Multi Platform Resident Evil 8: Village

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
May 2021
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Blinking_warning.gif

صحبت در مورد هرگونه لیک داستانی در این تاپیک ممنوع میباشد در صورت رعایت نکردن برخورد میشه

146766



سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
سبک: First-Person Survival Horror
پلتفورم ها: PS5, PS4, XSX, XBOXONE, PC
تاریخ انتشار: 7 می 2021 (17 اردیبهشت 1400)


اطلاعاتی که تا بحال منتشر شده:

  • وقایع بازی چندین سال بعد از RE7 رخ میدهد.
  • ایتن و میا وینترز بعد پشت سر گذاشتن حوادث هولناک RE7 و نجات یافتن از عمارت بیکرها، به ارامی و خوشحالی در گوشه ای به زندگی خود ادامه میدهند.
  • در این حین کریس ردفیلد چهره نام اشنای سری با حاظر شدن در محل زندگی وینترزها و انجام عملی غیرمنتظره دوباره مسیر زندگی ایتن را تغییر و او را در معرض زنجیره ای از حوادث قرار میدهد.
  • ایتن به دنبال یافتن پاسخی برای علت این حادثه و عمل کریس، سر از دهکده ای اسرار امیز در میاورد.
  • ایتن باید در محیط سرد و تاریک و پوشیده از برف دهکده با موجودات ناشناخته ای روبرو شود.
  • بازی بر خلاف RE7 تمرکز بیشتری روی مبارزه و جست و جو در محیط دارد.
  • بازی فاقد هرگونه لودینگی خواهد بود.
  • سیستم اینوتوری بازی مشابه RE4 (تتریس) خواهد بود.
نحوه اجرای بازی بر روی پلتفرم های مختلف:

RE Village.jpg

تصاویر:

ویدئوها:


 
Last edited by a moderator:
یه سری شایعاتی هم از evil 4 اومده بیرون که میگه بازی اوپن ورد هست و روی مرد اره برقی تمرکز کرده و دوربین بازی ترکیبی از سوم شخص و اول شخصه یه جورایی بازی رو کوبیدن و یه بازی کاملا جدید رو به اسم evil 4 میدن بیرون
 
این ایده اولیه ای که برای بازی داشتند یعنی ست پیس های بزرگ با تعداد زیادی دشمن روی صفحه و دشمن های به مراتب خشن تر، منو یاد یکی از تریلر های RE5 زمانیکه بازی هنوز سینگل پلیر بود میندازه. تو این تریلر علاوه براینکه تعداد دشمن ها خیلی زیادتر از بازی نهایی هست، به وضوح مشخصه دشمن ها خیلی خشن تر هستند و هوش مصنوعی خیلی بهتری دارند‌.



برای RE5 اون زمان بخاطر محدودیت سخت افزاری و کواپ شدن بازی این چیزها حذف شد. اما در مورد RE8 مسلما بحث محدودیت سخت افزاری وسط نبوده. با اینکه بنظرم کم کردن تعداد دشمن ها تصمیم درستی بوده چون توی درجه های سختی بالاتر برای اونهایی که میخواستند اولین بار رو این درجه ها بازی کنند شاید کار رو غیر ممکن میکرد، اما کم کردن میزان خشونت و احتمالا هوش مصنوعی دشمن ها میشه گفت ناامید کننده هست. چون توی همون ویدئو هم میشه دید بعضی از لایکن ها برای حمله و ضربه زدن به پلیر به سمتش میپرند.

