Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:
گفتم که چشم نداری یکی بهتر از خودت رو ببینی . خب پس خوب شد که من اولین نفری نبودم که اون لینک یوتوب رو دیدیم .
راکت لانچر بینهایت تو رنک S با Second run میده ( من با لیان گرفتم ) اگه از راکت لانچر یا کلت بینهایت استفاده کنی ( اوناییکه تو رنک S ) گرفتی دیگه +S نیمتونی بگیری .
آره خالی بستم
آره هرچی ترینر پیداکردم زدم
آره هرچی راهنما پیدا کردم استفاده کردم
هیچ ویدئو ای هم نمیزارم .
هر چی هم دوست داری فکر کن .

بله و این حق رو برای خودم قائل میدونم که اسکل نباشم و هر چی هر کی ادعا کرد رو بسادگی قبول نکنم مگر در شرایطی قبول کنم که طرف حرفشو ثابت کنه.

اون uhTrance بدبخت که رکورد جهانو زده ، طرف توی سختی Standard تونسته 55 دقیقه ای بره. یعنی اگه میخواست سختی Hardcore بره همین زمان یک ساعت و دو دقیقه ادعایی شما میشد.

بعد اون وقت اسکل هستم که بیام ادعای بدون مدرک موثق شما رو قبول کنم؟ به شعور کاربران هم توهین شده اینجا. سختی هاردکور در 62 دقیقه.:D رکورددار جهانی خودشو پاره کرده و جر داده و 55 دقیقه ای تازه تونسته سختی استاندارد رو تموم کنه و این کاربر اومده چنین ادعایی میکنه.
 
اینایی که می گن سناریو لیان و کلیر عین هم‌هستن و چرا فرق نداره با هم !! نسخه خاصی رو خریدن یا نسخه من با اونا فرق داره !!؟ چون اینی که من بازی کردم به غیر از نیم ساعت اول بقیه کل بازی از کلید و ایتم متفاوت اتاق ها بگیر تا کاراکتر هایی که سر راهت قرار می‌گیرن و میان پرده ها و حتی سرنوشت های متفاوت درش وجود داره !! من متوجه نمی شم فاز یه سری افراد که می گن چرا دو تا سناریو شبیه همه چیه ؟ کجاش شبیه همه ؟ همه چیزش فرق داره با هم ! می خوان با لیان‌تو راکون سیتی بازی کنن با کلیر تو افریقا !!؟
p.s : در مورد ارزش تکرار بازی برای re باز ها حداقل ۳۰ ساعت گیم‌پلی هدفمند با میان پرده ها و اتفاقات متفاوت تحویل مخاطباش می ده و در این زمینه هم هیچ‌کم و کاستی وجود نداره، ۴ تا سناریو متفاوت دو بار با لیان و دو بار با کلیر کمه ؟ با اختلاف بهترین re دهه گذشته و یکی از بهترین نسخه های تاریخ این سری بازی همین‌ نسخه هست . فکت
 
