Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
An American pickle
3/10

اصلا خنده دار نیست با اینکه فیلم طنز مثلا هست
از ایده می‌توانست برای خلق صحنه های خنده دار زیادی استفاده کنه ( مواجه انسان ۱۰۰ سال قبل با دنیای مدرن امروزی )
اما خوب یک داستان ساده را فقط می‌بینیم

ارزش دیدن اصلا نداره
 
162865
Mulholland Drive 2001
9.5/10

در یکی از معروف ترین مصاحبه های تلویزیونی دیوید لینچ، او به واضح بیان می کند که بزرگترین ترس او، رویا و رویا دیدن است و هرگز هم برای درمان آن نزد روانپزشک یا روان شناس نمی رود. سینمای لینچ (تا آن جایی که من دیده ام و به علاوه تویین پیکس) سعی دارد قصه ای در مرز میان خیال و واقعیت روایت کند که معمولا در کله پاک کن، تویین پیکس و بزرگراه گمشده این رویا است که تبدیل به کابوسی فناناپذیر تبدیل می شود ولی در جاده مالهالند همه چیز بالعکس است؛ این رویا بتی/دایان است که روی خوشی دارد و کابوس در واقع دنیای حقیقی است که او را به انحطاط و فروپاشی کشانده است. این نخستین اثری است که می بینم نگاه سورئال توام با انتقاد به دنیای هالیوود دارد و بتی/دایان نمونه شکست خورده یک بازیگر هالیوودی است که به بهانه های مختلف در عالم رویا و حقیقت مسیر خود را گم کرده است. نیمه دوم فیلم همانند برگه آسی می ماند که طرف مقابل (مخاطب) را از خواب غفلت سناریونویسی خلاقانه لینچ بیدار می کند. مالهالند یک تکه از پازل نهایی لینچ در فیلم هجده ساعته Twin Peaks Return است.​
 
آخرین ویرایش:
جدیدا حوصله دارم میرم imdb و فیلم و سریال هایی ک دیدم نمره میدم ک یادم باشه چی دیدم چی ندیدم. به همین خاطر:

The Rental

با اینکه انتظار نداشتم دیو فرانکو کارگردان بشه ولی ساخته جالبی داره و یا اسلشر توپه ک همه چیز توی ۲۰ دقیقه پایانیش رخ میده، خوشم اومد

8/10

Palm Spring

دختره ک واقعا جزو زشت ترین موجودات دنیاس، سارا رو میگم، ولی داستان با اولین سکانس تکراری سعی میکنه شمارو خوشحال کنه ک با ی edge of tomorrow جدید رو به رو هستید منتهی، از یکجا به بعد میره روی اعصاب و در پایان هم متوجه میشی ک چ خبره

5/10

Host

با اینکه ایده جن و روح تکراری شده ولی، روایتش از طریق نرم افزار zoom جالبه و کوتاه هم هست و زیاد روی مخ نمیره

7/10
 
3EA0266D-0276-4709-AB49-C80B5F49D337.jpeg
Tenet
انتظار خاصی از فیلم نداشتم ولی خب به نظرم ضعیف ترین کار نولانه. شخصیت های تک بعدی و نچسب، فیلمنامه و دیالوگ نویسی ضعیف که صرفا ایده نسبتا جذابی داره که فیلمساز به جز چند سکانس اکشن هیچ استفاده خاصی نمیکنه. نویسندگی نولان چند سالی هست که افت کرده و حداقل برای من آخرین فیلم خوبش inception بود. میکس صدا هم واقعا سوال برانگیزه و عملا چند تا سکانس فهمیدن اینکه چه دیالوگی رد و بدل میشه تقریبا غیر ممکنه.
4/10
 
