Price: زمانی که بازی ها پیچیده شوند RAM کنسولهای PS4 و Xbox One کافی نخواهد بود

A.R.A.$.H

کاربر سایت
xbox-one-ps4,Q-0-391032-22.jpg


کنسول های نسل هشتم دو شرکت مایکروسافت و سونی از حافظه بسیار بالایی برخوردار هستند که نسبت به گذشته تغییر بزرگی به خود دیده است. سازندگان در گذشته هنگام کار با کنسول های قدیمی با مشکلات محدودیت RAM همیشه دست و پنجه نرم می کرده اند. آقای Dennis Price به عنوان کارگردان هنری Murdered Soul Suspect معتقند که با پیچیده شدن بازی ها، سازندگان باز هم همین مشکل را خواهند داشت. ایشان در توضیحات خود به GamingBolt گفته اند:
من به مدت 15 سال است که کارهای گرافیکی برای تولیدی ها انجام می دهم و شاهد افزایش حافظه های سخت افزاری به مرور زمان بوده ام. تکنولوژی های بسیار زیادی وجود دارد (شناخته شده و نشده) که به خاطر محدودیت های سخت افزاری امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد. هنگامی که موانع کنار زده شوند، این خلاء سریعا پر می شود. در یک کلام، بله با کمبود حافظه مواجه خواهیم شد.
با تمام این توضیحات جالب خواهد بود که سازندگان چگونه از میزان RAM موجود در کنسول های جدید (5GB قابل استفاده در Xbox One و طبق گزارشات 4.5GB تا 5.5GB هم برای PS4) استفاده خواهند کرد. این مقدار حتی از RAM موجود در PC های متوسط هم فراتر است و در آینده سازندگان با API و ابزارهای بهتر می توانند بیش از پیش حافظه را به کار بگیرند.
Murdered Soul Suspect در ماه ژوئن برای PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One و PC منتشر خواهد شد. نظر شما درباره صحبت های آقای Price چیست؟ به نظر شما چقدر زمان می برد که شاهد چنین چیزی باشیم؟
Gamingbolt
 
چطور پرش بزرگی نبوده؟ شما با کنسول‌های نسل قبل باید مقایسه کنی نه PCـه 1500 دلاری که سه برابر قیمت داره. نسبت به کنسول‌های نسل قبل پرش بزرگی بوده، علت این که واسه خیلی‌ها از نظر گرافیکی تفاوت به اندازه نسل قبل نیست اینه که به علت طولانی شدن نسل قبل، بازی‌های PC از نظر گرافیکی در حد و اندازه بازی‌های نسل جدید شدن و همین باعث شد خیلی با گرافیک نسل جدید متعجب نشیم. از طرفی هنوز موج دوم و سوم بازی‌های کنسولی نیومدن. شما یکی دو سال دیگه صبر کنید، اون موقع تفاوت واقعی این نسل و نسل قبل مشخص می‌شه.

من منظورم دقیقا همین بود دادش افشین !‌

اصلا نمیشه نادیده گرفت که که پرش بزرگی بوده !

ولی من منظورم این بود که رواج پیدا کردن دانلود بازی ها یا همون خرید دیجیتالی بازی و آنلاین بازی کردن بازی ها و از SD به HD خیلی محسوس تر از پرش نسل 7 به 8 هست !‌

اصلا من شک ندارم که فعلا زوده که بگیم پرش محسوسی بوده یا نبوده !‌

راستی داداش افشین من اصلا پی سی باز نیستم و سیستم هم ندارم که نظر بدم اون کرایسس 3 هم همینطوری مثال زدم !‌

در مورد اینکه پرش گرافیکی بزرگ خواهد بود که شکی نیست داداش افشین ولی بنظرم در موارد دیگه کمتر پرش بزرگی بوده !‌

{راستی دادش افشین یک شکلک میذاشتی تو حرفات من ترکیدم بابا از ترس :d }
 
دوستانی که میگن باز اینا بهونه گرفتنو و یارو عرضه نداره و این حرفا.......

انگار کلا تاحالا تو کار بازی سازی و انجین نویسی و اینا هیچ چیزی به گوشتون نخورده ..........

