Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
406BE797-EB76-46B5-AEF8-69122D66EE54.jpeg

۹/۱۰
ارزش فیلم ۷ بنظرم ولی بدلیل اینکه ژانرش comedy و نکات خوبی داره و واقعا پیدا کردن یه فیلم درست حسابی تو این سبک سخته ۹ دادم فیلم حال خوب کنه و لعنتیه پیشنهاد میشه ببینید نخواستیدم نبینید خواستیدم ببینید نخواستید نبینید یا اینکه دانلودش کنید نبینید یا شایدم ببینید​
 
D1.jpg

Brom Sroker's Dracula 1992

8/10

فرانسیس فورد کاپولا میتونست این فیلمو بهتر از این بسازه
این همه بازیگر خوب , تصویر برداری و گریم و طراحی صحنه فوق العاده
ولی از دید من فیلم اصلا Horror به حساب نمیومد (حتی برای زمان خودش) حتی Thriller هم به حساب نمیاد , بیشتر حالت فانتزی داشت انگار کارای جانی دپ رو میدیدی
تنها ضعفی که میشه به این فیلم گرفت اینه که چرا ترسناک نبود , وگرنه همه چی پرفکت بود .​
معرفی فیلم دراکولای برام استوکر "Bram Stoker's Dracula" (اختصاصی سینماسنتر) - صفحه 2

بازیگران:
گری اولدمن: دراکولا
آنتونی هاپکینز: پروفسور آبراهام ون هلسینگ
وینونا رایدر: مینا / الیزابتا
کیانو ریوز: جاناتان هاکــر
ریچارد ای گرانت: دکتر سوارد
کری الویس: لرد آرتور هولموود
بیلی کامپبل: کوئینسی موریس
سادی فارست: لوسی وستنرا
مونیکا بلوچی: عروس دراکولا




دراکولای برام استوکر به قصه اصلی دراکولا برگرفته از نول برام استوکر باز می‌گردد. با حمله ترکهای مسلمان (عثمانی‌ها) هیچ امیدی برای پیروزی بر آنان نیست. کنت دراکولا (با بازی گری اولدمن) شاهزاده ای رومانیائی و حاکم ترانسیلوانیا است که با وجود ترس همسرش (الیزابتا با بازی وینونا رایدر) از نابودی احتمالی برای دفاع از میهنش و تحت حمایت کلیسا به مقابله با نیروی متخاصم میرود.
کنت دراکولا که در تاریخ به نام "ولارد صلابه کش" شهرت دارد با نابودی تمام نیروی ترک و به صلابه کشیدن آنها نام خود را در تاریخ باقی میگذارد. اما کینه ترکها با او سبب خودکشی همسرش میشود. بازگشت کنت دراکولا به قلعه مشهورش و مواجه شدن با مرگ همسر، سبب میشود که او خدا را انکار کند و با نوشیدن خون وارد برهه ای جدید و استثنائی در تاریخ زندگی اش شود، اما این مسئله تنها آینده او را تحت تاثیر قرار نمیدهد، مینا، جاناتان و پروفسور ون هلسینگ شخصیتهائی هستند که قرن ها بعد به شکلی عجیب پایشان به این ماجرا باز میشود و ...

درباره فیلم:
ایده ساخت دراکولا در سالهای پیش از نمایش نسخه سوم پدر خوانده به ذهن فرانسیس فود کاپولا رسیده بود، اما درگیری در پروژه سنگین پدرخوانده 3 باعث شد که او تا پایان این فیلم در سال 1989 صبر کند. کاپولا برای شروع پروژه دراکولا مدت زیادی را در ایتالیا و رومانی گذراند و زمان زیادی را به بازدید و بررسی شرایط تاریخی شخصیت تاریخی "ولارد صلابه کش" گذرانید.
بادداشتهای کاپولا درباره این فیلم نشان از اوج دقتی است که این فیلم ساز در پروژه اختصاصی دراکولا به خرج داده است. با این که تحت فشار کلمبیا پیکچرز بنا بود که فیلم دراکولا یک اثر تجاری و خوش فروش باشد اما فرانسیس فورد کاپولا این فیلم را به یک اثر کاملا هنری بدل کرد.
فیلم "چگونگی ساخت دراکولای برام استوکر" که در سال 1992، ساخته شد به شکل کاملی به پشت صحنه برنامه ریزی و ساخت این اثر میپردازد.
کاپولا یکسال پیش از شروع پروژه با همراهی فیلم بردار فیلم به ایجاد اتودهای وسیع به شکل نقاشی برای برنامه ریزی فیلم برداری فیلم پرداخت، همچنین طراحی صحنه ای خاص برای فیلم در نظر گرفت. انتخاب ایشوکای ژاپنی برای طراحی صحنه این فیلم یک حرکت عجیب تلقی میشد، دراکولا سومین فیلم بلندی بود که ایشوکا در آن طراحی صحنه میکرد، اما کاپولا متقاعد شده بود که او از پس کار برخواهد آمد و اتفاقا این انتخاب برای ایشوکا یک اسکار طراحی صحنه به ارمغان آورد.
دراکولای برام استوکر یکی از خوش فرم ترین ساخته هائی است که تا کنون به دیدن آن نشسته ام، اثری که پیش از این که فیلم باشد یک تابلوی نقاشی بدیع است، تابلوئی که فضای تاریک و وهمناک اواخر قرن هجدهم در لندن را به بهترین شکل ممکن تصویر کرده است. فیلمنامه جیمز وی هارت دارای تغییراتی نسبت به نول اصلی بود که اتفاقا همین تغییرات سبب شد تا کاپولا آن را به نوشتن فیلمنامه ای جدید ترجیح دهد. ابتدا و انتهای داستان در این فیلم نامه کاملا تغییر کرده بود و قابلیت آن را برای یک فیلم سینمائی به شدت بالا برده بود.
هزینه فیلم در اواسط کار از 25 میلیون دلار گذشت و این بودجه ابتدائی ساخت اثر بود، اما کاپولا فروش آنرا تضمین کرد تا 15 میلیون دلار دیگر به بودجه اضافه گردد. کاپولا با این بودجه اثری ساخت که قطعا بهترین دراکولا و داستانی مربوط به خون آشامان است که تا کنون ساخته شده است. دراکولای برام استوکر ترکیبی اسطوره ای از طراحی صحنه، میکاپ، نورپردازی و موسیقی است که روح کاپولا در کالبد آن دمیده شده است. روحی از فیلم سازی بدون نقص و با شاخص های تئاتر گونه که سطح یک داستان ترسناک را تا یک درام یگانه و پر فروغ در سینما بالا برد.
با این که کاپولا برای این فیلم جایزه بزرگی را به دست نیاورد اما فیلم تبدیل به یکی از ستایش شده ترین آثار سینمائی ژانر ترسناک گردید. چهار نامزدی و سه اسکار که سه نامزدی اسکار آن به پردازشهای عمیق در صحنه، چهره و کارگردانی هنری بازمیگشت نشان میدهد که تا چه حد پرداخت فضای کار برای کاپولا اهمیت داشته است.
همان طور که کاپولا تضمین کرده بود دراکولای او در آمریکا 82 میلیون دلار و در مجموع 215 میلیون دلار فروش کرد که با محاسبه نرخ تورم این رقم چیزی در حدود 400 میلیون دلار در حال حاضر است.​
 
آخرین ویرایش:
این فیلم جدید
Titane
رو دیدم یعنی واقفا حیف وقت و حجم و انرژی
اگر میدونستم از این فیلمهای از دماغ فیل افتاده ی فرانسوی هست الکی وقتمو تلف نمیکردم
برای اولین بار در تاریخ امتیازات خودم
2/10
کلا پیشنهاد نمیشه
 
1636189749224.png
Titane 2021
-/10

تیتان، مجموعه ای از برداشت های ذهنی مولف از هر آن چیزی که در ماهیت سینمای لینچ (کله پاک کن و مالهاند) و کراکنبرگ (مگس ) دیده است، برافراشته می شود. برخلاف فیلم Raw، مولف از ارائه اطلاعات ویکی پدیایی پیرامون نحوه کانیبالیست شدن شخصیت اصلی دست می کشد. فضای مرموز و نئو سورئال فیلم جذاب است و نوین (اورژینال). تغییر شکل و ماهیت شخصیت بدون استفاده اندک از جلوه های ویژه و فرم شناسی هوشمندانه مولف، فیلم را به همان زیرژانر «بادی هارر» تبدیل می کند. هرچند محتوای فیلم پوچ است و پایانی قابل انتظار دارد اما حاوی پیام تکراری که گره تغییر رفتار و ضداجتماعی شخصیت را نشان از خانواده ترحم انگیز و اسفناک وی می داند.

پ.ن: بازی پدر فیلم (وینست لیندن) عالی است.
پ.ن 2: تیتان می تواند رقیب فرهادی در کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان باشد.​
 
Hero-Poster.jpg

به قول یکی از دوستان که گفت اجازه دهید فرهادی رو هیچکاک سینمای ایران بدونیم.

قهرمان واقعا عالی بود به جز چند جا که دیالوگ های شعاری در فیلم داشت بعد از اون همه چی عالی بود مخصوصا فیلم نامه که از اول تا آخر تعلیق بود و هیجان

9/10
 
venom :let there be carnage
نکته ای که اولش باید در نظر گرفت اینه که پایه و اساس این فیلم ضعیفه . قسمت قبلی هم اثر قوی ای نبود و البته انتظار هم نمی رفت که قسمت دومی داشته باشه . اما به هرحال این قسمت دوم ساخته شد. شخصا انتظارم خیلی بیشتر بود چون دست اندرکاران فیلم نوید یک اثر متفاوت رو میدادن . اندی سرکیس که تجربه کار در چند تا از بهترین آثار فانتزی این سال ها رو داشت کارگردان شده بود و انتظار داشتم با یک اثر جذاب و تاریک روبرو بشم . اما خورد تو ذوقم . اولین مشکل فیلم لودگی بیش از حدشه . این که یک جاهایی کمدی به داستان وارد بشه ایرادی نداره ولی نه دیگه مثل این جا رسما کل فیلم به مسخره بازی اختصاص داشت .ابهت کاراکتر ونوم رو از بین برده بودن و به هیچ عنوان نمیشه این رو به عنوان یکی از ویلین های مهم دنیای مارول قبول کرد . دومین مشکل ریتمه فیلمه . انگار فیلم رو گذاشتن رو دور تند . اتفاق ها پشت سر هم بدون لحظه ای وقفه ردیف میشن و بیننده فرصت نمی کنه هیچ کدوم رو درست هضم کنه .به همین دلیل شخصیت پردازی به خصوص برای دو سه تا کاراکتر جدید که یکی اشون جزو کاراکتر های مهم دنیای اسپایدرمنه الکن میمونه . بازیها هم تحت تاثیر ضعف در شخصیت پردازی به چشم نمیان . تام هاردی خیلی بد و غیر طبیعیه و از کاراکتر ادی یک دلقک میسازه . وودی هارلسون سعی می کنه با همون مدت زمان اندکی که در اختیار داره کاراکتر تک بعدی اش رو در بیاره و تا حدی هم میتونه اون روی روانی کسیدی رو به نمایش بگذاره ولی موقعیت اش رو نداره . بقیه بازیگرا هم که رسما فقط میان جلو دوربین و میرن . اکشن و جلوه های ویژه ی فیلم قابل قبولن که خب از اندی سرکیس کمتر از این انتظار نمی رفت
یک سری ایراد های داستانی و ... داره که در تاپیک دنیای مارول بهشون اشاره می کنم
در کل این فیلم هم مثل قسمت قبلی اش یک اثر متوسطه که درخور جایگاه ونوم به عنوان یکی از شخصیت های مهم و ماندگار کمیک بوک ها نیست . اما دیدنش خالی از لطف نیست
امتیاز 5 از 10
 
shang-chi-608x900.jpg
Shang Chi and the Legend of the Ten Rings
نکات مثبت:
تونی لیونگ
جلوه های ویژه
میشله یئو
نکات منفی:
همه چیز به جز موارد بالا
آخرین باری که در مورد فیلمی اینطوری نظر گذاشتم WW84 بود.این فیلم هم دقیقا مثل همونه همون قدر بد همون قدر بی سر و ته همون قدر آبکش و آبدوغ خیار
بخاطر کریس پاین به اون دادم یک این یه مقدار بیشتر می گیره پس به این میدم
2.5/10
این فیلم حتی به فرمول های ووشیا هم خیانت کرده و بیشتر به شیان شیا زده بود
 
آخرین ویرایش:
no time to die
آخرین جیمز باند دانیل کریگ و وداعی نسبتا قابل قبول با روایت متفاوتی که از این شخصیت داشتیم . برای من شخصا این وداع تا حدی تاثیرگذار تر بود چرا که شروع دوران کریگ مصادف شد با زمانی که درک سینمایی پیدا کرده بودم و انگار تولد این باند جدید رو با چشم دیدم و باور اینکه 15 سال از اون زمان گذشته و حال این سری تموم شده کمی برام سخته واقعا مثل چشم بهم زدن می گذره و انگار همین دیروز بود که جنجال های انتخاب کریگ و پوستر ها و تیزر ها و نظرات مثبت کازینو رویال رو میدیدم , و برای من این قسمت پایانی از این منظر جذاب و احساسی بود . خود فیلم به نظرم جزو بهترین کارهای بانده . یعنی شاید بین کازینو رویال و اسکای فال قرار داره . وضعش از اسپکتر بهتره . از نظر اکشن فیلم قابل قبوله و درگیری های جذابی داره البته خب شاید برای مخاطبی که این روزها مبارزات جان ویک رو دیده چیز خاصی نداره ولی لااقل ماشین نامرئی سوار نمیشه و یا با ماشین و لباس قواصی نمیره فضا .در کنار اکشن این جا سعی شده به وجهه انسانی باند توجه بیشتری بشه . شخصا به نظرم تا حد زیادی موفق بوده که شمایل این کاراکتر رو جوری تغییر بده که به طرفداران کلاسیک برنخوره , البته ما قبلا در فیلم سرویس مخفی ملکه این چنین وجهی رو از باند دیده بودیم اما کیفیت بد اون فیلم حتی در مقایسه با قسمت های هم دوره خودش و بازی نه چندان خوب جرج لازنبی در این نقش باعث شد که این وجهه فیلم تاثیرش رو نگذاره . اما حالا این قسمت جدید رو می توان ورژن قوی تر و بهتر همون فیلم در نظر گرفت. رابطه ی بین مادلین و جیمز باند یکی از بهترین نکات این قسمته و البته شیمی بین لیا سیدو و کریگ هم خوب در اومده , در مقابل یک کاراکتر منفی بسیار بد رو داریم که صرفا یک کپی از بقیه بدمن های بانده البته بازی تک بعدی و سبک تکراری بازی رمی مالک این جا با کاراکتر همخوانی داره ولی کمکی به دراومدن نقش نمیکنه و یکی دو تا کاراکتر فرعی هم داریم که توی حواشی و تبلیغات خیلی روشون مانور میدادن که تو فیلم زیاد حضور نداشتن . اول از همه برم سراغ بخشی که پیش از اکران فیلم از زمان ساخت جنجال به پا کرد . کاراکتر 007 زن سیاهپوست با بازی لاشانا لینچ. فیلم رویکرد درستی رو در پیش می گیره و تاکید میکنه بر این که این فقط یک عدده و اتفاقا به نظرم ایده ی خوبی بود و به اندازه بهش پرداختن . کاراکتر بنچاق شده ای نبود که بره رو مخ. همچنان اون شمایل مشهور و کلاسیک این سری حفظ شده . دومین شخصیت فرعی کاراکتر پالوما با بازی آنا د آرماس بود که شخصیت جذابی بود اما با وجود بازی خوب آرماس اون طوری که باید بهش نپرداختن . یک سری مشکلات کاراکترپردازی و داستانی هم هست که در اسپویلر بهشون می پردازم
سازنده ها یک سری حرکت های سنگین زدن که یک جاهایی خوب بود یک جاهایی بد .
همانطور که در کازینو رویال دیدیم ما به نوعی متولد شدن باند رو تبدیل شدنش به این جاسوس تکرو و بی اعتماد به بقیه رو دیدیم . در این فیلم هم پایانش و مرگش رو . در حالیکه در طول این 4 فیلم به خصوص قسمت قبلی یک سری المان های باند رو دیدیم که از نو متولد شدن . شخصیت هایی مثل بلوفلد یا ام مذکر و کیو و یا یک سری المان های مشهور شخصیتی باند که پتانسیل بالایی برای ادامه ی این سری دارن چراکه هرکدام در سری کلاسیک باند بارها حضور داشتن . اما منطقا در صورتی که بخوان این سری رو با بازیگر جدید بسازن باید از نو ریبوت شه و این جا هم دیگه کامیک بوک نیست که با ایده دنیای موازی و ... بتونن گودرز و شقایق رو بهم ربط بدن پس باید کل این مقدمه چینی ها رو بریزن دور . کماکان که تو همین قسمت سر بلوفلد و مثلا فلیکس لیتر همین بلا اومد . در حالیکه خیلی زود بود که بخوان همچین شخصیت هایی رو به فراموشی بسپارن . به خصوص بلوفلدی که کریستف والتز بازی کرد . این بازیگر خوراک کاراکتر های منفیه و شخصا به نظرم مثل سری کلاسیک جا داره 4 5 قسمت شاهد خباثت هاش در این نقش باشیم . البته قبلا در آثار باند شاهد این قضیه بازیگر های مشترک برای یک نقش در دو روایت متفاوت بودیم . مثلا جودی دنچ هم در سری باند برازنان هم در سه قسمت اول سری کریگ نقش ام رو بازی کرده بود . اما تا پیش از سری کریگ ما دقیقا نمی توانستیم از نظر زمانی به فیلم های باند نظم بدیم و بگیم حوادث فلان فیلم قطعا قبل اون یکیه یا از نظر روایی یک قسمت با قسمت دیگه ارتباط داره پس این که چرا ام دنیل کریگ و برازنان یکیه با این که کلا فاز این دو سری باهم فرق داره اون قدر برای طرفداران رو مخ نبود . اما سری باند کریگ یک داستان ادامه دار و منسجم داشت و حالا با این رویکرد سازندگان در این قسمت قطعا باید برای آینده باند به فکر یک داستان کاملا مغایر و بی ربط با فیلم های کریگ باشن . برای همین ایده ی بازگرداندن بازیگرها و کاراکترهای جذاب این سری غیر ممکنه
نکته مثبتش اینه که قرار نیست ایده ی 007 زن سیاهپوست رو بیش از حد ادامه بدن و شورش رو در بیارن
از نظر کارگردانی فیلم بسیار خوبه و از کری فوکوناگا انتظار نمی رفت بتونه با توجه به سابقه ی کارگردانی اش که بیشتر آثار درام و با ریتم کند بود از پس این فیلم با این حجم از تعلیق و اکشن بر بیاد . از اون طرف انتظارم از فیبی ولر بریج نویسنده هم کمتر بود . خدا رو شکر از اون weirdo بازی ها و اغراق هایی که تو نویسندگی سریال کیلینگ ایو داشت خبری نیس . سلطان هانس زیمر هم عالی بود و حاشیه موسیقی فیلم عالی بود . طولانی بودن فیلم یکم شاید تو ذوق بزنه ولی جز یکی دو جای فیلم حس نمی کردم فیلم از ریتم بیفته .
در کل وقت مردن نیست فیلم اکشن قابل قبولیه و پایان نسبتا خوبی برای روایتی خاص و قابل توجه از یک شمایل سینمایی قدیمیه . ایکاش این سری این جا تموم نمیشد ولی دیگه تموم شد و باید منتظر ماند و دید این قهرمان کلاسیک سینما در آینده چگونه در سینما ظاهر میشه
امتیاز 8 از 10
 
No-time-to-die-opening-credits-explained.jpg
برای من همچنان بهترین قسمت این سری Casino Royale هست و بعد از اون متاسفانه فیلم پسرفت کرده دقیقا برعکس Mission: Impossible که هر شمارش داره پیشرفت میکنه
این شماره اخر به نظرم اصلا جذابیت بالای نداره یه جایش داشت خوابم میبرد اکشن فیلم که یه عقب گرد کامل داره همون سکانس اول روی پل طرف یه خشاب خالی میکنه رو شخصیت اصلی یدونشم نمیخوره بهش بعد مامور ما همرو وان تب میکنه
کلا از این مورد زیاد میبینید

5/10 اونم بخاطر پایان فیلم
 
81uijB8 (1).png
Shang-Chi
9/10​
از مارول انتظار نداشتم غیر از VFX، روی مبارزات تن به تن در یک فیلم انقدر خوب ظاهر بشه طوری که، سکانس های مبارزات از خیلی جهات یک دهن کجی به سری فیلم های آبدوغ خیاری مورتال کامبته! از این حیث نفس گیرو بسیار جذاب بود نیمه ابتدایی، نیمه پایانی هم طوری بود که از ترکیب سنتی و صنعتی :D راضی بودمو کفه ترازو توازن داشت بین این دو، کست مناسب و زوج شانگ و کیتی پرداخت شخصیتی خوبی داشتنو دیالوگ هاشون سنجیده و به موقع بود طوری که بعضی اوقات قهقهه می زدم! برخلاف لوس بازیای مارولی روابط بین این دو شخصیت و تفاوت هاشون تا پایان دلنشین بود، با اشتیاق فراوان منتظر بازگشت شانگ چی هستم

no_time_to_die_movie_james_bond-wallpaper-960x600.jpg
No Time To Die
2/10​
داستان در حد سریالای ترکی! اکشن فیلم هر چی جلوتر می ره نابودتر می شه، 20 دقیقه پایانی فقط فوروارد می زدم از مزخرفاتی که می گن خلاص بشم، زباله ای که ساختن برای معرفی 007مونث بود، از 1متری نارنجک، جیمزباند فقط به درودیوار می خورد! برای همین در صحنه پایانی اون همه بمب سرازیر شد رو سرش که مطمئن بشه مخاطب که میمیره!! انقدر مضحکانه پیش رفت که هیچ حسی بعد از پایان فیلم نداشتم جز اسه*ال!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or