Multi Platform Onimusha: Way of the Sword

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
2026
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1000024212.jpg
بازی Onimusha: Way of the Sword پس از ۱۸ سال دوری، دوباره توسط کپکام رسماً معرفی شد و این بازی در سال 2026 عرضه خواهد شد.

1000003172.jpg

فرنچایز اونیموشا اولین بار در سال 2001 با بازی Onimusha: Warlords معرفی شد که بر پایه مکانیسم ضدحمله "Issen" ساخته شده بود. دستکش شیطانی اونیموشا که به عنوان یک عنصر اصلی در این سری معرفی شد، توانایی جذب روح از جنما، موجودات هیولایی و بدشکل از دنیای دیگر را به بازیکن می‌داد.
در مراسم جوایز بازی 2024، با بازگشت قدرتمندانه ای روبرو شدیم. Onimusha: Way of the Sword در کیوتو در اوایل دوره ادو اتفاق می‌افتد. شرور خبیث، Malice، شهر تاریخی را به پناهگاهی تاریک و پیچیده برای بازگشت جنماهای شیطانی تبدیل کرده است.

1000003173.jpg
 
آخرین ویرایش:
تو مو میبینی آقا.

خب اول باید مو باشه تا بعدش پیچش مو ببینیم

الان تازه توی کات سین از تریلر گیمزکام :

1755798996943.png

فقط از نظر من گرافيكش و تا حدودى گيم پلي بازى كهنه به نظر ميرسيد؟
گیم پل اتسایل خاص خودش رو حفظ کرده اما گرافیک رو موافقم
 
خب اول باید مو باشه تا بعدش پیچش مو ببینیم

الان تازه توی کات سین از تریلر گیمزکام :

View attachment 389729


گیم پل اتسایل خاص خودش رو حفظ کرده اما گرافیک رو موافقم
بازیهای کپکام مخصوصا از بعد از این RE Engine و الان REX هیچوقت از لحاظ تکنیکی گرافیک فوق العاده ای نداشتن که بگیم بنچمارکن.
مخصوصا وقتی بزاریم کنار بازیهای بزرگی که با آنریل توسعه پیدا میکنن.

منظور من برآیند خروجی نهایی بازی بود و نه موردی و جزئی.

طراحی دشمنها رو ببین که چقدر جذابن.
اسپلهایی که Miyamoto میزنه ،طراحی محیط ، و حتی بخش نورپردازی ، پارتیکل افتکها ... خیلی خوبه.
کلا طراحی هنری بازی خیلی باکیفیته و خیلی با این بازیهای آنریل انجینی که اکثرا شبیه به هم هستن متفاوته.

پیشنهاد میکنم یه بار دیگه با کیفیت بالا روی یوتوب ببینی.
 
بازیهای کپکام مخصوصا از بعد از این RE Engine و الان REX هیچوقت از لحاظ تکنیکی گرافیک فوق العاده ای نداشتن که بگیم بنچمارکن.
مخصوصا وقتی بزاریم کنار بازیهای بزرگی که با آنریل توسعه پیدا میکنن.

منظور من برآیند خروجی نهایی بازی بود و نه موردی و جزئی.

طراحی دشمنها رو ببین که چقدر جذابن.
اسپلهایی که Miyamoto میزنه ،طراحی محیط ، و حتی بخش نورپردازی ، پارتیکل افتکها ... خیلی خوبه.
کلا طراحی هنری بازی خیلی باکیفیته و خیلی با این بازیهای آنریل انجینی که اکثرا شبیه به هم هستن متفاوته.

پیشنهاد میکنم یه بار دیگه با کیفیت بالا روی یوتوب ببینی.
REX انجین عملا هنوز نیومده و این بازی ها با REX نهایی نیستن...

کپکام یک نوع مدیریت برای تولید REX انجین در نظر گرفته که به شدت هوش سرشار کپکام رو نشون می ده...

معمولا سر تعویض انجین ها سه بحث مطرح می شه...
1-می گن اگه بخوایم انجین بازی هامون رو عوض کنیم... پروژه هامون چندین سال تاخیر می خوره.... برا همین خیلی از استدیو ها بیخیال می شن
2- یکسری تولز برا انجین فعلیشون ساختن...که تغییر انجین نه از لحاظ مالی نه زمانی براشون منطقی نیست
3- گاهی هم یک انجین جدید حتی با هزینه های سنگین نمی تونه اون انتظار رو براورده کنه و استدیو عملا می ره رو هوا:دی

REX انجین رو قرار نیست یک تیم تولید کنه و بده بقیه باهاش بازی بسازن...
1000007546.jpg
در واقع هر بخشی از کپکام که داره یک پروژه خاص می سازه مثل MHWild یا همین RE9 و این اونیموشا با اون انیمیشن های نرم و روونش...
دارن یکسری تکنولوژی و تولز به RE Engine اضافه می کنند...

که کم کم همین انجینی که همه بخش های کپکام ازش استفاده می کنند...به کمک همگی آهسته آهسته تبدیل به REX Engine می شه...

اینطوری نه پروژه های کپکام عقب میوفته...
نه تیمی به مشکل عدم تولز های قدیمی تو انجین جدید برخورد می کنه... نه ریسک انجین کاملا جدید رو باهاش رو به رو می شن...

اینطوری بگم نگاه کپکام به انجین...عملا شده مثل اپیک...
انریل 5 همون انریل 4 هست با یک سری تکنولوژی جدید... تیم سویینی گفته انریل 6 هم همون انریل 6 هست با محوریت هوش مصنوعی و رابط کاربری آسان تر و ترکیب بهتر با فورتنایت و یکسری ویژگی های دیگه...!
.
.
حتی برای اوکامی 2 هم کپکام گفته RE Engine هست... ولی در ادامه می گن کپکام همکاری نزدیکی با کلاور داره تا بتونن ایده های کامیا رو بتونن اجرایی کنند!!!
Ōkami 2 Is Being Made in RE Engine, Confirmed
حتی کامیا هم بخشی از این توسعه REX انجین هست:دی
 
آخرین ویرایش:
چقدر خوبه بازی ! کامبتش رو قشنگ از Ghost of Tsushima الهام گرفتن. روایتش رو تا الان خیلی دوست داشتم بدون هیچ رحمی Fucked Up ترین چیز رو نشون میده پشت بندش میشه کمدی :)) خیلی خوبه از این لحاظ
 
آخرین ویرایش:
REX انجین عملا هنوز نیومده و این بازی ها با REX نهایی نیستن...

کپکام یک نوع مدیریت برای تولید REX انجین در نظر گرفته که به شدت هوش سرشار کپکام رو نشون می ده...

معمولا سر تعویض انجین ها سه بحث مطرح می شه...
1-می گن اگه بخوایم انجین بازی هامون رو عوض کنیم... پروژه هامون چندین سال تاخیر می خوره.... برا همین خیلی از استدیو ها بیخیال می شن
2- یکسری تولز برا انجین فعلیشون ساختن...که تغییر انجین نه از لحاظ مالی نه زمانی براشون منطقی نیست
3- گاهی هم یک انجین جدید حتی با هزینه های سنگین نمی تونه اون انتظار رو براورده کنه و استدیو عملا می ره رو هوا:دی

REX انجین رو قرار نیست یک تیم تولید کنه و بده بقیه باهاش بازی بسازن...
View attachment 389745
در واقع هر بخشی از کپکام که داره یک پروژه خاص می سازه مثل MHWild یا همین RE9 و این اونیموشا با اون انیمیشن های نرم و روونش...
دارن یکسری تکنولوژی و تولز به RE Engine اضافه می کنند...

که کم کم همین انجینی که همه بخش های کپکام ازش استفاده می کنند...به کمک همگی آهسته آهسته تبدیل به REX Engine می شه...

اینطوری نه پروژه های کپکام عقب میوفته...
نه تیمی به مشکل عدم تولز های قدیمی تو انجین جدید برخورد می کنه... نه ریسک انجین کاملا جدید رو باهاش رو به رو می شن...

