نمایشگاه/رویداد Nintendo Direct

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,385
نام
سید محمد حسین
139379

Nintendo Direct Center | نینتندو دایرکت سنتر
تاپیک خبری پیرامون پوشش اخبار و معرّفی های برنامه نینتندو دایرکت

نینتندو دایرکت برنامه های ضبط شده نینتندو برای ارائه اطّلاعات پیرامون برنامه های شرکت در ماه های آتی و معرّفی و تبلیغ بازی های آینده دستگاه های این کمپانی است که در تاریخ های مشخّصی در شبکه های آنلاین استریم و پخش می شوند
این مجموعه برنامه از اکتبر سال 2011 میلادی به دست ساتورو ایواتا، مدیر کل وقت نینتندو در آن زمان، کلید خورد و تا به اکنون ادامه دارد.
برنامه های دایرکت نینتندو به 4 دسته تقسیم می شوند:
  • دایرکت های عادی: از 25 تا 50 دقیقه طول می کشند و عموماً تمرکز بر بازی ها، نرم افزار و سخت افزار و برنامه های آتی کمپانی نینتندو و شرکای ترد پارتی دارد. به طور طبیعی نینتندو هر ربع سال یک دایرکت عادی برگزار می کند
  • مینی دایرکت: از لحاظ محتوا، مشابه دایرکت های معمولی است، با این تفاوت که طول مدت آن به شدّت کوتاه تر است و از 5 تا 15 دقیقه متغیّر است.
  • دایرکت های مخصوص: این مدل دایرکت ها عموماً مختص به تنها یک بازی می شود و اطّلاعات جزئی و کلّی این بازی را به اشتراک قرار می دهد. Fire Emblem, Super Smash Bros, Pokemon از نمونه بازی هایی هستند که طی این سال ها، دایرکت مختص به خود را دریافت کرده اند.
  • نیندی دایرکت: دایرکت های مختص به عناوین مستقل که اسامی شان با توجه به سه ریجن پخش آن کمی متفاوت است. هدف این دایرکت ها، پوشش عناوین مستقل در انتظاری هستند که برای سیستم های نینتندو منتشر می شوند و در میان دایرکت های معمولی نمی توان قرارشان داد. طول این دایرکت ها عموماً 20 دقیقه است.
این تاپیک به قصد پوشش خبری موارد معرّفی شده در دایرکت ها، اعلام زمان پخش هر کدام، پوشش شایعات و بحث و صحبت پیرامون اخبار آن ایجاد شده.


Direct Template 01.jpg

قسمت جدید برای پنجشنبه 23 شهریور، ساعت 17:30 عصر تایید شده

برای مشاهده دایرکت های نینتندو در زمان پخش از لینک های زیر می توانید استفاده کنید

Twitch | YouTube
 
آخرین ویرایش:

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
IMG_۲۰۲۳۰۶۰۹_۱۶۳۷۳۵.jpg

ظاهراً نینتندو صفحه مربوط به دایرکت رو آپدیت کرده طبق سوابق گذشته یعنی یک دایرکت جدید داریم البته نه لزوماً بلافاصله طبق چیزی که خوندم فاصله آپدیت تا نمایش از دو روز تا حتی یک ماه بوده
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
nate.jpg

نیت گفته طی چند روز آینده اپیزود جدیدشون رو ضبط میکنن، با توجه به حرفهای که قبلاً توی فامی برد زده شده احتمالاً اپیزود مربوط به پیشبینی نیت از دایرکت بعدی هست.
همین طور این موضوع مهمه که نینتندو 23 ام این ماه (میلادی) با سهامدارها جلسه داره و وضهیت فعلی لاین ناپ نینتندو اصلاً چیزی نیست که سهامدارها رو راضی نگهداره روی همین موضوع شایعه دایرکت پنجشنبه این هفته (22 جون) خیلی منطقی تر به نظر میرسه.
اگر نیت تا 20 ام اپیزود رو ضبط کنه یک روز فرصت داره که تا 21 ام که دایرکت اعلام میشه (البته اگر مینی نباشه) ادیتش کنه و بعد اعلام رسمی پستش کنه.

-------------------------
پ.ن: ممکنه بخوایم یکم به نیمه تاریک لیوان نگاه کنیم و بگیم خبری در کار نیست کلاً این تابستون اما باز با توجه به ایونت سپتامبر و اینکه رسماً گفتن اونجا معرفی جدید ندارن منطقی نیست ملت رو اونجا جمع کنن تا همون چیزی که خودشون هم دسترسی دارن رو تجربه کنن (به نظرم باید یه چیزی بیشتر از کنسرت و اینجور فن سرویس ها باشه اونجا) پس باید تا اول سپتامبر حتماً یه خبرای باشه حالا اگر به صورت دایرکت نباشه تویتر دراپ مثل کاری که با اوریگامی کینگ و ایج او کلمیتی کردن حتماً باید باشه هرچند بازم احتمال دایرکت 22 ام جون به خاطر جلسه سهامدارها بیشتر هست.

ایده منفی دوم هم برای اینکه نینتندو نخواد چیزی نشون بده اینه که بخواد بازی ها رو احتکار کنه :D حالا یا برای اینکه برای سال دیگه روی سویچ بیان (یه شایعه هست که طبق اون 12 تا 18 ماه با عرضه کنسول بعدی فاصله داریم) یا اینکه کلاً بازیها رو پرت کنه برای تقویت لاین آپ کنسول بعدی.
خب حالت دوم به نظر من ممکن نیست اولاً با توجه به اینستایل بیس بالای سویچ از نظر سوددهی ایده خوبی نیست این کار بعد از اون با توجه به شایعاتی که در مورد کنسول بعدی هست سطح گرافیک بازیها باید خیلی بالاتر از سویچ باشه (مثل کیوب به وی یا وی یو به سویچ نیست اوضاع) و در نهایت پایان بدون بازی برای سویچ از نظر روانی میتونه اثر منفی روی خریدارها بگذاره.

حالت اول شاید منطقی تر باشه با این دید که نینتندو با چند ماه گرسنگی دادن به بازار بعدش با عرضه تعداد زیاد بازی جو روانی رو نسبت به برند خودش مثبت کنه که میتونه به فروش بهتر کنسول بعدی کمک کنه اما مشکل محدود بودن بودجه مشتری ها به نظر من این گزینه رو هم حذف میکنه چون توی این حالت خیلی از خریدارهای بلقوه ترجیح میدن به جای خرید بازی پولشون رو برای کنسول جدید و بازیهای لانچ اون نگه دارن.

البته یک حالت سومی هم وجود داره اونم اینه که بیشتر تیم های بازیسازی نینتندو سویچ کردن (:D پان نات اینتندد) روی کنسول بعدی و دست نینتندو حسابی خالی هست که خب با توجه به هم اخبار رسمی و هم شایعات و لیکهای قابل اعتماد ( منظورم خبرهای که افراد معتبر مثل ایمیلی یا همین نیت منتشر کردن) نمیتونه درست باشه. فراموش نکنیم که نینتندو یک سال نسخه آماده انتشار پرایم رو نگهداشته اف ای اینگیج هم شرایط مشابه داشته با کمی تفاوت حتی توتک هم میتونسته یکسال زودتر منتشر بشه و در سال آخر فقط بازی از نظر نداشتن باگ بررسی میشده (به عبارت دیگه بخش زیادی از تیم سازنده توی این مدت درگیر کارهای دیگه بودن) بجز این شایعه های محکمی در مورد عناوین مثل FE4, TYOD,Fzero و... داریم پس نینتندو میتونه با خیال راحت بازی روی سویچ بده و همزمان روی لاین آپ کنسول بعدی هم کار کنه.

در مجموع بهترین استراتژی برای نینتندو یک دوره پر بار برای سویچ (که البته با انتشار توتک شروع شده) با یک دوره تنفس سبک (باز هم نه بدون هیچ بازی) قبل عرضه کنسول بعدی هست.

پ.ن: چقدر تایپ کردم =)) کلاً در مورد دایرکت بعدی، سویچ بعدی و تایم لاین زلدا کلی حرف تومخم هست که باید تخلیه کنم و گرنه میترکم :D
 
آخرین ویرایش:

cameronx65

کاربر سایت
Jun 12, 2023
357
دیگه جنگولک بازی که اسمشو بذاریم خلاقیت یک بار خوبه ، دوبار خوبه ، دیگه زیادی بشه شور میشه دل آدمو میزنه و خراب کاری میشه
مثل بچه آدم کنسول نسل بده دیگه
دیگه داریم به نیمه نسل ۹ میرسیم
سوییچ از همون ابتدا تا الان پر بازی پورت wii u و .... همین الانش
بازم بخواد فقط پورت کنه ( بدون ریمستر و ریمیک ) اونم تازه ۶۰ دلار
دیگه ستمه خدایی
این اسمش سرکیسه کردنه
ولی خدایشش شاهکار داد روی سوییچ - شرافت بازی عرضه کرده --من سوییچ 001 دارم طرح قدیم، برای تیرز رفتم یک oled هم خریدم گذاشتمش سکندری آی تیرز روی سوییچ oled زیباست آی جذابه . - سوییچ oled معرکه است . وقتی تیم بازیسازیش قادره با cpu 800 مگاهرتزی 900 چقدره این سطح از تعامل و جهان و سرگرمی خلق کنه دیگه باید بازی کرد . من همین برام بسه- بازیش ها متاسفانه قیمتشون بله دلار ضربه رو زد
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
بازی در حد استارفیلد که معرفی نمیکنه که هیجان زده باشیم 😁
فوقش میخواد بگه چنتا بازی gba یا wii یا gamecube پورت میکنیم 😁
هایپ ها و هیجان ها من تو دوران wii و wii u زیاد بود

نمونه اش ۲ روز پیش بازی Fire Emblem کنسول عتیقه gba ( که عمرا به ۵ مگابایت برسه نسخه اصلی بازیش ) معرفی کرد برای سوییچ
شاهکار کردن
اینکه قراره بخش زیادی از لاین آپ سویچ از این به بعد ریمستر و ریمیک باشه رو کاملاً موافقم (به هر حال باید برای لانچ لاین آپ کنسول بعدی سنگ تمام بگذاره) اما خب تجربه توزند یرز دور ، ژنولوژی ، کیدایکاروس آپرایزینگ ، اف زیرو ، ویند ویکر و توایلایت پرینسس (اینا شایعش هست) یا ماریوگالکسی 2 ، متروئید پرایم 2 و 3 خیلی از طرفدارهای نینتندو رو خوشحال میکنه. به جز این پرایم 4 و پیکمین 4 هم هستن مخصوصاً از پرایم تا الان هیچی ندیدیم و خیلی هیجان انگیز هست. غیر از اون احتمال عرضه دی ال سی برای توتک هم به نظرم بالا هست که با توجه به کیفیت دی ال سی های BOTW میتونه خیلی عالی باشه همینطور دی ال سی داستانی اسپلاتون هم هست.
در کل دایرکت برای طرفدارهای سویچ و نینتندو میتونه راضی کننده باشه (پتانسیلش وجود داره)

پ.ن: احسان یه دستی به توتک بزن حالا درسته مثل استارفیلد فضا نمیره ولی خوب ارتفاع میگیره هواپیما های که ملت توش میسازن
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,385
نام
سید محمد حسین
خیلی برام عجیبه که این تاپیک نه تنها صد و خورده ای صفحه جلو رفته بلکه غیر از سید هم کسی پست داده :D جل الخالق واقعا :-" :D

چهار ساله آهسته و پیوسته دهن ما سرویس شده این جا :D
بالاخره یه نتیجه ای باید بگیریم :D

الان این قدر خوشحالم تاپیک رو تو حالت آتو-پایلوت ول کردم و اخبار و شایعات هنوز توش قرار میگیرن. حس می کنم میتونم دیگه بازنشسته شم :))

=========================================

در مورد اتفاقات اخیر
جالبه چون سه ماه پیش همه متفق القول بودن نینتندو از دوره ژوئن بدون هیچ سر و صدایی عبور می کنه
و حالا به نظر میرسه که از این خبرها نیست و نینتندو تو خشاب لعنتی اش هنوز یه گلوله داره

طبیعتا هنوز تکلیف Metroid Prime 4 مشخص نشده و هنوز شایعه های مربوط به ماریوی دو بعدی و ریمستر کید ایکاروس و ریمیک فایر امبلم 4 مونده (از ریمیک فایر امبلم اگه تو استایل Echoes باشه حمایت نمیشه... شدیدا حمایت میشه :D)
و خب Pikmin 4 هم احتمالا استارت مارکتینگ اش از اون جا بخوره...

در کل احسان هم راست میگه. نینتندو بدون کنسول جدید و نفس تازه اش هر چیزی که نشون بده در حد نمایشای Spider-Man 2 و Starfield و Final Fantasy XVI و Fable و... نمیشن
و البته لازم نداره هم بشن خداییش :D اینا همین ماه پیش Zelda: TotK رو دادن بیرون که بقیه بازی های امسال باید زور بزنن تا تو یه سطح کنارش قرار بگیرن :D اگه سوییچ به صورت کلی یه کنسول با دوره عمر سالم هفت ساله باشه، این زلدای آخری یه حجت کلام کامل به عنوان آخرین بازی بزرگشه و دیگه نمیشه خیلی به نینتندو خرده گرفت اگه از این جا به بعد چیز خفنی برای سوییچ رو نکنه. :-??
برای همین به وضوح داریم وارد یه دوره خلاء از بازی های BIG TITLE میشیم.

نکته این جاست این دوره خلاء
1. چقدر افسرده کننده است و به غیر از نبود بازی های بزرگ چقدر عاری از بازی های جالب به صورت کلی ـه
2. و مهم تر از مورد اول، چقدر قراره این دوره طول بکشه

من واقعا امیدوارم زیاد طول نکشه و نینتندو سریع اسلحه قدیمی شو دور بندازه و با یه مینی گان جدید همه رو به رگبار ببنده :D
ولی فعلا فکر کنم تا یه مدت با همین ریمیک ریمسترها بتونن سیستم و مخاطب ها رو سرپا نگه دارن. مخصوصا این که بازی هایی که برای ریمیک و ریمستر انتخاب کردن بازی های جالبین و اگه واقعا ما ریمیک فایر امبلم 4 و ریمستر کید ایکاروس رو برای سوییچ داشته باشیم دو تا از بهترین و محبت ندیده ترین بازی های نینتندو قراره یه جون کامل بگیرن دوباره

ببینیم چی میشه. انتظار زیادی دیگه نمیشه از دایرکت های نینتندو تا زمان معرفی کنسول بعدیش داشت. ولی باز بهتر از هیچی و موندن تو این خلاء ـه
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
01.jpg

امیدوارم چیز بدی بهمون اصابت نکنه :D ولی ظاهراً دایرکت پر باری داریم. به نظرم اون ریمیک سوپر نینتندو همون ژنولوژی هست اما یسری میگن کرونو تریگر هست.
03.jpg

در جبهه Atlus هم شایعات و تحرکاتی دیده شده :D
02.jpg
05.jpg
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
یه خبر کوچولو بدم این لیکری که تو پست قبلی آمده (pyoro) ترک رکورد بی نقصی داره سونیک جدید، آرموردکور و کلی موارد دیگه رو قبل معرفی رسمی لو داده نکته جالب در مورد اون ریمیک سوپر نینتندو انگار بیشتر کامنتای که به super mario RPG اشاره کردن رو لایک کرده :o

پ.ن: به نظر خودم ریمیک همونژنولوژی هست ولی احتمال بالا سوپر ماریو آر پی جی برای NSO میاد.
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,396
اول با خودم فکر کردم NSO چیه دیگه 😁
بعد سریع ذهنم یاری کرد مخفف Nintendo switch online ه 😁

تا جایی که یادمه بازی super Mario RPG نسخه ۲ ش قرار بود برای n64 بود
که بعد به پیپر ماریو تغییر کرد
شاید ادامه همون نسخه ۲ باشه

البته من کلاً زیاد سبک rpg مورد علاقم نیست
ولی بودنش بهتر از نبودنشه
حتی یه نسخه سونیک rpg هم روی ds بود که بازی کرده بودم
برات درستش کردم :D
 

reza8

کاربر سایت
Jul 30, 2013
733
نام
reza
من هنوز منتظر ماریو کارت درست حسابی و دانکی کونگ و ..... برای خود سوییچم 😁
هنوز نسخه خود سوییچ عرضه نشده
امیدوارم بیاد
فکر کنم بره برای نسل بعدی نینتندو احسان
فکرشو کن اینارو همراه با زلدا جدید و ماریو سه بعدی جدید تو یه مراسم معرفی کنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر