داستان بازی
6 سال گذشته و لیون بعد از [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Resident evil 2 به عنوان یک مامور از طرف دولت آمریکا به اروپا فرستاده می شود . وظیفه او نجات اشلی دختر رئیس جمهور است. هنگامی که او به آن منطقه می رسد خود رایک روسی معرفی می کند تا به مقصود خود برسد اما ناگهان روستاییان مرموزی به او حمله می کنند و پس از درگیری لیون را اسیر می کنند ، اما او اشلی را پیدا کرده و سعی می کنند با هم فرار کنند . در طی بازی شما می فهمید که این روستایی ها چه کسانی هستند و در اینجا چه کار می کنند این راز را با لیون و اشلی در طول داستان متوجه می شوید [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
آیا آنجا زامبی وجود دارد ؟[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
بله این بار در ابتدای بازی زامبی وجود ندارد اما به جای آنها دشمنان جدیدی وجود دارند که لیون با آنها مواجه می شود. آنها روستایی های عجیبی هستند که در واقع نوعی انسان هستند اما به شکل موجودات بد ترکیبی دیده می شوند. باید بازی را تا آخر بازی کنید تا ماهیت واقعی آن را کشف کنید. دشمنان در این بازی مثل زامبی هستند که در نگاه اول شبیه انسانها به نظر می رسند. حرکتشان خیلی سریع بوده و در واقع گونه ای از انسان هستند. آنها باهوش هستند و از ابزار و سلاح های مختلف استفاده می کنند در ضمن گروهی حمله می کنند . سازنده گان بازی سعی کرده اند تا روستاییان خیلی ترسناک به نظر برسند و برای آنکه به چاشنی کار اضافه کنند و کمی مخوف تر به نظر بیایند به فکر یک سلاح بزرگ و با ابهت بوده اند و آن چیزی نیست جز اره برقی[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
چهره ی لیون چگونه طراحی شده است ؟[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
خوب همانطور که داستان بازی نسبت به Resident evil2 تغییرات زیادی کرده تغییراتی هم روی شخصیت او صورت گرفته. حالا لیون تجربیات بیشتری کسب کرده و سعی شده او کمی خشن تر و ورزیده تر نسبت به قبل طراحی شده و همچنین روی شخصیت جذاب و خود او لطمه وارد نشده است.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
تغییرات در موتور گرافیکی بزرگترین تغییر بازی می باشد که در آن تمام شخصیت ها ومحیط ها بوسیله تعداد زیادی چند ضلعی تشکیل شده است در نسخه ی PS2 تعداد این چند ضلعی ها نسبت به نسخه ی NGC پایین تر آمده که همین باعث افت کیفیت نسخه ی PS2 است. همچنین دوربین بازی نیز تغییر کرده که در آن نمای دوربین بیشتر به دید اول شخص نزدیک شده است . اگرچه کنترل بازی به نظر می رسد تغییری نکرده است اما در شخصیت تغییرات عمده ای در حرکت تنه ، دست ها ، پاها ، سر و لب هایش بوجود آمده.اگر شما سری های قبلی این بازی کرده باشید می بینید که این سری بازی واقعا تکراری شده بود و همه آنها با یک نوع ساختار و یک نوع سیستم بودند ولی اویل 4 به گونه ای طراحی شده است که نه فقط طرفداران این بازی بلکه کسانی که از این سبک خوششان نمی آید جذب آن می شوند.
موارد جدیدی در اویل 4 طراحی شده اند مثلا می توانیم از کلید های حرکتی استفاده کنیم و از روی اشیا پرید از پنجره به بیرون پرید و با دشمنان درگیر شوید و با لگد آنها را بزنید یا اجسامی به سمت دشمن پرت کنید . هر بخش از محیط بازی اطراف شما قابل تغییر و طبیعی کار شده . در این بازی شما در محیطی مرموز قرار می گیرید و باعث شده هراس و ترس متفاوتی را در بازی ایجاد کند که شما واقعا آن را حس می کنید وحرکت در این محیط ها شما را بیشتر با بازی درگیر می کند . مهمترین کاری که انجام شده غنی ساختن محیط بازی است . فضاهای داخلی و خارجی به گونه ای با هم ترکیب شده اند تا در بخشهای بازی گسستگی بوجود نیاید و بازی روند خود را از دست ندهد . برای اولین بار دیالوگ هایی که در این بازی استفاده شده انگلیسی نیستند و بیشتر اسپانیایی هستند و به احتمال زیاد به واقعی تر کردن فضای بازی کمک زیادی می کند و مهمتر از آن تلاش زیادی است که بر روی صدای اسلحه ها انجام شده است چرا که واقعا کار صدا گذاری این بازی قابل تحسین است همچنین هنگام دیالوگ حرکات لب به زیبایی طراحی شده که جای هیچگونه عیب ونقصی باقی نگذاشته و واقعا تحسین بر انگیز است .برای برخی از صداها از صدای افراد استفاده شده است و صداهایی را هم با کامپیوتر ساخته اند و بعد با صدای حیوانات ترکیب شده است . روی هم رفته ساخت صدای این بازی کار مشکلی به نظر می رسد چون تبدیل صدای انسان به شبه انسان کار بسیار سختی است .
تغییرات در سیستم دوربین
از آنجایی که تعداد زیادی دشمن با چهره های متفاوت در بازی است روشهای خلاق تری برای به تصویر کشیدن آنها بصورت واقعی ارائه شود و برای این کار از زوایای دوربین استفاده شده است خصوصا صحنه ای که یک دشمن جدید وارد بازی می شود سعی شده است احساس واقعی از دیدن آن به بازیباز داده شود .همچنین دقت زیادی شده که به شخصیت نزدیک یا دور شود در بعضی از صحنه ها از کادر بندی های سینمایی برای القای حس بیشتر استفاده شده . اگر چه بازی سه بعدی است اما حرکات نا موزون وجود ندارد که باعث خستگی گیمر شود به علاوه با یک دید نزدیک تر سعی شده حسی به گیمر داده شود که خود را در بازی احساس کند . این تغییرات دوربین جذابیت زیادی به بازی می دهد.در این بازی قابلیتهای ویژه مانند درد و مه برای ساخت فضاهای واقعی و شگفت انگیز استفاده شده . همچنین به طور باور نکردنی تفاوت میان شب و روز به صورت شگفت انگیزی ایجاد شده مثلا در روز و یا زمانی که هوا صاف است دشمنان را واضح تر می بینید اما در مه و تاریکی شب دید شما مشکل می شود و حتی در تاریکی ها چیزی نمی بینید.این بازی در مقایسه با نسخه های قبلی اکشن بیشتری دارد . این اویل 4 کار جدیدی است . چیزهایی را در این بازی می بینیم که در سری بازی های قبل ندیده ایم و بازی نکرده ایم
برگرفته ازhttp://rezidentevil.blogfa.com/