Multi Platform Onimusha: Way of the Sword

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
2026
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1000024212.jpg
بازی Onimusha: Way of the Sword پس از ۱۸ سال دوری، دوباره توسط کپکام رسماً معرفی شد و این بازی در سال 2026 عرضه خواهد شد.

1000003172.jpg

فرنچایز اونیموشا اولین بار در سال 2001 با بازی Onimusha: Warlords معرفی شد که بر پایه مکانیسم ضدحمله "Issen" ساخته شده بود. دستکش شیطانی اونیموشا که به عنوان یک عنصر اصلی در این سری معرفی شد، توانایی جذب روح از جنما، موجودات هیولایی و بدشکل از دنیای دیگر را به بازیکن می‌داد.
در مراسم جوایز بازی 2024، با بازگشت قدرتمندانه ای روبرو شدیم. Onimusha: Way of the Sword در کیوتو در اوایل دوره ادو اتفاق می‌افتد. شرور خبیث، Malice، شهر تاریخی را به پناهگاهی تاریک و پیچیده برای بازگشت جنماهای شیطانی تبدیل کرده است.

1000003173.jpg
 
آخرین ویرایش:
اصولا اونیموشا رو باید رزیدنت ایول با شمشیر به همراه استفاده از اسپل و جادو حساب کنی.
تنوع دشمنها رو هم که حتما مناطق مختلف دشمنهای متفاوتی دارن.
گرافیک که خب همیشه با RE Engine تو همین مایه هاست.
به نظرم خروجیش واقعا خوبه ، یه جو مریض و ترسناک داره که به نظرم خوب در آوردن.
با این حال کلا از بازیهای RE Engine فعلا نباید انتظار گرافیکی خیلی بالایی رو داشت.

طراحی مراحل هم از این قضیه جدا نیست.
اونیموشا رو نباید با سولزلایکها یا بازیهای مشابه که طراحی مراحل تو در تو با بونفایر و... دارن مقایسه کنی.
تو این سری مراحل همینطور خطی طور ، بسته و متراکم هستن.
مثل REها تمرکز روی پیش برد داستان و حل کردن پازلها برای پیشرویه.

غیر از این اگه توجه کنی این توتوریال بازیه و قطعا Miyamoto اسکیلهای زیادی رو یاد نگرفته(Oni Armaments)
اینطوریه که با جذب سولها و استفاده از اونها به مود جدید و اسلحه جدید دست پیدا میکنه(به شکل موقتی)
و خب این در ادامه حتما پیشرفت میکنه و اسپلهای جدیدتری هم یاد میگیره.
دوباره در مورد تنوع دشمنها هم یک دلیل دیگش میتونه به همین دلیل باشه که اوایل بازیه.

همین اول بازی کلی مکانیک داره یاد میده ، Parry ، داج ، Break ، مخفی کاری ، Oni Armaments و...
کلی از بازی مونده و قطعا سورپرایزهای دیگه ای هم دارن.
اقا من همه اینارو خبر دارم :D اونیموشا ۳ رو هم چند ساعتی زمانPS2 رفتم. به چند دلیل میگم خوب نبود:
گرافیگ انگار افت کرده‌. اگه با تریلرهای چند ماه پیش مقایسه کنی معلوم میشه.
لول دیزاین قرار نیست مثل سولز باشه. میتونه خطی بودنش رو حفظ کنه و هوشمندانه تر و بزرگتر باشه . اینکه اونیموشا کلاسیک چه مدل بود مشخصه ولی اینجا باید خودش رو به استاندارد های نسل مدرن تطبیق بده.
بعد کامبتش تو تریلرهای قبل خیلی روونتر بود و انیمیشن های متعددی داشت. مثلا برای Take Out به صورت مخفیانه که چند بار انجام شده همش یه مدل میکشت انمی رو. UI و HUD بازی هم جای کار داره.
من بعد GTA VI، شدیدا ذوق این بازی رو دارم ولی کمی هایپم خوابید بعد این نمایش.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
من با این سری خیلی آشنایی ندارم اخه فقط یه نسخه ازش رو وقتی کودکی خرد بودم بازی کردم :)) جنبه نوستالوژی هم داره این حرکت پس
این جزو مکانیکهای اصلی مبارزست.
اون سولهای حین مبارزه با دشمن که آزاد میشه رو میشه زودتر در حین مبارزه هم جذب کرد.
ولی نکته جالبش اینجاست که هرچی بزاری دیرتر جذب کنی و اجازه بدی که تعداد سولها بیشتر بشه به همون نسبت اسپلهای قویتری هم میتونی بزنی.

یه جورایی وسط مبارزه ریسک میکنی که سولزها رو دیرتر ور داری چون باسها هم میتونن اونها رو جذب کنن و حرکات قوی بزنن.
اینجا باید انتخاب کنی که زودتر جذبشون کنی و به دشمن اجازه ندی که قوی بشه و یا ریسک کنی و اجازه بدی که تعدادشون بیشتر بشه و بعد جذبشون کنی که خودت به قدرتهای قویتری دست پیدا کنی.
 
این جزو مکانیکهای اصلی مبارزست.
اون سولهای حین مبارزه با دشمن که آزاد میشه رو میشه زودتر در حین مبارزه هم جذب کرد.
ولی نکته جالبش اینجاست که هرچی بزاری دیرتر جذب کنی و اجازه بدی که تعداد سولها بیشتر بشه به همون نسبت اسپلهای قویتری هم میتونی بزنی.

یه جورایی وسط مبارزه ریسک میکنی که سولزها رو دیرتر ور داری چون باسها هم میتونن اونها رو جذب کنن و حرکات قوی بزنن.
اینجا باید انتخاب کنی که زودتر جذبشون کنی و به دشمن اجازه ندی که قوی بشه و یا ریسک کنی و اجازه بدی که تعدادشون بیشتر بشه و بعد جذبشون کنی که خودت به قدرتهای قویتری دست پیدا کنی.
خیلی باحال شد پس فکر میکردم صرفا فقط سیستم xp بازی هستش .
اینطوری خود این سیستم جذاب شد برام .
یه چیزی هم که مشخص نبود در تریلر این بود که میشه لاک کرد روی دشمن ها یا نه که دیدم الان کسایی که بازی کردن گفتن این قابلیت وجود داره ولی سیستم دوربین کلی بازی هم راضی کننده بوده در حدی که استفاده نکنن از لاک .
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
باه باه تریلر جدید عجب جنس نابی لذت خاصی داره دیدنش چه برسه خودت بازی کنی
واقعا خوشحالم که کپکام مسیر درستیو داره میره فقط دست طلا یدونه dmc هم بپز برامون [-o<
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
آخرین ویرایش:
چه دورانی عبداله چه دورانی... پیر شدیم
اونیموشا از اون بازی هایی بود که برای loot کردن و پیدا کردن ایتم های توی محیط راهنمای خاصی نبود
باید تک تک گوشه کناره های مناطق رو میگشتی و اون جعبه های که باز کردن قفل هرکدوم یه معما سفت وسخت بود رو حل میکردی تا یچیزی بدست بیاری در نهایت فکر کنم تو نسخه سوم بود که یه فرشته کوچولو شد دستیارمون و همش میگفت "سامانوسکه...هیر" 😁
 
صداگذاری یا دوبله انگلیسی بنظرم از عمدا اینطوری باشه. یعنی صدا پیشه ها تقصیری‌ ندارند و ازشون خواسته شده اینجوری و با این لهجه حرف بزنند. هرچند کپکام خیلی وقته دیگه توی بازی هاش از صدا پیشه های بزرگ و‌ معروف استفاده نمیکنه. اما آره بازی که ستینگ کاملا ژاپنی و کاراکترهای ژاپنی داره احتمالا تجربه اش با صداگذاری نیتیو بهتره.

گرافیک بازی هم مشخصه داره با هر نمایش و تریلر بهتر میشه و احتمالا تا ریلیز بهتر از این هم بشه. تو حالت عادی فکر کنم این همه تریلر با فاصله زمانی نسبتا کم حداقل از نظر فنی برای یه بازی خوب نباشه، اما برای این ip که بعد از این‌ سال یه نسخه جدید داشته احتمالا این شیوه مارکتینگ بهتر باشه و به بیشتر دیده شدن بازی کمک میکنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or