Phil Spencer : آمازون و گوگل رقیب های اصلی ما در اینده خواهند بود

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
philspencer2.0.0.jpg


Phil Spencer در جدیدترین مصاحبه خود در مورد آینده گیمینگ و فرمت استریم گفت :

"زمانی که در مورد نینتندو و سونی صحبت میکنیم برای اون ها احترام زیادی قائل هستیم با این حال وقتی صحبت از رقابت در آینده میشه رقیب های اصلی ما گوگل و آمازون خواهند بود این به این معنی بی احترامی کردن به اون ها نیست ولی مسئله ای که هست فرمت سنتی صنعت گیمینگ در آینده جایی نخواهد داشت . فک میکنم اون ها میتونن سیستم های پردازش ابریشون رو بسازن ولی در حال حاضر ما میلیارد ها دلار در این زمینه سرمایه گذاری کردیم"

"ما تا زمانی که امازون و گوگل تمرکزشون رو برای تصاحب بازار 7 میلیارد نفری گذاشته اند نمیخوایم در جنگ کنسول های سنتی با نینتندو و سونی رقابت کنیم هدف اصلی ما همین خواهد بود"

Microsoft’s Xbox boss says Amazon and Google are "the main competitors going forward"
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
GeoW 4 بیشتر از ۱۰۰ میلیون هزینش شده؟‌ منبعی داری برای این حرفت؟ بعد با چه معیاری خروجی استودیو قابل قبول نبود؟‌ ۳۴۳ هم مشکلات فنی و ساختاری داخل تیم وجود داشته و همینطور مدیریت استودیو که جهت گیری خاص خودشون رو داشتن در طراحی بازی. با این حال کمپین و بخش داستانی ۴ جزو بهترین‌های سری بوده و بخش مولتی ۵ و ساپورتش هم باز جزو بهترین‌های سری بوده. برای هیلو مساله اصلی زمان کوتاه پروسه ساخت و محدودیت ابزارهای ساخت و در نهایت جهت گیری تیم مدیریت استودیو بوده.

T10 برای سری فورتزا موتور اسپورت با همون روند ساخت ۲ سال یک بار +‌ کمک به استودیو پلی گراند تو ساخت هورایزون در نهایت نتونست استانداردهای خود T10 رو برآورده کنه ولی با این حال هنوز هم بهترین محصول ریسینگ بازار هست با وجود کمبودهایی که داشت. این بحث سابقه مدیریتی و ... هم آنچنان ویژگیی نیست که بخوای اینطوری راجبش صحبت کنی یا روش مانور بدی. مایکروسافت خاک خوری خودش سر ۳۴۳، کوالیشن و پلی گراند رو داشته و پلی گراند به کمک همون T10‌ و وجود استودیو مادر و نیروی متخصص خودش تو بازی سوم تونست به اون سطحی که باید برسه،‌ برسه و کوالیشن و ۳۴۳ هم در نهایت به اون سطح میرسن.

بعد راجب خروجی این‌ها هم یه طوری صحبت می‌کنی که انگار مثلا چندتا استودیو شوتر ساز بهتر از ۳۴۳ یا کوالیشن تو بازار هست همین الان (هر دو استودیو تازه کار ۲ تا بازی ساختن فرستادن بیرون از دو تا IP‌ بزرگ). در صورتی که همین بازی‌ها با همین مشخصات باز هم جزو بهترین‌های سبک خودشون هستن و اختلاف چندانی با بقیه استودیوهای این سبک ندارن (در بدترین حالت). این چند سال کل فشار بخش بازیهای انحصاری روی دوش کوالیشن و T10‌ و ۳۴۳ بود ولی الان دیگه نیست و اینها میتونن بهتر و راحت‌تر کار کنن. این قضیه خیلی ساده هست و نتیجش رو هم به زودی می‌بینیم.
من اشتباهی خوندم هزینه ساخت gears4 رو در کل انحصاری ها هزینه ساخت معمولا اعلام نمیکنن ولی هزینه ساخت gears3 و judgment بالای 60 میلیون بود. یا مثلا هزینه پروژه کنسل شده fable legends بالای 80 میلیون بود. به جای این که فشار بیارن به کوالیشن 2 تا بازی بسازن میتونستن بیشتر وقت بدن. دیگه ناتی داگ با اون پتانسیلشون سر هر بازی سونی اقلا 4 سال زمان داد بهشون. یا مثلا همون 343 که مشکلات فنی و ساختاری میگی داشتن بازم به مدیریت برمیگرده.

بحث این که halo یا gears به اندازه ی سیستم سلر بود خوب بودن یا نه برای این تاپیک نیست ولی این گپ بین فروش ps4 و one رو دقیقا همین بازی ها مشخص میکنن و البته تو این رغابت ایده آل گرایی خیلی مطرح که متاسفانه مایکرو کاملا تو نسل قبل از دستش داد و به عرضه بازی های صرفا خوب اکتفا کرد.

من امیدوارم واقعا هم مایکرو هم فن هاش بتونن انتظار ایده آل رو داشته باشن از بازی ها و صرفا به یه بازی خوب اکتفا نکنن چون بیشتر از همه چی مایکرو الان به این تفکر احتیاج داره وگرنه کی بدش میاد یه گیرز به کاملی نسخه اول تجربه کنه. اگر بحث فشار باشه که فکر کنم فشاری که naughty dog این چند سال تحمل کرد که دیگه مشهود و همین چند وقت پیش هم صحبت راجع بهش بود.

من تو همون پست اول هم گفتم قضيه مثله ارايشگاه نيست كه يه ارايشگر رو بياره بگه رو صندلي كار كن پورسانتي :D

اون چيزي كه شما ميگي ميشه مشاركت كه تو اين قسمت اصلا وجود نداره مثلا تو دانلود بازي از استور سوني ممكنه مقداري از سود شركتهاي مخابراتي هم به سوني تعلق بگيره
منتها بحث زير ساخت و بستر مثله خطوط هواپيمايي مي مونه شما ميري هواپيمات رو از بوئينگ يا ايرباس مي خري و شركتت رو ثبت ميكني و فعاليتت رو شروع ميكني سازمان هواپيمايي كشوري هيچ هزينه اي بابت خريد هواپيما و پرسنل به شما نميده ولي به ازا تعداد پروازها بايد يه درصدي رو به سازمان بدي شما.
تو استريم هم قضيه همينه مسلما شما يكسري سخت افزار رو بايد تهيه كني كه ربطي به اپراتوها نداره كه اين ميشه زير ساخت شما بعدش با فراهم كردن اين زير ساخت توي هر كشوري هر كاربري با يه اپراتور از سرويس شما استفاده مي كنه كه خوب طبيعتا اون اپراتورها بواسطه ترافيك استفاده شده در سود شريك ميشن .
الان مثلا براي يوتيوب گوگل چه نيازي به شراكت با اي تي يا تي موبايل يا.. داره يا بالعكس؟
سرويس استريمش رو گوگل راه اندازي كرده خوب براي استقاده از اين زير ساخت شما به اينترنت نياز داري كه مي توني از اپراتورهاي مختلف استفاده كني.

يعني بحث صرفا استفاده از سرويسهاي مخابراتي نيست بلكه تجهيزات و ادوات بسياري براي راه اندازي سرويس هاي استريم نيازه كه خيليهاش اصلا ربطي به شركتهاي مخابراتي پيدا نمي كنه كه بخوان شريك بشوند يا نه....
ببین دوست عزیز هیچ وحی منزلی نیست که اینا همه بخوان بفروشن زیرساخت. الان مایکرو قرار داد بست که sony بتونه استفاده کنه از سرویسش نفروخت سرویس که!
در آينده هم CPSs خیلی زیاد تر هم خواهد شد با اومدن 5g و این هزینه سخت افزاری عملا از شرکت هایی مثل سونی به این provider ها انتقال پیدا میکنه. به علاوه این که الان بحث تخصیص gpu و gpuaas در نتورک مطرح شده کلاینت هایی مثل سونی احتمالا از زیرساخت این کمپانی ها استفاده کنن. حالا این که چجوری استفاده کنن بازم برمیگرده به نوع قرار داد یکی دوست داره هزینه ثابت ماهیانه بگیره یکی هم سود میگیره تو جفت اینا هم بحث تعداد یوزر های سرویس مطرح.
 
