PlayStation, Xbox and The Wardrobe (pro discussion)

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
با نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 تصمیم بر آن گرفتیم تا این تاپیک را جهت قرار دادن اخبار، شایعات و مقایسه ویژگی و سخت افزار این دو کنسول در نظر بگیریم.
با توجه به آن که تاپیک قبلی باعث ایجاد فضای نامناسبی برای فروم و دل‌خوری بین گروهی از کاربران شد، پس سعی می‌کنیم این تاپیک را با جوی دوستانه پیش ببریم و محفل مناسبی برای بحث‌های تخصصی که برای کاربران در جهت خرید کنسول‌های نسل بعدی مفید عمل کند، ایجاد کنیم.

مقایسه سخت افزار، ویژگی‌ها و بازی‌هایی که در نسل بعد برای دو کنسول منتشر خواهند شد در این تاپیک آزاد است، اما به نحوی که کاربران از منابع خبری در جهت اثبات صحبت‌هایشان استفاده کنند.


قوانین :

بر اساس قوانین کلی فروم و بقیه تاپیک ها بررسی خواهد شد
 
Last edited by a moderator:

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,751
نام
حامد
در دنیایی پر از ریمستر ها و ریمیک ها دلم یه ریمیک برای این بازی میخواد.



143057



شورش در شهر رو که بازی کردیم خیلی خاطرات برامون زنده شد. اگر میشد همینم ساخته میشد! دقیق یادم نمونده کی میساختش اگر اشتباه نکنم کونامی بود . فقط بسازینش لعنتی!
 

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
در دنیایی پر از ریمستر ها و ریمیک ها دلم یه ریمیک برای این بازی میخواد.



View attachment 143057



شورش در شهر رو که بازی کردیم خیلی خاطرات برامون زنده شد. اگر میشد همینم ساخته میشد! دقیق یادم نمونده کی میساختش اگر اشتباه نکنم کونامی بود . فقط بسازینش لعنتی!
نگران نباش خلاقیت بازی سازها به صفر رسیده اگه بغیر از ریمستر و ریمیک چیزی دیدی باید تعجب کنی
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
در دنیایی پر از ریمستر ها و ریمیک ها دلم یه ریمیک برای این بازی میخواد.



View attachment 143057



شورش در شهر رو که بازی کردیم خیلی خاطرات برامون زنده شد. اگر میشد همینم ساخته میشد! دقیق یادم نمونده کی میساختش اگر اشتباه نکنم کونامی بود . فقط بسازینش لعنتی!
جوانان ما Streets of Rage را دیدند ، پس حتما Sunset Riders را هم خواهند دید ... :D
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
همه میگن فقط فرست پارتی ها میتونن قدرت واقعی هر نسل کنسول رو نمایش بدن ولی من فقط منتظر راک استارم که ببینم چجوری شیره ی نسل 9 رو می کشه :D:x

View attachment 143398View attachment 143399
از تردپارتی ها فقط راکستار و سی دی پراجکت میتونن به نظرم :D بتسدا هم ببینیم با این استارفیلد میتونه یه حرکتی بزنه یا نه 8-|
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,260
نام
محمد
از تردپارتی ها فقط راکستار و سی دی پراجکت میتونن به نظرم :D بتسدا هم ببینیم با این استارفیلد میتونه یه حرکتی بزنه یا نه 8-|
از چه نظر؟ گرافیک رو نمیدونم ولی تضمین میکنم از نظر باگ مثل همیشه قراره عملکرد عالی داشته باشن:D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
از چه نظر؟ گرافیک رو نمیدونم ولی تضمین میکنم از نظر باگ مثل همیشه قراره عملکرد عالی داشته باشن:D
بتسدا این نسل کارنامش فاجعه بوده :D فال اوت ۷۶،۴ حتی بازی متوسط هم حساب نمیشن. مخصوصا ۴ که عملا یه اکشن درجه ۳ بود با داستان فاجعه. نکته مثبت همه اینا اینه که خودشونم خبر دارن. دیگه بازی بعدیشون make or break حساب میشه. نسل قبل باز فال اوت ۳ و اسکایریم حتی از لحاظ هنری هم عالی بودن. مخصوصا فال اوت ۳ با اون draw distance پشم ریزون. درکل امیدوارم یه کامبک حسابی بزنن( و میزنن به نظرم :D)
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
کلا این قضیه که ما سعی میکنیم یک سری استدیو محدود رو گنده کنیم خیلی برام عجیب بوده همیشه. اونم استدیوهایی مثل راکستار که شرایطی که برای ساخت بازی دارن و 99 درصد استدیوهای دیگه ندارن. درکل یکی از عوامل اصلی اینکه یکسری استدیوهای رو شما تک میدونید به این خاطر که اینا شرایط کاری و بودجه ای که دارن خیلی بهتر از استدیوهای دیگه است و همون شرایط و بودجه رو بدید به یک استدیو دیگه اونهاهم میتونن بازی های با همون کیفیت یا حتی بهتر تحویل بدن.
البته فقط بودجه نیست ها. شما مسئله افراد رو در نظر نگرفتید. اصلی‌ترین مسئله یک استودیوی خوب افراد اون استودیوان که تا چه حد از نظر فکری و عملکردی و تجربه‌ای قوی‌ان. الان مثلا نویسندگی که ربطی به بودجه و فلان نداره پس چرا خط داستانی‌ها در یک حد نیستن؟ خب صددرصد به نویسندگی ربط داره اینجا نه بودجه.(کاری با روایت ندارم)
دانشگاه آکسفورد طبیعتا دانشجوهاش با بعضی از دانشگاه‌های کشور یکی نیستند حالا هرچقدر هم به اینا بودجه بدی
 