با اینکه توی بازی نهایی هم هوش مصنوعی دشمن ها مخصوصا توی درجه های سختی بالاتر بد نیست و نسبت به مولدد ها توی RE7 پیشرفت خوبی محسوب میشه، اما اگر بخاطر پلیر های کژوال و همه پسند تر شدن بازی هوش مصنوعی و میزان خشونت رو‌ کم کرده باشند واقعا ناامید کننده هست. چون میتونم قسم بخورم بعد از اون دموی TGS یه جا خوندم لایکن ها هوش مصنوعی و همکاری خیلی خوبی با هم دارند، طوریکه بطور مثال اگر بیش از حد تو یه مکان بمونید سعی میکنند اونجا رو به اتیش بکشند و خراب کنند تا از این طریق شما رو از اونجا بیرون بکشند. توی مصاحبه های قبل از ریلیز هم به نقل از سازنده ها اومده بود لایکن ها باهوش ترین دشمن های سری هستند و توی مبارزه تاکتیک های مختلفی رو بکار میبرند و رفتارشون بصورت انفرادی و گروهی متفاوت هست. کلا بنظر هوش مصنوعی دشمن ها در مقایسه با نسخه نهایی خیلی بهتر بوده که واقعا حیف هست.
 
مدل جیل از ریمیک RE3 در حال استریم کردن بازی:D
fxuj07umsfy61.jpg
fxuj07umsfy61.jpg

مدل جیل از ریمیک RE3 در حال استریم کردن بازی
نه کازپلی خوبی نیست x_x بزرگی های بانو رو نداره
 
خب بالاخره تموم شد. نمره من به بازی همون نه از ده هست. اگر نگیم که در داستان و گرافیک و گیم پلی شاهکار بوده ولی لقب فوق العاده واقعا برازندش هست. به نظرم ترکیب بسیار خوبی از ترس، اکشن و توجه به روایت داستانی رو تو این نسخه شاهد بودیم. چند صفحه قبل که کامنتارو میخوندم عده ای گفتن بازی شبیه COD میشه. واقعا بی انصافیه. انتهای بازی شاید در حد ده دقیقه تا یه ربع اکشن مطلق بود و یه جورایی برای پایان بندی این شماره لازم بود. در کل به عنوان نظر شخصی برای من در یک کلام فوق العاده بود و در کنار شماره چهار و هفت به عنوان بهترین های سری قرار گرفت. هرچند که من به جز شماره ۵ بقیه نسخه ها و حتی۶ رو دوست داشتم ولی این سه نسخه واقعا یه حس دیگه داشتن برام. البته گفتم نظرم کاملا شخصی هست و به نظرات دوستان احترام می گذارم. این فرانچایز برای من چیزی شبیه دووم و هاف لایف و چند بازی محبوب قدیمیه دیگه هست که هر نسخه که ازشون منتشر بشه بدون معطلی تجربه شون میکنم.
 
مصادف شدن عرضه بازی با یه سری مشغله های شخصی باعث شد بازی رو با انجام روزی 1 ساعت تموم کنم :D ولی خوب به هر حال تموم شد و حقیقتا در مجموع عنوان جذاب و با کیفیتی بود و میشه گفت اگه اسم resident evil رو یدک نمی کشید قطعا متاش بیشتر از اینی که هست می شد . ولی مشکلی که وجود داره اینه که نمی شه یه بازی که داره از این اسم بهره می بره رو بدون توجه به اسم و تاریخچش نقد کرد !

جذاب ترین بخش بازی برای من به عنوان یه فن کلاسیک قطعا قسمت قلعه بود . فکر هم می کنم همه کلاسیک بازا با من هم نظر باشن . طبیعتا اگه کل روند بازی به همین شکل جلو می رفت به شدت استقبال بیشتری می کردم ازش . ولی هر چی جلوتر رفتیم بار اکشن بازی بیشتر شد که در اواخر بازی رسما ادای دین سازندگان به سری cod انجام شد . چون همونطور که میدونید دوستان عزیزمون در کپکام وقتی رزیدنت 6 رو هم ساختن رسما اعلام کرده بودن ما دوست داریم مثل cod طرفدار داشته باشیم و بفروشیم ( مصاحبه رسما موجوده ! )

