Publisher: Sony Interactive Entertainment
Genre: 3rd Person Shooter
Platform: PS5
Release Date: April 30, 2021
=======================================
آپدیت 3.0 Returnal: Ascension Co-op Campaign + Tower of Sisyphus
اضافه شدن قابلیت کوآپ دو نفره و امکان احیا کردن هم تیمی در حین مبارزه
In co-op, the game works in a similar fashion to single-player Returnal. However, if players get too far apart, they will be tethered back together. This is to ensure that the focus remains on cooperative gameplay and both players feel connected to the fates of each other. If one of the players is downed, there is still hope: the other one has the option to revive them. But be wary that this will require some time investment, and in the heat of battle you’ll need to be mindful of the myriad surrounding threats, lest you join your fallen comrade in oblivion.
Endless Mode و صعود بی نهایت به مراحل بالاتر به همراه امکانات آرکید، رقابت امتیازی، لیدربورد و Multiplier
True to our arcade roots, the Tower of Sisyphus is effectively our Endless mode. Players will strive to ascend the Tower as high as possible – however, much like the tragic story of Sisyphus, there is no end to the climb and players are tragically destined to meet their demise as the mode gets increasingly harder.
اضافه شدن محتوای داستانی جدید و پرداخت بیشتر به گذشته Selene
Aside from the new levels, our new Boss and some new items to discover, there is also entirely new narrative content to be explored in the Tower as well. I won’t spoil anything here, but players will get another small glimpse into Selene’s haunting past and gain further insight into her state of mind.
برای من بهترین بازی نسل نیست ولی بین 5تا بازی AAAی نسل حتما هست.
اگه بخوام محدود به بازیهای پلی استیشن کنم قطعا برای من بهترین بازی پلی استیشن تو این نسل بوده.
واقعا خیلی جاها متا و میانگین نمیتونه حق مطلب رو برای جایگاه واقعی یک بازی تعیین کنه ، مثال بارزش همین ریترناله.
حیفه که حتی طرفدارهای پلی استیشن هم اونقدری که باید و لیاقتشه تحویلش نگرفتن.
حالا با Saros شاید دلیلی بشه که هم خیلیها برگردن به ریترنال و هم اون بازی فروش بیشتری رو تجربه کنه.
برای من بهترین بازی نسل نیست ولی بین 5تا بازی AAAی نسل حتما هست.
اگه بخوام محدود به بازیهای پلی استیشن کنم قطعا برای من بهترین بازی پلی استیشن تو این نسل بوده.
واقعا خیلی جاها متا و میانگین نمیتونه حق مطلب رو برای جایگاه واقعی یک بازی تعیین کنه ، مثال بارزش همین ریترناله.
حیفه که حتی طرفدارهای پلی استیشن هم اونقدری که باید و لیاقتشه تحویلش نگرفتن.
حالا با Saros شاید دلیلی بشه که هم خیلیها برگردن به ریترنال و هم اون بازی فروش بیشتری رو تجربه کنه.
یکی از دلایلش فک کنم سختی بازی باشه...هر کسی با این سبک نمیتونه ارتباط برقرار کنه...
ولی جدای از سبک بازی واقعا طراحی محیط موسیقی گرافیک و صداگذاری و اکشن بازی عالی بودش...
برای من بهترین بازی نسل نیست ولی بین 5تا بازی AAAی نسل حتما هست.
اگه بخوام محدود به بازیهای پلی استیشن کنم قطعا برای من بهترین بازی پلی استیشن تو این نسل بوده.
واقعا خیلی جاها متا و میانگین نمیتونه حق مطلب رو برای جایگاه واقعی یک بازی تعیین کنه ، مثال بارزش همین ریترناله.
حیفه که حتی طرفدارهای پلی استیشن هم اونقدری که باید و لیاقتشه تحویلش نگرفتن.
حالا با Saros شاید دلیلی بشه که هم خیلیها برگردن به ریترنال و هم اون بازی فروش بیشتری رو تجربه کنه.
درباره این بازی saros چیزی نمیدونستم پستتو خوندم رفتم یه سرچ زدم یه تریلر ازش دیدم به نظر چیز جالبی میاد.
ولی فک نکنم برا من جای ریترنال رو بگیره چون یکی از جذابیت های ریترنال شخصیت جذابش هست.
برای من بهترین بازی نسل نیست ولی بین 5تا بازی AAAی نسل حتما هست.
اگه بخوام محدود به بازیهای پلی استیشن کنم قطعا برای من بهترین بازی پلی استیشن تو این نسل بوده.
واقعا خیلی جاها متا و میانگین نمیتونه حق مطلب رو برای جایگاه واقعی یک بازی تعیین کنه ، مثال بارزش همین ریترناله.
حیفه که حتی طرفدارهای پلی استیشن هم اونقدری که باید و لیاقتشه تحویلش نگرفتن.
حالا با Saros شاید دلیلی بشه که هم خیلیها برگردن به ریترنال و هم اون بازی فروش بیشتری رو تجربه کنه.
همینه دقیقا خیلی ها تا میفهمن یه بازی سخته بی خیال میشن، بحث کاربرهای حرفه ای جداست ولی اکثر پلیرها بازی سخت رو ادامه نمیدن.
واسه همین من نظرم اینه که تموم بازیا باید درجه سختی داشته باشن و انتخاب درجه سختی و چالش تو هر بازی رو به عهده مخاطب بزارن.
فکر میکنم اینجا رکورد تاور رو فعلا من دارم نه؟ تا فاز هفتم رفتم. تو یوتیوب البته دیدم تا فاز های بیست به بالا هم رفتن ولی مثل اینکه با چیت زدن تونسته بودن.
فکر میکنم اینجا رکورد تاور رو فعلا من دارم نه؟ تا فاز هفتم رفتم. تو یوتیوب البته دیدم تا فاز های بیست به بالا هم رفتن ولی مثل اینکه با چیت زدن تونسته بودن.
والا من که خیلی خوشم اومد از بازیش ولی نتونستم برم فقط باس اولشو آنلاین یه یارو خفنه از خارج اومد کشت و رفتیم یه برهوت بیابون مانند که اونجا مردم و دیگه هم نتونستم برم.اصلا نفهمیدم این سیو داره نداره سرش کجاست تهش کجاس...
همینه دقیقا خیلی ها تا میفهمن یه بازی سخته بی خیال میشن، بحث کاربرهای حرفه ای جداست ولی اکثر پلیرها بازی سخت رو ادامه نمیدن.
واسه همین من نظرم اینه که تموم بازیا باید درجه سختی داشته باشن و انتخاب درجه سختی و چالش تو هر بازی رو به عهده مخاطب بزارن.
برای من بازی سختی نبود...یعنی تو کشتن و ایناش مشکلی نبود...
مشکل این بود اگه یه لحظه بی احتیاطی میکردی و میمردی برمیگشتی اول ماجرا...
انگار تمام تلاشت بیهوده بود.
البته آیتم هایی داشت موارد رو برات سیو میکرد ولی همیشه در دسترس نبود..
بازیهای سولزلایک درسته تو روند سختن ولی بمیری، انگیزه داری برگردی و ادامه بدی ...
دقیقا هر کی بازی کرده که عاشقش شده ولی بیشتر بحثم در مورد تعداد پلیرهای بازی و فروششه که خب برای همچین بازی باکیفیتی خیلی جالب نیست.
خیلی آندرریتده و اونقدری که خیلی از بازیهای دیگه دیده شدن این بنده خدا براش پیش نیومده.
ریترنال که خوبه حتی Saros هم اونقدری که باید تحویل گرفته نشده.
این وضع نمایش تریلر تو یوتوبه:
حالا در مجموع رسانه های دیگه بگیم چند میلیونی این تریلر ویو گرفته ولی باز قابل مقایسه با بازیهای دیگه نیست که رو تک تک کانالها تو چند روز چند میلیون ویو میگیرن.
میتونم خیلی New IP و حتی به عنوان بازی اول استودیو اسم ببرم که به بعد اولین نمایش مثل بمب ترکیدن.
حتی با یه CG.
همینه دقیقا خیلی ها تا میفهمن یه بازی سخته بی خیال میشن، بحث کاربرهای حرفه ای جداست ولی اکثر پلیرها بازی سخت رو ادامه نمیدن.
