز جدیدی نیستم پس نگید تو عمرت اول شخص بازی نکردی!)

تا اونجایی که من اطلاع دارم CLEAR SKY به دو سفر اول استرلوک به منطقه ZONE میپردازه و کلمه PROLOGUE اصولا به همین منظور بالای کلمه STALKER حک شده.(استرلوک به نوعی یک استاکر افسانه ای هستش که سه بار به ZONE سفر کرده و سالم برگشته که سفر سومش رو در قالب بازی قبلی دیدیم که با فراموشی اون شروع شد و به کجا ختم شد.)
البته این بازگشت زمانی به عقب نه تنها باعث افت کیفیت بازی نخواهد شد بلکه از همه نظر در CLEAR SKY شاهد پیشرفت خواهیم بود حتی از نظر گرافیکی این بار هم X-RAY ENGINE انجینی که در ابتدای کار DX9.0 معرفی شد اونقدر پیشرفت رده که گرافیکی زیباتر از نسخه قبلی رو به تصویر بکشه.(در بازی قبلی هم نورپردازی و سایه زنی بینظیر بود و کمتر رقیبی در اون سطح جزئیات داشت و حالا علی رقم اینکه بنظر میرسه مشکل مدل سازی هنوز پابرجاست از اون دو نظر قبلی بازهم شاهد پیشرفت خواهیم بود)
 
تو Shadow of Chernobil این آهنگ ملایمی که تو کمپ دور آتیش با گیتار میزدن رو همیشه یادمه.
تو اون جو خوف یه همچین آهنگی حالت خاصی به محیط بازی میداد.
 
سازنده روس بازی GDC
GSC Game World ! :biggrin1:
برداشتی واضح از FALLOUT داشت
فکر نمیکنم برداشتی چیزی این وسط باشه!

Stalker خودش یه داستان واقع گرایانه داره و تمامی مواردی که در بازی وجود داره واقعیت داره و همین الانش هم هست.

از شهری که (چرنوبیل) یه نفر هم توش زندگی نمیکنه بگیر تا نیروگاه اتمی و طبیعتی که توش وجود داره.

باز اگر منظورت گیم پلی هست،که خب از یه همچین بازی غیر از Rpg نباید توقع سبک دیگه ای داشت .. (پس قضیه سبک هم این وسط منتفیه)

البته من Fallout رو بازی نکردم ولی کاملا مشخصه داستان Stalker دیگه تقلید نبوده.شاید هم بخاطر بمب اتم و اینا بوده که میگی برداشت از فال اوت بوده ولی Stalker کلا داستان واقع گرایانه مربوط به خودشو داره و یکی از دلایل اصلی اینکه این بازی بنا شد داستان اختصاصی خودش بود.
حقیقتا یکی از برترین تجربه های اول شخص من در کنار HALF LIFE همین STALKER بوده و هست
البته قضیه Stalker vs. Half Life2 که ید طولانی داره و کسایی که مثل من فن قدیمی این بازی هستن در جریان این موضوع هستن! :biggrin1:
تو Shadow of Chernobil
ای بابا !
Shadow Of Chernobyl
 
اقا مثل اینکه تو کارت گشتن و گرفتن و سوتیه؟!
شرمنده ولی چون من بازم قاتی کرده بودم!(الانشم قاتیم ساعت پستمو ببین!)
حق با توئه GSC سازنده بازیه یا بهتر بگم GSC GAME WORLDS سازنده STALKER:SHADOW OF CHERNOBYL یا همون OBLIVION LOST سابق هست.
من سابقم تو این سوتیا زیاده.قبلا هم جای Gas Powered نوشته بودم GSC!!!

Stalker vs. Half Life2
چه VSیی؟!
من اگر لیست بازیهایمورد علاقمو بنویسم فروم میپکه!
ایندو بازی فقط تو سبک به هم شباهت دارن و هر دو شاهکارن.غیر اینه؟!