اینایی که می گن سناریو لیان و کلیر عین هم‌هستن و چرا فرق نداره با هم !! نسخه خاصی رو خریدن یا نسخه من با اونا فرق داره !!؟ چون اینی که من بازی کردم به غیر از نیم ساعت اول بقیه کل بازی از کلید و ایتم متفاوت اتاق ها بگیر تا کاراکتر هایی که سر راهت قرار می‌گیرن و میان پرده ها و حتی سرنوشت های متفاوت درش وجود داره !! من متوجه نمی شم فاز یه سری افراد که می گن چرا دو تا سناریو شبیه همه چیه ؟ کجاش شبیه همه ؟ همه چیزش فرق داره با هم ! می خوان با لیان‌تو راکون سیتی بازی کنن با کلیر تو افریقا !!؟
p.s : در مورد ارزش تکرار بازی برای re باز ها حداقل ۳۰ ساعت گیم‌پلی هدفمند با میان پرده ها و اتفاقات متفاوت تحویل مخاطباش می ده و در این زمینه هم هیچ‌کم و کاستی وجود نداره، ۴ تا سناریو متفاوت دو بار با لیان و دو بار با کلیر کمه ؟ با اختلاف بهترین re دهه گذشته و یکی از بهترین نسخه های تاریخ این سری بازی همین‌ نسخه هست . فکت
با کلیر فوقش یکم دیرتر وارد اتاقی میشی که قبلا با لیان شده بودی! کاملا شبیه هم نیستن ولی شباهت بینشون کاملا مشخصه، کم بودن کل مکان هایی که با کلیر رفتیم و جدید بودن کاملا. منظور اینه که وقتی همون اول بازی این دو نفر دو تا راه جدا رو رفتن و همدیگه رو یه بار دیدن بهتر بود کل اتفاقات بازی رو تو یه مجموعه‌ی بزرگتر قرار میدادن کاری که ایول 6 خیلی خوب انجام داد
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
با کلیر فوقش یکم دیرتر وارد اتاقی میشی که قبلا با لیان شده بودی! کاملا شبیه هم نیستن ولی شباهت بینشون کاملا مشخصه، کم بودن کل مکان هایی که با کلیر رفتیم و جدید بودن کاملا. منظور اینه که وقتی همون اول بازی این دو نفر دو تا راه جدا رو رفتن و همدیگه رو یه بار دیدن بهتر بود کل اتفاقات بازی رو تو یه مجموعه‌ی بزرگتر قرار میدادن کاری که ایول 6 خیلی خوب انجام داد
کی گفته اینو ؟ شما خودت مطمعنی بازی کردی بازی رو ؟ کلی محیط وجود داره که اصلا با لیان‌ واردشون نمی شی! و یا بلعکس با کلیر واردشون نمی شی و اصلا در سناریو هر کاراکتر ایتم و کلید مورد نظر مقابل وجود نداره و متفاوته ! به عنوان‌مثال :
شما کجا با لیان وارد راهرو ها و اتاق جنرالی که شری رو می دزده می شید ؟ کی در اتاق جنوبی پارکینگ پلیس براتون باز می شه ؟ کجا می‌تونید وادر زمین بسکتبال و اون اتوبوس معروف و نوستالژی نسخه دوم‌ بشید ؟ همه این محیط ها مختص کلیر هست. جدای از اون از وسطایی بازی تو سناریو لیان با ada اشنا می شید و حتی کنترلش رو به دست می‌گیرید با کلی اتفاقات متفاوت در حالی که تو سناریو کلیر با sherry اشنا می شید و حتی کنترل اونم با کلی اتفاقات و سناریو های متفاوت و فوق العاده به دست می‌گیرید . اگه اینا اسمش تفاوت نیست پس چیه ؟
به تمام‌این اختلاف ها اسلحه ها متفاوتی که تاثیر مستقیم‌در گیم پلی بازی هر کاراکتر می‌ذاره هم اضافه کنید تا متوجه بشید این‌جمله ای که برخی اساتید در رابطه با تفاوت نداشتن سناریو دو کاراکتر مطرح کردن بیشتر شبیه شوخی بی نمکه تا واقعیت !

p.s : در مورد اشغالی مثل re 6 هیچ ربطی به این بازی نداره که بخواد سناریو های اش شله قلم کار و در هم و چرند و متفاوتی مثل اون نسخه تحویل ملت بده !

موفق باشیم
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
اینایی که می گن سناریو لیان و کلیر عین هم‌هستن و چرا فرق نداره با هم !! نسخه خاصی رو خریدن یا نسخه من با اونا فرق داره !!؟ چون اینی که من بازی کردم به غیر از نیم ساعت اول بقیه کل بازی از کلید و ایتم متفاوت اتاق ها بگیر تا کاراکتر هایی که سر راهت قرار می‌گیرن و میان پرده ها و حتی سرنوشت های متفاوت درش وجود داره !! من متوجه نمی شم فاز یه سری افراد که می گن چرا دو تا سناریو شبیه همه چیه ؟ کجاش شبیه همه ؟ همه چیزش فرق داره با هم ! می خوان با لیان‌تو راکون سیتی بازی کنن با کلیر تو افریقا !!؟
p.s : در مورد ارزش تکرار بازی برای re باز ها حداقل ۳۰ ساعت گیم‌پلی هدفمند با میان پرده ها و اتفاقات متفاوت تحویل مخاطباش می ده و در این زمینه هم هیچ‌کم و کاستی وجود نداره، ۴ تا سناریو متفاوت دو بار با لیان و دو بار با کلیر کمه ؟ با اختلاف بهترین re دهه گذشته و یکی از بهترین نسخه های تاریخ این سری بازی همین‌ نسخه هست . فکت

اگه منظورت نظری که من دادم بود بهتره دوباره بخونیش!

منم گفتم این نسخه ریمیک بهترین توی 10 سال اخیر بوده! اما در مورد شباهت بخش کلر با لیون حرفات درست نیست!

اول اینکه من با نسخه اورجینال مقایسه کردم و اگه شما اون ورژن اصلی رو بازی کرده بودی حتما متوجه تفاوت های اون با این نسخه ریمیک میشدی!
اون بازی داستانش روایت موازی داشت. مثلا اگه با کلر در سناریو A با یه باس مبارزه میکردی(G منظورمه) در سناریو B لیون به یه شکل دیگه با اون باس مبارزه میکرد یا باسش یه ذره قوی تر شده بود و کلی اتفاق دیگه...
ولی این نسخه ریمیک در 2nd run همون باس توی همون اتاق ظاهر میشه و به همون شکل قبل مبارزه رو انجام میده.به جرات میتونم بگم بین new game و 2nd run فقط 15 تا 20 درصد تفاوت وجود داره در حالیکه تو نسخه اصلی حداقل 30 درصد بود! ضمن اینکه zapping system رو هم داشت که تو پست قبلیم اشاره کرده چیه!

روایت داستان هم در نسخه اصلی جذاب تر بود و پایان دراماتیک تری داشت.

یه سری از باس ها هم مثل اون تمساحه من از نحوه مبارزه ش خوشم نیومد چون حالت بازی های پلتفرمر به خودش گرفته بود که دوربین برعکس میشه و باید بدوی و جاخالی بدی. تو ورژن اصلی هم البته خیلی چالش برانگیز نبود ولی حداقل اون اتمسفر بازی survival horror رو در خودش داشت و دست خودمون بود که بکشمیش یا از دستش اون جور که میخوایم فرار کنیم.

تفاوت های دو تا ورژن زیاده و حوصله من کم برای جواب دادن ولی بازم میگم "ریمیک" بازی خیلی خوبیه که به پای نسحه اصلیش نمیرسه!

ویرایش:
آهان راستی اینو یادم رفت تو پست قبلیم بگم!

چجوری اینا یه سری آیتم های مهم و اصلی سری بازی های کلاسیک رو حذف کردن؟
این سازنده بی وجدان اومده کارت Umbrella یا اون دیسک صوتی که جزو هویت سری بازی های رزیدنت اویل محسوب میشده رو حذف کرده به جاش از یه مچ بند با چیپ هوشمند که دارای ارتقاس استفاده کرده. من بعید میدونم تو دهه 90 از همچین تکنولوژی ای حتی در NASA استفاده میکردن.
این کارشون برای طرفدارای قدیمی مثل فحش بود.
 
آخرین ویرایش:
اگه منظورت نظری که من دادم بود بهتره دوباره بخونیش!

منم گفتم این نسخه ریمیک بهترین توی 10 سال اخیر بوده! اما در مورد شباهت بخش کلر با لیون حرفات درست نیست!

اول اینکه من با نسخه اورجینال مقایسه کردم و اگه شما اون ورژن اصلی رو بازی کرده بودی حتما متوجه تفاوت های اون با این نسخه ریمیک میشدی!
اون بازی داستانش روایت موازی داشت. مثلا اگه با کلر در سناریو A با یه باس مبارزه میکردی(G منظورمه) در سناریو B لیون به یه شکل دیگه با اون باس مبارزه میکرد یا باسش یه ذره قوی تر شده بود و کلی اتفاق دیگه...
ولی این نسخه ریمیک در 2nd run همون باس توی همون اتاق ظاهر میشه و به همون شکل قبل مبارزه رو انجام میده.به جرات میتونم بگم بین new game و 2nd run فقط 15 تا 20 درصد تفاوت وجود داره در حالیکه تو نسخه اصلی حداقل 30 درصد بود! ضمن اینکه zapping system رو هم داشت که تو پست قبلیم اشاره کرده چیه!

روایت داستان هم در نسخه اصلی جذاب تر بود و پایان دراماتیک تری داشت.

یه سری از باس ها هم مثل اون تمساحه من از نحوه مبارزه ش خوشم نیومد چون حالت بازی های پلتفرمر به خودش گرفته بود که دوربین برعکس میشه و باید بدوی و جاخالی بدی. تو ورژن اصلی هم البته خیلی چالش برانگیز نبود ولی حداقل اون اتمسفر بازی survival horror رو در خودش داشت و دست خودمون بود که بکشمیش یا از دستش اون جور که میخوایم فرار کنیم.

تفاوت های دو تا ورژن زیاده و حوصله من کم برای جواب دادن ولی بازم میگم "ریمیک" بازی خیلی خوبیه که به پای نسحه اصلیش نمیرسه!

ویرایش:
آهان راستی اینو یادم رفت تو پست قبلیم بگم!

چجوری اینا یه سری آیتم های مهم و اصلی سری بازی های کلاسیک رو حذف کردن؟
این سازنده بی وجدان اومده کارت Umbrella یا اون دیسک صوتی که جزو هویت سری بازی های رزیدنت اویل محسوب میشده رو حذف کرده به جاش از یه مچ بند با چیپ هوشمند که دارای ارتقاس استفاده کرده. من بعید میدونم تو دهه 90 از همچین تکنولوژی ای حتی در NASA استفاده میکردن.
این کارشون برای طرفدارای قدیمی مثل فحش بود.

دقیقا نظر من هم همینه این ریمیک خیلی خوبه و امیدوارم رزیدنت 8 هم از این گیمپلی استفاده بشه یا ریمیک 3 ولی به قول شما به پای نسخه اصلی نمیرسه برای مثال یک نگاهی هم به ریمیک 1 بندازیم الان اگه کسی بخواد رزیدنت ایول 1 بازی کنه حالا برای بارچندم یا اولین بار نمیاد نسخه اورجینال بره چون نسخه ریمیک انقدر خوب هست و کامله که نیازی به رفتن نسخه اصلی با اون گرافیک قدیمی نداره مگر اینکه بخواد خودش رو با چالش سختی نسخه اورجینال امتحان کنه اما ریمیک 2 برای طرفدارن فرق میکنه بعضی ها ممکنه مثل من بعد از تجربه و جویدن ریمیک 2 هوس رفتن نسخه اورجینال به سرشون بزنه چون به نظزم ریمیک 2 با اینکه خوبه نتونسته جای نسخه اصلی بگیره برعکس ریمیک 1
 
  • Like
Reactions: gamer1998y and riri
تجربه بازی برای شخص من که واقعا عالی بود بخصوص نقشه اداره پلیس و زیرش با اون همه تشکیلات وسیع در عمق چیزی بود که خیلی خوشم اومد مخصوصا درگاهها و دروازه هایی که قسمت های مختلف نقشه رو بهم وصل میکنه حس کردم انگار در یه حالت خم شدگی فضا و مکان قرار گرفتم که مثلا از یه محیط تاریک دور افتاده و بشدت استرس زا ناگهان یک دری باز میکنی و مسیری طی به میشه به مکانی در نقطه مقابل با حس امنیت و آسودگی یا برمیگردی سر جایی که خیلی وقت پیش اونجا بودی و این بخاطر روال بازی و داستان بعضی وقتها به یک مکان مشخص چندبار برمیگردیم که هر بار برای اهداف جالب و متفاوت هست. در مجموع نقطه قوت بزرگی بود به نظرم. فقط در مورد روایت داستان یه مقدار موافقم با بعضی دوستان این حس رو القا میکنه که انگار در قسمت هایی گویا همزمان نیست و ترتیبی دنبال میشه یا توضیحی بعضا نمیشه داد مثلا یک باس که اسم نمیارم وقتی در دور اول کشته میشه چرا در دور دوم میاد و بخصوص شکل و دیالوگ چرا دقیقا با همون حالت دور اول ظاهر و با همون انیمیشن یکسان هم در نهایت کشته میشه البته منظورم فقط یک باس بخصوص وگه نه روایت حضور بقیشون به نظرم خوب بود و البته تنوع هم داشت و فکر نمیکردم در اخرین بخش دور دوم با یک صحنه کاملا متفاوت رو به رو بشم
 
  • Like
Reactions: kamyy
چقدر مکالمه بین شما دوتا میتونست آموزنده تر و حرفه ای تر باشه. یه کم لحن عزیزی که رکورد زده تند بود. بیخیال باوا. بازی چه نیم ساعت بری چه 10 ساعت اصلا افتخاری نداره. دوست باشید با هم

دوستان این تاپیک برای بحث در مورد کم و کیف بازی و موارد این چنین هست نه کل کل های بچه گانه. به کسی مدال نمی دهند که در چه تایمی تمام کرده باشه

مکالمه بین دو نفر زمانی میتونه آموزنده تر و حرفه ای تر باشه که هر دو طرف از ادبیات درستی استفاده کنن. ولی به قول خودتون لحن طرف تند بود. در ادامه نوشته ام لینک اون پست که باعث شروع بحث شد رو میزارم.
حالا می فرمایید "بی خیال باوا ...". درسته که اینجا بابت سریع تموم کردن بازی به کسی مدالی نمیدن ولی بابت دروغگویی توی اون دنیا آدمو مورد عنایت خاصی قرار میدن.