آخرین ویرایش:

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
من اشتباهی خوندم هزینه ساخت gears4 رو در کل انحصاری ها هزینه ساخت معمولا اعلام نمیکنن ولی هزینه ساخت gears3 و judgment بالای 60 میلیون بود. یا مثلا هزینه پروژه کنسل شده fable legends بالای 80 میلیون بود. به جای این که فشار بیارن به کوالیشن 2 تا بازی بسازن میتونستن بیشتر وقت بدن. دیگه ناتی داگ با اون پتانسیلشون سر هر بازی سونی اقلا 4 سال زمان داد بهشون. یا مثلا همون 343 که مشکلات فنی و ساختاری میگی داشتن بازم به مدیریت برمیگرده.

بحث این که halo یا gears به اندازه ی سیستم سلر بود خوب بودن یا نه برای این تاپیک نیست ولی این گپ بین فروش ps4 و one رو دقیقا همین بازی ها مشخص میکنن و البته تو این رغابت ایده آل گرایی خیلی مطرح که متاسفانه مایکرو کاملا تو نسل قبل از دستش داد و به عرضه بازی های صرفا خوب اکتفا کرد.

من امیدوارم واقعا هم مایکرو هم فن هاش بتونن انتظار ایده آل رو داشته باشن از بازی ها و صرفا به یه بازی خوب اکتفا نکنن چون بیشتر از همه چی مایکرو الان به این تفکر احتیاج داره وگرنه کی بدش میاد یه گیرز به کاملی نسخه اول تجربه کنه. اگر بحث فشار باشه که فکر کنم فشاری که naughty dog این چند سال تحمل کرد که دیگه مشهود و همین چند وقت پیش هم صحبت راجع بهش بود.


ببین دوست عزیز هیچ وحی منزلی نیست که اینا همه بخوان بفروشن زیرساخت. الان مایکرو قرار داد بست که sony بتونه استفاده کنه از سرویسش نفروخت سرویس که!
در آينده هم CPSs خیلی زیاد تر هم خواهد شد با اومدن 5g و این هزینه سخت افزاری عملا از شرکت هایی مثل سونی به این provider ها انتقال پیدا میکنه. به علاوه این که الان بحث تخصیص gpu و gpuaas در نتورک مطرح شده کلاینت هایی مثل سونی احتمالا از زیرساخت این کمپانی ها استفاده کنن. حالا این که چجوری استفاده کنن بازم برمیگرده به نوع قرار داد یکی دوست داره هزینه ثابت ماهیانه بگیره یکی هم سود میگیره تو جفت اینا هم بحث تعداد یوزر های سرویس مطرح.
خوب شما ببين وقتي يه كمپاني مجبوره از امكانات بقيه كمپاني ها استفاده كنه يعني خودش قابليت ساخت و توسعه رو نداره و اين عملا با داشتن زير ساخت در تضاده
و همون صحبت اسپنسر ميشه كه...
يكطرف ماكرو و گوگل و امازون با زير ساخت و امكانات متعلق به خودشون و يك طرف سوني كه با قرارداد مي خواد از يه قسمت از اين زير ساختها استفاده كنه.
آيا اينجا سوني به عنوان رقيب محسوب ميشه؟
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
تو سال ٢٠١٩ كل هزينه ماكروسافت حدود ٨٠ ميليون دلار بوده
و ماله سوني حدود ٧/٥ميليون دلار.

یک تجدید نظری در ارائه امارهات بکن برادر! 7.5 میلیون دلار یک دهم بودجه دلست هم نیست! چه برسه به کل سونی که پلی استیشن یکی از زیر شاخه هاشه و باز ناتی داگ سازنده دلست یکی از زیر شاخه های پلی استیشن!
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
یک تجدید نظری در ارائه امارهات بکن برادر! 7.5 میلیون دلار یک دهم بودجه دلست هم نیست! چه برسه به کل سونی که پلی استیشن یکی از زیر شاخه هاشه و باز ناتی داگ سازنده دلست یکی از زیر شاخه های پلی استیشن!
عذر خواهي ميكنم ميليارد دلار بود نه ميليون
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
مایکروسافت حدود ۸۲ میلیارد دلار
سونی حدود ۶۹ میلیارد دلار

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Ali Venom

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
Sony annual operating expenses for 2019 were $69.943B, a 0.48% decline from 2018.
Sony annual operating expenses for 2018 were $70.282B, a 3.32% increase from 2017.
Sony annual operating expenses for 2017 were $68.025B, a 4.92% increase from 2016.


Sony Annual Operating Expenses
(Millions of US $)
2019 $69,943
2018 $70,282
2017 $68,025
2016 $64,836
2015 $74,141
2014 $77,408
2013 $72,329
2012 $81,773
2011 $82,005
2010 $76,777
2009 $78,944
2008 $75,106
2007 $70,676
2006 $64,171
2005 $65,265


Microsoft annual operating expenses for 2019 were $82.884B, a 10.07% increase from 2018.
Microsoft annual operating expenses for 2018 were $75.302B, a 11.48% increase from 2017.
Microsoft annual operating expenses for 2017 were $67.546B, a 3.8% increase from 2016.


Microsoft Annual Operating Expenses
(Millions of US $)
2019 $82,884
2018 $75,302
2017 $67,546
2016 $65,076
2015 $75,419
2014 $59,074
2013 $51,085
2012 $51,960
2011 $42,782
2010 $38,386
2009 $38,074
2008 $38,149
2007 $32,684
2006 $27,810
2005 $25,227

یه عده اینجا واقعا این توهم رو دارن سونی با فروش ساختمون حقوق کارمنداش رو میده :-j
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
سونی از ۲۰۰۵ مقدار هزینش همین حول و حوش بوده ولی مایکروسافت از ۲۵ میلیارد دلار سال ۲۰۰۵ به ۸۲ میلیارد ۲۰۱۹ رسیده و درآمد ۱۲۵ میلیاردی داشته از اون طرف با اینکه سونی هزینه زیادی صرف میکنه ولی درآمد ۲۰۱۹ اش ۷۸ میلیارد بوده در طول ۱۰ سال گذشته هم همین منوال بوده
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
سونی از ۲۰۰۵ مقدار هزینش همین حول و حوش بوده ولی مایکروسافت از ۲۵ میلیارد دلار سال ۲۰۰۵ به ۸۲ میلیارد ۲۰۱۹ رسیده و درآمد ۱۲۵ میلیاردی داشته از اون طرف با اینکه سونی هزینه زیادی صرف میکنه ولی درآمد ۲۰۱۹ اش ۷۸ میلیارد بوده در طول ۱۰ سال گذشته هم همین منوال بوده
خوب net profit نمي صرفه كه بگه :D

Sony Financial Statements 2005-2019 | SNE
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
من اشتباهی خوندم هزینه ساخت gears4 رو در کل انحصاری ها هزینه ساخت معمولا اعلام نمیکنن ولی هزینه ساخت gears3 و judgment بالای 60 میلیون بود. یا مثلا هزینه پروژه کنسل شده fable legends بالای 80 میلیون بود. به جای این که فشار بیارن به کوالیشن 2 تا بازی بسازن میتونستن بیشتر وقت بدن. دیگه ناتی داگ با اون پتانسیلشون سر هر بازی سونی اقلا 4 سال زمان داد بهشون. یا مثلا همون 343 که مشکلات فنی و ساختاری میگی داشتن بازم به مدیریت برمیگرده.

