اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.
لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید
BELLY فیلمی با بازی NAS, DMX و METHOD MAN یکی از اعضای گروه هیپ هاپ WU-TANG CLAN
در مورد فیلم میشه گفت کرگردان خیلی به دنیای سیاه پوستای امریکا و موزیک رپ/ هیپ هاپ علاقه داشه و علل خصوص به رنگ مشکی زیاد توجه داشته , به صورتی که اکثر صحنه های فیلم در محیط های تاریک با بازیگران سیاه پوست فیلمبرداری شده , به نوع که انگار سیاه نماد برتر بودنه تو فیلم
در مورد فیلم به نظرم فیلم BELLY یه فیلم ایکونیک برای جامعه سیاه پوستای امریکای و جزو فیلمای شاخص و دیده شده به حساب میاد که متاسفانه زیرنویس فارسی نداره و من به صورت ترجمه ماشینی دیدم , اونم فیلمی که پر از اطصطلاحات کوچه خیابونی سیاهای امریکاس , به نوعی بعضی از دیالوگا قابل فهم نبود.
چیزی که برای من جالب بود نوع فیلمبرداری و کادر بندی فیلمه که بیشتر شبیه موزیک ویدیو های دهه 90 MTV بود که بعد از نگاه کردن به سابقه کارگردان متوجه شدم که کلا کارگردان در اصل فقط همین یک فیلمو ساخته و بیشتر کارگردان موزیک ویدیوهای رپ/هیپ هاپه Hype Williams - IMDb
این فیلم نزدیک 10 سال تو آرشیوم بود ولی چون زیرنویس نداشت ندیدم ولی همیشه OPENNING اول فیلم رو میدیدم به جرات میتونم بگم که یکی از بهترین INTRO های فیلم ها مربوط به همین BELLY
البته در بخش CUT کردن و EDIT نقص های داشت
prey 2022
یک پیش درآمد/ادامه موفق برای یک فرنچایز تقریبا مرده . بعد اون نسخه بیش از حد کمدی و مسخره بازی قبلی شخصا امیدی به این سری نداشتم. اما سازنده ها به خوبی از اشتباه های قبلی درس گرفتن و سعی کردن نفس دوباره ای به این سری بدن . فیلم جدید به خوبی حال و هوای قسمت اول رو زنده می کنه و برروی عنصر وحشت و بقا تمرکز می کنه . چیزی که تقریبا از قسمت دوم فراموش شده بود . این جا البته یک نیمچه شخصیت پردازی هم داریم که تا حدی موفق بوده . این جا دیگه خبری از یک بازیگر کاریزماتیک مثل آرنولد نیست و سازنده ها با علم به این قضیه سعی کردن در مدت محدودی که داشتن کاراکتر اصلی رو برای بیننده سمپاتیک کنن . جلوه های وِیژه کمی تو ذوق میزنه اما خشونت و تعلیق باعث میشه بیننده تا آخر ببینه . البته هنوز سوال هایی درباره گذشته این سری مونده که پاسخی داده نشده اما با توجه به بازخورد های نسبتا مثبتی که داشته احتمالش هست ادامه ای براش ساخته بشه . در کل دیدن این فیلم برای علاقه مندان این سری لذت بخشه
امتیاز 8 از 10
رسما فیلم نبود...رپرتاژ تبلیغاتی 100 دقیقه ای به سفارش وزارت های گردشگری چین، هند و مخصوصا امارات بود! حالا اون وسط یه چک و لگدی هم انداخته بودن تابلو نشه.
با چیزی که تو فیلم نامه اومده بود اگر بصورت انیمیشن در می آوردن خروجی خیلی بهتری می داشت تا اینکه اینقدر جلوه های ویژه ی افتضاح رو شاهد باشیم.
شاید من انتظارم پایین بود ولی به نظرم یکی از فیلم های عالی ژانره واقعا
پلات ساده ولی فان.
خشونت بالاتر نسبت به تقریبا تمام فیلم های دیگه مارول
آنتاگونیست واقعا فان و دوست داشتنی
اکشن قوی
کمدی خوب
و به نظرم یه سری از استایل های کارگردانی سم ریمی که از فیلم های ترسناکش این جا اومده فیلم رو واقعا خاص تر کرده
نوستالژی خوبی بود خیلی لذت بردم مبارزاتش هم قشنگ بود و اب دوغ خیاری نبود
صحنه های وحشتناکش هم خوب دراورده بودن از نکات منفیش میشه به پلان های تاریک زیاد اشاره کرد ولی ارزش دیدن داره
یاد و خاطره بزرگ گنگ تاریخ سینما ارنولد بخیر
داستان : ماموری از کره شمالی که حافظه خود را موقتا از دست داده در پی پخش شدن ویروس DMZ (شبیه زامبی گونه) وظیفه دارد دختری به نام هانا را که کلید درمان هست پیدا کند .
فیلم متوسطی هست . سکانس های نبرد تن به تن عالی و شبیه جان ویک و بعضی سکانس های اکشن اغراق آمیز هست شبیه فیلم Crank جیسون استتهام . جلوه های ویژه و انفجار گاهی تصنعی . فیلم برداری هم خاص و گاهی سرگیجه آور
امتیاز برای مخاطب الان : 2/10
امتیاز برای زمان خودش و ژانرش : 5/10
فیلم داستان زنی زیبا به نام لویزا با بازی ادویژ فنش را روایت میکند که معلم پیانوست و از شهر میلان به شهر کوچکی به اسمه لوکا مهاجرت میکند که با مردی که دوستش دارد باشد
آن مرد کسی نیست جز فردیناندو ، یکی از اعضای شورای شهر که برای شهردار شدن بر اساس ارزش های اخلاقی اهمیت خانواده سالم جامعه سالم کمپین می کند. لویزا فکر میکند که فرناندو مجرد است و با مادر بیمار خود زندگی می کند که این البته دور از واقعیت است. لوئیزا در لوکا آپارتمانی اجاره میکند , پسرانی که در ساختمان آپارتمان او زندگی می کنند، به اشتباه معتقدند لوئیزا یک دختر تلفنی است (خود فروش - دیگه واضحه تر از این نمیشد توضیح داد) که از تدریس پیانو به عنوان پوششی برای حرفه واقعی خود استفاده می کند و به زودی این خبر در میان پیرمردهای کثیف ساختمان پخش می شود. پسران باتدبیر یک سوراخ مخفی در دیوار بین آپارتمان لوئیزا که دیوار به دیوار اتاق خواب پسر صاحبخانه یعنی مارچلو (پسر صاحب خانه) سوراخ می کنند و به آنها اجازه می دهد چشم چرانی کنند .....
به صورت کلی فیلم های قدیمی علل خصوص کمدی / شروتیک ایتالیا کیفیت ساخت بالای ندارند و میتوان آن را یک فیلم درجه دو نامید سطح طنز این نوع فیلم های ایتالیای بی شباهات به کارای قبل از انقلاب و پرویز صییاد نیست , عریانی بخشی از داستان اینگونه فیلم هاست به خصوص در این فیلم با بازی ادویز فنش که هرچقدر از زیبا روی این بانوی الجزایری بگم کم گفتم.
از نظر طنز فیلم شاید برای مخاطب کنونی جذابیت نداشته باشد و بیشتر طنز آن در نوع لودگی رفتار شخصیت هاست که شاید اکنون جذابیت نداشته باشد ولی در گذشته به علت محدودیت تفریحات و صنعت سینما جذاب بوده
یا بخشی از طنز آن که شاید برای مخاطب بیگانه به فرهنگ و زبان ایتالیا غریب باشد , تشابهات کلماتست برای درک بیشتر نمونه وطنی سریال خانه به دوش که حمید لولای در بخشی از سریال به علی صادقی میگوید : کو نمونه؟!
استفاده از کلمات زشت نیز بخشی از طنز فیلم هست :
اما یکی از شخصیت های دوست داشتنی این ژانر فیلم آلوارو ویتالی هست , شخصی که از دید من به عنوان یک کاراکتر مکمل هسته اصلی این نوع فیلم ها رو بازی میکند.
Highway 2002
1/10
این 1 هم به خاطر جرد لیتو دادم و جیک جیلنهال وگرنه فیلم چرتی بود 10 سال تو آرشیو نگهش داشتم گفتم با چی طرفم
خب این انیمیشن قشنگم دیدم. قیافه دختره و گره سیاه خیلی بامزه بودن
درکل انیمیشن خوبی بود من شخصا خوشم اومد
داستانشم درباره یه دختریه که خدای بدشانسیه و با یه گربه گوگولی آشنا میشه و وارد یه ماجراجویی در دنیای خوش شانسی میشن
داستان: درباره دختری سرخپوست که می خواهد خود را به عنوان یک شکارچی به قبیله اش ثابت کند ولی ناگاه با موجودی عجیب رو به رو می شود .
فیلم سرشار از خشونت و مبارزات زیبای تن به تن هست . این نابرابري شدید تجهیزات هم فیلم را زیباتر کرده و انتخاب هوشمندانهای بود که فیلم به این دوره زمانی برود .
با کست فیلم مخصوصا کارکتر اصلی نتونستم ارتباط بگیرم و از نظرم انتخاب های خوبی برای این نقش ها نبودن. ایده حیات وحش برای اثبات برتری هر نوع موجود در قلمروها به عنوان شکارچی جالب بود، ولی این ایده خیلی فرازو نشیب داشت، Prey پتانسیل داشت که یکی از فیلم های خیلی خوب امسال لقب بگیره ولی بخاطر مسائلی که بهش اشاره کردم برای من یک فیلم متوسط به پایین قرار می گیره
«الویس» باز لورمن شاد، رنگارنگ و غوطهور در CGI است. مخاطب هرگز در «الویس» لورمن با بخش تاریک و جنجالی زندگی وی مواجه نمیشود. فیلم تا جایی که امکان دارد، شادی، موسیقی و رقص را به مخاطب تزریق میکند؛ گویا فیلم از آن محصولات لایو اکشن دیزنی است. کارگردانی اثر شبه موزیک ویدئویی است اما تنوع و خلاقیت در برشها و میزانسنها موج میزند. در بحث سناریو، لورمن در شرح زندگینامه الویس محدود به نوشتههای درون ویکیپدیا میشود؛ بنابراین مخاطب بداند که «الویس» لورمن، بهترین منبع برای شناخت این اسطوره موسیقی نیست. تام هنکس به تعداد کمتر از انگشتان دست، نقش بدمن را بازی کرده است؛ او اغلب صحنه را از آستین باتلر میرباید. باتلر در نقش «الویس»، زمانیکه او روی استیج اجرا میکند، روح الویس را برای مخاطب زنده میکند اما زمانی که از استیج پایین میآید، باتلر در تمامی دوئلها با تام هنکس شکست میخورد.