  • Like
Reactions: THELASTOFUS_IRAN

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
من نگفتم فقط و فقط بودجه مهمه. برای مثال راکستار هر بازیش توسط چند استدیو مختلف تو کل دنیا داره ساخته میشه. بیشتر از 5 تا 6 سال وقت میزارن رو بازیهاشون + بودجه خیلی زیادی دارن بازیهاشون. وقتی شما به یک نویسنده وقت بدی که 4 5 سال داستانشو پرفکت کنه تا یکی که یکی دوسال وقت داره + نفر اولی تو استدیویی که شرایط ساخت هرچیزی رو داره به همین دلیل مجبور نیست به دلایل پول و تکنولوژی خودشو تو نویسندگی محدود کنه، شما هم محصول بهتری رو میگیری. حالا این به این معنا نیست که نفر دومی نویسنده بدتری.
ببینید حرفتون غلط نیست ولی حرف منو هم رد نمیکنه. یوبیسافت هم بازیش رو با ۱۱ تا استودیو داره میسازه و هردفعه هم قبل هر بازی میاد میگه که ۳ ۴ سال در حال ساخت بوده ولی شما چیز خاصی میبینی درنهایت؟
دیگه آدم‌ها یکی نیستن که. میکامی توی یه استودیوی محدود مث تانگو گیم‌وورکز هم داستان خوب تحویل میده، کوجیما رو تو استودیو مستقل هم بندازی داستان خوب تحویل میده صددرصد.
 
  • Like
Reactions: benjohn

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
اینکه یکسری موارد تو شرایط محدود بازم خوب میتونن باشن مثل نویسندگی رو درست میگی و خیلی میتونه مربوط باشه به فردی مسئول اون کار. ولی همین بازی اخر کوجیما در زمینه گیم دیزاین مثلا تو دیواره. که نشون دهنده محدودیت هایی که داشتن مثل زمان ساخت کم و تعداد نفرات کم. یوبیسافت هم فکر نمیکنم اصلا 11 استدیو داشه باشه کلا. بازیهاشم توسط یک استدیو ساخته میشن. توی شرایط مالی داغونی هم هست و معمولا همه کدها و Asset هاشونم شیر میکنن دلیل اصلی که بازیهاشونم همه شبیه به همن هم همینه. به هیچوجه شرایط و بودجه که راکستار داره رو یوبی سافت نداره.
این خبر که ۱۱ استودیو روی والهالا کار می‌کنن که چن روز پیش منتشر شد. ببینید DS هررررر مشکلی که داره ایراد اول و آخرش گردن خود کوجیماست. سونی مگه کم بودجه‌ای در اختیارش گذاشت؟ اعلام هم شد که حدود ۳۰۰ نفر روی بازی کار کردن(اعضای اصلی ۸۰ نفرن)
سر متال‌گیر وی پس چرا بازم این اتفاق افتاد و لول دیزاین بازی داغون بود؟ اصلا کاری با نصفه‌نیمه بودن بازی ندارم و راجب همون چپتر اول بازی حرف می‌زنم. با دوتا ناشر کار کرده و بازم ایراد داشتن این قضیه پس مشکل از خودش و نبوغ افرادشه. اون همه بازیگر هالیوودی اورد بودجه نداشته؟ تعداد نفراتت کمه؟ میتونی یه سنگ دیگه ورداری. خودش می‌خواسته همچین چیزی بسازه دقیقا. مگرنه اگه از اول می‌خواست یه بازی ترسناک بسازه سونی خوشحال نمیشد و بیشتر پشتش نمی‌ایستاد؟
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
کلا این قضیه که ما سعی میکنیم یک سری استدیو محدود رو گنده کنیم خیلی برام عجیب بوده همیشه. اونم استدیوهایی مثل راکستار که شرایطی که برای ساخت بازی دارن و 99 درصد استدیوهای دیگه ندارن. درکل یکی از عوامل اصلی اینکه یکسری استدیوهای رو شما تک میدونید به این خاطر که اینا شرایط کاری و بودجه ای که دارن خیلی بهتر از استدیوهای دیگه است و همون شرایط و بودجه رو بدید به یک استدیو دیگه اونهاهم میتونن بازی های با همون کیفیت یا حتی بهتر تحویل بدن.
میخوام محترمانه بحث کنم برای همین این تحلیل سبکی که کردی رو میگم تحلیل شخصی، اما خوبه که یه خورده دیدت رو گسترش بدی و جوانب دیگه رو هم در نظر بگیری. راکستار رو پروژه هایی تمرکز میکنه که به شدت عظیم و گسترده هستند، چنین پروژه هایی بودجه و نیرو عظیمی رو می طلبه، این امتیاز نیست، پیش نیاز پیشبرد چنین پروژه هایی هست. وقتی یه کمپانی بزرگ ابزار بلندپروازی رو داره، پس می تونه بلندپروازی کنه!