بله حافظه توی این نسل خیلی کمه ..شما برای بهینه کردن بازی برای همین حداکثر 5 گیگا بایت پدرت در میاد باید اینقدر کد نویسیه سطح پایین بکنی(اسمبلی و این حرفا) اصلا فکرشم موهای تن آدمو سیخ میکنه بله یه شرکتی مثل ناتی داگ میتونه اون کارو بکنه ولی واقعا برای بعضیای دیگه کار خیلی سختیه + خیلی ها هستن که موتور داخلی دارن و باید خودشون کد نویسی کنن(منظورم اینه که از موتور های موجود استفاده نمیکنن مثل cry و unreal و source و.......) که گاهی وقتا باید برای همین انجین های آماده هم لایسنس سورس کد گرفت و بازم بهینه کردشون تا با نیاز هایی که داری هماهنگ بشه مثلا الان همین respawn موتور source رو خیلی روش کار کرده و بهش چیزی اضافه کرده مثلا الان source engine اصلا دایرکت ایکس 11 رو پشتیبانی نمیکنه و خیلی چیز دیگه......

حالا این وسط مشکل کار زیادی که بهینه کردن میبره چیه؟؟

1.وقت میبره
2.هزینه میبره
که این وقت و هزینه باعث میشه وقت کمتری برای بخش های دیگه ی بازی داشته باشی(گیم پلی , داستان , صدا گذاری و.........)که البته این موضوع بیشتر در مورد استو دیو های نه چندان بزرگ صدق میکنه ......

مشکل استفاده از انجین های آماده چیه؟؟؟؟؟؟

یکی که همون بحثیه که بالا گفتم و دیگری هم اینه که در نهایت باید یه درصدی از درآمد رو به سازنده ی انجین بدی علاوه بر تبلیغ عظیمی که براش انجام میدی(با بازیت)

و n تا مشکل دیگه.......

حالا اگر مثلا کنسول ها 16 گیگابایت رم داشتن شاید زحمت مورد نیازb-) 70درصد کمتر بود.....

ولی از قدیم گفتن رمه کمه که یه برناکه نویسو حرفه ای میکنه........

بعد دوستان دقت کنید که این مقدار حافضه در کنسول ها ram+vram هست یعنی این کنسول ها حافظه ی گرافیکی اختصای ندارن:( ............

پس توی مقایسه هایی که میکنید با pc در نظر داشته باشید که الان دیگه pc های متوسط به بالا 8 گیگابایت فقط حافظه دارن+بین 1 یا 2 گیگابایت حافظه ی گرافیکی.....

دیگه عمق فاجعه رو دریابید......

(حالا باز حافظه ی ps4 ازنوع gddr5 هست من نمیدونم با اون ddr3 2133 توی xbone میخوان چی کار کنن در نظر داشته باشید که اون es-ram خودش یه معضلیه برا خودش توی بحث برنامه نویسی و این حرفا)
 
آخرین ویرایش:
رم کنسول با pc قابل مقایسه نیست وگرنه واچ داگز نباید روی کنسول ها اجرا میشد چون حداقل رم مورد نیاز روی پی سی 6 بوده ولی واسه کنسول ها کمتر از اینه.
بله هر چیزی با گذشت زمان کم میاره من خودمم کم میارم تو زندگی به مرور زمان


اقا دقت کن حرف میزنی 8 گیگ رم برای تنظیمات بالاتر از کنسول در ضمن قسمتی تز رم برای سیستم عامل میره و
... بازی ای مثل wd انیزونروفیگ زیادی داره رویه pc با تنظیمات بالا قطعا ب رم و cpu بیشترین نیاز داره....رویه کنسول ی چیزی اپتیمایز میکنن و تحویل میدن....
 
چند وقت پیش یکی از nd اومده بود همین حرفارو زده بود گفته بود فکر نکنید رم کنسولای نسل جدید خیلی زیاده 5 گیگ رم ps4 سریعتر از اونکه فکرشو بکنید پر میشه.
 