فکر نمیکنم برداشتی چیزی این وسط باشه!
داری میگی برداشت, نه تقلید!
وقتی خود سازنده اذعان (اینو درست نوشتم!؟!) داره که اتمسفر بازی رو از Fallout وام گرفته دیگه چه حرفی میمونه؟!
اگر میدونستی که هیچی وگرنه Fallout و وقایع اون سری بازی در زمان بعد از انفجارهای هسته ای اتفاق میافتادند و حالا هم در Fallout3 با نوع دیگه ای از گیمپلی این اتمسفر برگشته و اینکه میگم حالا Fallout3 برداشتهایی رو از Stalker داشته رو میتونی خیلی راحت ببنی و خود Bethesda هم اینبار به این نکته اشاره کرده (البته مطمئن نیستم ولی اگر اشاره هم نکرده باشه من میکنم!!!)
برداشت اگر در راستای ارتقا باشه چرا که بد باشه؟مگر همین گیمپلی فعلی بازی ها که در سطوح مختلف مثل fps و tps و الی اخر از دسته بندی های کلی تا جزئی گنجونده میشن غیر از برداشتهایی از غیر مستقیم تا زیادی مستقیم از عناوین قدیمی و اغاز گر این سبکها نظیر wolf3D و و DUke و غیره و غیره و غیره هستن؟!

باز اگر منظورت گیم پلی هست،که خب از یه همچین بازی غیر از Rpg نباید توقع سبک دیگه ای داشت .. (پس قضیه سبک هم این وسط منتفیه)
پس شد اتمسفر نه سبک و اینکه قطعا STALKER یه RPG به اون معنا نیست و بیشتر در رده اکش اول شخص با مایه های RPG جا میگیره البته به نوعی یکی از بهترین و سنگینترین اول شخصهای ساخته شده که به خوبی با مایه های RPG مخلوط شده و استیل خاص خودشو داره و اینه اون گیم پلیی که من دوست دارم نه گیم پلی سام ماجراجویی که پیشرفت داده شده!

البته من Fallout رو بازی نکردم ولی کاملا مشخصه داستان Stalker دیگه تقلید نبوده.
قطعا نبوده.
ضمنا سبک FALLOUTهای قدیمی بیشتر نزدیک DIABLO بوده (نگید مقایسه کردما!) یعنی RPG کلاسیک با زاویه دید خاص این بازیها بوده و تازه در شماره سوم که در دست ساخت هستش بازی FPS/TPS شده.
 
اقا مثل اینکه تو کارت گشتن و گرفتن و سوتیه؟!
نه اصلا منظوری نداشتم فقط جهت اطلاع گفتم چون یه خورده میخورد تو ذوق هنری تاپیک! :biggrin1:
کاملا مشخص بود اشتباه تایپیه.
چه VSیی؟!
من اگر لیست بازیهایمورد علاقمو بنویسم فروم میپکه!
ایندو بازی فقط تو سبک به هم شباهت دارن و هر دو شاهکارن.غیر اینه؟!
قبلا (سالیان پیش!) اون زمان که هی این بازی 1 سال 1 سال تاخیر میخورد ، سازنده ها گفته بودن که هدف اصلیه ما رقابت با Half Life2 ـه (البته چرت گفته بودن) شاید بخاطر این بود که این بازی هم مثل HL2 ساختش 6 سال طول کشید یه همچین حرفهایی زدن مگرنه کاملا مشخصه فیزیکی که HL2 داره هنوز تو این نسل حرف اول رو میزنه چه برسه نسل قبل!

کلا همینجوری جهت تبلیغات یه چند شات و آرت داده بودن بیرون توش HL2 vs. Stalker به چشم میخورد! (که البته بیشتر مشخص بود کار فن های روسی بوده)

البته این موضوع هم نادیده گرفته نشه که Stalker هم خیلی جهات از HL2 و خیلی بازیهای دیگه سرتره.
داری میگی برداشت, نه تقلید!
وقتی خود سازنده اذعان (اینو درست نوشتم!؟!) داره که اتمسفر بازی رو از Fallout وام گرفته دیگه چه حرفی میمونه؟!
بهر حال برداشتی که میتونه تقلید هم از نظر بعضی اشخاص تلقی بشه.

همونطور که گفتم تقلید نبوده شاید سازنده خواسته اینو بگه داستانی که ما ساختیم هم مثل fallout ـه! ولی اصل داستان stalker از وقایع چرنوبیل برداشت شده که تا حالا هیچ بازی استفاده نکرده بود! (البته cod4 هم یه کارایی کرده بود ولی برداشت واضح از stalker بود)
 
دوست عزیز امیدوارم از شوخی من ناراحت نشده باشی.قصدم فقط مزه پرونی بود!

در مورد برتری های HL2 و STALKER بحث زیاده که اینجا جاش نیست ولی همینو بگم که هردو تجربه ای ناب هستن و مقایسه ها همونطور که گفتی از سوی یک سری فن بوی بوده و هست.

در مورد برداشت هم همونطوری که گفتم فقط برداشتی از اتمسفر FALLOUT انجام شده.اصولا همین ناب بودنه STALKER بود که منو دیوانه خودش کرد.
 
من دیدم که دوستان در این تاپیک در مورد Hal-Life و Stalker صحبت کرده اند .
به نظر من این دو بازی هیچ شباهتی به هم ندارند و تنها شباهتشان شاید لوکیشنهای دو بازی باشه .
هر دو (مخصوصا Half-Life 2 ) شاهکارند اما به نظر من درست نیست این دو با هم مقایسه بشند .
در استالکر یک واقعا افکتهای تصویر و مخصوصا نورپردازی بسیار عالی بود به طوری که ادم دوست داشت فقط به آسمان و دور و اطراف اون توجه کنه .
امیدوارم شماره 2 اون هم خوب باشه والبته خالی از باگ .
 
Patch 1.5 رو ریختم ولی انگار نه انگار تقریبا بازی هیچ تغییری نکرد!
گرافیک رو میارم رو very high حدودا 25 فریم میگیرم میارم رو high بازم 25 فریم میگیرم!:biggrin1:این دیگه چه جورشه من نمیدونم!(البته این مشکل رو هم در Gears Of War هم داشتم ولی نه به شدت این!)
یه گزینه داشت یادم نیست چی بود مربوط به light میشد باید رو static بزاریرویه dynamic light که میزاشتم اون موقع که تازه بازی اومده بود با 8600 و 2 گیگ رم گیر میکرد شاید از این باشه

===================
من که بادیدن پوستر ها و اسکرین شات هایه Fallout واقعا حوشحال شدم گفتم یه بازی خفن دیگه با همون تم و جو مخوف استاکر ولی متاسفانه با دیدن دموش انگار آب سردی ریختن روم
بیشتر شبیه سیریوس سم بود در چرنوبیل
 
من که بادیدن پوستر ها و اسکرین شات هایه Fallout واقعا حوشحال شدم گفتم یه بازی خفن دیگه با همون تم و جو مخوف استاکر ولی متاسفانه با دیدن دموش انگار آب سردی ریختن روم
بیشتر شبیه سیریوس سم بود در چرنوبیل
دستت درد نکنه!
چه مقایسه ای کردی!؟!
اتفاقا موضوع اینجاست که FALLOUT منبع الهام STALKER بوده ولیکن سبک این دو بازی علیرقم شباهت های بسیارشون با هم متفاوته.
یعنی اصل در STALKER مبارزات اکشن هستن که با المنت های RPG پیوند خوردن ودر FALLOUT این قضیه کاملا برعکسه یعنی این بازی یک عنوان RPG صرف بوده و هست که با اکشن خاص و درگیر کننده ای قراره همراه باشه ولیکن کماکان بعد RPG در اون به مراتب قویتر از بعد اکشنش خواهد بود.
مثل کارهای قبلی Bethesda یعنی سری TES و برای نمونه TES:OBLIVION که البته از منظر RPG هرچقدر قوی بودن ولی از نظر اکشن ضعیف کار شده بودن و حالا قراره اون سطوح ناب RPG با اکشنی خوب پیوند بخوره.
با این حال مقایسه کلی این دو بازی رو مثل مقایسه HL2 با STALKER همونطوری که اون دوستمون هم اشاره کرد درست نمیبینم.چه برسه به مقایسه عنوان سنگینی مثل FALLOUT در سبک سنگین RPG با یه عنوان اکشن سطح و محض و بدون تفکر مثل serious sam!
 
خب اولین امتیاز بازی هم گرفته شد و هم مثل همیشه عالی بود! :love:

سایت Pc Zone رویوو کرده و 8.8 داده (به SOC داده بود 8.5 و معلومه خیلی بهتر کار کرده بازی!)

بازی هم روی شمارش معکوس به سر میبره و حدودا 15 روز دیگه منتشر میشه.
 
خب اولین امتیاز بازی هم گرفته شد و هم مثل همیشه عالی بود! :love:

سایت Pc Zone رویوو کرده و 8.8 داده (به SOC داده بود 8.5 و معلومه خیلی بهتر کار کرده بازی!)

بازی هم روی شمارش معکوس به سر میبره و حدودا 15 روز دیگه منتشر میشه.