واسه همین من نظرم اینه که تموم بازیا باید درجه سختی داشته باشن و انتخاب درجه سختی و چالش تو هر بازی رو به عهده مخاطب بزارن.
انصافا تو این سبک و مخصوصا تو همچین بازیی نمیشه واقعا درجه سختی گذاشت.
خود بازی واقعا درجه سختی آسونتر داره و جوابش بیشتر بازی کردنه.
آره کلیشه ایه ولی واقعا حالت دیگه ای جز این نداره.
قبول دارم برای ماها که سنمون رفته بالاتر که شاید فرصت بازی کردن رو کمتر داریم اینکه بخوایم وقت بزاریم و هی پشت به پشت بمیریم که بازی دستمون بیاد کار آسونی نیست.
از این دست بازیهای خوب یا حتی شاهکار هم که کم نیستن ، حتما نمیشه برای همشون اینقدری زمان گذاشت.
ولی خب فرمت بازی اینه.
پایه طراحی بازی روی این حالته که پلیر "باید" بمیره و چرخه رو از نو شروع کنه که بتونه روایت خودش رو جا بندازه.
خب این با درجه سختی پایینتر که به دست نمیومد.
ریترنال با همچین طراحی اگه براش درجه سختی میزاشتن که بازی از یه جا به بعد عملا مسخره میشد.
شرط میبندم کسی که با درجه سختی پایین تر بازی رو تموم میکرد میومد میگفت خب این چی بود که بازی کردم؟!
ریترنال حتما میتونست درجه سختی هم داشته باشه که پلیرهای بیشتری هم بتونن تجربش کنن.
اما کسی که بازی رو تو اون مود تموم میکرد و اون چرخه ها رو با مردنهای زیاد و پشت به پشت از اول شروع نمیکرد به هیچ وجه نمیتونست همون تجربه ای رو داشته باشه که ماها بعد تموم کردن بازی داشتیم.
مثل این میمونه که دور همی بخوایم پوکر یا حکم بازی کنیم و یه نفر جدید که آشنایی نداره بخواد همون دور اول همه چی رو یاد بگیره و از این ناراحت باشه که چرا بازی قوانین آسونتری نداره!
من وقت ندارم که زمان بزارم یاد بگیرم یا همچین چیزی...
چی میشد همه کارتها یک رنگ میبودن؟
چرا آس یه جا شماره یکه جایی دیگه 14 ؟
و...
به نظرم استودیوها باید یه جایی تصمیم بگیرن که دارن فقط یه چیزی برای تلف کردن یا پرکردن وقت پلیرها میسازن و یا اون وسط یه اثر هنری هم خلق میکنن و قراره که از این لحاظ حرفی برای گفتن هم داشته باشن؟
یه جاهایی باید خیلی سفت روی عقیدشون پافشاری کنن و باج ندن که خب اصولا این استودیوها و بازیهاشون همیشه این شانس رو دارن که محبوب تر هم باشن.
میخوام بگم در دسترس بیشتر قرار دادن بازیها به هر قیمتی خیلی وقتها نتیجه خوبی نداره.
با این حال ریترنال اونقدری بازی سختی نیست که ملت در موردش میگن.
به نظرم اونهایی که دفعه اولشونه که روگلایت/روگلایک بازی میکنن و با فرمت بازی و مکانیکهاش آشنایی ندارن و یا کمی زمان میبره که آشنا بشن همچین پیش داوری در موردش دارن.
بازی واقعا بعد اینکه مکانیکهاش دستتون بیاد و متوجه بشیم که هدف چیه و... خیلی آسون میشه.
عملا بعد بیوم اول این اتفاق میفته و پلیرهای جدید هم میفتن روی غلطک.
=========
حالا ببینیم برای این بازی جدیده Saros که صحبتش هست که کمی در دسترس تر میخوانش بسازن چه فرمتی رو طراحی کردن.
مطمئنا با این بازی فروش بالاتری مد نظرشونه پس حتما به خیلی از راهکارهای جدیدتر فکر کردن.
اگه بیشتر به سمت روگلایت رفته باشن که همچنان خیلی در دسترس تر میشه.