View attachment 162942
Tenet
انتظار خاصی از فیلم نداشتم ولی خب به نظرم ضعیف ترین کار نولانه. شخصیت های تک بعدی و نچسب، فیلمنامه و دیالوگ نویسی ضعیف که صرفا ایده نسبتا جذابی داره که فیلمساز به جز چند سکانس اکشن هیچ استفاده خاصی نمیکنه. نویسندگی نولان چند سالی هست که افت کرده و حداقل برای من آخرین فیلم خوبش inception بود. میکس صدا هم واقعا سوال برانگیزه و عملا چند تا سکانس فهمیدن اینکه چه دیالوگی رد و بدل میشه تقریبا غیر ممکنه.
4/10
داداش نشستی این فیلمو پرده ای نگاه کردی؟
 
فیلم ندیدم ولی از اولین ت
View attachment 162942
Tenet
انتظار خاصی از فیلم نداشتم ولی خب به نظرم ضعیف ترین کار نولانه. شخصیت های تک بعدی و نچسب، فیلمنامه و دیالوگ نویسی ضعیف که صرفا ایده نسبتا جذابی داره که فیلمساز به جز چند سکانس اکشن هیچ استفاده خاصی نمیکنه. نویسندگی نولان چند سالی هست که افت کرده و حداقل برای من آخرین فیلم خوبش inception بود. میکس صدا هم واقعا سوال برانگیزه و عملا چند تا سکانس فهمیدن اینکه چه دیالوگی رد و بدل میشه تقریبا غیر ممکنه.
4/10
فیلم ندیدم ولی با اولین تریلرفیلم با شخصیت اصلی مشکل داشتم عجیب نچسب بود
 
  • Like
Reactions: TheGodfather
View attachment 162942
Tenet
انتظار خاصی از فیلم نداشتم ولی خب به نظرم ضعیف ترین کار نولانه. شخصیت های تک بعدی و نچسب، فیلمنامه و دیالوگ نویسی ضعیف که صرفا ایده نسبتا جذابی داره که فیلمساز به جز چند سکانس اکشن هیچ استفاده خاصی نمیکنه. نویسندگی نولان چند سالی هست که افت کرده و حداقل برای من آخرین فیلم خوبش inception بود. میکس صدا هم واقعا سوال برانگیزه و عملا چند تا سکانس فهمیدن اینکه چه دیالوگی رد و بدل میشه تقریبا غیر ممکنه.
4/10
وقتی همین ابتدای کار ریت فیلم توی IMDb با وجود این همه فن بوی نولان 8 هست نشون میده فیلم رسما فاجعه است
در توصیف نولان فقط بگم یک کارگردان با استعداد بود که خیلی زود از بعد از اینسپشن تبدیل شدن به یه کارگردان بسیار اورریت و تجاری ساز
 
3EA0266D-0276-4709-AB49-C80B5F49D337.jpeg


Tenet
6/10
انتظارم از فیلم خیلی بیشتر بود، بالاتر یکی از دوستان یه مقدار توضیح داد و حرفاش واقعا تایید میشه. مخصوصا از نظر شخصیت پردازی :| جای یه سری شخصیت ها رو میشد با چغندر عوض کرد و فیلم تغییر خاصی نمیکرد :|


در کل ارزش 1-2 بار دیدن داره ولی خوب واقعا میشه گفت یه فیلم معمولی یا نهایتا نسبتا خوب هست...
حیف :|
 
آخرین ویرایش:
1_8pxxHRTnAQmAYq5kJ6FGIg.jpeg
The Chaser:9/10
این فیلم مثل اثاری مثل Seven و باقی اثاری که در مورد قاتل های زنجیره ایی هستن، سعی میکنه یک شهر و جامعه بشدت کثیف و حال بهم بزن رو به تصویر بکشه، که میشه گفت در رخ دادن این جنایت ها مقصره. شخصیت اصلی فیلم، یک قهرمان نیست و مثل این شهر بخشی از این لجنزاره! با اینحال با پیشروی داستان و مخصوصا نیمه دوم شاید بشه گفت تنها آدم رستگار در فیلم خود کرکتر اصلی است.
بازی ها و شخصیت پردازی کرکترا مخصوصا کرکتر اصلی بشدت عالیه. بازیگر شخصیت منفی داستان هم به نحو احسن تونسته یک انسان روانی که بویی از انسانیت نبرده رو به تصویر بکشه.
فقط مشکل من نیمه اول داستان بود که یکم زیادی طول میکشه داستان به غلطک بیوفته.
یک مورد دیگه هم اینکه نیروی پلیس در فیلم واقعا زیادی بز تشریف داره.:| جاشون گاو گوسفند در فیلم حضور داشت فرق خاصی ایجاد نمیشد. یکم زیادی بنظرم اغراق آمیز بود.
 
آخرین ویرایش:
163199

Babel 2006
6.5/10

بابل ایناریتو چندان مثل فیلم 21 گرم با سکانس های فلش بک و فلش فوروارد فراوان و بی نظم (که البته نکته منفی در نظر گرفته نمی شود) آغاز نمی شود و شناخت داستان از همان ابتدا برای مخاطب قابل درک است. پنج داستانک که قرار است به یک نقطه ای ختم شود؛ یک پسربچه که اشتباها از فاصله دور به زنی شلیک می کند. یک پرستار مکزیکی که مجبور است برای تنها نگذاشتن فرزندان یک خانواده آن ها را به مکزیک ببرد. یک دختر دبیرستانی آسیایی که می خواهد عشق و جنسیت را تجربه کند و خانواده پسر بچه مراکشی که از مشکلات عقیدتی و اقتصادی رنج می برند. خب همه این ها به نوبه خود جالب هستند ولی از نظر اینکه فیلم نامه نویس می خواهد آن ها را منسجم گره دهد، دچار سردرگم می شود. شخصا احساس کردم که داستان دختر آسیایی کاملا بی خود است و اغراق در قصه پرستار مکزیکی و مشخص نشدن سرنوشت یکی از پسرشان هم کمی در هسته مرکزی قصه ذوق می زند. احساسات در فیلم با موسیقی گوستاوو سانتائولایا به اوج می رسد (البته فکر کنم همان موسیقی متن فیلم 21 گرم با اندکی تغییر باشد) ولی احساسات بدون منطق از دید من به درد نمی خورد.​
 
3ea0266d-0276-4709-ab49-c80b5f49d337-jpeg.162942



Tenet (2020) - Directerd by Christopher Nolan

انسان‎‌های قرن بیست و یکمی دوست دارند مفهوم زمان را در آثار مصنوع خود تغییر دهند تا خلق پیچیدگی کرده و نوعی واقعیت نامعلوم و متغیر را نشان دهند. هیچ‌چیزی به‌اندازه سینما نمی‌تواند به بهترین نحو چنین واقعیت مصنوع را به‌نمایش بگذارد. فیلم تِنِت (از ترجمه‌ی نام به‌واسطه‌ی اسم خاص بودن آن باید اجتناب نمود) سعی می‌کند تا بیشتر از هر اثر دیگر زمان را به‌بازیچه بگیرد. آیا موفق است؟ چنین چیزی را شخصاً نمی‌توانم به‌یقین بگویم چون فیلم را زمان بایست بیازماید تا متوجه شد فیلم آنچه که آرزو داشته را گزارده است یا خیر.
نکاتی که اسپویلر قرار می‌گیرند:
- داستان اثر پیرو ایدئولوژی مرسوم هالیوود است: جزء در برابر امری بزرگ که قصد نابودی دارد.
- فیلم‌نامه نویسی آن به مانند دیگر آثار نولان است: پر از نکاتی که در جایی معرفی می‌شوند، به برخی از آن‌ها ارجاعی در میان فیلم می‌شود و در پایان فیلم سرنوشت همه‌ی آن‌ها مشخص می‌شود.
- فیلم‌برداری و جلوه‌های ویژه‌ی آن شاید از معدود نکات فیلم باشد که بتواند برای اکثریت رضایت بخش باشند.
- ریتم پایین داستان که تنها مربوط به پیچیدگی آن نیست بلکه یک ضعف است. الزاماً نیازی ندارد یک فیلم پیچیده و توأم با معما ریتم پایینی را داشته باشد. نکته‌ی بدتر این است که این فیلم اکشن است و ریتم بالایی را طلب می‌کند.
- شگفت‌زده نمی‌کند، بلکه حسی را می‌آفریند که چیزی بین شگفت‌زدگی و حالت عادی است که کلمه‌ای برای آن پیدا نمی‌کنم. حس مخاطب را می‌تواند از حالت عادی خارج سازد اما آن را به مرحله شگفتی ارتقا نمی‌دهد.
- هرچند در برخی نقاط، تعلیقات خوبی شکل گرفته بود. نمی‌توان آن‌ها را بهترینِ تعلیقات نامید. در نوع خود کار می‌کنند اما هیجانات مضاعفی را شروع نمی‌کند.
- پروتاگونیست مورد علاقه نسل جدید آمریکا: صحبت با لحن و ادبیاتی امروزی در برابر امری جدی، در زمینه‌های ایدئولوژیکال مرسوم در جامعه ایالات متحده و تلاش برای جدا بودن به نسبت دیگران که با وجود یک بازیگر رنگین‌پوست نیز مشهود است.
بستگی دارد که این فیلم نولان را در کجا قرار دهیم. نمی‌توان گفت که این فیلم "بد" است اما در مقایسه با دیگر آثار نولان، فیلمی معمولی جلوه می‌کند. تنها جلوه‌‌ی حرکات برعکس باعث می‌شود که این فیلم بتواند قدری از بافت کلی فیلم‌های اکشن مرسوم هالیوودی فاصله بگیرد. اگر می‌خواهید این فیلم شما را شگفت‌زده کند، انتظارات متوسطی را داشته باشید تا حداقل حس رضایت برآورده شدن آن سطح از رضایت عایدتان شود.

6.5/10​
 
163453

The Life of David Gale 2003
5/10

فیلم آن قدر ها هم بد نبود که منتقدان به آن بتازند و با نقدهای کوبنده و تند از اثر پذیرایی کنند. فیلم می خواهد پیامش را به گوش مخاطبان انتقال دهد و آن پیام نه به اعدام و نقد سیستم قضایی ایالت تگزاس است ولی آیا واقعا این همه بریز و پاش برای بیان این پیام و تلفیق آن با قصه ای رازآلود و جنایی لازم بود؟ خیر. فیلم با شروع لرزنده زندگی دیوید گیل آغاز می شود که با سوء برداشت، به جرمی متهم می شود که او را از کار و کاسبی می اندازد (رفلکسی است از زندگی حقیقی کوین اسپیسی که به آن منجر شد!) ولی این پرده اول در ادامه قصه چه ارتباطی به پیام داستان داشت؟ فروپاشی زندگی دیوید گیل با همین پیام مخلوط می شود و فیلم راهش را گم می کند. نمی داند که آیا قرار است داستان جنایی را تعریف کند یا می خواهد یک فیلم تبلیغاتی پیرامون پیام نه به اعدام باشد. خیلی ها از پایان غیرمنتظره فیلم تعریف می کنند (البته مخاطبان!) و درست است من هم تعجب کردم ولی واقعا کاری که آن ها برای مخالفت با سیستم قضایی انجام دادند، از قاتلان زنجیره ای بدتر است. چرا باید مقتول اینگونه خودش را به طرز فجیعی فدا کند؟! او هم با کمک دوستاش؟! بازی ها و دیالوگ ها عالی است ولی حیف که پیام اختلالاتی در درک و ساختار قصه به وجود آورده است.​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or