علی چون یکی طلبت!
داشت گریم میگرفت.
باور کن یکی از بهترین خبرا رو بهم دادی....
چون ISP نکبت من شبها داونلود رو مجانی کرده سرعت از دایال اپ هم بدتر میشه من نتونستم برم تو سایتها بگردم حتی فتالیتی جوکر رو هم ندیدم که یاشار لینکشو گزاشته بود.:love:
 
دستت درد نکنه!
چه مقایسه ای کردی!؟!
اتفاقا موضوع اینجاست که FALLOUT منبع الهام STALKER بوده ولیکن سبک این دو بازی علیرقم شباهت های بسیارشون با هم متفاوته.
یعنی اصل در STALKER مبارزات اکشن هستن که با المنت های RPG پیوند خوردن ودر FALLOUT این قضیه کاملا برعکسه یعنی این بازی یک عنوان RPG صرف بوده و هست که با اکشن خاص و درگیر کننده ای قراره همراه باشه ولیکن کماکان بعد RPG در اون به مراتب قویتر از بعد اکشنش خواهد بود.
مثل کارهای قبلی Bethesda یعنی سری TES و برای نمونه TES:OBLIVION که البته از منظر RPG هرچقدر قوی بودن ولی از نظر اکشن ضعیف کار شده بودن و حالا قراره اون سطوح ناب RPG با اکشنی خوب پیوند بخوره.
با این حال مقایسه کلی این دو بازی رو مثل مقایسه HL2 با STALKER همونطوری که اون دوستمون هم اشاره کرد درست نمیبینم.چه برسه به مقایسه عنوان سنگینی مثل FALLOUT در سبک سنگین RPG با یه عنوان اکشن سطح و محض و بدون تفکر مثل serious sam!
راستش من با قسمت ههایه قبلی این سری آشنا نیستم ولی اون از اون دمویی که من دیدم نشانه امیدوار کننده ای نمیشد دید !!!با نیش باز نشتم پایه دمو یه لحظه انگار بابیل کوبیدن تو سرم hell gate london امد جلویه چشم :-":-"
البته نمیشه ارزش یه بازی rpg رو از رویه دمویی حدس زد که تویه اون همش در حال مبارزه با جک و جونور ها و شلیک کردن به در و دیواره اونم به سبک بکش و در رو:laughing: اگه بعد rpg بازی نیمی از جذابیت هایه oblivion رو داشته باشه مطمئنان میشه از ضعف هایه دیگه بازی چشم پوشی کرد
 
راستش من با قسمت ههایه قبلی این سری آشنا نیستم ولی اون از اون دمویی که من دیدم نشانه امیدوار کننده ای نمیشد دید !!!با نیش باز نشتم پایه دمو یه لحظه انگار بابیل کوبیدن تو سرم hell gate london امد جلویه چشم
البته نمیشه ارزش یه بازی rpg رو از رویه دمویی حدس زد که تویه اون همش در حال مبارزه با جک و جونور ها و شلیک کردن به در و دیواره اونم به سبک بکش و در رو اگه بعد rpg بازی نیمی از جذابیت هایه oblivion رو داشته باشه مطمئنان میشه از ضعف هایه دیگه بازی چشم پوشی کرد

درسته این بازی ظاهرا درپیت به نظر میرسه ولی باطنا اصلا اینطور نیست البته اگه باگهایی رو که داره فاکتور بگیریم!
;)نکته جالب اینجاست که توی دموها هم باگ داشتن بازی مشهوده حتی من توی یک دمو دیدم وقتی یک نفر رو کشت اول صفحه console باز شد بعد هم نور قرمزی از تنش زد بیرون!!!:eek:

به نظر من اگه همون موتور گرافیکی قبلی رو اشکالاتش رو برطرف میکردن بهتر بود!
 
با تمام این حرفها بهتره تا منتشرشدن بازی صبر کنیم؛ از هرچه بگذریم مطمئناً اتمسفر و فضاسازی بازی همچنان گیرا و جذاب خواهد بود، به علاوه این که موتور گرافیکی تقویت شده و به فضای آزاد بازی نیز تکیه بیشتری صورت گرفته، تردید ندارم این بازی تمام کسانی رو که تونستن با فضای حزن-انگیز و محیط آپوکالیپتیک این بازی رابطه برقرار کنن جلب خواهد کرد. :smile:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or