اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.
لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید
آدم ربایی، جنایت، نیروی فراطبیعی، اختلالات شخصیتی و روانی، اجزا تشکیل دهنده فیلم تلفن سیاه هستند. ولی فیلم فاقد مکانیزم های لازم جهت به حرکت درآورن تمامی این اجزا و بکارگیری آنها در ارائه یک فرم مناسب حداقل در ژانر ترس است. نابسامانی و آشفتگی ذهن "اسکات دریکسون" و تیم نویسندگان در فیلم به وضوح قابل مشاهده است، ملغمهای است از اثر قبلی خود دریکسون مانند "Sinister" و آثاری مانند"It"، کارکترهای کم حجم و فاقد عمق شخصیتی، انگیزه های مبهم و بدون پیش زمینه مناسب، بازیگری ضعیف و چهره خنثی و بی حس شخصیت "فینی" تلفن سیاه را به اثری با کیفیت فنی خوب ولی شلخته تبدیل کرده است.
با اینکه داستان فیلم تکراری بود اما سکانس های اکشن فیلم پر خرج و خوش ساخت هستند . تدوین فیلم خیلی خوبه و اصلا احساس خستگی نکردم. فیلم ترکیب جیمز باند و هویت بورن هست . رایان گاسلینگ هم گزینه خوبی برای ایفای نقش ۰۰۷ می تونه باشه .
گاهی اوقات فیلم هایی رو میبینید که بعد از تموم شدنش با خودتون میگید چقدر پتانسیل تو این فیلم بود و ازش بهره برده نشد. آندر واتر هم جزو همون دسته فیلم هاست. البته من به شخصه واقعا لذت بردم از دیدنش یعنی انتظار نداشتم فیلمی به این خوش ساختی رو ببینم چون قبلش هیچ تریلری ازش ندیده بودم. جلوه های ویژه عالی، طراحی محیطی و جو فوق العاده بازی اکثرا خوب بازیگران به جز کریستین استیوارت که کوچکترین حرکتی و تغییر احساساتی رو تو چهرش نمی تونید ببینیدو بازیش عملا همون نسخه توایلایتشه. بایستی یک بازیگر دیگه میذاشتن جاش . اما مهم ترین نقطه ضعف فیلم همون فرمولی هست که بیگانه ریدلی اسکات ازش پیروی کرد و ما در این فیلم شاهدش نیستیم یعنی شخصیت پردازی به طوریکه ما عملا پرت میشیم وسط کلی شخصیت که خیلی سریع معرفی میشن و خیلی کم زمان بهشون برای معرفی و شناختشون داده میشه. البته این هم زیاد بد نیست ولی جا داشت روی این مورد بیشتر کار کنن. فیلم فضای رعب آور و لاوکرفتی عالی داره اما همینجا هم جای مانور بیشتری روی هیولا های فیلم وجود داشت. کلا به نظرم این فیلم خیلی پتانسیل بالایی داشت که به طور کامل ازش استفاده نشد . اما چون از این دست فیلم های لاوکرفتی و خوش ساخت کم هست قطعا دیدنش خالی از لطف نیست و همین هم غنیمته. ارزش چند بار دیدن رو داره. امتیاز7/10
Sunshine
(2007)
باز هم فضا و باز هم یک سفینه اما این بار سرنشینان سفینه هدفشون کشف ناشناخته های فضا و سیارات نیست بلکه اینبار مقصد خورشید هست. خورشیدی که نورش کاهش پیدا کرد و به طبعش زمین رو دچار بخبندان کرده و هدف سفینه چیزی نیست به جز ارسال بمبی به سمت خوشید تا باعث جان گرفتن دوباره این ستاره بشه و زمین نجات پیدا کنه از یخبندان. دنی بویل کارگردان که با کارهاش مثل 28 روز بعد و 127 ساعت شناخته شده هست اما نکته مثبت این فیلم داستانش هست که توسط الکس گارلند(کارگردان Ex Machna و Annihilation) نوشته شده. با نزدیک شده سفینه به خورشید حس ترس یا شیفتگی درخشش خورشید و احساس بار سنگین مسئولیتی که به دوش سرنشینان سفینه هست هر لحظه بیشتر میشه. از نظر من فیلم در القای تک تک این احساسات موفق عمل کرده و بازی های بازیگران که انصافا همه هم شناخته شده و مطرح هستن مثل کیلیان مورفی، کریس اوانز، میشل یوهه همه در سطح خوب و عالی هست . از نظر بصری هم فیلم چشم نواز هست . صد در صد این فیلم ارزش یک بار یا چند بار تماشا رو داره. امتیاز 8.5/10
Event Horizon
(1997)
یکی دیگه از فیلم های تخیلی با مضمون فضا و وحشت باز هم همون وحشت لاوکرفتی و عناصر آشنای تنهایی در فضا و تسخیر جسمانی و ذهنی سرنشینان سفینه . اگر به زمان ساخت فیلم نگاه کنیم در خیلی ضمینه ها مثل طراحی سفینه ایجاد اتمسفر باور پذیر و جلو های ویژه نسبت به اقتضای زمانی خوب کار شده. بازی ها هم با توجه به کست در سطح قابل قبول و خوبی قرار داره. اگر با دید یک اثر موفق در ژانر ترسناک بخواهید بهش نگاه کنید فیلم نمره قبولی میگیره اما اگر خیلی موشکافانه نگاه کنید شکاف های داستانی خودش رو نشون میده و تو دفعات بعدی مشخص تر هم میشه و به نوعی از سرنشینان یک سفینه فضایی که تصور میشه مجموعه ای از دانشمند ها و مهندسین باشن چنین اشتباهاتی یا سوتی هایی قابل پذیرش نیست. در واقع مهم ترین مشکل فیلم هم همین سوراخ های داستانی و بچه گانه عمل کردن شخصیت هاست . فیلم در اینجا ضعیف عمل میکنه و بیننده رو به چالش نمیکشه و بیشتر شخصیت هاش رو تا حدودی ناشی و کم هوش نشون میده. این فیلم هم به نظر من با تمام این مشکلاتش قطعا ارزش چند بار دیدن رو داره . امتیاز 6/10
The Medium
(2021)
مدیوم فیلمی تایلیندی هست که سال پیش عرضه شد و من با نگاه اول به همون پوسترش و بعد تماشای تریلرش قشنگ یاد فیلم Wailing افتادم. داستان در مورد دختری هست که در روستا به تسخیر یکی از خدایان در میاد اما خاله این دختر که از قضا شامان هست و تو کار نجات افراد تسخیر شده توسط ارواح هست (به نوعی جنگیر) به داد این دختر میرسه که البته راضی کردن خانواده اش هم کلی زمان میبره. این وسط گروهی مستند ساز هم از همه زوایا این قضیه رو پوشش میدن به نوعی همه جا حتی دستشویی هم دنبال این دختر میرن و ازش فیلم میگیرن تا شاید بتونن این ارواح رو به تصویر بکشن. کل فیلم از زاویه دوربین این مستند ساز ها روایت میشه. بنابراین اگر فیلم کلورفیلد رو دیده باشید(با هم دیگه قابل مقایسه نیستن) مثل اون فیلم همش از روی دوش یک نفر روایت میشه. همین اول بگم با توجه به زمان 2 ساعته فیلم نیمه اول فیلم ترسناک نیست و تا حدود زیادی خسته کننده هست پس اگر خواستید ببینید حوصله بکنید. در نیمه دوم فیلم راه می افته و به نوعی جون میگیره. فیلم بعضا چندش آور و یا فضای Creepy داره. از نظر بازی بازیگران قابل قبول و باور پذیر هست البته جیغ و داد ها از یک جایی به بعد دیگه میره رو اعصاب. در یک سوم پایانی فیلم ترسناک میشه عملا شکل بازی Outlast رو به خودش میگیره. به نظرم این فیلم هم پتانسیل بیشتری داشت و جا داشت کمی بهتر عمل بشه.
ارزش دیدن رو برای یک بار داره ولی باید حوصله بکنید. امتیاز 6/10
هر چند نسبت به فیلم های هالیوودی، آسیایی ها در ساخت فیلم های ترسناک بخاطر ریشه های فرهنگیشون سطح کیفی آثارشون بالاست،ولی بعد از The Ring، Shutter و The Wailing اونطور که بایدوشاید نتونستن در این سبک خوش بدرخشن و مثل هالیوود کارها رو در قالب دیگه ای کپی پیست می کنن، Incantation ایده هاش برگرفته از چند فیلم قدیمیه، تا سکانس پایانی می شه این مورد رو حدس زد، حالت دوربین به سبک Paranormal Activity رو قبلا دیدیم ولی چیزی که فیلم رو متمایز می کنه، مخاطبی که کارکتر اصلی براش سخن می گه بیننده ایه که داره فیلم رو می بینه. فیلمنامه جوری نوشته شده که در اصل مخاطبش هدف قرار بگیره که از این حیث هم موفق عمل کرده، اینکه میگن فیلم بر اساس اعتقاداته و اگر فوبیای این مسائل رو دارید نبینید مشخصا این افراد اطلاع ندارن تقریبا همه آثار آسیایی که منتشر شده و همه دیدن ریشه در فرهنگ، اعتقادات و داستان های کهنشون داشتن. فیلم ترسناک نیست، در سکانس هایی هم که سعی داره اینگونه باشه از نظر من ناموفق بود. همین مریض بودن فیلم های آسیایی و روایت های محلیشون باعث می شه این فیلم هم ارزش دیدن داشته باشه
فیلم جدیدی هست ادامه فیلم Outlaws 2017 . یک هفته اومده . اون تپله( ما دونگ سئوک )بازی می کنه . اکشن و خشن و جنایی و البته خوش ساخت . درباره دو پلیس که به ویتنام می روند تا یک خلافکار به کره برگردانند اما وارد ماجرایی خطرناک می شوند .
درباره مردی که معلم ورزش و قهرمان بوکس هست و به شهرستانی کوچک فرستاده می شود اما آنجا درگیر ماجرایی جنایی شده . فیلم زیبا و خوبی هست . ارزش دیدن دارد . با بازی ما دونگ سئوک . نمره من : 7 از 10
فیلم کره ای Midnight
درباره دختری ناشنوا که یک شب در هنگام آمدن به خانه درگیر ماجرایی ناخواسته با یک قاتل زنجیره ای می شود . فیلم هیجانی و پر از تعلیق .
درباره مردی با گذشته تاریک که وظیفه انتقال نمونه ای آزمایشگاهی را بر عهده می گیرد . فیلم زیبایی هست و موضوعاتی مانند عمر جاودان و مرگ و زندگی را مورد بحث قرار می دهد . بازیگر فیلم معروف Suspect هم بازی کرده . نمره من : 7 از 10
(از سینمای کره شاهکار زیاد دیدم . اینا رو یادم هست حتما ببینید اگر ندیدید !
I saw the Devil
chaser
yellow sea
berlin file
Train to Busan
suspect
man from Nowhere
No Tears for the dead
A Company Man
Deliver us from Evil
Wailing
....)
درباره دختری (راننده حرفه ای) که از کره شمالی فرار کرده و در کره جنوبی به کارهای خلاف و انتقال افراد مشغول هست . شبیه فیلم baby driver و Transporter هست . زیباست .
در سال ۱۹۹۰ جنگ داخلی در موگادیشو پایتخت سومالی رخ می دهد . در این میان افراد دو کنسولگری کره شمالی و جنوبی با هم همکاری ! می کنند تا از کشور فرار کنند .
فیلمی زیبا و سیاسی گونه ای هست بر اساس رویدادهای واقعی . فیلم به دوری و نفاق دو کشور کره شمالی و جنوبی طعنه می زند که در واقع یک ملت هستند ولی به دست غرب و شرق و حیله های آنها از هم جدا شده اند .