اینطوری بگم نگاه کپکام به انجین...عملا شده مثل اپیک...
انریل 5 همون انریل 4 هست با یک سری تکنولوژی جدید... تیم سویینی گفته انریل 6 هم همون انریل 6 هست با محوریت هوش مصنوعی و رابط کاربری آسان تر و ترکیب بهتر با فورتنایت و یکسری ویژگی های دیگه...!
.
.
حتی برای اوکامی 2 هم کپکام گفته RE Engine هست... ولی در ادامه می گن کپکام همکاری نزدیکی با کلاور داره تا بتونن ایده های کامیا رو بتونن اجرایی کنند!!!
Ōkami 2 Is Being Made in RE Engine, Confirmed
حتی کامیا هم بخشی از این توسعه REX انجین هست:دی
ولی انصافا همین RE Engine از یه جایی به بعد عملا شده پاشنه آشیل کپکام ، حداقل روی PC.
DD2 و Wilds روی PC خیلی پرفورمنس افتضاحی دارن ، کنسولها رو خیلی نمیدونم.
من بین اینها و شرایطی که EA برای استودیوهاش با فراستبایت ایجاد کرده بوده خیلی نمیتونم فرقی بزارم.

حالا نمیخوام بگم کپکام هم مثل EA حالت دیکتاتور گونه داره و عملا داره خودتخریبی رو بین استودیو ها گسترش میده و...
ولی اگه بخوام خروجی کار رو ببینیم میتونم بگم حداقل پرفورمنس بازیهای EA تا این حد فاجعه نبودن!
درسته پدر استودیوها در میومد تا انجین رو به روز کنن و کلی خرت و پرت بهش اضافه کنن و... ولی نتیجه کار همیشه باکیفیت بود و مشکلاتشون اصلا در حد و اندازه های RE Engine نبود.

حالا به امید اینکه تو REX شرایط فرق کنه.
 
متاسفانه نمایش جالبی نبود. عدم تنوع دشمنا و کامبت یکم نگران کننده است. لول دیزاین خسته ای هم داشت.
اصولا اونیموشا رو باید رزیدنت ایول با شمشیر به همراه استفاده از اسپل و جادو حساب کنی.
تنوع دشمنها رو هم که حتما مناطق مختلف دشمنهای متفاوتی دارن.
گرافیک که خب همیشه با RE Engine تو همین مایه هاست.
به نظرم خروجیش واقعا خوبه ، یه جو مریض و ترسناک داره که به نظرم خوب در آوردن.
با این حال کلا از بازیهای RE Engine فعلا نباید انتظار گرافیکی خیلی بالایی رو داشت.

طراحی مراحل هم از این قضیه جدا نیست.
اونیموشا رو نباید با سولزلایکها یا بازیهای مشابه که طراحی مراحل تو در تو با بونفایر و... دارن مقایسه کنی.
تو این سری مراحل همینطور خطی طور ، بسته و متراکم هستن.
مثل REها تمرکز روی پیش برد داستان و حل کردن پازلها برای پیشرویه.

غیر از این اگه توجه کنی این توتوریال بازیه و قطعا Miyamoto اسکیلهای زیادی رو یاد نگرفته(Oni Armaments)
اینطوریه که با جذب سولها و استفاده از اونها به مود جدید و اسلحه جدید دست پیدا میکنه(به شکل موقتی)
و خب این در ادامه حتما پیشرفت میکنه و اسپلهای جدیدتری هم یاد میگیره.
دوباره در مورد تنوع دشمنها هم یک دلیل دیگش میتونه به همین دلیل باشه که اوایل بازیه.

همین اول بازی کلی مکانیک داره یاد میده ، Parry ، داج ، Break ، مخفی کاری ، Oni Armaments و...
کلی از بازی مونده و قطعا سورپرایزهای دیگه ای هم دارن.
 
خوب بود ولی اصلا با این قضیه که بعد کشتن دشمنا باید دکمه زد که soul هارو جمع کنه حال نکردم .

تو نسخه های قدیمی هم همینجوری بود ، اتفاقا من خیلی حال میکنم با این حرکت :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or