اما اینکه بودجه رو بدیم یه استودیو دیگه اونم اره، اوضاع قطعا انقدر سطحی و بچگانه نیست به نظرم. بحث سیاست کلی، استراتژی یه شرکت عظیم با بودجه عظیم و کلی پرسنله، ریسک راکستار برای ساخت یک بازی تو طول 5 سال، خیلی بیشتر از بعنوان مثال یوبیسافته که تو همین مدت 10 تا بازی AAA منتشر میکنه. این استراتژی جاه طلبی میخواد، دانش میخواد، ابزار میخواد و ... به این راحتی نیست که بگیم بودجه رو در اختیار فلان استودیو بزاریم و دوتا راکستار داشته باشیم!

خیلی از استودیوها همین الان تحت حمایت ناشرهای بزرگ و پولدار هستند، بعضی هاشون انقدر نیرو و مهره مهم دارن که اختیار کامل رو می تونن از ناشر بگیرن، به نسبت پروژه ای که انتخاب می کنند، بودجه کافی در اختیار دارن (مثل راکستار که تو مقیاس بازی ای که تولید میکنه بودجه "کافی" در اختیار داره) اما نهایتا بازی متوسطی رو میسازن! با تحلیلی که شما کردی، این استودیو هم باید موفق بشه، چرا نمیشه؟

بودجه و نیرویی که راکستار رو هر پروژه میزاره، برای اون پروژه لازمه زیاد نیست! راکستار بازی ای رو میسازه که تو خودش ممکنه 5 تا بازی AAA تو سبک های مختلف رو جا بده! اتفاقا شما میگی 99 درصد استودیوهای دیگه بودجه راکستار رو ندارن، آره اگه بخوان GTA بسازن ندارن ولی مگه همه بازی تو مقیاس GTA قراره بسازن؟
مثال می زنم استودیویی مثل 343، سر هیلو 5 بعنوان یه بازی شوتر اول شخص با بخش داستان خطی و بخش چندنفره، شاید خیلی خیلی بیشتر از بودجه ای که یه ناشر مستقل برای همچین بازی ای تو این سبک خرج میکنه، از مایکروسافت بودجه گرفت، اما خروجی شد یه شاهکار؟ شاهکاری که تو هر نسل شاید اندازه انگشت های یه دست هم تکرار نشه؟ نه! شد یه بازی نهایتا خوب اونم از نظر طرفدارهاش! اینو شما می تونی خیلی راحت تعمیم بدی به راکستار و متوجه میشی کاری که راکستار سال هاست انجام میده، خیلی هم رسیدن بهش راحت نیست!
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
ببین من قصدم ترول سونی این چیزا نیست اصلا. بالاخره ناشر و استدیو قبل شروع ساخت بازی قرار داد میبندن باهم و سر بودجه و ... به توافق میرسن. ولی خب اگر بودجه شون کافی بود برای چی تو بازیشون تبلیغات گذاشتن؟ همین متالگیر دلیلی که کونامی دعواش شد با کوجیما اون هزینه و زمان ساخت طولانی بازی بود. وگرنه متالگیر 5 یکی از نقاط قوتش مراحل بازی اون ازادی عملی بود که بهت میداد تو انجام میشن ها و اواخر بازی بود که بنظر من خوب نبود که اونم به این خاطر بود که با فشار کونامی مجبور بودن بازی رو سریع تموم کنن.
درکل من نمیگم سازنده به هیچ وجه مهم نیست و هر استدیویی بودجه و زمانشو داشته باشه میتونه یک بازی خیلی خوب تحویل بده و مطمئنا یکی از دلایلی که راکستار بازی خوب میده بخاطر ادمایین که توش کار میکنن. ولی اینم درنظر داشته باشید که یک کمپانی مثل راکستار که 9 تا استدیو داره تو دنیا (حالا بگیم 4 5 تاشون بزرگ باشن) تو یک نسل فقط یک بازی تحویل داده. چندتا کمپانی دیگه میشناسید که اینجوری بازی میسازن؟
نگفتم که قصد شما ترول سونیه :D اون نوشابه مانستر دلیلش چیز دیگه بود. کوجیما علاقه داره که چیزایی که استفاده میکنه رو داخل بازی بیاره مثلا توی متالگیر هم مارک کفش و مارک هندزفری اینا بودش. دلیل اینکه مراحل متال‌گیر وی خوب نیست دوتا دلیله کلا.
یکی اینکه لول دیزاینر خوب ندارن و یکی هم مدیریت غلط. دلیل اینکه مراحل order خوب نبود دلیلش اختصاص ندادن بودجه توسط سونی نبود دلیلش این بود که دیزاینر خوب نداشتن که باید جذب کنن. اون مورد اخر هم به دلیل کمال‌گرایی راک‌استاره دیگه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر