PlayStation, Xbox and The Wardrobe (pro discussion)

Bahram

Alan, Wake Up
ناظم انجمن
Sep 7, 2011
7,166
نام
Bahram
با نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های Xbox Series X و PlayStation 5 تصمیم بر آن گرفتیم تا این تاپیک را جهت قرار دادن اخبار، شایعات و مقایسه ویژگی و سخت افزار این دو کنسول در نظر بگیریم.
با توجه به آن که تاپیک قبلی باعث ایجاد فضای نامناسبی برای فروم و دل‌خوری بین گروهی از کاربران شد، پس سعی می‌کنیم این تاپیک را با جوی دوستانه پیش ببریم و محفل مناسبی برای بحث‌های تخصصی که برای کاربران در جهت خرید کنسول‌های نسل بعدی مفید عمل کند، ایجاد کنیم.

مقایسه سخت افزار، ویژگی‌ها و بازی‌هایی که در نسل بعد برای دو کنسول منتشر خواهند شد در این تاپیک آزاد است، اما به نحوی که کاربران از منابع خبری در جهت اثبات صحبت‌هایشان استفاده کنند.


قوانین :

بر اساس قوانین کلی فروم و بقیه تاپیک ها بررسی خواهد شد
 
Last edited by a moderator:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
991
نام
امير
من نگفتم فقط و فقط بودجه مهمه. برای مثال راکستار هر بازیش توسط چند استدیو مختلف تو کل دنیا داره ساخته میشه. بیشتر از 5 تا 6 سال وقت میزارن رو بازیهاشون + بودجه خیلی زیادی دارن بازیهاشون. وقتی شما به یک نویسنده وقت بدی که 4 5 سال داستانشو پرفکت کنه تا یکی که یکی دوسال وقت داره + نفر اولی تو استدیویی که شرایط ساخت هرچیزی رو داره به همین دلیل مجبور نیست به دلایل پول و تکنولوژی خودشو تو نویسندگی محدود کنه، شما هم محصول بهتری رو میگیری. حالا این به این معنا نیست که نفر دومی نویسنده بدتری.
ببینید حرفتون غلط نیست ولی حرف منو هم رد نمیکنه. یوبیسافت هم بازیش رو با ۱۱ تا استودیو داره میسازه و هردفعه هم قبل هر بازی میاد میگه که ۳ ۴ سال در حال ساخت بوده ولی شما چیز خاصی میبینی درنهایت؟
دیگه آدم‌ها یکی نیستن که. میکامی توی یه استودیوی محدود مث تانگو گیم‌وورکز هم داستان خوب تحویل میده، کوجیما رو تو استودیو مستقل هم بندازی داستان خوب تحویل میده صددرصد.
 