بنده اولش قصد نداشتم که هویت این "به اصطلاح رکورد زننده" رو جلوی جمع آشکار کنم و به همین دلیل بود که اولش توی گفتگوی خصوصی باهاش صحبت کردم و ازش مدرک خواستم. منتها همش شکلک خنده گذاشت و سعی داشت قضیه رو بپیچونه و مدرک ارائه نده و به همین خاطر توی تاپیک اومدم مطرح کردم.
اگه توی گفتگوی خصوصی به خودم حقیقتو میگفت که چکار کرده بنده دیگه کلا باهاش کاری نداشتم که توی تاپیک میخواد چه پست های جدیدی در مورد رکوردهاش بده.
(یه حساسیتی دارم که دوست ندارم طرف مقابلم فکر کنه من احمقم)

و البته همونطور که خودتون مشاهده کردید توی تاپیک هم اولین کسی که شروع به توهین کرد و برخوردش تند بود ایشون بود. توی این پست:
RESIDENT EVIL 2 | PC

فقط به تک تک جملاتی که توی پست های قبلی خودم در این تاپیک نوشته ام دقت کنید. ببینید که من چی ازش خواسته ام و اون چه جوابی بهم داده و قضیه رو پیچونده.
من بشخصه برام مهم نیست که حتی کسی بیاد در تاپیک ادعا کنه که توی نیم ساعت بازی رو تموم کرده ولی تا Full Gameplay Video ارائه نده نمی پذیرم.
ارائه بده ما مخلصش هم هستیم. یک گیم پلی کامل که از لحظه انتخاب سختی بازی شروع بشه نه از دموی اول بازی.
از الان به بعد هم اگه درباره این موضوع نقل قولم نکنن دیگه کسی رو نقل قول هم نمیکنم و هر کسی میتونه از امروز بیاد ادعاهای جدید بکنه.
ولی در نظر داشته باشید کاربر Little John که فایل ویدیویی 106 مگی آپلود میکنه توی آپارات و میگه 366 مگ از حجم اینترنتم برات حروم شد و بطور زننده ای میگه "چشم نداری یکی از خودت بهتر رو ببینی" و توی گفتگوی شخصی هم چیزی که میخوام رو انجام نمیده حتما و بدون شک کاربر قابل اعتمادی نیست.
حجم کل فایل یک ساعت گیم پلی ایشون هم فوقش 1000 مگ میشد. ضرب و تقسیم سادست. 10 دقیقه ای 106 مگ پس یک ساعتی فوقش و در بدترین شرایط 1000 مگ میشه.
اگه براش سخته که فایلی با حجم 1000 مگ رو یک ضرب آپلود کنه هم میتونه توی upload.cat عضو بشه و فایلش رو با برنامه Winrar به پارت های کوچکتر تقسیم کنه و بعد آپلود کنه توی upload.cat یا حتی uploadboy

هر چی لازم بود بگم رو توی این دو صفحه گفتم. تمام جمله ها رو با دقت بیشتری بخونید.
هر چیزی ادعا بشه رو نمیام با چشمان بسته بپذیرم و بگم دمت گرم و چقدر خفنی.
توی همه مسائل زندگی تا چیزی بهم اثبات نشه نمیپذیرمش.
امیدوارم شما دو عزیز و بقیه دوستان هم موفق باشند.
 
آخرین ویرایش:
ولی غمتون نباشه بنده بازی رو تو 54ثانیه تموم کردم خونتون رو میریزم اگه فکر کنید با ترینر بوده:D>:)
speedrun یوتیوب کنسره یارو ورژن بدون اپدیت بازی رو بازی میکنه. بازی تموم میکنه تو 13 دقیقه. نصف بازی رو تو در و دیوار و باگ و گلیچه :-s:D
 
اگه منظورت نظری که من دادم بود بهتره دوباره بخونیش!

منم گفتم این نسخه ریمیک بهترین توی 10 سال اخیر بوده! اما در مورد شباهت بخش کلر با لیون حرفات درست نیست!

اول اینکه من با نسخه اورجینال مقایسه کردم و اگه شما اون ورژن اصلی رو بازی کرده بودی حتما متوجه تفاوت های اون با این نسخه ریمیک میشدی!
اون بازی داستانش روایت موازی داشت. مثلا اگه با کلر در سناریو A با یه باس مبارزه میکردی(G منظورمه) در سناریو B لیون به یه شکل دیگه با اون باس مبارزه میکرد یا باسش یه ذره قوی تر شده بود و کلی اتفاق دیگه...
ولی این نسخه ریمیک در 2nd run همون باس توی همون اتاق ظاهر میشه و به همون شکل قبل مبارزه رو انجام میده.به جرات میتونم بگم بین new game و 2nd run فقط 15 تا 20 درصد تفاوت وجود داره در حالیکه تو نسخه اصلی حداقل 30 درصد بود! ضمن اینکه zapping system رو هم داشت که تو پست قبلیم اشاره کرده چیه!

روایت داستان هم در نسخه اصلی جذاب تر بود و پایان دراماتیک تری داشت.

یه سری از باس ها هم مثل اون تمساحه من از نحوه مبارزه ش خوشم نیومد چون حالت بازی های پلتفرمر به خودش گرفته بود که دوربین برعکس میشه و باید بدوی و جاخالی بدی. تو ورژن اصلی هم البته خیلی چالش برانگیز نبود ولی حداقل اون اتمسفر بازی survival horror رو در خودش داشت و دست خودمون بود که بکشمیش یا از دستش اون جور که میخوایم فرار کنیم.

تفاوت های دو تا ورژن زیاده و حوصله من کم برای جواب دادن ولی بازم میگم "ریمیک" بازی خیلی خوبیه که به پای نسحه اصلیش نمیرسه!

ویرایش:
آهان راستی اینو یادم رفت تو پست قبلیم بگم!

چجوری اینا یه سری آیتم های مهم و اصلی سری بازی های کلاسیک رو حذف کردن؟
این سازنده بی وجدان اومده کارت Umbrella یا اون دیسک صوتی که جزو هویت سری بازی های رزیدنت اویل محسوب میشده رو حذف کرده به جاش از یه مچ بند با چیپ هوشمند که دارای ارتقاس استفاده کرده. من بعید میدونم تو دهه 90 از همچین تکنولوژی ای حتی در NASA استفاده میکردن.
این کارشون برای طرفدارای قدیمی مثل فحش بود.
منظور من کاملا واضح و یادم‌نیست چه شخص خاصی شما یا کس دیگه ای گفته ! ولی هر کی که می گه سناریو لیان و کلیر شبیه هم‌هستن داره با خودش شوخی بی مزه می کنه تا عنوان کردن واقعیت ! چون همونطور که تو پست قبلیم اشاره کردم جفت سناریو ها از زمین تا اسمون با هم‌متفاوت هستن ، از میان پرده ها بگیر تا کلی ایتم و راهرو و در و اتاق متفاوت و شخصیت های داستانی متفاوت و اسلحه های متفاوت و و و ...
حالا اونی که میاد می گه چرا این‌دو سناریو شبیه هم هستن من متوجه فازش نمی شم دقیقا !

در مورد نسخه های کلاسیک من‌نمی دونم سن و سالت چقدره و زمان خودش بازی کردی اینارو یا نه ولی خوراک شب روز من همون نسخه هایی بود که بهش اشاره کردی ! بله منم توقع داشتم با کلیر برم از سمتی که هلیکوپتر سقوط می کنه وارد دپارتمان پلیس بشم تو نسخه لیان کلی ایتم‌گذاشتم‌تو صندوق برای کلیر عین نسخه کلاسیک ولی نکردن این کارو یا خیلی از در ها و راهرو های پچیده نسخه اصلی رو از بین بردن و یه جورایی سادش کردن و خودمم تنها ایراد رو همین یکی دو مورد می دونم ، ولی شما اینم‌در نظر بگیر که سال هاست دارن کلی اشغال به اسم re تحویل ما می دن و الان که بعد از کلی مدت همچین اثری ساخته شده واقعا جای تحسین داره . من و خیلی از رفیق های کلاسیک فن سری که باهاشون صحبت می کردیم همه رضایت ۹۰ درصدی از این بازی داشتن . یعنی به جز چند تا ایراد جزیی پرفکت ترین re ده سال اخیر و یکی از بهترین نسخه ها قطعا همینه . و کسی که میاد می گه من با اکراه بخش کلیر تموم کردم خوب قطعا اون ادم re باز نیست که همچین حرفی می زنه ، یا اون‌ کسی که توقع داره سناریو لیان و کلیر کلا تو دو تا محیط متفاوت باشه اصلا سال ۹۸ بازی نکرده این نسخه رو که داره همچین ادعایی می کنه !

موفق باشیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or