سلام
در مورد نقد محمدرضا هم بگم که برخلاف بقیه مطالبت خیلی عجولانه و نا دقیق(بهرتین کلمه بود!!) تنظیم شده.
نمیدونم چرا این برداشت رو کردین!؟!؟!؟
ببین بزار یکم توضیحمو بیشتر کنم.دیلم توی بازی HL2 رو یادتونه.همون وسیله اولیه و مهم بازی HL2.این بازی خواسته دقیقا از روی این نکته برداشت کنه و اومده چی داده به تامی : آچار
این یک تقلید.اون دعوا که توی اون کافه در اول بازی اتفاق افتاد و اون دو تا مشتری به خاطر دو تا شیشه ناقابل به زن شما پریدن و بعد شما باهاشون درگیر شدین و گرفتن اسلحه بچه گانه ترین حالت برای گرفتن اون آچار بود.شما چند بار از آچار استفاده کردین ؟؟؟ فقط 2 بار.این حدس منه.یک بار اول بازی و یک بارم بعد از اینکه وارد اون سیاره شدین و اولین اسلحه رو گرفتین.
در مورد AI: این کارو رو که میگم بکن.وقتی با اون ادم فضایی ها رو برو می شی بهشون شلیک نکون.با کله برو تو شیکمشون.میدونی عکس العملشون چیه ؟؟؟
اونا اصلا از تو فاصله نمیگیرن و بهت میچسبن .حالا تو شروع کن به شلیک کردن.انگار دارین دو تا تون تو شیکم هم شلیک میکنین.این همون نقطه ضعفی بود که توی بازی دوم 3 بهش گرفته شده بود.
در مورد اسلحه ها :چرا همه ادم فضایی ها توی این بازی همون اسلحه اول رو دارن؟؟؟
اصلا من ادم فضایی ندیدم که یکی از اون اسلحه های دیگه رو دستش گرفته باشه؟؟؟؟ و نکته جالب اینه که توی این بازی کلی برات خشاب از اسلحه های دیگه گذاشته.در صورتی که هیچ کدوم از ادم های اون سیاره از اون اسلحه ها استفاده نمیکنن.انگار فقط اون خشاب ها برای شما گذاشته شده و نه کسی دیگه.
به این نکات دقت کرده بودی ؟؟؟ یا من خیلی دقتم بالاس ویا من خیلی عجولم؟؟؟
این همه خشاب توی اون سیاره رو فقط ما باید استفاده کنیم؟؟؟؟ عججججبببببب !!!!!؟؟؟ بقیه کشکن ؟!!!!!!!
در مورد این سیاره.خیلی حالبه.اصلا انگار تو خود زمین هستی.وقتی میری بیرون هوا کاملا برات وجود داره.؟؟؟؟؟ اینم از عجایب این سیاره هستش.مردمش که انگلیسی حرف میزنن و هوا هم که توش هست.پس این سیاره کجاس؟؟؟؟
حداقل توی دوم وقتی توی محیط باز میرفتی هوا نبود و باید سریع کار میکردی و یه کپسولی برای زنده موندن میگرفتی.
در مورد مرگ من حدس میزنم اگر قدرت روحی تموم شده باشه شما کاملا میمیرین..و فقط حدس میزنم.حدس....
در مورد حدستون هم کاملا در اشتباهین.شما وقتی روح نداشته باشین وقتی در اون سیاره با دکمه E به حالت روح برین فقط فقط فقط اون تیر کمون رو ندارین.همین و بس و اصلا نمیمیرین.برای رفع این کار هم باید خودتونو از بالا مالا پرت کنین پایین تا برین به دنیای مردگان و بعدش روح بگیرین و بعدن برگردین به کارتون برسین.همین.یا با اسلحه به دشمن ها شلیک کنین و روحشونو بگیرین.
من دیشب به یه مشکل خوردم برام بازی رو سیو نمیکرد.منم گفتم به درک که سیو نمیکنه من که توی بازی نمیمیرم بی خیال سیو.؟؟؟؟ ببین چه حس خوبی داشتم؟؟؟
بعد فهمیدم تعداد AutoSave هام زیاد شده و نمیتونه سیو کنه و بعد اوتوسیو هامو پاک کردم و بعد سیوهام درست شد.اینم از اون تیکه های مثبت بازی.یعنی شما اگه بشینین پای بازی میتونین بازی رو تمون کنین.حتی بدون یک دونه سیو خالی ؟؟؟
Spirit Mode هم در واقع SpiritWalk هستش.البته هیچ فرقی ندارن.همینجوری گفتم!!
کاربرد Spirit خوبه ولی خیل سادس.هر جا یه دیوار نوری دیدین بی معطلی برین تو حالت روح و یا هر جا روی زمین و دیوار اون ارم خورشید رو دیدین معطل نکنین برین تو حالت روح.
اونها به مساله بی وزنی خوب اشاره کردن.ولی یادشون رفته که توی فضا هوا نیست؟؟سفینه یک محیط وکیوم نیست و در اول بازی دیدیم که درش بازه وما میریم تو سفینه....
فشار چطور؟هممون اول بازی ما باید منفجر میشدیم!!
کاملا درسته.معلوم نیست این سیاره چه جوریه ؟؟؟؟ هر کاری توش میشه کرد.
____________
تا کی باید هرچی اول شخص بازی میکنیم باید بترسیم؟یعنی اینا راه دیگه ای برای نشون دادن قدرت گرافیکیشون ندارن؟
اول اینکه تعداد بازی های اول شخص ترسناک رو من تا اینجا که مخم یاری میکنه میگم :
Condemned
FEAR البته این بازی رو من ترسناک نمیدونم.
DOOM
Undying
و شاید یکی دو تا عنوان دیگه.
در ضمن گرافیک بازی چه ربطی به ترسوندن داره.معمولا برای ترسوندن میشه گرافیک خوبی نداشت ولی صدای خوبی رو به کار برد.معمولا صدا و گرافیک باید کنار هم باشن تا بشه گفت بازی داره ادم رو میترسونه.در ضمن عناصر داخل بازی هم میشه اون جور تو رو سر جات میخکوب کنن که ندونی جی به چیه ؟؟؟!!!!
بازی گیم پلی خوبی داره و بسیار روونه.نباید از بعضی نکات اون بدون نگاه گذشت که در این بازی خیلی خوب کار شده.اینو من میدونم.
خداحافظ