  • Like
Reactions: benjohn

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,834
نام
Hessam
ببینید حرفتون غلط نیست ولی حرف منو هم رد نمیکنه. یوبیسافت هم بازیش رو با ۱۱ تا استودیو داره میسازه و هردفعه هم قبل هر بازی میاد میگه که ۳ ۴ سال در حال ساخت بوده ولی شما چیز خاصی میبینی درنهایت؟
دیگه آدم‌ها یکی نیستن که. میکامی توی یه استودیوی محدود مث تانگو گیم‌وورکز هم داستان خوب تحویل میده، کوجیما رو تو استودیو مستقل هم بندازی داستان خوب تحویل میده صددرصد.
اینکه یکسری موارد تو شرایط محدود بازم خوب میتونن باشن مثل نویسندگی رو درست میگی و خیلی میتونه مربوط باشه به فردی مسئول اون کار. ولی همین بازی اخر کوجیما در زمینه گیم دیزاین مثلا تو دیواره. که نشون دهنده محدودیت هایی که داشتن مثل زمان ساخت کم و تعداد نفرات کم. یوبیسافت هم فکر نمیکنم اصلا 11 استدیو داشه باشه کلا. بازیهاشم توسط یک استدیو ساخته میشن. توی شرایط مالی داغونی هم هست و معمولا همه کدها و Asset هاشونم شیر میکنن دلیل اصلی که بازیهاشونم همه شبیه به همن هم همینه. به هیچوجه شرایط و بودجه که راکستار داره رو یوبی سافت نداره.
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
991
نام
امير
اینکه یکسری موارد تو شرایط محدود بازم خوب میتونن باشن مثل نویسندگی رو درست میگی و خیلی میتونه مربوط باشه به فردی مسئول اون کار. ولی همین بازی اخر کوجیما در زمینه گیم دیزاین مثلا تو دیواره. که نشون دهنده محدودیت هایی که داشتن مثل زمان ساخت کم و تعداد نفرات کم. یوبیسافت هم فکر نمیکنم اصلا 11 استدیو داشه باشه کلا. بازیهاشم توسط یک استدیو ساخته میشن. توی شرایط مالی داغونی هم هست و معمولا همه کدها و Asset هاشونم شیر میکنن دلیل اصلی که بازیهاشونم همه شبیه به همن هم همینه. به هیچوجه شرایط و بودجه که راکستار داره رو یوبی سافت نداره.
این خبر که ۱۱ استودیو روی والهالا کار می‌کنن که چن روز پیش منتشر شد. ببینید DS هررررر مشکلی که داره ایراد اول و آخرش گردن خود کوجیماست. سونی مگه کم بودجه‌ای در اختیارش گذاشت؟ اعلام هم شد که حدود ۳۰۰ نفر روی بازی کار کردن(اعضای اصلی ۸۰ نفرن)
سر متال‌گیر وی پس چرا بازم این اتفاق افتاد و لول دیزاین بازی داغون بود؟ اصلا کاری با نصفه‌نیمه بودن بازی ندارم و راجب همون چپتر اول بازی حرف می‌زنم. با دوتا ناشر کار کرده و بازم ایراد داشتن این قضیه پس مشکل از خودش و نبوغ افرادشه. اون همه بازیگر هالیوودی اورد بودجه نداشته؟ تعداد نفراتت کمه؟ میتونی یه سنگ دیگه ورداری. خودش می‌خواسته همچین چیزی بسازه دقیقا. مگرنه اگه از اول می‌خواست یه بازی ترسناک بسازه سونی خوشحال نمیشد و بیشتر پشتش نمی‌ایستاد؟
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
4,085
نام
حمیدرضا
کلا این قضیه که ما سعی میکنیم یک سری استدیو محدود رو گنده کنیم خیلی برام عجیب بوده همیشه. اونم استدیوهایی مثل راکستار که شرایطی که برای ساخت بازی دارن و 99 درصد استدیوهای دیگه ندارن. درکل یکی از عوامل اصلی اینکه یکسری استدیوهای رو شما تک میدونید به این خاطر که اینا شرایط کاری و بودجه ای که دارن خیلی بهتر از استدیوهای دیگه است و همون شرایط و بودجه رو بدید به یک استدیو دیگه اونهاهم میتونن بازی های با همون کیفیت یا حتی بهتر تحویل بدن.
میخوام محترمانه بحث کنم برای همین این تحلیل سبکی که کردی رو میگم تحلیل شخصی، اما خوبه که یه خورده دیدت رو گسترش بدی و جوانب دیگه رو هم در نظر بگیری. راکستار رو پروژه هایی تمرکز میکنه که به شدت عظیم و گسترده هستند، چنین پروژه هایی بودجه و نیرو عظیمی رو می طلبه، این امتیاز نیست، پیش نیاز پیشبرد چنین پروژه هایی هست. وقتی یه کمپانی بزرگ ابزار بلندپروازی رو داره، پس می تونه بلندپروازی کنه!

اما اینکه بودجه رو بدیم یه استودیو دیگه اونم اره، اوضاع قطعا انقدر سطحی و بچگانه نیست به نظرم. بحث سیاست کلی، استراتژی یه شرکت عظیم با بودجه عظیم و کلی پرسنله، ریسک راکستار برای ساخت یک بازی تو طول 5 سال، خیلی بیشتر از بعنوان مثال یوبیسافته که تو همین مدت 10 تا بازی AAA منتشر میکنه. این استراتژی جاه طلبی میخواد، دانش میخواد، ابزار میخواد و ... به این راحتی نیست که بگیم بودجه رو در اختیار فلان استودیو بزاریم و دوتا راکستار داشته باشیم!

خیلی از استودیوها همین الان تحت حمایت ناشرهای بزرگ و پولدار هستند، بعضی هاشون انقدر نیرو و مهره مهم دارن که اختیار کامل رو می تونن از ناشر بگیرن، به نسبت پروژه ای که انتخاب می کنند، بودجه کافی در اختیار دارن (مثل راکستار که تو مقیاس بازی ای که تولید میکنه بودجه "کافی" در اختیار داره) اما نهایتا بازی متوسطی رو میسازن! با تحلیلی که شما کردی، این استودیو هم باید موفق بشه، چرا نمیشه؟

بودجه و نیرویی که راکستار رو هر پروژه میزاره، برای اون پروژه لازمه زیاد نیست! راکستار بازی ای رو میسازه که تو خودش ممکنه 5 تا بازی AAA تو سبک های مختلف رو جا بده! اتفاقا شما میگی 99 درصد استودیوهای دیگه بودجه راکستار رو ندارن، آره اگه بخوان GTA بسازن ندارن ولی مگه همه بازی تو مقیاس GTA قراره بسازن؟
مثال می زنم استودیویی مثل 343، سر هیلو 5 بعنوان یه بازی شوتر اول شخص با بخش داستان خطی و بخش چندنفره، شاید خیلی خیلی بیشتر از بودجه ای که یه ناشر مستقل برای همچین بازی ای تو این سبک خرج میکنه، از مایکروسافت بودجه گرفت، اما خروجی شد یه شاهکار؟ شاهکاری که تو هر نسل شاید اندازه انگشت های یه دست هم تکرار نشه؟ نه! شد یه بازی نهایتا خوب اونم از نظر طرفدارهاش! اینو شما می تونی خیلی راحت تعمیم بدی به راکستار و متوجه میشی کاری که راکستار سال هاست انجام میده، خیلی هم رسیدن بهش راحت نیست!
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,834
نام
Hessam
این خبر که ۱۱ استودیو روی والهالا کار می‌کنن که چن روز پیش منتشر شد. ببینید DS هررررر مشکلی که داره ایراد اول و آخرش گردن خود کوجیماست. سونی مگه کم بودجه‌ای در اختیارش گذاشت؟ اعلام هم شد که حدود ۳۰۰ نفر روی بازی کار کردن(اعضای اصلی ۸۰ نفرن)
سر متال‌گیر وی پس چرا بازم این اتفاق افتاد و لول دیزاین بازی داغون بود؟ اصلا کاری با نصفه‌نیمه بودن بازی ندارم و راجب همون چپتر اول بازی حرف می‌زنم. با دوتا ناشر کار کرده و بازم ایراد داشتن این قضیه پس مشکل از خودش و نبوغ افرادشه. اون همه بازیگر هالیوودی اورد بودجه نداشته؟ تعداد نفراتت کمه؟ میتونی یه سنگ دیگه ورداری. خودش می‌خواسته همچین چیزی بسازه دقیقا. مگرنه اگه از اول می‌خواست یه بازی ترسناک بسازه سونی خوشحال نمیشد و بیشتر پشتش نمی‌ایستاد؟
ببین من قصدم ترول سونی این چیزا نیست اصلا. بالاخره ناشر و استدیو قبل شروع ساخت بازی قرار داد میبندن باهم و سر بودجه و ... به توافق میرسن. ولی خب اگر بودجه شون کافی بود برای چی تو بازیشون تبلیغات گذاشتن؟ همین متالگیر دلیلی که کونامی دعواش شد با کوجیما اون هزینه و زمان ساخت طولانی بازی بود. وگرنه متالگیر 5 یکی از نقاط قوتش مراحل بازی اون ازادی عملی بود که بهت میداد تو انجام میشن ها و اواخر بازی بود که بنظر من خوب نبود که اونم به این خاطر بود که با فشار کونامی مجبور بودن بازی رو سریع تموم کنن.
درکل من نمیگم سازنده به هیچ وجه مهم نیست و هر استدیویی بودجه و زمانشو داشته باشه میتونه یک بازی خیلی خوب تحویل بده و مطمئنا یکی از دلایلی که راکستار بازی خوب میده بخاطر ادمایین که توش کار میکنن. ولی اینم درنظر داشته باشید که یک کمپانی مثل راکستار که 9 تا استدیو داره تو دنیا (حالا بگیم 4 5 تاشون بزرگ باشن) تو یک نسل فقط یک بازی تحویل داده. چندتا کمپانی دیگه میشناسید که اینجوری بازی میسازن؟
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
991
نام
امير
ببین من قصدم ترول سونی این چیزا نیست اصلا. بالاخره ناشر و استدیو قبل شروع ساخت بازی قرار داد میبندن باهم و سر بودجه و ... به توافق میرسن. ولی خب اگر بودجه شون کافی بود برای چی تو بازیشون تبلیغات گذاشتن؟ همین متالگیر دلیلی که کونامی دعواش شد با کوجیما اون هزینه و زمان ساخت طولانی بازی بود. وگرنه متالگیر 5 یکی از نقاط قوتش مراحل بازی اون ازادی عملی بود که بهت میداد تو انجام میشن ها و اواخر بازی بود که بنظر من خوب نبود که اونم به این خاطر بود که با فشار کونامی مجبور بودن بازی رو سریع تموم کنن.
درکل من نمیگم سازنده به هیچ وجه مهم نیست و هر استدیویی بودجه و زمانشو داشته باشه میتونه یک بازی خیلی خوب تحویل بده و مطمئنا یکی از دلایلی که راکستار بازی خوب میده بخاطر ادمایین که توش کار میکنن. ولی اینم درنظر داشته باشید که یک کمپانی مثل راکستار که 9 تا استدیو داره تو دنیا (حالا بگیم 4 5 تاشون بزرگ باشن) تو یک نسل فقط یک بازی تحویل داده. چندتا کمپانی دیگه میشناسید که اینجوری بازی میسازن؟
نگفتم که قصد شما ترول سونیه :D اون نوشابه مانستر دلیلش چیز دیگه بود. کوجیما علاقه داره که چیزایی که استفاده میکنه رو داخل بازی بیاره مثلا توی متالگیر هم مارک کفش و مارک هندزفری اینا بودش. دلیل اینکه مراحل متال‌گیر وی خوب نیست دوتا دلیله کلا.
یکی اینکه لول دیزاینر خوب ندارن و یکی هم مدیریت غلط. دلیل اینکه مراحل order خوب نبود دلیلش اختصاص ندادن بودجه توسط سونی نبود دلیلش این بود که دیزاینر خوب نداشتن که باید جذب کنن. اون مورد اخر هم به دلیل کمال‌گرایی راک‌استاره دیگه
 

GTA VI

Tommy Vercetty
Gold User
Nov 18, 2010
3,475
نام
ROULY
راکستار تو ساخت دنیای بازی و داستان و شخصیت پردازی واقعا تکه ولی بازی های اخرش مخصوصا RDR2 در زمینه لول دیزاین و گانپلی تاریخ مصرفش گذشته خیلی وقته. هنوز که هنوزه اینا نیومدن این گانپلی بازی رو حداقل بهتر کنن که راه حلشون Auto Aim نباشه. همین قضیه به بخش انلاین بازیشونم کلی صدمه زده. ولی خب اگر منم جای راکستار بودم همینجوری هر بازی میدادم 95+ میگرفت از طرف منتقدا به خودم زحمت نمیدادم چیزی رو تغییر بدم همون فرمول قبلی انجام میدم فقط بزرگتر و خوشگل تر بدون تغییر اساسی.
حسام جان دوتا سوال
این قضیه Auto Aim چیه؟
اینو که میشه براحتی از منوی بازی Off کرد مثل بقیه بازیها و اینکه روی PC هم با موس و کیبرد و ۶۰ فریم تجربه یونیکی هست جوری که حتی نیاز به استفاده از Dead Eye هم کم میشه
دومین سوال در مورد گان پلی و لول دیزاین
شما از یه بازی تو دنیای غرب وحشی چجور شوتینگی انتظار داری؟ مثل پابجی باشه یا مثل کاد؟
توقع نداری که مثل متال گیر یه کابوی بتونه بخزه یا غلت بزنه یا مخفی کاری کنه؟
بازی کاملا یه اقتباس کامل از فیلمهای وسترن هست
همون فیلمهای وسترن هم به نسبت فیلمهای دیگه دیزاین متفاوتی دارن
خود کرکترهای دنیای دسترن چجور آدمهایی باید باشن؟
اونا به هیچ عنوان سوپر هیرو نبودن یه آدمهای کله خری بودن که نه قدرت بدنی خاصی داشتن نه قدرت بالا رفتن از جایی یا حتی مخفی کاری بزرگترین مزیتشون همون شلیک دقیق و اسب سواری بوده..
سوال آخرم شما جای راکستار بودی مراحل رو چجوری طراحی میکردی توی دنیای یه بازی وسترن؟
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,376
نام
Armin
رد دد۲ هرچقدر که توی ساخت یه دنیای غنی و پرداخت کاراکترهای موندگار عالی عمل کرد همونقدرم تو بحث لول دیزاین تو در و دیوار بود ، یعنی خطی ترین تجربه ی اپن ورلد کل تاریخچه فکر کنم ، فقط کافیه یه اپسیلون از اون مسیری که سازنده ها در نظر گرفتن خارج بشی تا ماموریت با شکست مواجه بشه ، از اونور گانپلی هم خیلی لش و کند بود و اون لذت نسخه ی اول رو نمی‌داد ، کلا چالش در زمان ماموریت برای این بازی تعریف نشده بود ( نقطه مقابلش mgsv که تقریبا گیمر با هزار و یکجور ترفند دلبخواه می‌تونست ماموریتشو تموم کنه ) امیدوارم راکستار توی بازیهای بعدیش یه ذره بیشتر به آزادی عمل گیمر اهمیت بده .

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,133
نام
طائل
راکستار اگر بودجه عظیمی داره همه به خاطر وجود خودش و عرضه بمبی به نام GTA III هست.
این طوری نبوده که از ازل خداوند داشته بودجه عرضه میکرده بودجه زیادتر قرعه اش به نام راکستار افتاده باشه و خب طبیعی هست الان که راکستار با این بودجه همچین بازی عرضه کنه.
اون استودیوهایی که نام میبرین اصلا عددی نیستن جلو راکستار یعنی حتی از نظر ذهنی هم به خودشون نمیتونن اجازه بدن بازی با اسکیل راکستار خلق کنن بودجه هم اندازه هم داشته باشن ترجیح میدن تقسیمش کنن بین بازی های بنجل تر.
این بیشتر خط مشی یک استدیو هست که ستودنیه ، بالاخره سه تا بازی AAA یک استدیو دیگه در خلال دو تا GTA عرضه میشه اندازه GTA و بیشتر بودجه داره که، نداره؟
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,294
رد دد۲ هرچقدر که توی ساخت یه دنیای غنی و پرداخت کاراکترهای موندگار عالی عمل کرد همونقدرم تو بحث لول دیزاین تو در و دیوار بود ، یعنی خطی ترین تجربه ی اپن ورلد کل تاریخچه فکر کنم ، فقط کافیه یه اپسیلون از اون مسیری که سازنده ها در نظر گرفتن خارج بشی تا ماموریت با شکست مواجه بشه ، از اونور گانپلی هم خیلی لش و کند بود و اون لذت نسخه ی اول رو نمی‌داد ، کلا چالش در زمان ماموریت برای این بازی تعریف نشده بود ( نقطه مقابلش mgsv که تقریبا گیمر با هزار و یکجور ترفند دلبخواه می‌تونست ماموریتشو تموم کنه ) امیدوارم راکستار توی بازیهای بعدیش یه ذره بیشتر به آزادی عمل گیمر اهمیت بده .

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
كلا گان پلي زير مجموعه هاي T2 تو نسل قبل گير كرده
هم BL3 و هم Rdr2 تو نسخه هاي قبليشون از اين لحاظ قوي بودن و الان خيلي معمولين
 
  • Like
Reactions: armintn

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,834
نام
Hessam
میخوام محترمانه بحث کنم برای همین این تحلیل سبکی که کردی رو میگم تحلیل شخصی، اما خوبه که یه خورده دیدت رو گسترش بدی و جوانب دیگه رو هم در نظر بگیری. راکستار رو پروژه هایی تمرکز میکنه که به شدت عظیم و گسترده هستند، چنین پروژه هایی بودجه و نیرو عظیمی رو می طلبه، این امتیاز نیست، پیش نیاز پیشبرد چنین پروژه هایی هست. وقتی یه کمپانی بزرگ ابزار بلندپروازی رو داره، پس می تونه بلندپروازی کنه!

اما اینکه بودجه رو بدیم یه استودیو دیگه اونم اره، اوضاع قطعا انقدر سطحی و بچگانه نیست به نظرم. بحث سیاست کلی، استراتژی یه شرکت عظیم با بودجه عظیم و کلی پرسنله، ریسک راکستار برای ساخت یک بازی تو طول 5 سال، خیلی بیشتر از بعنوان مثال یوبیسافته که تو همین مدت 10 تا بازی AAA منتشر میکنه. این استراتژی جاه طلبی میخواد، دانش میخواد، ابزار میخواد و ... به این راحتی نیست که بگیم بودجه رو در اختیار فلان استودیو بزاریم و دوتا راکستار داشته باشیم!

خیلی از استودیوها همین الان تحت حمایت ناشرهای بزرگ و پولدار هستند، بعضی هاشون انقدر نیرو و مهره مهم دارن که اختیار کامل رو می تونن از ناشر بگیرن، به نسبت پروژه ای که انتخاب می کنند، بودجه کافی در اختیار دارن (مثل راکستار که تو مقیاس بازی ای که تولید میکنه بودجه "کافی" در اختیار داره) اما نهایتا بازی متوسطی رو میسازن! با تحلیلی که شما کردی، این استودیو هم باید موفق بشه، چرا نمیشه؟

بودجه و نیرویی که راکستار رو هر پروژه میزاره، برای اون پروژه لازمه زیاد نیست! راکستار بازی ای رو میسازه که تو خودش ممکنه 5 تا بازی AAA تو سبک های مختلف رو جا بده! اتفاقا شما میگی 99 درصد استودیوهای دیگه بودجه راکستار رو ندارن، آره اگه بخوان GTA بسازن ندارن ولی مگه همه بازی تو مقیاس GTA قراره بسازن؟
مثال می زنم استودیویی مثل 343، سر هیلو 5 بعنوان یه بازی شوتر اول شخص با بخش داستان خطی و بخش چندنفره، شاید خیلی خیلی بیشتر از بودجه ای که یه ناشر مستقل برای همچین بازی ای تو این سبک خرج میکنه، از مایکروسافت بودجه گرفت، اما خروجی شد یه شاهکار؟ شاهکاری که تو هر نسل شاید اندازه انگشت های یه دست هم تکرار نشه؟ نه! شد یه بازی نهایتا خوب اونم از نظر طرفدارهاش! اینو شما می تونی خیلی راحت تعمیم بدی به راکستار و متوجه میشی کاری که راکستار سال هاست انجام میده، خیلی هم رسیدن بهش راحت نیست!
اون پستی که بعد از پستت دادم و بخون. شاید منظورمو بد رسوندم اول. من نمیگم سازنده به هیچوجه مهم نیست و محصول نهایی فقط و فقط به بودجه و زمان ساخت و اینا ربط داره. ولی شرایط کاری که یکسری استدیوها مثل راکستار و ناتی داگ دارن رو خیلی از استدیوهای دیگه ندارن. مثال خوبیم زدی. 343 یا کوالیشن زمان ساخت خیلی کمی داشتن این نسل و همین قضیه به کیفیت بازیشون لطمه زد. همین کوالیشن تو نسخه پنجم با 2 سال زمان ساخت میخواست بازی اپن ورلد بده که نتیجه اش شد یه دنیای پوچ که هیچی نداشت. خب مطمئنا اینا شرایط و زمان راکستار داشتن میتونستن دنیای پویا تر و با محتوا تری تحویل بدن. یا ناتی داگ که بیشتر از 5 سال داره رو یک بازی خطی کار میکنه. یادتون باشه اون ویدیویی گیم پلی که تو E3 اومد چند سال پیش از TLOU2 که خیلی ها گفتن فیک و الکی بخاطر انیمیشن خیلی خوبی که داشت. که بعدش یکی از انیمیتورهای یوبی سافت اومد تریلر انالیز کرد و گفت که نه اصلا فیک نیست ولی کاری که ناتی داگ کرده خیلی زمان بره. حالا چندتا استدیو به غیر از استدیوهای خود سونی هستن که اینجوری بازی میسازن؟ خب توقع اینو داشته باشید که بازیهای دیگه هم همین لول از انیمیشن مثلا داشته باشن از بازیهای دیگه اشتباهه.
ولی خب منظور من این بود که استدیوهایی مثلا راکستار و ناتی داگ شرایط کاریشون خیلی یونیک و 99درصد استدیوهای دیگه بهره مند نیستن. حالا این به این معنی نیست که همه 99 درصد استدیوهای دیگه میتونن بازی شاهکار بسازن اگه فرصت بهشون داده بشه ولی خیلی استدیوهای دیگه هستن که میتونن ولی هیچوقت فرصتشو نداشتن.
مثالش 343 برای ساخت بازی بعدیش 5 سال وقت داشته و شایعه شده 500 میلیون بودجه بازی بوده. اگر اینا نتونن بازی خوب بدن یعنی واقعا توانایی شو نداشتن. ولی شاید مثلا همین بودجه رو مایکرو میداد کوالیشن نتیجه خیلی بهتری بدن. منظور کلی من این بود.
 

🅺 🅸 🅻 🅻 🅴 🆁

千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺⏎
ناظم انجمن
Feb 22, 2011
15,329
نام
∂αнмα
تنها استدیویی که رویای راکستار شدن داره CDPR و بس :D CDPR الان با ارزش ترین کمپانی لهستانی ـه و حتی از بزرگترین بانک لهستان هم با ارزش تره یعنی عملا یـ وزنه به شدت سنگین تو زمینه ملی محسوب میشه لهستانی ها هم خیلی رو این غرور ملی و این چیزا تاکید دارن حالا اینا رو بزارید کنار رشد روز افزونش قشنگ روزی میرسه که از نظر اسکیل و عظمت میرسن به راکستار ، CP2077 با اینکه به شدت بزرگ به نظر میرسه ولی بازم بعید یک سوم RDR2 روش سرمایه گذاری شده باشه ولی برا ویچر 4 مطمئن باشید جوری ریخت و پاش کنن که اون سرش نا پیدا باشه :D
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,834
نام
Hessam
حسام جان دوتا سوال
این قضیه Auto Aim چیه؟
اینو که میشه براحتی از منوی بازی Off کرد مثل بقیه بازیها و اینکه روی PC هم با موس و کیبرد و ۶۰ فریم تجربه یونیکی هست جوری که حتی نیاز به استفاده از Dead Eye هم کم میشه
دومین سوال در مورد گان پلی و لول دیزاین
شما از یه بازی تو دنیای غرب وحشی چجور شوتینگی انتظار داری؟ مثل پابجی باشه یا مثل کاد؟
توقع نداری که مثل متال گیر یه کابوی بتونه بخزه یا غلت بزنه یا مخفی کاری کنه؟
بازی کاملا یه اقتباس کامل از فیلمهای وسترن هست
همون فیلمهای وسترن هم به نسبت فیلمهای دیگه دیزاین متفاوتی دارن
خود کرکترهای دنیای دسترن چجور آدمهایی باید باشن؟
اونا به هیچ عنوان سوپر هیرو نبودن یه آدمهای کله خری بودن که نه قدرت بدنی خاصی داشتن نه قدرت بالا رفتن از جایی یا حتی مخفی کاری بزرگترین مزیتشون همون شلیک دقیق و اسب سواری بوده..
سوال آخرم شما جای راکستار بودی مراحل رو چجوری طراحی میکردی توی دنیای یه بازی وسترن؟
درسته میشه Off کرد ولی نمیشه رو کنسول اصلا باهاش بازی کرد. مثلا شما به Titanfall یا Apex نگاه کنید. یادمه بعد از عرضه Apex یکی از برنامه نویس ها گیم پلی بازی تو یک رشته توییت توضیح میداد که چقدر کار کردن رو تمام جزیات گانپلی بازی تا حس خوبی داشته باشه فان باشه یا گیرز مثلا تو سوم شخص واقعا من هیچ بازی دیگه ای ندیدم حتی نزدیکش بشه. خب حالا من توقع ندارم از راکستار که بیاد یک چیزی در سطح اینا بده چون سبکش فرق میکنه ولی حداقل بعد این همه سال این توقع هست ازشون که یکم رو این گانپلی بازی کار کنن که حس بهتری داشته باشه بدون Auto Aim بشه رو کنسول بازی کرد و فان باشه. ولی خب وقتی از طرف منتقدا هم هیچ فشار بهشون نیست، چون دیگه عادت کردیم اینا تا از یچیزی از یه بازی خوششون میاد کلا هرچیز دیگه ای یادشون میره، راکستار هیچ تغییری نمیده به بازیهاش. من خودم بازی های راکستار خیلی دوست دارم برای همینم هست که ازشون خیلی انتقاد میکنم چون بازی هاشون یکسری پتانسیل هاش داره از دست میره بخاطر اینچیزا.
 
آخرین ویرایش:

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,458
نام
مهدی
من متوجه منظور این دوستمون می‌شم، ولی اگه اینجوری بخوای به قضیه نگاه کنی - نمی‌گم دیدگاه غلط یا درستیه - همه چیز رو می‌شه زیر سوال برد. اگه باخ از 6 سالگی امکان تمرین کردن با ویالون رو نداشت یا ژن‌هایی که باعث شدن به همچین نابغه‌ی موسیقی‌ای تبدیل بشه تشکیلش نمی‌دادن، اگه کافکا تو اون اوضاع دردناک بزرگ نمی‌شد و اگه همچین خصوصیات رفتاری‌ای نداشت که بخاطر افکارش هر شب شکنجه بشه و اگه مجبور نبود بنویسه تا شبا کمی راحت‌تر بخوابه، اگه پدر مسی تصمیم نمی‌گرفت پسرش رو تا بارسلونا بکشونه و اگه بارسا تصمیم نمی‌گرفت روش سرمایه گذاری کنه و به قول معروف بهش"آمپول" بزنه، اگه فلان، اگه بیسار... از این اگه ها زیاده، و ما متاسفانه یا خوشبختانه هیچ تاثیری توشون نداریم. همین کوری بالاگ مثلا. اول می‌خواست ایده‌ی تک شات بودن رو توی همین ریبوت Tomb Raider پیاده کنه، اما وقتی ایده‌ش رو در میون گذاشت، بهش گفتن "دیوونه شدی؟"
همون ایده رو سانتامانیکا بلعید و تبدیلش کرد به بهترین بازی سال. چرا؟ چون از افراد بااستعدادتری تشکیل شده و به جایی تکیه داده که قدرت ریسک کردن و آزادی عملش رو بالاتر می‌بره. اما این دلیل نمی‌شه بگیم اگه اون بودجه و آزادی عمل رو به اون یکی استودیو بدیم باز هم خروجی همون می‌شه. چیزی که می‌تونی با اطمینان بگی، اینه که nتا دلیل باعث شده راکستار بشه این غولی که الان هست. می‌تونی موفقیتشون رو به بودجه‌ی بی‌نهایت و امکانات نامحدود و افرادی که توش کار می‌کنن ربط بدی، ولی نمی‌تونی بخاطرش ارزش کارشون رو کم کنی. این حرفمم در راستای دفاع از راکستار یا هر استودیوی غول دیگه‌ای نیست، چون اصلا به free will اعتقاد ندارم که بخوام از موقعیتشون دفاع کنم. صرفا می‌خوام بگم همینه که هست! :D و خوبه که احتمالات دست به دست هم دادن تا ما بتونیم به باخ گوش بدیم یا تو دنیای RDR II که به طرز وحشتناکی زنده‌ست گم بشیم. و خیلی بهترم می‌شه اگه یه ذره به اون لول دیزاین و گان پلی و کنترل کهنه‌شون هم یه دستی بکشن.
 

GTA VI

Tommy Vercetty
Gold User
Nov 18, 2010
3,475
نام
ROULY
درسته میشه Off کرد ولی نمیشه رو کنسول اصلا باهاش بازی کرد. مثلا شما به Titanfall یا Apex نگاه کنید. یادمه بعد از عرضه Apex یکی از برنامه نویس ها گیم پلی بازی تو یک رشته توییت توضیح میداد که چقدر کار کردن رو تمام جزیات گانپلی بازی تا حس خوبی داشته باشه فان باشه یا گیرز مثلا تو سوم شخص واقعا من هیچ بازی دیگه ای ندیدم حتی نزدیکش بشه. خب حالا من توقع ندارم از راکستار که بیاد یک چیزی در سطح اینا بده چون سبکش فرق میکنه ولی حداقل بعد این همه سال این توقع هست ازشون که یکم رو این گانپلی بازی کار کنن که حس بهتری داشته باشه بدون Auto Aim بشه رو کنسول بازی کرد و فان باشه. ولی خب وقتی از طرف منتقدا هم هیچ فشار بهشون نیست، چون دیگه عادت کردیم اینا تا از یچیزی از یه بازی خوششون میاد کلا هرچیز دیگه ای یادشون میره، راکستار هیچ تغییری نمیده به بازیهاش. من خودم بازی های راکستار خیلی دوست دارم برای همینم هست که ازشون خیلی انتقاد میکنم چون بازی هاشون یکسری پتانسیل هاش داره از دست میره بخاطر اینچیزا.
قبول دارم یه مقداری گان پلی روی کنسول اگه اتو ایم خاموش باشه سخته
بخاطر این ۳۰ فریم لعنتی کنسول و اینپوت لگ بالای بازی هست
فکر کنم ریویوهای DF دیده باشی درمورد اینپوت لگ وحشتناک بالای رددد۲
که خب توی نسخه پی سی خیلی بهتر شد
دقیقا به همین خاطر هم هست که انلاینش اون تجربه ای که مثلا GTA V رو میده نداره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