بحث این که halo یا gears به اندازه ی سیستم سلر بود خوب بودن یا نه برای این تاپیک نیست ولی این گپ بین فروش ps4 و one رو دقیقا همین بازی ها مشخص میکنن و البته تو این رغابت ایده آل گرایی خیلی مطرح که متاسفانه مایکرو کاملا تو نسل قبل از دستش داد و به عرضه بازی های صرفا خوب اکتفا کرد.

من امیدوارم واقعا هم مایکرو هم فن هاش بتونن انتظار ایده آل رو داشته باشن از بازی ها و صرفا به یه بازی خوب اکتفا نکنن چون بیشتر از همه چی مایکرو الان به این تفکر احتیاج داره وگرنه کی بدش میاد یه گیرز به کاملی نسخه اول تجربه کنه. اگر بحث فشار باشه که فکر کنم فشاری که naughty dog این چند سال تحمل کرد که دیگه مشهود و همین چند وقت پیش هم صحبت راجع بهش بود.

دقیقا جواب خودت رو خودت دادی دیگه، ناتی داگ و... از 2013 تا الان 2 تا بازی دادن بیرون (ناتی داگ دومین بازیش رو امسال میده)، ساکر پانچ از 2014 تا الان 2 تا بازی داده بیرون (دومین بازیش رو امسال میده) ولی کوالیشن از 2014 تا 2019 2 تا بازیش رو داده بیرون (2014 از صفر شروع کردن) و کلی کار دیگه هم کنارش انجام داده، هر بازیش هم بالای 3 تا مود داشته (کمپین، کو آپ، آنلاین PvP، هورد و برای 5 مود اسکیپ و مپ بیلدر هم اضافه شده).

343 هم کار سنگینی داشته برای 2 تا بازی اولش و سر اینفینیت یک مقدار جای نفس کشیدن داشتن که اونم باز مشکلات خودش رو تو فرایند ساخت داشته که البته شاید مشکلات جدی نباشن و اثرات بدی نذارن روی بازی در نهایت. با این حال هر دو استودیو بازی‌های درخوری ساختن و پتانسیل بالایی نشون دادن از خودشون.

مشخصا کمبود استودیوهای مایکرو و بودجه بخش ایکس باکس باعث ایجاد این فشار و فشردگی کار اینها شده. اما الان دیگه اون فشار روی استودیوهای مایکرو نیست و تیم‌های تازه خریداری شده یا تاسیس شده هم به سرعت دارن نیرو جذب میکنن و خیلی‌هاشون الان 85 تا 100 تا نیرو دارن و فکر هم نمیکنم این روند متوقف بشه.

در کل مشکلات چند سال گذشته متنوع و از بخش‌های متفاوتی بودن و اینکه همه اونها رو بخوایم به یک بخش (مدیریت) ربط بدیم یه کار راحت ولی اشتباه هست. این هم نیازی به بحث نداره، چون نتیجه کارهای انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته در XGS دیر یا زود خودش رو نشون میده و حداقل همین امسال 10-15 بازی از این مجموعه و استودیوهای طرف قرارداد شون خارج میشن. از Gears Tactics با 45 ساعت گیم پلی با سبک RPG ترن بیس ایزومتریک گرفته تا ویستلند 3، تا ماینکرفت دانجن، تا فلایت سیمولیتور، تا اوری 2 تا هیلو اینفینیت و احتمالا فورتزا 8 و ...

راهی که دارن جلو میرن درست هست و در نهایت نتیجه مطلوب رو هم میگیرن، و این چیزی نیست که من سرش بحث کنم :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
سونی از ۲۰۰۵ مقدار هزینش همین حول و حوش بوده ولی مایکروسافت از ۲۵ میلیارد دلار سال ۲۰۰۵ به ۸۲ میلیارد ۲۰۱۹ رسیده و درآمد ۱۲۵ میلیاردی داشته از اون طرف با اینکه سونی هزینه زیادی صرف میکنه ولی درآمد ۲۰۱۹ اش ۷۸ میلیارد بوده در طول ۱۰ سال گذشته هم همین منوال بوده
بیزینس فیلد :D
 
  • Like
Reactions: rezvideo
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر