Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:
مثه اون نسخه های اصلیش نه
منتظر ریمستر سه هستم خدا کنه مال نسل بعد با‌شه

مصطفی جان، اگر حرف من باعث ناراحتیت شده، من معذرت می خوام (هرچند که اصلا منظورم شما نبودی). ولی حرف من خطاب به اون دوستی بود که به تنهایی 10 صفحه تایپکو:| آورده جلو که فقط بگه ریمیک رزیدنت اویل 2 بازی بدیه
 
دوستان واقعا نمیدونم بعضا مشکلشون با بازی چیه ؟ ینی واقعا متوجه نیستید سازندگان کار به شدت بزرگی کردن تا همینجاش ؟؟؟ صد در صد بازی میتونست بهتر باشه متاش 91 شده میتونست تا 95 هم پیش بره ولی دیگه جوری نکوبید انگار با یـ بازی در حد RE6 طرفیم ! همینکه اینا تونستن سه نسل بعد جایی که اینقدر استاندار ها بالا رفته چنین چیزی رو اراعه بدن خودش خیلیه ! بازی میگم صد درصد مشکلاتی داره ولی اینقدر نکات مثبت داره که خیلی راحت میشه ازش چشم پوشی کرد بازم میگم مشکلاتی داره یـ سری دوستان صرفا پرفکت جلوه ندن بازی رو یـ سریا هم جوری نکوبن انگار با یـ بازی درجه دو طرفیم !
 
مثه اون نسخه های اصلیش نه
منتظر ریمستر سه هستم خدا کنه مال نسل بعد با‌شه
برا چی نسل بعد ؟ چون قراره نسخه ۸م طبق شایعات بعد از ۳ بیاد ، محتمله امسال معرفی شه و برای همین نسل بیاد .
متوجه نشدم منظور شما از اینکه بخاطر سلیقه شخصی دیگرانو نباید برنجونیم چیه ، قرار نیس همه خیلی خوششون بیاد یا تجربشون شبیه به هم باشه ، اگر من ایراد نمیگیرم چون توقع همچین بازی ای رو قبل از آنونس رسمی از کپکام نداشتم حقیقتا ! ، یکی از بهترین سوپرایزهای زندگیمه ، دوستان میگن بعضی صحنه ها حذف شده ولی در راستای همین موضوع گفتین چه سکانسهایی بهش اضافه کردن ؟ کسی که بخواد نکات منفی رو فقط ببینه یعنی کلا با بازی حال نکرده و مثل همین دوستمون ۱۰ صفحه پیشو میگیره ول کنم نیست چون فکر میکنه بقیه چشم بصیرت ندارن و حس انزجار داره مطالبی که عنوان میکنه ، خیلی اشاره کردم که مسئله کوبیدن با انتقاد خیلی فرق میکنه ، اینکه بگید نه حال کردم ولی ده صفحه موضوع ادامه پیدا کنه و لحن سخنان هم دقت کنید یه حس ناخوشایندی داره دیگه و صرفا اسمش انتقاد نیس ، مشخصه حال نکرده با بازی تموم شدو رفت .
شما نظرت قابل احترامه و نمیتونم بیام بگم اینجاش فلانه و بیساره چون به قول خود شما سلیقه شخصیه و خیلی هم در موردش گفتم و گفتیم ، بیشتر از این کلنجار رفتنه .
تجربه شخصی من به طور کلی این بوده ، همه ی اون چیزی که کپکام 2019 رو کپکام 98 میکنه در این بازی کاملا قابل لمسه . بعضی مشکلات ریز هم ذره ای باعث خراب شدن تجربم نشد و از تکرار مداومش هیچ خسته نمیشم بماند بلکه لذت بیشتری هم داره برام .
 
دوستان میان میگن کپکام خیلی کار بزرگی انجام داده که بازی با همچین کیفیتی ارائه کرده!

واقعیت اینه که کپکام اصلا کار بزرگی نکرده! و کار سختی هم نداشتن! چرا که نقشه و پلن، داستان و کاراکترای بازی از قبل مشخص بودن و کپکام اومده به فراخور گذشت 20 سال از عرضه بازی اصلی ، نسخه ریمیک رو با گرافیک و انیمیشن های جدید و یه سری تغییرات ارائه کرده.

متاسفانه کپکام تو این 10 سال اخیر انقد رزیدنت اویل چرت و بیخود (یا بازی هایی که فقط اسم رزیدنت اویل رو یدک میکشیدن و هیچ شباهتی به رزیدنت اویل نداشتن) ساخته که این نسخه ریمیک برای خیلی ها تبدیل به یه شاهکار شده.
اگه میبینید ریمیک انقد بازی خوبیه واسه اینه که نسخه اصلی بازی فوق العاده و شاهکار بوده.
باور کنید اصلا کار سختی نیست از روی یه بازی قدیمی عالی و به قول دوستان شاهکار یه ریمیک خیلی خوب ساختن!

حالا دلخوری و مشکل من و یه سری دوستان دیگه برای چیه؟ چون کپکام همین کپ زدن رو از رو نسخه اصلی به شکل درست انجام نداده و یه سری ویژگی ها و المان هایی از بازی اصلی که برای من و بقیه که معترض هستن، مهم بوده رو حذف کرده!