وقتی رو 200 مگ رم دسترس PS3 (خاک تو سر سونی که اگه 512 بود رم کنسولش کار 360کلا یکسره بود) TLOU,Uncharted,GTAV,Skyrimو... ساخته شده باید بتونن روی 25-30برابر فضای در دسترس برای 5-7سال آینده با مشکلات کمتر از این نسل بازی بسازن:d
 
اقا دقت کن حرف میزنی 8 گیگ رم برای تنظیمات بالاتر از کنسول در ضمن قسمتی تز رم برای سیستم عامل میره و
... بازی ای مثل wd انیزونروفیگ زیادی داره رویه pc با تنظیمات بالا قطعا ب رم و cpu بیشترین نیاز داره....رویه کنسول ی چیزی اپتیمایز میکنن و تحویل میدن....
بله اشتباه شد حواسم نبود تو این مثال.ولی قبول دارید کلا رم کنسول با pc قابل مقایسه نیست؟نسل های قبل که رم کنسول ها اصلا در حدو اندازه یpcها نبودن چه شاهکار های گرافیکی از هر دو کنسول رو ما شاهد بودیم
راستی من زیاد تو این بحث ها وارد نیستم خوش حال میشم از شما عزیزان مطلب یاد بگیرم:)
 
وقتی 37.5 درصد از 8 گیگابایت رو به os اختصاص بدی ....میتونی به کنسولت بگی نسل بعد.....
کاری که هم مایکروسافت و هم سونی انجام دادن.........
عجب! پس این سیستمــ عامل یک کنسولــه که نسل بعد بودنش رو توجیه می کنه!! احیانا اگر سیستمــ عامل X1 مثلا Dos بود و حتی کمتر از یک دهمــ درصد از حافظه Ram رو اشغال می کرد، نمی شد بهش نسل بعد گفت!؟ الانـــ سیستمــ عامل X1 چون جنگولک بازیش از PS4 بیشتره، نسل بعدتر هست!؟ کلا اصلا می شه بفرمایید اولویت کاری یک کنسول گیمــ چیه!؟ بازی یا OS!؟
 
وقتی رو 200 مگ رم دسترس PS3 (خاک تو سر سونی که اگه 512 بود رم کنسولش کار 360کلا یکسره بود) TLOU,Uncharted,GTAV,Skyrimو... ساخته شده باید بتونن روی 25-30برابر فضای در دسترس برای 5-7سال آینده با مشکلات کمتر از این نسل بازی بسازن:d
رم PS3 هم مثل 360 همون 512 مگه منتها يه تفاوت عمده وجود داره 360 رمش يكپارچست اما PS3 اين رم رو به دوتا 256 تقسيم كرده كه GPU و CPU استفاده ميكنن اما 360 دست بازي ساز رو باز گذاشته كه به صلاحديد خودش از رم استفاده كنه.

البته مقدار مورد استفاده سيستم عامل PS3 هم زياده اوايل 120 مگ از 256 مگ مورد استفاده CPU براي OS استفاده ميشد كه بعدا به 50 مگ كاهش پيدا كرد.

در كل PS3 و رمش تو اين نسل پوست بازيسازارو كندن:d

اون پارتي چت معروف رو هم من يه جا خوندم بعلت همين كمبود رم رو PS3 قابل اجرا نبوده:d
 
عجب! پس این سیستمــ عامل یک کنسولــه که نسل بعد بودنش رو توجیه می کنه!! احیانا اگر سیستمــ عامل X1 مثلا Dos بود و حتی کمتر از یک دهمــ درصد از حافظه Ram رو اشغال می کرد، نمی شد بهش نسل بعد گفت!؟ الانـــ سیستمــ عامل X1 چون جنگولک بازیش از PS4 بیشتره، نسل بعدتر هست!؟ کلا اصلا می شه بفرمایید اولویت کاری یک کنسول گیمــ چیه!؟ بازی یا OS!؟
وقتی اون مقدارو به os اختصاص بدی میتونی 15دقیقه ی اخر گیم پلی رو داشته باشی ........ به سرعت و بدون مشکل از بازی به منو یا همون os به عبارتی ,سوییچ کنی ......به سرعت کنسولتو بزاری روی حالت suspend و....... این یه مثلالش......خیلی چیزای دیگه هم هست و میتونه اضافه بشه(و میشه)......

شما مطمعن باش اگر مثلا ps4 رمش 32 بود و همش هم در دسترس ولی قابلیت های اجتماعی و اشتراک گذاری و.... الان رو نداشت همچین فروشی نمیکرد .......

الان دیگه نسل نسل شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن اطلاعاته...الان اگر مثلا ps4 سرویس هایی مثل netflix یا hulu plus یا ..... رو نداشت به نظر شما میتونست در برابر رقیبش حرفی برای گفتن داشته باشه؟؟؟؟؟
+
من اگر قرار بشه کنسولم که قرار کلی باهاش سر و کله بزنم os درست و حسابی نداشته باشه میرم با همون pc بازی میکنم که دیگه همه چی رو میتونم بر وفق مرادم رو pc داشته باشم.........
 
بله اشتباه شد حواسم نبود تو این مثال.ولی قبول دارید کلا رم کنسول با pc قابل مقایسه نیست؟نسل های قبل که رم کنسول ها اصلا در حدو اندازه یpcها نبودن چه شاهکار های گرافیکی از هر دو کنسول رو ما شاهد بودیم
راستی من زیاد تو این بحث ها وارد نیستم خوش حال میشم از شما عزیزان مطلب یاد بگیرم:)
ا


بحث کاملا دوستانست دوست خوب...
بحث تاپیک بحث رم و حافظست با اینکه مشکل اصلی کنشول ها در اینده gpu و cpu شونه....مقدار استفاده از رم دسته سازنده هاست بزای رندر و کاره اصلی نیاز به gpu و cpu هست....کنسول یا pc اگر 32 گیگ رم هم داشته باشن gpu و cpu ضعیف باشه بزای رندر و گیم ب کار نمیان...
در رابطه با تفوت اینکه رویه pc هر برنامه ای که نصب میکنید قسمتیش رو رو رم اختصاص میده...و اینکه خوده سیستم عامل رم زیادی دریافت میکنه...
بعصی از دوستان فکر میکنن رم برای رندر کردن به کار میره در حالی که شما یک بازی نسل هفتم پر گرافیک یا گرافیک مناسب رو میشه حتی با 2 گیگ رم اجرا کرد چون اکثر بار گذاری رو گرافیک انجام میده کار رم برای هوش ای آی و بقیه موارو ک نیاز به مموری رم دارن در حالی که برای رندر محیط کارت گزافیک حرف اولو میزنه که بازم کنسول ها همین مشکل رو دارن تو تمام بازیا...
البته اینکه عنوانایه جدید که اومدن و در اینده مییان حافظه ی بیشتری میخوان ک این هم باز دست خو سازندهاست...

میبینید که خمچنان کرایسیس3 رویه مکس ستی نگ بدون شک گرافیک بالتری نسبت به تمام عنوان ها داره در حالی ک کرایسیس گرافیک و پردازنده ی خیلی زیاد میخواد ک این فقط کاره پی سی در حالی ک خود cevat گفته بود ک کرایسیس برای اجرای بدون نقص نیاز به 8 گیگ رم داره...ولی کاره اصلی رو گرافیک و cpu انجامومیدن تویه این بازیه پر گرافیک....
البته بازی های جدید سازند ها رم بیشتری رو اختصاص میدن ...ولی بازم میگم کار رندر و محیط گرافیکی فقط کاره گرافیک و پردازنست....
 
آخرین ویرایش:
مثل اینکه سیستم عامل ps4 بیشتر از xo به رم احتیاج داره چون سازنده بازی infamous گفته 4.5 گیگ رم در دسترس هست با توجه به این منبع میگم البته:
How inFAMOUS: Second Son Used the PS4***8242;s 8 (4.5) GB of RAM, CPU and GPU Compute to Make Our Jaws Drop | DualShockers
4.5 گیگ اختصاصی و 1 گیگابایت هم به صورت شناور بین os و بازی تقسیم میشه.........

البته که همه ی این مقدار ها میتونه با گذشت زمان بیشتر هم بشه.........
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or