در رابطه با ترسناکی بازی به اندازه نسخه 7 برای من هیجان ایجاد نکرد ولی تو بخش هایی که باید استرسی می شدم حسابی این حس بهم منتقل شد و مشکلی تو این زمینه وجود نداشت . کمبود مهمات اصلا نداشتم . مدیریت ایتم هم که کلا با توجه به استفاده از الگوی نسخه 4 کلا معنی نداره و یه خروار ایتم می شد حمل کنی و تنها دغدغه ممکن اینه که این خروار مهماتو افقی بچینم یا عمودی :D استفاده از دوءل سنس ها هم عالی بود در نسخه ps5 و سنگینی تمام اسلحه ها و سفت شدن تریگر ها به انتقال حس بیشتر خیلی کمک می کرد . گرافیک هنری بازی رو از گرافیک فنیش بیشتر دوست داشتم و رنگ امیزی محیط به خصوص قلعه حس خیلی خوب و کلاسیکی میداد .

در رابطه با داستان :
کلیت داستان بازی در مجموع خوب بود به نظرم ولی مشکل منطقی و سوال بی جواب هم خیلی داشت . همونطور که هممون می دونیم داستان این سری بازی همیشه بر اساس علم ، ویروس و خرابکاری بشریت بوده . ولی داستان نسخه 8 به مانند نسخه 7 با این که سعی می کنه توجیحات علمی و واقعی برای داستان بیاره ولی حقیقتا قابل لمس و پذیرش نیستن هیچ کدوم و بیشتر بر پایه ترس روانشناختی و روح و توهم و ... نمایش داده می شه که اساسا در تضاد با ازمایشات علمی و فیزیکی هست ! عاشق فلسفه فنا پذیری اون 3 تا دختر و حساسیت به سرما و یخ زدگی شدم و این خیلی واسم جذاب بود . باقی 4 تا لردم دوست داشتم و قطعا می شد خیلی بیشتر به شخصیت پردازیشون پرداخت بیشتر و بهتری صورت بگیره . نشون ندادن چهره ایتن هم که اوج تو مخی بازی کپکام بود ! امیدوارم یه علت منطقی بعدا براش پیدا بشه . در اخر نمیدونم چه اصراری داشتن اخر بازی اسپنسر کبیر رو بیارن تو داستان و بکنن تو پاچه ما زوری ! ما دیگه از کلاسیکا به لطف زور کپکام کشیدیم بیرون ولی خودشون نمیکشن بیرون و مارو خون به دل می کنن :D

نمره نهایی که به بازی می دم 8.5 هست و در مجموع بعد از نسخه های کلاسیک و ریمیک 2 این نسخه برام جزو خوب های re هست . از نسخه 7 هم بیشتر پسندیدمش اونم فقط و فقط به خاطر وجود بخش قلعه .

موفق باشیم
 
بازی 2 تا زیرنویس داره دل فاکس با گیم ساب یکیش 7 مگه یکیش 40 مگ

من 7 مگی گیم ساب نصب کردم و راضیم و مشکلی نداره و همه چیز ترجمه شده فقط بدیش اینکه منوهای اصلی بازی هم ترجمه شده که اونجا خوبم کار نکردن و بد ترجمه شده

حالا نمی دونم 33 مگ بیشتر ترجمه ی دیگر بهتره یا نه اگر کسی جفتش استفاده کرده بیاد نظر بده
 
بازی 2 تا زیرنویس داره دل فاکس با گیم ساب یکیش 7 مگه یکیش 40 مگ

من 7 مگی گیم ساب نصب کردم و راضیم و مشکلی نداره و همه چیز ترجمه شده فقط بدیش اینکه منوهای اصلی بازی هم ترجمه شده که اونجا خوبم کار نکردن و بد ترجمه شده

حالا نمی دونم 33 مگ بیشتر ترجمه ی دیگر بهتره یا نه اگر کسی جفتش استفاده کرده بیاد نظر بده
زیرنویس این بازی رو نمیدونم ولی درکل گیم ساب کیفیتش بهتره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or