منظورم این نیست که اصلا نباید تغییر میدادنا!! مثلا نوع دوربین بازی اصلی مناسب بازی امروزی نبود و بایدم تغییرش میدادن! هیچ کس هم نیومده به اینجور تغییرات اعتراض کنه.ولی اینکه اون داستان و روایت موازی بازی که منطبق بر بازی واقع گرایانه بود رو تغییر بدی و به جاش یه روایت داستانی تحویل طرفداران بدی که منطقی نیست(دوباره میگم مثل باس های مشابه در مکان های مشابه و همون حرکات!) این میشه یه کم کاری نابخشودنی! چون منِ طرفدار برام سوال پیش میاد مگه من عین همین باس فایت رو با لئون نکردم چرا باید دوباره با کلر دقیقا همون مبارزه رو کنم. بعد میام ناخودآگاه مقایسه میکنم با نسخه اصلی و میبینم اون که مال 20 سال پیشِ ، باس فایتاش(توی همون حالت مشابه منظورمه) فرق داشته و باعث میشه تجربه م از بازی رو خراب کنه!
من تو پست های قبلیم یه سری از ویژگی ها و المان های باارزش نسخه اصلی رو نام بردم که تو ریمیک نیست پس الان دیگه اشاره ای نمیکنم!

ختم کلام اینکه ما باید نظراتمونو تعدیل کنیم ریمیک نه تنها بازی باارزشیه بلکه بهترین رزیدنت اویلیه که توی این 10 سال اخیر اومده ولی اون شاهکار هم نیست چرا که صِرفا یه بازسازی از نسخه اصلیه که 20 سال پیش عرضه شده.یه بازسازی که به نظر من که از طرفداران قدیمی این سری ام بدون مشکل نبوده و کم کاری سازنده رو میرسونه! باور کنید منم دوست داشتم تجربه این بازی برام حتی بهتر از نسخه اصلیش رقم میخورد.قصدم تخریب بازی نبوده و نیست چون خیلی بازی خوبیه! ولی قبل از عرضه نسخه ریمیک خیلی به بازی امیدوار بودم و همچنین به آینده نسخه های قدیمی مثل شماره سوم که کپکام بخواد اونا رو هم بازسازی کنه ولی بعد از تجربه ریمیک نسخه دوم اون ذوق و شوق قبلیم رو ندارم!
 
آخرین ویرایش:
بنظرم تو این نسل به اندازه کافی رزیدنت ایول بازی کردیم برا تنوع هم شده نسل بعد چندتا رزیدنت خوب بزنیم من توی این نسل این رزیدنت هارو بازی کردم بعضیاشون مثل 5 برای بار دوم
ریمیک1
ریمیک صفر
ایول6
ایول5
ایول7
ایول رولوشن2
ایول روولوشن1
ایول 2 ریمیک
شایدم کد ورونیکا و هم بخرم بازی کنم
بخاطرهمین دوست دارم چندتا ایول با کیفیت هم نسل بعد باشن برا تنوع اونهارو بازی کنیم
 
بنظرم تو این نسل به اندازه کافی رزیدنت ایول بازی کردیم برا تنوع هم شده نسل بعد چندتا رزیدنت خوب بزنیم من توی این نسل این رزیدنت هارو بازی کردم بعضیاشون مثل 5 برای بار دوم
ریمیک1
ریمیک صفر
ایول6
ایول5
ایول7
ایول رولوشن2
ایول روولوشن1
ایول 2 ریمیک
شایدم کد ورونیکا و هم بخرم بازی کنم
بخاطرهمین دوست دارم چندتا ایول با کیفیت هم نسل بعد باشن برا تنوع اونهارو بازی کنیم
خب رزیدنت ایول ادامه داره و قطعا نسل بعد هم شاهدش خواهیم بود . اما شخصا دلم میخواد رزیدنت ایول ۳ ریمیک برای آین نسل باشه تا زودتر تجربش کنم

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
 
خب رزیدنت ایول ادامه داره و قطعا نسل بعد هم شاهدش خواهیم بود . اما شخصا دلم میخواد رزیدنت ایول ۳ ریمیک برای آین نسل باشه تا زودتر تجربش کنم

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
آخه این نسل دیگه کافیه نسل بعد ترجیحا لانچ :))
البت هردوکنسول بکوارد دارن تونستم صبر کنم نسل بعد میزنم
 
  • Like
Reactions: 19Rodar
آخه این نسل دیگه کافیه نسل بعد ترجیحا لانچ :))
البت هردوکنسول بکوارد دارن تونستم صبر کنم نسل بعد میزنم

اگر شایعات به حقیقت بپیوندند:D رزیدنت اویل 8 برای نسل بعد بطور کلی داره ساخته میشه:-" و در مورد اویل 3 هم بگم که این بازی برای این نسله:D خیالتو ن راحت
 
خدایش چطور اینقدر زود تموم می کنین . من دیشب 2 ساعت بازی کردم هنوزم همون اولش هستم. فک کنم واسه تموم کردنش یه 10 الی 12 ساعت طول بکشه :D
البته خیلی وسواس دارم. یه اتاقو 10 بار میگردم ک چیزی نمونه:D
راستی زامبی هاشم سگ جونن. باید ی خشاب تو سرش خالی کنم :-? بخاطر درجه سختیه یا کلا سگ جونن؟
منم تازه بخش leon رو تموم کرده هفت ساعت و خورده ای شد :Dحیفه این بازی رو زود تموم کرد قشنگ باید تو محیط بازی غرق شد>:D<
 
دوستان یه سوال
c4 روی دیوار با چی باید نابود کنم و از کجا بگیرم؟
اون الماس توی دست مجسمه به چه کاری میاد؟
1 - برو تو operations room , زنجیر در رو با انبر ببر . وارد که بشی رو میز یه detonator هست بردارش . بعد برو اتاق s.t.a.r.s از رو میز وسکر یه باتری هست اونم برشدار . این 2 تا رو با هم ترکیب کن بعد برو بنداز رو c4
2 - یه جعبه جواهر پیدا میکنی اون الماس رو بنداز روش , باز میشه .
 
  • Like
Reactions: Big boss_returns

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or